Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 24162 ggr
greyeyedgirl
2010-02-05 01:01

Hur gör man för att "öppna" och "stänga"

Jag undrar hur man gör för att öppna. och speciellt stänga så inte andarna kan ta kontakt (eller känner sig välkomna att göra det).

Jag vet inte hur jag är nu men om jag är öppen eller kommer att bli öppen, vill jag också kunna stänga så man inte blir så "utmattad" som folk säger.

Tacksam för svar! Glad

Annons:
Kristall47
2010-02-05 11:13
#1

Att stänga och/ eller öppna sig inför andekontakt.

Först och främst så ska man göra övningen med vilja och omsorg. Ett hafsverk/slentrian gör att det inte fungerar så bra. Man bör göra detta tills man märker att man är stängd och inte tar in andras (ofta så tar man in andra människors negativa energier också) eller andarnas energier/kontakt.

(Det finns flera sätt och då vill jag hänvisa till det kända mediet Lisa Williams, hon sätter resolut en keps på huvudet och gör klart att hon inte vill ha kontakt. Jag gillar henne, hon är cool.)

**

Stäng dina chakror:

**

Denna procedur kan du göra flera gånger på dagen i början när du är ovan. Gör den varje kväll innan du lägger dig för att sova, det är viktigast.

Kronchakra-violett

Tredje ögat- indigo (blå)

Halschakra - Blå

Hjärtchakrat- Grönt/rosa i mitten

Solarplexus-Gul

Sakralchakra (navelchakra) orange

Rotchakra- röd

Sitt eller ligg bekvämt. Stilla och rena dina tankar genom utandningar, andas ut allt skräp som du har inom dig, andas ut dem kraftigt. Ta ett djupt andetag och blås ut luften kraftigt, håll samtidigt din högra hand på ditt hjärtchakra, gör tre sådana in och utandningar. Meditera en liten stund om du vill.

Börja med Kronchakrat, visualisera en lotusblomma på ditt huvud i detta fallet då violett. Tycker du att det är svårt så visualisera ett blixtlås eller en dörr i den aktuella färgen istället, gör det som du tycker passar dig bäst.

Se hur du stänger denna blommas kronblad för kronblad ända tills du har stängt hela blomman, gör det inte slarvigt, utan medvetet! Använder du en annan symbol såsom blixtlås etc. så stänger du det sakta och målmedvetet, om du inte gör det så blir stängningen därefter.

Sedan gör du samma sak med de övriga chakranen, och med det aktuella chakrats färg och/eller den symbol som du har lättast för.

Be sedan om vitt kosmiskt ljus som beskydd, visualisera att det kommer från ovan och att du innesluts i detta ljus som en skyddande "bubbla". Om du gör dessa övningar både morgon och kväll med intentionen att få vara ifred, så får du vara ifred. Detta bör du ta för vana att göra varje kväll eftersom de människor som går öppna dygnet runt är mest sårbara när de sover.

När du vill öppna dig för kontakt så gör du hela proceduren omvänt med början i rotchakrat och upp till kronan, därefter punkt 4 ljusets beskydd som du även kan visualisera att du fylls med, se (visualisera) då ljuset gå in i kronchakrat först och sedan blir till en bubbla omkring dig.

Lycka till!Skrattande

Ghosthunter
2010-02-05 11:33
#2

Kristall - intressant, jag ska precis lära mig detta nu. Det sägs också att man ska lämna ett blad öppet i rotchakrat så att icke önskvärda energier kan ta sig ut där.

Håller du själv på med detta och hur märker du i såfall när du lyckats öppna/stänga? (jag menar direkt när du är klar…vissa känner ju ilningar o.s.v, särskillt vid Kronchakrat.)

Här kan man läsa mer: http://paranormal.se/topic/magi/chakra.html

/FredrikGlad

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Kristall47
2010-02-05 14:07
#3

#2

Jag ber om ursäkt att jag glömde skriva att lämna ett kronblad öppet, det gäller faktiskt både hjärtchakrat och rotchakrat. För rotchakrat skull så är det även så att man ska ha kontakt med Moder Jord och hjärtchakrat med det Högsta goda.

Om man tar andra symboler så får man i så fall låta "blixtlåset" vara lite öppet i dessa chakran osv.

(För mig så känns det att min avsikt att vara stängd nu börjar fungera bra för mig- alltså jag behöver inte göra denna övning).

Svar på din fråga.

Jag märker ett större lugn och mindre oro när jag gör detta, jag märker inga ilningar vid kronan. Jag är en av många som gått helt öppen i hela mitt liv, utan att förstå varför jag mått så dåligt. det är på senare år när jag började med andligheten som jag lärt mig att stänga mig.

Kristall47Skrattande

tarotlasse
2010-02-05 16:21
#4

Ja du Öppna upp behöver du inte lära dig för du är redan öppen.

Man öppnar upp automatiskt bara du tänker på andevärlden eller om du läser om det tittar på det okända osv.

Så bara att du går in här och läser på Forumet gör att du öppnar upp.

Hur du stänger ner ja det finns massor av sätt att stänga ner på.

Du har fått ett exempel här ovan du kan även föreställla dig

Lampor färgade som chackrorna  och vbörja med kron chackrat som en lila lampa som du släcker tills du kommer ner till rotchackrat som du dimmar ner så att det fortfarande skiner en svag röd färg.

Att man inte stänger rotchackrat helt beror på att du jordar dig med rotchackrat därför det ska vara lite öppet.

Men detta med att stänga chackror så vet jag att många är väldigt kritiska till.

Men det man gör att man rent mentalt stänger ner.

Man stänger alldrig ner sina chackror rent fysiskt för då skulle vi dö.

Du kan även stänga ner genom att föreställa dig att du blir omsluten av en ballong som ingen kommer igenom.

Jag själv stänger ner ungefär som när du slår av ljusknappen som sitetr på väggen ¨så det är bara på och av som gäller.

Andra ber till sitt inre att nu vill jag vara stängd och inte ha ngn kontakt eller känna av ngn.

Så finns åtskilliga sätt att stänga av på.

Men sedan gäller det att ha diciplin så man inte öppnar upp igen för bara den minsta lilla nyfikenhet ja då öppnar du upp i gen.

Vet vid ett tillfälle där en person blev väldigt störd av andevärlden och av sina när och kära.

Homn gick runt och var öppen hela tiden så jag lärde  personen att stänga ner.

Det dröjde ungefär en vecka då hon kom på att i ett program av det okända så hade en ande gömt sig i garderoben och jag hade inte tittat i garderoben när jag var där.

Så hon öppnade garderoben för att se om det fanns ngn ande där  ja det räckte då öppnade hon upp igen och återigen så blev det andeaktiviteter hos henne igen.

Så fort hon stängde ner igen så slutade alla aktiviterna igen.

Lasse

greyeyedgirl
2010-02-05 16:39
#5

Tack så jätte mycket för alla svar! Uppskattas jätte mycket!Glad

Ghosthunter
2010-02-05 16:48
#6

#4 Om man öppnar sig så lätt som du beskriver…Varför kan inte jag då vara lika öppen som många andra är?? Jag har ju min stenhårda tro o.s.v. Nä, jag tror inte på det. Man måste själv jobba lite på det om man vill bli helt öppen!Glad

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
Kristall47
2010-02-05 20:01
#7

#4

Alla människor öppnar inte upp sig så fort dom läser om andlighet eller tittar in på ett forum… långt därifrån, det tror jag du fått om bakfoten.

#6

Jag öppnar mig mycket lätt och har gått omkring öppen i hela mitt liv, jag tillhör den kategorin.

Om man inte tillhör den kategorin och vill öppna sig så bör man ta hjälp av de tekniker som nämns här ovan. man ska vara noga med att stänga sig också. (Jag nämnde även Lisa Williams som mentalt bara sätter på sig en keps för att stänga sig). 

Vi är alla olika och en del människor har lätt för att öppna/stänga sig, och andra har det svårare och då behöver vi lite tekniker för att göra detta. Vi får jobba mentalt på det.Skrattande

Ghosthunter
2010-02-05 20:11
#8

Kristall - Japp, då är det bara sätta igång att öva. Jag har en cd-skiva för att öppna/stänga chakran. Jag är ju öppen till en viss del…men dörrar ska inte stå på glänt dom ska vara helt öppna eller helt stängdaSkrattande

Tack o Kram

/Fredrik

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Kristall47
2010-02-05 20:45
#9

#8 så lite så.

Kram på dig medSkrattande

Denna kommentar har tagits bort.
Anna-H-K
2010-02-06 10:37
#11

#7 Klokt svar av dig Kristall…Håller med till fullo!

Kram Anna Glad

Shakti
2010-02-06 11:01
#12

Får jag fråga vad chakrasystemet har med andar att göra?

greyeyedgirl
2010-02-06 12:06
#13

Jag var inne på (sajten) här i förr går,(torsdag) på kvällen/natten, fredagen mådde jag dåligt hela dagen och hade väldigt ont i huvudet, pannan.

Jag mediterade i torsdags innan jag gick och la mig, det chakrat som är lila.Som också utgår från pannan. (jag öppnade mig)

Kan det ha varit att jag har svårt att öppna mig, och helt enkelt fick en chock av detta, tror nämligen att jag glömde stänga..

Men jag var tvungen att stänga mig när jag skulle gå och lägga mig fredag kväll, eftersom verktabletterna inte hjälpte.

Nu nästa morgon mår jag bra igen, var det bara en tillfällighet eller var det på grund av att jag glömde stänga?

Glad

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Shakti
2010-02-06 18:35
#15

Ingen (?) som kan svara på min fråga om vad chakrasystemet har med andar att göra, men ändå är det flera som anser att det är just chakrorna som det ska vridas och vändas på när det handlar om andar. Lustigt va?

Du, Lasse. Jag har tänkt på andevärlden i stort sätt hela mitt liv, men har aldrig haft några problem med andar. Vad tror du att det kan bero på?

Anna-H-K
2010-02-06 18:37
#16

#15 Jag själv tycker att chakrasystemet i allra högsta grad har med andevärlden att göra…Kronchakrat tex…det är ju detta du öppnar upp vid andekontakt…så är det iaf för mig…Hjärtat är en viktig del i allt arbete med andevärlden & dina medmänniskor..jätteviktigt chakra i andekontakter oxå!!

Anna

Shakti
2010-02-06 19:04
#17

#16

Aja, för mig har det som du skriver om inte med andevärlden att göra, utan kronchakrat är förbindningen med det gudomliga. Man måste skilja mellan andligt och andar. Om ett chakra är öppet betyder det bara att energierna där kan flöda utan att blockera någonstans och att du har bra hälsa och befinner dig i harmoni, men det betyder inte att man har en ingångsdörr där som andar kan gå igenom. Om pannchakrat är öppet betyder det bara att din förmåga att förnimma andrar förbättrar sig, men inte har du en dörr där heller som dom flyger in i bara för att dina energier är i balans. Att vara öppen för besättningar eller angrepp från andevärlden har alltså inget med chakrasystemet att göra utan det beror snarare på hur stark din aura är. Ju öppnare dina chakror är ju starkare är din aura. Har auran sprickor eller riv är man öppen för angrepp, men då brukar chakrorna heller inte vara i balans och öppna.

Espiritu
2013-12-13 21:17
#18

Hej

vet inte om jag hamnat rätt med mitt inlägg, är mitt första här på siten.

Hej !

jag är en man på 70 år, de senaste 2 åren har jag haft påhälsning i huset/sovrummet mellan 12-5 i stort sett varje natt.

För c:a 2 år sedan när detta startade,  att när jag blundade så såg jag en fläck som varierade i färg oftast gul, grön, blå olika ur regnbågens färger etc,efter ett stund så övergick det till att jag såg som igenom en bösspipa/ tunnel som till slut öppnade sig och övergick till bilder/filmer, har ingen uppfattning av hur länge det pågick varje gång. Kunde ske när som helst på dagen om jag vilade eller solade bara jag slöt ögonen.

Har på detta sättet gjort många konstiga resor och mej vetligt har jag aldrig varit där förut, lika med personerna på bilderna tror jag inte mig träffat tidigare.

För c:a 1 år sedan så väcks jag upp av någon anledning under tiden filmerna pågår och då

har jag också börjat se personer hemma i vårt sovrum på nätterna mellan 12 – 5, i början så stod personerna stilla och var lite otydliga men jag kunde urskilja om det var män, kvinnor, barn, eller djur etc.

Ibland så tyckte jag att det var min bortgångne far,svärfar eller svägerska var svårt att se dem så där superklart.

Under tiden som detta pågår har jag vid flera tillfällen rest mig i sängen och verkligen gnuggat mig i ögonen samt ibland satt på mig glasögonen synerna personerna är fortfarande kvar.

Under tiden detta sker så har jag i ögonvrån sett på västra sidan vitt ljus som blinkar och på höger sida mörka fläckar som passerar (när jag har ögonen öppna ).

 Under denna tiden var jag livrädd och ibland gömde mig under täcket tyckte det var otäckt.

Sedan började jag tala till dem och då kom de närmare sängen i fotändan, de liksom åkte fram utan att nudda golvet. Jag sa vem är du, vad vill du eller ge mig ett Tecken och de bara log, vid ett tillfälle när jag sa kom närmare så seglade gubben upp i taket ovanför sängen hängde där ett tag det gnistrade om figuren sen seglade figuren ned på andra sidan sängen där min fru ligger, då blev jag rädd och sa lämna mig i fred, då seglade han ut igenom taket, då såg även föttena.

Nu tyckte jag att det blivit väldigt otäckt så jag gick in och läste på internet om  hur man skulle stänga ner från andevärlden.

Testade sedan att stänga ner och öppna chakran tror jag är helt öppen eftersom om jag bara

tänker, är det någon här, så kommer dom och blundar jag så kommer filmerna/bilderna och när det varit för påfrestande så har jag stängt ner eller sagt lämna mig i fred och det har fungerat.

Också märkt att under tiden som jag har påhälsning så går det som mörka moln i taket i rummet samtidigt som ljuset i rummet höjs och sänks i nivåer och ändå är rummet mörkt samt persiennerna nere detta i december 2013.

En annan underlighet är att när synerna/andarna är tydliga och nära så har jag provat att hålla handen framför ansiktet, kanske 1 halv meter från ansikteti linjen  mellan anden och mig, för jag in handen ifrån sidan så ser jag en normalt skuggad hand men när jag kommit in så jag börjar täcka delar av andens kropp så förvinner köttet och jag ser bara skelletet i mörk brun färg ungefär som på en röntgenbild, om det är riktigt ljust i rummet så kan jag se skinnet som en tunn linje som en aura, mycket konstigt.

För en vecka sedan så hade jag en filmförevisning/bilder, det var folk klädda som vikingar skäggiga långhåriga endel hade ärr i ansiktet lite här och där och vissa var blodiga(bara huvuden passerade) kan en ande vara hur gammal som helst, vårt hus står på en gammal sjöbotten av Mälaren (Kafjärden)

Senaste natten så väcktes jag av att någon drog i täcket och skakade sängen, vaknade av att jag skrek av skräck tittade ut neröver sängen då satt eller stod en tjej vid sidan eller i sängen

Då var jag så upprörd så jag slog emot henne, hon bara log tillbaka och jag körde min vanliga ramsa vem är du, vad vill du, men inget svar, min fru vaknde och frågade vad håller du på med,  då flyttade hon sig bakåt emot väggen bredvid sängen där min fru ligger, då fick jag se en till som stod intill väggen, trot om ni vill men de var tvillingar 2 jättefina brudar som bara log åt mig, och jag körde mig ramsa men bra leenden och inga svar, mig veterligen så har vi inga tvillingar på andra sidan i släkten.

Till slut tröttnade jag och sa att nu vill jag att ni lämnar mig i fred, de tittade på varandra och for iväg ut igenom taket.

Det som förvånade mig extra denna gången var att ljuset som tidigare blinkat i vänstra ögonvrån var nu klart som ett eldsken bakifrån, tror det var för att skall se dem tydligt, kunde  detta vara ljuset jag skall be dem gå till, i så fall måste de ju passera mig.

Samtidigt som de försvann igenom taket släcktes elden bakom mig jag lade mig ner och kände en kall bris blåsa över sängen samtidigt som sängen började skaka och hjärtat slog mer än vanligt har aldrig känt så tidigare.

 Jag stängde sedan ner mina blå chakran och allt blev mörkare i rummet, sov gott resten av natten, lite tung i huvudet dagen efter.

Det jag har upplevt det senaste året har varit både skrämmande och intressant och nästan otroligt, ibland tror man att man är färdig för Psyk.

Känns ibland som  man bodde på en station, har passerat 25 - 50 andar här.

Slutligen skulle jag vilja ha råd och tips om vad skall jag göra och hur mycket skall man behöva uppleva, går ju inte bara att stänga av man vill ju alltid veta mera.

// esperitu

allhealing
2013-12-14 04:13
#19

#18, Fascinerande berättelse, Du har verkligen hittat ett helt nytt sätt att komma i kontakt med dig själv på ett betydligt djupare plan än många någonsin vart. Mitt råd till dig är att ta nästa steg i form av en utbildning. Jag rekommenderar Englagård strand söder om Örebro. Där gick jag min första utbildning 2004 som heter utveckla din medialitet. Lycka till nu framöver på din inre resa.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Espiritu
2013-12-14 11:16
#20

#19

tack Kent för ditt svar.

Har jag lagt inlägget på rätt ställe eller skulle jag ha startat en ny tråd?

Tänkte skriva lite ytterligare hur det går för mig inatt var det totalt lugnt, intalade mig att jag stängt ner dagen innan.

 Önskar mycket kommentarer och råd inför framtiden.

Med vänlig hälsning //Esperitu

Annons:
braaanji
2013-12-14 13:55
#21

#19 vad mkt intressant du delar med dig av! Jag blir väldigt glad av det då jag upplevt liknande själv och hur mkt jag än sökt i forumet så har jag inte hittat ngt som ngn skrivit för att jag själv ska förstå vad som hänt. Skuggor i rummet och att fast det varit kolsvart i rummet har det varit som att ljuset förändrats. Vi var 2 stycken som känner av i de rumme just då å vi upplevde exakt samma sak vi båda. Väldigt intesivt sen kom den en kall jätte stark bris som passerade mitt hjärta kändes det som, fick gåshud över hela kroppen sen personen som legade bakom mig och höll om mig fick samma sak. Vi legade där med gåshud och fick ta lr rättare sagt "tvingades" ta 2 enormt djupa andetag och just när vi hade andats ut igen kom en andra bris av kyla in i hjärtat och jag fylldes av känsla av sorg och glädje och ja vad vet jag, hur mkt känslor som helst! Släppte ngr tårar och kände mig lättad å förvånad efteråt. Helt klart det sjukaste vi nånsin varit med om och trodde aldrig att jag skulle "prata" med ngn annan än han som var med, om de här, då jag själv inte fattar nånting av d som hände. Följer med spänning denna tråd nu för att se om ngn ger dig nå vettiga svar! :)

braaanji
2013-12-14 13:56
#22

#18 menade jag ju såklart! Men hej allhealing! ;)

allhealing
2013-12-14 14:49
#23

#22

rock´n´roll 😂

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Espiritu
2013-12-15 10:28
#24

#18 Hej igen Kent? Hur vet jag vem som är mina guider, är det dem som man ser oftast eller hur får jag reda på detta.//Espiritu

Espiritu
2013-12-15 12:52
#25

#18

menade allhealing, sorry

allhealing
2013-12-15 15:08
#26

#24, Tack för din fråga. Du kan kalla mig det som känns bäst för dig. Mitt synsätt är att allting är ett. Det existerar därför ingen separation. På någon nivå är vi därför alltid i kontakt med oss själva oavsett om vi kallar det guide eller någonting annat. Hur du vet om det är dig själv eller någon annan persons energi i form av deras guider. Eller om man ska dela upp alltet i många pusselbitar och kalla allting för fristående entiteter eller individer. Mitt svar till dig är att du redan funnit en så pass djup kontakt med dig att du bara behöver gå en kurs på 2-3 dagar för att få de verktyg du behöver för att avgöra om det är dina energier du känner av eller om de tillhör en annan person.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Espiritu
2013-12-16 11:12
#27

#18

Tack Braanji, roligt att höra att du haft liknande upplevelser, det jag genomgått under sista året har varit både skrämmande och intressant, lägger snart in fortsättning av mina upplevelser

Med vänlig hälsning //Espiritu

Annons:
Espiritu
2013-12-16 11:36
#28

Hej igen!

Återkommer till min fråga, eftersom jag är ny här så undrar jag om mitt inlägg hamnade i rätt tråd eftersom jag senare såg att den var väldigt gammal, skall jag starta en ny tråd? Tycker aktiviteten är liten här, kanske moderatorn har synpunkter.

Okey här kommer del 2 av min berättelse

Hej igen!,

Återkommer till min fråga, eftersom jag är ny på detta Forumet så undrar jag om mitt inlägg hamnade i rätt tråd eftersom jag önskar mycket kommentarer, såg senare att tråden var väldigt gammal och att aktiviteten verkar log, skall jag starta en ny tråd och börja om från början? Moderatorn kanske har synpunkter?

Berättelse Del 2

Eftersom min tidigare berättelse emottogs mycket bra och att jag inte blev totalsågad så kommer jag att fortsätta att skriva om mina upplevelser.

Ref till tidigare berättelse, eftersom jag har haft påhälsning o stort sett varje natt under 2 års tid så förstår ni säkert att det är svårt att komma ihåg vad som hänt varje gång/natt. Ni förstår säkert också att vissa saker som händer återkommer hela tiden.

Jag kommer nu att berätta vidare om de mest extrema upplevelserna.

Vi har ett ganska stort sovrum hemma 25-30 m2 väggarna c:a 7-4 m.

Vid ett tillfälle när jag låg och såg mina bilder med slutna ögon (det ni brukar kalla att man ser med det tredje ögat) och om man vid detta tillfället öppnar ögonen så brukar man se samma bilder med ögonen öppna normalt brukar det inte vara så stora bilder men för mig ganska tydliga.

När jag denna gången öppnade ögonen så såg jag en bild som var lika stor som bakre väggen dvs 4m lång samt 2,4 m hög, ungerfär som att se på storbilds tv fantastisk upplevelse.

 Kommer också ihåg ett annat tillfälle när jag såg en tapet på bilderna liknande som runskrift konstiga figurer och när jag öppnade ögonen så blev hela 7 m långa väggen försedd med denna tapeten.

Ett annat tillfälle, vi har svarta persienner i sovrummet men det kommer alltid in lite ljus där snörena går och mellan bladen, och vad jag upplevt så behövs lite ljus för att bilderna skall bli synliga och framträda bättre.

I alla fall så när jag öppnade ögonen så såg jag de ljusa fläckarna på väggen och rätt som det var kom det fram som candelabrar eller väggfästade ljustakar allmogetyp med crussyduller och de växte ut ifrån väggen och blev en 30-50 cm långa inåt rummet i 3 rader täckte hela väggen, då tittade jag emot våran taklampa som då lyste svagt fast den var släkt och då växte det ut 2-3 m långa järnstaket med samma crussyduller dessa lade sig  sedan emot taket i rader tills taket var fyllt och då tänkte jag skall jag fängslas in här,  alla dessa saker vita, då tyckte jag att det räckte dök ner under täcket och gömde mig. Samtidigt tänkte jag, är det hallucinationer eller håller jag på att bli tokig, kan man verkligen hålla på med detta.

Idag är det 16/12 2013 natten till idag,

Har stängt ner några dagar nu men så fort jag tittar runt i rummet så är det precis som att kamraterna/andarna vaknar upp. I c:a en vecka så har jag sett ett huvud komma fram i gardinen för att växa fram till en halv människa i midjehöjd, denna person har haft ett litet konstigt utseende ungefär som en abourgin eller mourier väldigt skrynklig i ansiktet litet kattliknade utseende igår när han kom fram så var han klädd i en mörk kostym liknande som en hisskonduktör hade förr med guldliknande axelklaffar han tittade direkt på mig och log, jag provade med min ramsa vad vill du, vem är du, ge mig ett Tecken och han bara log.

Då tänkte jag att jag skulle gå ett steg längre denna gång så jag sa gå emot ljuset men själv såg jag inget ljus denna gång brukar ju vara bakom mig till vänster, jag upprepade gå emot ljuset efter ett antal gånger så drog figuren sig in i gardinen och försvann under tiden som han log åt mig. Skall bli väldigt intressant och se om han dyker upp igen annars har jag utfört något nytt på min upptäcksfärd.

Det som är fantastiskt är ju att han är så tydlig, skulle kunna räkna hans rynkor i ansiktet.

 Hela tiden har jag  i ögonvrån sett på västra sidan vitt ljus som blinkar och på höger sida mörka fläckar som passerar (när jag har ögonen öppna ). Också märkt att under tiden som jag har påhälsning så går det som mörka moln i taket i rummet samtidigt som ljuset i rummet höjs och sänks i nivåer och ändå är rummet mörkt samt persiennerna nere detta i december 2013.

Jag hoppas att ni finner någon trovärdihet i min berättelse annars vill jag att ni talar om det, och som vanligt önskar jag många kommentarer

Mvh //Espiritu

[Olaf]
2013-12-17 11:50
#29

#28 Jag vet inte om du redan berättat hur du bor annat än på gammal vikingabygd och gammal sjöbotten….jag undrar om du bor i ett gammalt hus? Varför jag undrar är att jag vet att när man går ur sin kropp kan få se sitt hem som det såg ut i gamla tider…som om tiden upphör. Kan det vara att du sett inredning från förr? Jag har varit med om liknande saker som du…kanske inte lika intensivt, men jag känner igen en del av vad du beskriver om ljuset i rummet fast det är släckt om skuggorna och "molnen" Jag såg även olika andevarelser genom mitt tredje öga s.a.s. ofta väldigt tydligt och klart. Det var en intensiv period på några år i mitt liv, men jag valde medvetet att stänga ner för att det blev i mitt tycke lite jobbigt. Jag ville ha lugn och ro i mitt hem, det kändes som jag bodde på en genomfartsled för andevärlden..puh! När jag känner mig redo kanske jag försöker slå på igen, jag saknar det ju samtidigt lite. Vet du hur man stänger ner ifall det blir för mycket för dig?

Espiritu
2013-12-17 15:54
#30

#29

tack Olaf för ditt inlägg.

vårt hus är byggt 1979, 33 år gammalt men här har varit åkerjord

tidigare.

Har du läst mina båda inlägg i denna tråden så tror jag du förstår vad jag menar.

När det gäller att stänga ner så tror jag det fungerar, har läst på nätet

och testat olika saker, men har du några tips/länkar så är du välkommen.

Problemet att stänga ner är ju svårt eftersom bara man funderar om det  är någon här idag så är man igång igen.

Svårt att förstå vad som händer med en själv och man är ju nyfiken.

Med vänlig hälsning //Espiritu

Upp till toppen
Annons: