Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen

Alternativmedicin, hälsa m.m. Andar/Spöken Andlighet Barn i Andevärlden Barn/Ungdomar Bok- och filmtips Dagens Ros / Dagens Kram Dikter, visdomsord Drömmar/Drömtolkningar Foton Frågor ang. sajten, funktioner m.m. Healing iFokus-information Info från admin Kurser Länktips Medialitet Meditation Medium Musik Mytologi/Naturväsen Mässor, storseans, arrangemang, träffar Ny medlem/presentationer OT Bildgalleri OT från tråd Off Topic Oförklarade Fenomen Redskap: tarot, pendel, kristaller m.m. Reinkarnation/Tidigare liv Seans - upplevelser & frågor Sorg Tips & Råd TV/Tidningar/Radio m.m. Tävlingar och lekar på sajten och iFokus Undersökningar UFO Upplevelser Videoklipp Övningar Övrigt
Medium

Mervyn Johnson

2010-03-14 23:39 #0 av: Elisabeth-J

Healern och mediumet som blev fängslad för övergrepp och våldtäkt mot barn m.m är nu ute igen och har tydligen redan börjat med healingbehandlingar, det här skrämmer mig då man inte vet om han fortsätter sina s.k behandlingar mot kvinnor och barn.

http://www.expressen.se/1.504182

http://annelismediala.blogspot.com/2010/03/healing-pa-hog-niva-d.html

Lyssna gärna på den här radiointervjun med Maria Ottosson, hans f.d fru där hon berättar om sin tid med honom. Läs gärna hennes bok också där hon berättar mer, boken heter Sexhealern.

Anmäl
2010-03-14 23:41 #1 av: Elisabeth-J

Sr P3 Verkligheten 091011100033

Anmäl
2010-03-15 08:52 #2 av: chik

Elisabeth!!Har inte kollat på dina länkar.

Men det är ju sådant här som gör att det blir så himla galett...

Därför skall vi vara uppmärksamma. O vi som har rent mjöl i påsen skall vara glada att mäniskor tar reda på saker o inte ta det som negativt.

För då kan vi utrotta sådant här.

Lena som bara skriver...

Lena.P är jag i verkliga livet.

Anmäl
2010-03-15 09:57 #3 av: Anna-Helga

Skrikandes

Anmäl
2010-03-15 10:23 #4 av: [Woozy]

Ja det är förjävligt att Mervyn ska springa runt i den har staden. Förvisso så kommer de ju flytta till nya och större lokaler, men ändå.

Woozy

Anmäl
2010-03-15 11:24 #5 av: Marina2

Det är helt förkastligt! Hemskt!

Anmäl
2010-03-15 11:48 #6 av: [Woozy]

Håller med till punkt och pricka. Det blir nästan än mer skräckinjagande om man betänker vilka som betalat Mervyns skadestånd (på nästan en halv mille) samt vilka som står bakom han. Det är skrämmande.

Woozy

Anmäl
2010-03-15 11:54 #7 av: Anna-Helga

#4 Nej men va sjutton, håller han hus häromkring? Rynkar på näsan Men inte är han fortfarande med Trollsländorna eller??!

Anmäl
2010-03-15 12:04 #8 av: Elisabeth-J

#7 Ja han är aktiv där.

Anmäl
2010-03-15 15:48 #9 av: Jane-Lyzell

8 Va när släppte de ut han?Rynkar på näsan

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Anmäl
2010-03-15 15:53 #10 av: [AnnikaOhlsson]

Detta är fruktansvärt! Fy!! Det var väl inte längesen han sattes i förvar? Eller går tiden så himla snabbt?

Usch!

Anmäl
2010-03-15 16:11 #11 av: [GunillaF]

Jag tycker att han borde vara så pass omskriven vid det här laget att ingen skulle låta sig healas av honom!!!Rynkar på näsan

Hur tänker folk?!Obestämd

Anmäl
2010-03-15 17:22 #12 av: Anna-Helga

Men hur tänker Trollsländan? Usch så obehagligt...Rynkar på näsan

Anmäl
2010-03-15 17:49 #13 av: [Woozy]

Problemet är att de inte tänker alls.. Jo de tänker på pengar och makt..

MVH

Woozy

Anmäl
2010-03-15 21:34 #14 av: tarotlasse

Ja vad tusan ska man säga Han har avtjänat sitt straff. I sverige brukar man ju släppas efter halva tiden om man sköter sig.

Visst blir man rädd och orolig att det ska hända igen och med tanke på vad han gjort så borde han inte få jobba med detta igen.

Samma som  om en läkare hade gjort likadant så hade läkaren blivit av med sin legitimation på livstid.

Men nu är han så uppmärksammad och känd så han lär nog ha rätt så svårt att fortsätta sitt jobb ändå.

Sedan så jag stödjer ju absolut inte vad som hänt och det han gjort men han har ju faktiskt avtjänat sitt straff ska vi då fortsätta att straffa honom eller ska vi ge honom en andra chans.

Vad man en gjort så har man väl rätt till en andra chans och till bättring efter avtjänat straff  eller har man inte det och straffas för det resten av livet ?

Lasse

Anmäl
2010-03-15 21:45 #15 av: spirit33

Nu är det ju så att sexförbrytare brukar inte inse att de gjort något fel och av de som känner honom nekar han till brott hela tiden så han är nog ganska farlig där han är och där de uppmuntrar honom, alltså på Vsf Trollsländan i Västerås.
Där skyller de allt på hans ex Mia Ottosson.

Många där väntar bara på att få fortsätta gå kurser med han, så snacka om att vara naiv.

Får bara hoppas att det inte händer igen.

Klart man kan förlåta men som du säger han skulle inte få vara kvar i samma branch. Det är ju där han har gjort sina förteelser.

Personligen tycker jag att sådana förbrytare skulle hängas ut med både namn och bild.

Anmäl
2010-03-15 21:46 #16 av: Anna-Helga

#14 Visst har han avtjänat sitt straff. Det som är så orättvist är att många av de som utsätts för övergrepp får leva med skadorna och sviterna på olika sätt för resten av sina liv. Förövaren slipper lindrigare undan många gånger och det är så förtvivlat svårt att acceptera.

Anmäl
2010-03-15 21:50 #17 av: Jane-Lyzell

Men hur kan han ha avkäna sitt straff!? han måste ju ha kommit ut tidigfare - någon som vet?

Anmäl
2010-03-15 21:52 #18 av: [Woozy]

För mig rimmar det lika illa som att en manlig "dagisfröken" (va nu ett manligt sådant heter) torskar för våldtäkt och sexuellt unyttjande och sedan får gå tebax till jobbet efter kåken.

Grejen är ju att "ledningen" inte tycker att Mervyn gjort fel. Redan där så skär det sig. Håller man på med andliga saker, så ska man väl inte hålla på med våldtäkter? Än mindre beblanda sig med våldtäktsmän. -hur tänker Trollsländan egentligen?

Sedan att de går ihop och betalar Mervyns skadestånd begriper jag inte. Nåt sjukt fel är det ju.

Nu har jag inte kvar mail-konverastionerna med Helena Axelsson, men tro mig. Mervyn hör inte hemma med det andliga.

MVH

Woozy

Anmäl
2010-03-15 21:55 #19 av: spirit33

Håller med Jane, han har inte avtjänat sitt straff. Villkorligt tidigast 9 mars sägs det så vem vet om han är ute eller har perimisson fortfarande.

Han gör tydligen sitt yttersta för att komma tillbaka under tiden i alla fall. Stöd har han också! Fy faan

Vilket samvete ska nästa övergrepp hamna på! Mervyn eller Vsf Trollsländans?

Anmäl
2010-03-15 23:34 #20 av: spirit33

Läs bloggen Elisabeth har länkat till! Skrämmande

http://annelismediala.blogspot.com/

Anmäl
2010-03-16 16:17 #21 av: Jane-Lyzell

17 trodde man blev utvisad ur landet när man gjort ett brott som utlänging i sverige - men så är tydligen inte fallet då!

Anmäl
2010-03-16 17:40 #22 av: 1337dec

Jag lyssnade på programmet i går, otroligt att sådant ska behöva hända.

Finns det några skrivna etiska regler för hur medium, healare etcetera ska agera? Någon organisation som man är ansluten till, och som man kan uteslutas från om man inte följer de etiska reglerna?

Tittar man på dagis så kontrolleras alla mot belastningsregistret, när det gäller exempelvis läkare så har de legitimation. Kanske det vore idé att införa något liknande för medium och liknande, inte direkt för att garantera kunnandet, utan för att privatpersoner tryggt ska kunna besöka en sådan utan risk för att det är en sexbrottsling eller massmördare.

Anmäl
2010-03-16 19:02 #23 av: Skogselva

Det alldeles för låga och för snälla straff för sexförbrytare, egentligen borde man "skicka dem till colosseum och låta lejonen ha lite roligt".

Men alla bedrägerier och liknande, de är så onödiga, känns det som.

De flesta skulle kunna förhindras genom bättre kunskap om äkta, uppriktiga och seriösa medier, sierskor m.fl.

Jag tror det skulle hindra mycket bedrägerier och sådant, för man skulle "lättare" känna igen fulingarna.

Det känns ju som att knep som "du får cancer om du inte gör si och så med mig eller betalar mig si och så mycket pengar" blir väldigt genomskinligt om man vet

Mer kunskap om andlighet!

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Anmäl
2010-03-16 19:13 #24 av: 1337dec

Nu finns det ju inget som säger att "äkta" medium skulle vara mindre benägna än "falska" att utföra sexuella övergrepp eller andra brott.

Men i alla fall. Hur tycker du att man ska göra för att skilja "äkta" medium från "falska"?

Anmäl
2010-03-16 19:19 #25 av: Anna-Helga

Jag har mailat Trollsländan och begärt att de ska förklara hur de tänker när de tar en pedofil under sina vingar... Skrikandes

Anmäl
2010-03-16 19:23 #26 av: Skogselva

#24 Sant, men vad jag menar är att om man vet att ett seriöst medium inte hotar med att ex ge dig cancer om du inte gör si och så, så bör man ju också genomskåda ett falskt medium, om denne hotar med cancer.

Om man vet att en seriös sierska inte begär 100 000 i månaden för att synen ska gå uppfyllelse så vet man ju att man hamnat hos en bedragare.

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Anmäl
2010-03-16 23:57 #28 av: [Woozy]

hej

Du kommer i bästa fall få ett mail av Helena Axelsson där hon bara skyller ifrån sig mm.

Ska jag vara ärlig så tror jag hon inte svarar.

Fast det går ju provocera fram svar kanske..

MVH

Woozy

Anmäl
2010-03-16 23:59 #29 av: Anna-Helga

#28 Insändare i VLT?

Anmäl
2010-03-17 00:02 #30 av: [Woozy]

hej

Du kommer i bästa fall få ett mail av Helena Axelsson där hon bara skyller ifrån sig mm.

Ska jag vara ärlig så tror jag hon inte svarar.

Fast det går ju provocera fram svar kanske..

MVH

Woozy

Anmäl
2010-03-17 18:45 #31 av: spirit33

Hur de tänker?? De tror att det är hans exfru Mia som ligger bakom alltihopa.

Anmäl
2010-03-17 18:48 #32 av: [Woozy]

Så du menar att det är Mia som påverkade Mervyn så han våldtog och sexuellt utnyttjade minderåriga? Isf så vet du inte vad du snackar om.

Woozy

Anmäl
2010-03-17 19:27 #33 av: Elisabeth-J

#32 Inte spirit33 som menar att det är så, men en del av Mervyns anhängare och antagligen han själv också påstår sånt.

Anmäl
2010-03-17 19:32 #34 av: spirit33

Jag menade, att de tror att det är Mia som utsatt Mervyn för en komplott. Hon har lurat och manipulerat alla dessa kvinnor så de gick emot Mervyn.

Hur dum får människor vara. Men tydligen har de gått på det. Mervyns ord verkar vara lag och sanning i Vsf Trollsländan.

Anmäl
2010-03-17 20:10 #35 av: [Woozy]

Hans ord VERKAR inte vara lag. Det ÄR lag på Trollsländan. Foten i munnen

MVH

Woozy

Anmäl
2010-03-17 21:03 #36 av: spirit33

#34 Absolut

Anmäl
2010-03-17 21:50 #37 av: eggebanroth

Förvånad

Anmäl
2010-03-17 23:23 #38 av: Anna-Helga

Varför använder andevärlden en sådan man som verktyg? För han är visst medial? ObestämdRynkar på näsan

Anmäl
2010-03-17 23:54 #39 av: TerryGilliam

# 38

Är han medial eller säger han själv att han är medial?

Anmäl
2010-03-18 00:57 #40 av: Jane-Lyzell

38 ja det kan man undra - det är inget sett att bruka sina gåvor på - så om andevärlden är där !? kan man undra! När det gäller det han setat inne för - så gör inte andevärlden - så gör onda människor!

Anmäl
2010-03-18 02:00 #41 av: spirit33

Helt rätt jane. Andevärlden är det inte men en ond/sjuk mans handlingar är vad det handlar om. Det är i mina ögon Mervyn själv och inte andevärlden som gett sig på kvinnorna.

Om han hade en förmåga går väl att diskutera? Duktig människokännare och bra på att manipulera kommer man långt med. Många andligt sökande köper det mesta och är inte direkt kritiska i sin syn. Suggesion är också något att ha i berkäkning när det kommer till den här mannen för vem vågar kritisera om alla säger att han är så bra. Då brukar en känslig person med dålig kunskap tro att det är sina egna brister i stället.

Anmäl
2010-03-18 02:24 #42 av: [MargaretaA]

Det är förskräckligt, men det finns fula fiskar i alla kläder. Jag förstår ärligt talat inte varför det förtjänar mer ståhej bara för att mannen kallar sig healer?

vi måste alla ta vårt eget ansvar för vems händer vi lägger oss under - oavsett vad dom väljer att kalla sig. Rynkar på näsan

Anmäl
2010-03-18 09:57 #43 av: Anna-Helga

#41 Ett par kvinnor, som själva är medium har varit på seans med honom och sett anhöriga som väntar på att lämna budskap och även fått budskap genom honom, så på det viset måste man kanske säga att "han är kollad", han får kontakt så att säga.

#42 Men Maggan, är det på det viset då, att vi måste lära oss att inte köpa allt med hull och hår, att vara kritiska... Är det för att vi måste få upp ögonen och tänka själva helt enkelt? Att även om man har gåvan tål man att granskas...

Även om detta är av betydligt grövre art, enligt mig, så är det ändå lite av det som eggebanrot är inne på i en annan tråd? Att det förekommer en och annan skummis...

Jag måste få klarhet i det här känner jag, för det gör mig så arg... Ingen från VSF Trollsländan härinne som kan förklara hur man tänker?

Hörde igår att föreningen "är Mervyns" och att Axelsson "förvaltat den" åt honom... Så i princip har de bara väntat på att han ska komma tillbaka som nån martyr... Lite sekt-varning tycker jag.

Anmäl
2010-03-18 12:32 #44 av: [MargaretaA]

ja så himla naiv får man inte vara. Tror verkligen folk i allmänhet att just medium och healers och andra skulle vara något slags högre ståenden och bättre människor än andra?

kom igen nu Förvånad

Anmäl
2010-03-18 13:37 #45 av: Anna-Helga

#44 Ja alltså jag vill ju tro att andarna använder reko personer som verktyg! Skäms Aj vad ont det gjorde att vakna upp på det här sättet... Hm...

Anmäl
2010-03-18 13:43 #46 av: Anna-Helga

Jag tänker gå på storseans med Mia Ottosson på Torsdag på Växhuset i Västerås.

Kram Anna

Anmäl
2010-03-18 13:46 #47 av: [MargaretaA]

vi får hoppas att dom gör det.

Vem mer än Merwyn & Anhang själva påstår att han är ett verktyg för andarna?

Anmäl
2010-03-18 14:02 #48 av: 1337dec

Det är väl inget speciellt ståhej kring Mervyn mer än här, eller?

Om personen däremot arbetat inom sjukvården, då hade det verkligen uppmärksammats, för att inte tala om vad som hänt om han arbetat inom barnomsorgen.

Just att det är som du säger, att det finns fula fiskar i alla kläder, tycker jag visar att det vore bra med någon form av intresseorganisation som kunde utesluta oseriösa medlemmar, i alla fall när det gäller människor som arbetar mot andra människor som ofta lämnar ut sig, kan vara i utsatta situationer, i sorg och så vidare. Att personer i sådan situationer har lättare att påverkas är ytterligare ett skäl.

Att införa något som det jag föreslår skulle inte bara göra det tryggare för kunder till mediumen, utan även ge anslutna medium en lite seriösare stämpel.

Anmäl
2010-03-18 14:09 #49 av: [MargaretaA]

instämmer

Anmäl
2010-03-18 17:42 #50 av: spirit33

Han är tydligen frisläppt sedan en vecka tillbaka

Anmäl
2010-03-18 18:00 #51 av: Jane-Lyzell

http://www.timesonline.co.uk/tol/news/uk/crime/article4265658.ece

Anmäl
2010-03-18 23:46 #52 av: spirit33

Snygg bild ha ha

Anmäl
2010-03-19 00:02 #53 av: 1337dec

Jag tankade ner programmet om denna Mervyn från http://www.sr.se/topsy/ljudfil/2135010.mp3http://www.sr.se/topsy/ljudfil/2135010.mp3

Efter det, nästan varje gång jag ska starta ett hemtankat program så kommer denna läskiga röst och smackar, Open you heart...

Nu senast hade jag raderat filen, och ändå dök den upp... "Open you heart..." *spooky*

Den smackande rösten är allt annat än trevlig. På kvällarna drar jag igång ett paket med bra program att lyssna till, oftast från P1, men "Verkligheten" på 3:an är ibland (ofta) helt okej, så en del sådana brukar få följa med. Vad händer, jo, jag vaknar till läskiga "Open you heart..." Och smackandet.

Nu tror jag inte att det finns något paranormalt i det här, jag hade nog bara rensat fel filer, och eftersom jag mest slumpmässigt väljer program så har det väl slumpat sig så att Mervyn kommer upp... Eller så har han verkligen har magiska krafter... :O

Anmäl
2010-03-19 00:43 #54 av: [MargaretaA]

Fy f*n vilket äckel! Skrikandes

Vad är det för fel på vissa kvinnfolk? han påminner om en sektledare Obestämd

Anmäl
2010-03-19 00:49 #55 av: TerryGilliam

# 45

Du får inte vara så naiv. Rynkar på näsan Ibland känns verkligen som att "mediala" personer sätts upp på någon liten tron av de som är troende.

Det räckte alltså för den här mannen att själv påstå att han var medial, så fanns det redan en hel uppsjö av människor som var redo att tro för honom.

Också kunde han uttnytja den godtrogenheten för att våldta kvinnor och barn.

Den här var nog bland det mest obehagliga jag läst på länge.

Anmäl
2010-03-19 01:03 #56 av: [MargaretaA]

Jag tror att jag har varit naiv åt andra hållet. jag har alltid haft förställningen att även "troende" ändå har någon slags "urskillnigsvilja" eller vad man ska kalla det för. Man måste inte köpa allt bara för att det heter "andlighet" eller name it.

kanske dags att tänka om Obestämd

Inget mot Anna-Helga vill jag poängtera - bara rent allmänt.

Anmäl
2010-03-19 01:07 #57 av: TerryGilliam

# 43

Och ändå, trots att denna "man", dömts till fängelse för våldtäkt på barn, så fortsätter du att tro på hans "förmågor?"

Rynkar på näsanRynkar på näsanRynkar på näsan

# 56

Jag tror tyvärr det finns väldigt många som kommer att svälja precis allt med hull och hår. Det räcker många månger med att någon bara påstår att denna är "medial".

Och jag tror att denne "herre" kommer att bevisa att det verkligen är så nu är han återupptar sin "verksamhet".

Anmäl
2010-03-19 01:08 #58 av: [MargaretaA]

han kan vara ett äckel och ha "förmågor" på samma gång. Det ena utesluter tyvärr inte det andra. Rynkar på näsan

Anmäl
2010-03-19 01:25 #59 av: 1337dec

Möjligt att du inte blir lurad, men vitsen är att någon blir det, annars skulle ingen hålla på, antar att du förstår vad jag menar.

Anmäl
2010-03-19 01:34 #60 av: [MargaretaA]

jo jag förstår vad du menar.

Men "lurade" blir vi alla på olika sätt oavsett vilken sektor i samhället vi rör oss i. Även om det kanske inte alltid är så "handgripligt".

jag förmodar att du har en poäng som särskiljer just detta lurande (trådämnet) från annat lurande?

Anmäl
2010-03-19 18:39 #61 av: spirit33

Anneli är lika trångsynt änRynkar på näsan

Anmäl
2010-03-19 18:39 #62 av: spirit33

Anneli är lika trångsynt änRynkar på näsan

Anmäl
2010-03-21 00:43 #63 av: Neutralis

Varför skulle man vara så blåögd att tro att Mervyn både är pedofil och innehar mediala förmågor? "Ni" tror inte att hans sjuka läggning och manipulativa sida också är hans väg till att bli ett framgångsrikt "medium"... med andra ord: han duperar folk att tro att han är någonting mer än vad han är. As simple as that.

Anmäl
2010-03-21 09:18 #64 av: eggebanroth

Medial förmåga har ju alla.

Återigen man ser hur makten fördärvär människan. det ser man i historien oxå.    

Om man ska gå framåt i utveckligen så inte är det att man skapar makt.    När man gör det , använder det fina , som man skapat genom olika inkarnationer. O utnytjar människor, kan nog säga den utveckligen stannar där.

Anmäl
2010-03-21 10:32 #65 av: Anna-Helga

p{margin: 0;}

Jag fick svar! Här är det! Alla andra än de i föreningen är dumma typ... Obestämd

det är helt ok att du har åsikter, precis som vi har.  Det är väl det som är hela sanningen i vår tillvaro - att det inte finns en enda sanning? Sanningen är alltid relativ beroende på hur man ser på saker och ting och beroende på vad man har haft för upplevelser tidigare i livet.  Det upplever jag nog som tjusningen i att leva.  Som spiritualist är vi mycket medvetna om att det är så och att vi alla bär vårt eget ansvar för våra tankar, känslor och handlingar.

Jag vet inte varför du upplever att du behöver skriva ett så pass negativt och nedlåtande mail till oss som vi inte förstod bättre, men det är helt ok, vi får alla ha åsikter.  Vet inte riktigt heller hur jag ska kommentera detta, då jag inte vet hur pass mycket du vet och har själv varit med om.  Du kanske är en sån person som tror att det man läser i tidningar och i böcker alltid är sant?

Kan iallafall säga att jag har personligen känt både Mervyn och hans f.d. fru Mia i över 10 år, jag har varit med i alla turer, vet vilka de s.k. 'offren' är och har själv fått samt assisterat vid Mervyns transhealingar, vilket sammanlagt går upp emot 500-600 st (som jag varit med på!!!).  Jag har deltagit på ca 70 kurser med Mervyn o Mia under alla år och har vittnat i båda rättegångarna.  Jag kan nog med säkerhet säga att jag känner till väldigt mycket i allt det här.

Din kunskap i detta vet jag som sagt inte mycket om och har därför svårt att kommentera.  Har du träffat Mervyn?  Har du träffat Mia?  Har du träffat och vet vilka de s.k. offren är och i vilket mentalt tillstånd de är i?  Har du fått transhealing av Mervyn?  Har du läst alla de 100-tals brev som strömmade in från hela världen där de tackade och ville vittna om vilken hjälp de hade fått av Mervyns lilla doktor, Dr.Lu som arbetar genom honom i transhealingarna?  Tror du att de har alla erfarit en s.k. placebo-effekt?  Eller tror du att en person som gjort detta som Mervyn har dömts för (har man gjort det som han dömts för måste man vara mentalt sjuk, för ingen frisk människa skulle kunna göra det!) kan trots detta kanalisera denna underbara kärleksfulla healingenergi och genomföra allt detta underbara läkande, som dels jag varit vittne till, och plus alla de andra människorna världen över som vittnar om hur det på mirakulösa sätt blivit bra efter de fått transhealing av just Mervyn??

Det är många som fortfarande finns i den villfarelsen att vi i Sverige lever i ett fantastiskt rättssamhälle där alla som dömts till fängelse är brottslingar.  Jag gjorde iallafall det innan det här hände.  Nu vet jag bättre.  Det finns rättvisa för somliga, men inte för alla.  I detta fall bröt Sverige mot Europeiska konventionen för mänskliga rättigheter på 4 av 6 punkter... vilket troligtvis också kommer att få ett rättsligt efterspel så småningom.. det är så otroligt mycket mer än vad som ses på ytan.

De som satt i hovrätten och skulle döma i detta mål satt  bl.a. och smålog och himlade med ögonen när jag pratade om transhealing och mediumskap och förklarade vad det var..... de tyckte nog bara att vi alla var knäppa...

Nåväl, jag kan också fråga dig om var du tror andevärlden arbetar - i föreningen i Karlstad där hans f.d. fru sparkade ut honom och gjorde den föreningen till sin och då givetvis tagit totalt avstånd från allt vad Mervyn har byggt upp - den som hade över 400 medlemmar som mest när han arbetade där och som idag lever en tynande tillvaro med ca 50 medlemmar och varit tvugna att flytta tillbaka till en källarlokal...

....eller i vår förening som hela tiden har stått för det vi har stått för och vi växer hela tiden... som idag troligtvis är Sveriges största spiritualistiska förening?

Jag vet att andevärlden finns där andlighet finns, och det är nog ingen som kan emotsätta det, inte ens de personer som har dålig kunskap inom detta område...

Jag hoppas du fått svar på ditt påstående och fråga.  Önskar dig lycka till i ditt fortsatta sökande, vart det än må leda dig.

Vänligen

Helena Axelsson

Ordförande

VSF Trollsländan

Anmäl
2010-03-21 10:43 #66 av: eggebanroth

Vem syftar du på nu?

Jag känner inte människan o har aldrig dömt denne heller. Det är så lätt ta fram det negativa i ens person, man glömmer attl det goda man skapat. Det kan man se genom att titta inåt.

Man kan inte döma andra genom vad massmedia kommer fram till. Men faktum är att makten fördärvar människans andliga utveckling, då använder man fel sina förmågor.Det är endå syftet som räknas.

Anmäl
2010-03-21 10:47 #67 av: [Woozy]

Vad ska man säga?? Hon (H.Axelsson) kör fortfarande med hur många medlemmar de haft i Karlstad och hur lite de är nu bla bla bla..

Man kan ju undra varför Helena inte åtog sig "arbeten" när hennes "mentor" då satt innanför galler?. Vem är det som skriver ut certifikaten egentligen? Foten i munnen

Antar det är en lukrativ marknad å kränga Aloe Vera...  Förvånad

MVH

Woozy

Anmäl
2010-03-21 10:48 #68 av: Anna-Helga

#66 Ja du, det är inte lätt att bli dömd för sexuella övergrepp på barn, det krävs väldigt tung bevisning...

Anmäl
2010-03-21 11:26 #69 av: [MargaretaA]

Givetivs kan även en pedofil eller andra pervon/brottslingar vara mediala eller ha andra begåvningar. Det har inget med varandra att göra.

Väldigt många ord. Alldeles för många ord och långa förklaringar för den som är säker.

Anmäl
2010-03-21 12:22 #70 av: Anna-Helga

#69 Ja det är mycket om och men... Obestämd

Anmäl
2010-03-21 12:25 #71 av: Hellas

Det var inte första gången Mervin anklagades för samma brott.
Hänv. till stycke 2 i inlägg #5475

Citat:
ISF valde samma väg att stötta sin president hela vägen trots alla vittnesmål och trots i efterhand inkommna uppgifter om att de hela tiden har haft kännedom om att han har blivit anklagad för samma saker i England 1990, och blev portad i kyrkorna i Essex.

Det är även beklämmande att de blandar in "Spiritualisterna" som om alla Spiritualister har samma synsätt som Trollsländan har.

Jag hoppas att alla Forum och föreningar går ut med tydliga ställningstaganden gällande den här frågan.
Med tanke på att Trollsländan förmodligen inte öppet kommer annonsera om att de stöder en tidigare straffad Pedofil och hjälper mannen tillbaka till sitt gamla yrke så hoppas jag att övriga Sverige gör någonting så att köpare av tjänster själva kan välja om de vill eventuellt vill bli våldtagna eller inte.......

Just ja, jag är nygammal här på ÖN och hade bestämt mig för att inte skriva här mer (för över ett år sedan) men någon måtta på dumheterna får det väl ändå vara.

I vissa fall är inte Tiga "Guld" och det här är ett sådant tillfälle!

//Hellas Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/
Anmäl
2010-03-21 12:28 #72 av: Anna-Helga

#71 Tack...

Anmäl
2010-03-21 20:03 #73 av: Neutralis

"De som satt i hovrätten och skulle döma i detta mål satt bl.a. och smålog och himlade med ögonen när jag pratade om transhealing och mediumskap och förklarade vad det var..... de tyckte nog bara att vi alla var knäppa..."

Den verkliga anledningen var att de skakade på huvudet åt alla patetiska försök till försvar, som alla föll pladask till marken efter lite undersökande av de olika historier försvaret presenterade. Trollsländan(Helena) och Mervyn har under många år varit vana att stå oemotsagda och sluppit all form av kritisk granskning, vilket givetvis inte fungerade i rätten där uppgifter kontrolleras.

Det enda felet som existerar är att domstolar ofta inte dömer efter vad den allmäna opinionens uppfattning är, då lagstiftning ska spegla just den. Så han kan vara väldigt glad att de inte gick efter opinionen... då hade det inte varit så kul, eller rättare sagt, det hade varit kullöst och åtminstonde fem år extra utan chans till tidigare frigivning.

"Nåväl, jag kan också fråga dig om var du tror andevärlden arbetar - i föreningen i Karlstad där hans f.d. fru sparkade ut honom och gjorde den föreningen till sin och då givetvis tagit totalt avstånd från allt vad Mervyn har byggt upp - den som hade över 400 medlemmar som mest när han arbetade där och som idag lever en tynande tillvaro med ca 50 medlemmar och varit tvugna att flytta tillbaka till en källarlokal..."

Hmm alla som är insatta i hur manipulation genom makt och självsäkerhet fungerar, kan räkna ut att Karlstads förening givetvis tappade antalet medlemmar. Mervyn som drev sin sekt också i Karlstad, tappade sin trovärdighet mer och mer, och när då tjejerna trädde fram och styrelsen slängde ut honom och polisanmälde det hela, så är det klart att en hel del känsliga människor valde att ta avstånd... inget konstigt alls.

Det som däremot är konstigt är att Trollsländan och dess styrelse med Helena i spetsen, har deltagit som vittne i rättegången och hört alla historier som inte stämmer, och ändå väljer att försvara honom med näbbar och klor. Det tyder på en känslokall stolthet att inte kunna backa ifrån sina misstag. Hon skrev inte hur många medlemmar de hade... kan det bero på liknande problem, att det är endast de mest godtrogna medlemmarna som stannar kvar.

Fråga henne vart i världen han arbetat, och på vilket sätt människor har vittnat om hans gåvor. Vad jag vet kommer de mesta historierna från honom själv. Han infiltrerade den lilla skaran av ISF-anhängare som låter större än det är, och där de mest blåögda och maktgalna spiritualister höll till. De höll ett årligt möte, där troligtvis hans "världsvana" kommer ifrån.

I England blev han portad och från Tyskland blev han också utkastad. Allt det handlar om med den mannen är tid... förr eller senare kommer sanningen ikapp.

Anmäl
2010-03-21 20:10 #74 av: Neutralis

Givetivs kan även en pedofil eller andra pervon/brottslingar vara mediala eller ha andra begåvningar. Det har inget med varandra att göra.

Vad bygger du detta påstående på? Menar du att en kraftigt manipulativ man som Mervyn skulle ha förmågor bara för att han lyckas dupera lättlurade människor?

Anmäl
2010-03-21 20:21 #75 av: Neutralis

Har förresten varit på en trancehealingbehandling med Mervyn Wright(hans riktiga namn) vid ett tillfälle. Jag tyckte att det hela var ett spel för gallerian när hans påstådda Dr Lu klämde lite här och där. Kan tänka mig att om man är blåögd och verkligen vill att det ska vara något speciellt, så visst kan man inbilla sig det. Men med mig så hände inte ett skvatt, mer än att det var väldigt nära till skratt när han förställde rösten.

Anmäl
2010-03-21 20:27 #76 av: [MargaretaA]

nej jag menar att det faktum att en person är pedofil eller något annat otrevligt inte utesluter att vederbörande ändå kan ha mediala förmågor.

Vad gäller just Mervyns "äkta medialitet" vet jag givetvis inget om, jag talar allmänt nu.

Jag säger bara att det ena inte utesluter det andra. Tyvärr.

Anmäl
2010-03-21 20:59 #77 av: Neutralis

Och vad bygger du det påståendet på? Har du något exempel eller gissar du bara?

Anmäl
2010-03-21 21:01 #78 av: Anna-Helga

#77 Inte ens andra medium jag talat med ser denne lille doktor i alla fall... Obestämd

Anmäl
2010-03-21 21:04 #79 av: [MargaretaA]

Om jag säger att medialitet är en begåvning på samma sätt som andra gåvor - exempelvis konstnärlighet, så bör du förstå vad jag menar.

Nej jag kan inte bevisa det - jag tror det.

OBSERVERA ATT DETTA ÄR ETT FORUM FÖR TROENDE OCH HÄR ÄR DET TILLÅTET ATT TRO UTAN BEVIS!

Anmäl
2010-03-21 21:35 #80 av: Neutralis

#79 Ja, du får gissa vad du vill, och det var det jag frågade.

I just det här fallet pekar väl bevisningen mot en avsaknad av andliga förmågor, eller?

Anmäl
2010-03-21 21:42 #81 av: [MargaretaA]

jasså

Anmäl
2010-03-21 23:35 #82 av: Rocktjejen

Det är ju såhär att sexualförbrytare väljer ut sina "offer" dom som är mer "svaga" än andra och är lättare att manipulera dit dom där man vill..Det är inte alla som faller offer för en sån här..Och som någon annan skrev så erkänner dom aldrig sina fel eller ens har insikt att dom gjort fel,utan skyller på andra,på barnet som blivit utsatt tex.jag talar av egen erfarenhet som "offer" fast vill inte kalla mig som offer för den tiden är förbi.

Jag kan för min del inte förlåta någon som genom manipulation försatt barn/vuxna i tillit till en sådan förövare.Minnena bleknar men ärret i själen finns för alltid kvar.

Eva

Anmäl
2010-03-21 23:37 #83 av: Anna-Helga

#82 Kram och tack att du delar med dig!

Anmäl
2010-03-21 23:39 #84 av: [outgrundlig]

#82 Samma säger jag! som #83

Anmäl
2010-03-21 23:55 #85 av: angle

Det är märkligt hur man kan skriva om saker man inte vet ett dugg om.

Sitter i styrelsen nu på Ksf och anledningen till flytten berodde på att vi inte kunde vara kvar på samma ställe där Mervyn varit kändes väldigt fel och även för de utsatta, nu känner de att de vill komma dit utan att få massor med otäcka minnen m.m.

GladDessutom så är lokalen dyrare och bättre......

Har även varit med sen 97 i föreningen satt även då i styrelsen innan jag blev utsparkad av Mervyn på grund av att jag blev för obekväm...

Där satt han på styrelsemötet och tutade i alla att han aldrig skulle göra något sånt det förstår ni väl att hon är sjuk Skrikandes

Det var nämligen så att en stackars mamma kom hit och var alldeles förstörd för Mervyn hade kört upp fingrarna i hennes dotter under en så kallad tramshealing jag bad dem gå till polisen men de blev lurade så den stackars tjejen fick träffa honom igen och blev itutad att hon hade cancer så Den store Mervyn hade botat henne...Skrikandes14 år....

Det är verkligen skönt att det är ett sånt stort stöd  hos folket genom att sprida sann info så kanske vi kan stoppa att fler blir utsatta för denne man....

Anmäl
2010-03-21 23:58 #86 av: angle

SkrattandeOch det är INTE Mias förening det är MEDLEMMARNAS och det har aldrig varit Mervyns vilket han trodde.

Anmäl
2010-03-22 00:08 #87 av: Rocktjejen

Inget jag egentligen hade tänkt och delge,men tänkte att med min kunskap kunna berätta hur dom tänker eller ser ut sina "offer".

Jag kan ta ett annat ex en kompis till mig vars barn alltid fick följa med en "barn kär" karl till sitt verk i high caparall,ni har säkert läst om det också..han var en känd person i high caparall i småland.Första mötet för mig med denna man gav mig såna rysningar och obehag och ja sa till min kompis att jag kände obehag inför att hennes barn skulle få följa med honom på semester dit ner.Det blev många turer dit o till hans andra hem i sthlm med kompisens barn,en gång var en utav barnens kompis med också tyvärr.Tack vare lilla systerns agerande om att inte vilja bli fotad naken dock 5 år gammal då,så uppdagades historien om hur han hade våldfört sig på barnen.i tingsrätten nekade han och sa att barnen ljög, kompisens barn fick heller aldrig något skadestånd för vad han orsakat dom.

Anmäl
2010-03-22 00:18 #88 av: [outgrundlig]

#87 tack än en gång för du delar med dig...så viktigt att veta o känna till för alla, kram

Känner själv till en historia där en ny sambo våldför sig på ett av kvinnans barn...de hyrde hos mina föräldrar.....inte skoj alls!

Anmäl
2010-03-22 00:20 #89 av: Jane-Lyzell

Snuskgubbar har jag inget till övers för! finns allt för många i alla brancher! Denna inget undantag!

Anmäl
2010-03-22 12:54 #90 av: Elisabeth-J

Inne på Facebook finns nu en grupp som heter Sexhealern som Mia Ottosson har skapat. Här finns svar angående den här tråden bl.a

http://www.facebook.com/topic.php?uid=107880409230196&topic=3

Anmäl
2010-03-22 12:56 #91 av: 1337dec

Snuskgummor saknas inte heller, men vi män som råkat ut för kvinnliga pedofiler syns inte lika mycket.

Anmäl
2010-03-22 13:00 #92 av: Anna-Helga

#91 Ja Pedofiler oavsett kön eller sådana som håller dessa om ryggen är alla lika bedrövliga! Rynkar på näsan

Anmäl
2010-03-22 13:10 #93 av: 1337dec

Det värsta var inte snygga grannkvinnan som lurade hem mig ett par gånger, utan fula kärringar som pillade utanpå byxorna eller försökte kyssa mig, när jag var 14-15 år.

Jag umgås med barn i dag, och det händer att väldigt unga tjejer visar intresse, och det är inte lätt att hålla en bra distans, fortfarande vara "kompis" men inget mer, svara bussigt på sms, men inte uppmuntra till något. Men det är mitt ansvar att visa var gränsen går, inte barnets.

Snygga grannkvinnan borde också fattat det.

Anmäl
2010-03-22 13:39 #94 av: 1337dec

Lite bonus :-)

För ett par veckor sedan fick jag ett mail från min dåvarande flickvän. Jag trodde allt var såååå hemligt mellan mig och den förförande snygga granntanten, men i ett av mailen från dåvarande flickevännen (vi var typ femton år!) står:

"Jag kommer också ihåg att jag var förb. på XXX som kladdade på dig (jävla kärring)!"

Jag tror vi kan glömma att det bara är män som kladdar på tjejer. Om jag är på humör någon gång så kan jag berätta om när kärringarna på mitt första arbete klämde mig på rumpan också.

Anmäl
2010-03-22 13:43 #95 av: [Woozy]

Hej

Je berätta hur de klämde dig på rumpan så ska jag notera det i min kommande roman *ironi*

MVH

Woozy

Anmäl
2010-03-22 13:44 #96 av: [Woozy]

*dubbelpost*

Anmäl
2010-03-22 13:46 #97 av: 1337dec

Din inställning är ganska vanlig, helt okej att en äldre kvinna kladdar på en pojke, men inte att en mogen man kladdar på en flicka.

Jag tycker att båda varianterna är totalfel, som vuxen vet man att unga personer kan se upp till en och få det till förälskelse, som vuxen är man då skyldig att markera gränser.

Anmäl
2010-03-22 13:53 #98 av: [AnnikaOhlsson]

Visst finns det gott om kvinor som kladdar på killar med. Det är det inget tal om, men som du säger så tas det nog inte på lika stort allvar!

Men självklart är det lika fruktansvärd upplevelse och lika avskyvärd handling!

Anmäl
2010-03-22 13:56 #99 av: 1337dec

Granntanten så bra ut, var dubbelt så gammal som jag var, det blev bara nästansex, hon gav mig sprit och vi gosade, jag sov över.

Jag led väl inte av det, men hon borde fattat att allt var fel, hon skulle inte pilla på en kille i min ålder som samtidigt pillade på henne. Det spelar ingen roll att hon älskade mig. Man gör inte så, som vuxen ser man var gränserna går, det gör man inte som barn.

F-n, jag blir lite irriterad över att jag tror mig tycka att det är oekj för en tant att förföra en pojke.

Anmäl
2010-03-22 14:03 #100 av: 1337dec

Alltså, det är skitsvårt, jag hade nog inget emot att träffa granntanten, däremot kärringarna som på de mest konstiga anledningar råkade hamna utanpå snoppen. Jag arbetade ett tag med att fiska ål (som stökig tonåring), och tanten där krävde att badrumsdörren var öppen när jag badade, tror ni hon tittade till mig?

Samtidigt med granntanten, jag var nog också pådrivande, men hon borde ju förstått och agerat som vuxen.

Anmäl
2010-03-22 17:09 #101 av: Anna-Helga

#100 Jag håller med dig om att det är riktigt galet det du varit utsatt för och tack att du delar med dig. Det är tufft gjort att blotta sig på det viset och berätta för att hjälpa andra! Det känns att du burit det med dig och att det fortfarande påverkar dig... Ingen ska behöva ha det så för att någon annan tycker sig ha rätten att kränka ens integritet och gränser..

Anmäl
2010-03-22 18:46 #102 av: 1337dec

Jag har nog som sagt inte drabbats så hårt, inte vad jag tror i alla fall, men lite knäppt är det ju när jag tycker att jag har en viss skuld i vad som hände med snygga granntanten.

Jaja, det jag ville ha fram är att det inte bara är män som pillar på barn, möjligt att de är i majoritet, men det är inte bara de som gör så.

Kan nämna att i min verksamhet är vi alltid minst tre, en vuxen är aldrig ensam med ett barn, antingen är det ytterligare ett barn eller ytterligare en vuxen, oftast fler. Vill ett barn prata av sig löser vi det genom att en ledare är nära, men inte för nära.

Anmäl
2010-03-22 18:51 #103 av: Anna-Helga

#102 Det är ju skuld känslorna som är värst för offren och som du själv säger känner du skuld, fast du inte borde, eller hur?

Jag tror att de som är kvar i föreningen redan är hjärntvättade, resten är nya som inget vet om den här historien och dom hinner han och de andra hjärntvätta nu... Djupt tragiskt. Jag hoppas av hela mitt hjärta att ingen mer måste drabbas av övergrepp!

Anmäl
2010-03-22 19:10 #104 av: 1337dec

Inom det jag jobbat (säljare till företag) har jag stött på många som är otroligt duktiga på att prata, jag kan inte ge dem någon diagnost, men i min värld ligger psykopat nära. Människor som kan hitta på precis vilka tolkigheter som helst för att få det de vill ha för stunden.

Jag är själv ganska duktig på att övertala, men jag skulle aldrig kunna lura någon, vilket dessa människor inte tvekar en sekund att göra, medvetet eller omedvetet. Har sett sådana in action, och faschineras över hur de kan hitta på så mycket och ändå vara förtroendeingivande. När jag efteråt pratat med dem har de ansett att allt de sa var riktigt, ställer man dem mot väggen blir det lätt obehagligt.

Självklart finns dessa människor överallt, och man ska nog inse att många har spår av denna personlighet utan att kanske vara total. Jag som tidigare säljare kan massor med trix för att övertala, det är tekniker som jag medvetet använder, jag är inte så säker på att personer som Mervyn är medveten om sin teknik, där är det nog bara att gå på och försöka få som man vill.

Som lekman (och utan att kunna påvisa någon evidens) tror jag att man kan avslöja dessa personer genom deras ilska när de inte får som de vill, genom att ifrågasätta.

Anmäl
2010-03-22 19:13 #105 av: Anna-Helga

#104 Jag håller med, de är oerhört slipade!! *ryser*

Anmäl
2010-03-22 20:08 #106 av: tarotlasse

Ja det är inte bara män och ni ska bara veta vilka förslag man i bland får när man jobbar som Healer.

Även om det inte är så ofta så händer det då och då att kvinnor även frågat efter sex efter en healingbehandling. 

Men där måste man ju vara bestämd och säga nej annars lär man nog bli klassad som sex healer.

Men det är nog betydligt vanligare att kvinnliga Healers råkar ut för detta. 

Healing är ju en väldigt stark energie och Healing är ju kärlek så kanske inte så konstigt att vissa får känslor till den som behandlar.

Har även hänt när jag jobbat som medium att klienter fattar tycke för mig och velat ha ytterligare kontakt.

Vid ett tillfälle skojade jag med en kvinnlig klient som försökte förföra mig att hennes man nog inte skulle uppskatta detta och hon fick återkomma när hon var singel.

Det skulle jag alldrig sagt för några månader senare så ringde det på min ytterdörr och där stod kvinnan och sa nu är jag singel  så bjuder du på lite kaffe.

Men har även råkat ut för att bli förföljd av en kvinna som berättade att andevärlden talat om för henne att jag var guds gåva till henne och vi var ämnade att bli ett par.

Det blev till slut riktigt obehagligt och slutade med att jag fick hota henne med en polisanmällan.  

Så inte bara män som kan bete sig illa.

Lasse

Anmäl
2010-03-22 20:14 #107 av: 1337dec

Jag uppskattar din syn på sex med utsatta, verkligen.

Anmäl
2010-03-22 20:24 #108 av: tarotlasse

Jag tar absolut avstånd till sex med dessa utsatta och till Merwins handlingar.

Men vill även klargöra att det även finns kvinnor som kan utsätta oss som jobbar med Healing och andlighet för både det ena och det andra.

Jag lovar dig att det var inte alls behagligt och ha en kvinna som stod utanför dörren och väntar på en och förföljer en på stan och skickar kärleks brev efter kärleks brev och till slut hotelse brev.

Men det är tyvärr sådant som händer finns både sjuka män och sjuka kvinnor i vårat samhälle.

Lasse

Anmäl
2010-03-22 20:51 #109 av: 1337dec

"108

Jo, men som healer ska du kunna se bort från det.  Uppenbar kan du inte göra det.

Anmäl
2010-03-22 21:07 #110 av: tarotlasse

# 109

Även som healer är man bara en mäniska och ingen inte ens en healer står oberörd  och kan titta bort om man har en person som hotar en.

Lasse

Anmäl
2010-03-22 21:24 #111 av: 1337dec

Har ni något som någon gång göra motsatasen tilll psykoapaten, att bevisa att det ni tror på stämmer?

Anmäl
2010-03-22 23:38 #112 av: Anna-Helga

Har fått mer svar:

p{margin: 0;}

fick höra och senare se att mitt svar till dig ligger ute på olika forum och cirkulerar i diverse facebook-inlägg...

Det gör mig ledsen att du inte var ärlig i din fråga, utan skrev i avsikt att lägga ut den på nätet...?  Det är som det är, men nu vet jag lite mer om vad du är för person.

Sköt om dig och jag önskar dig verkligen inre frid.

Vänligen

Helena

Anmäl
2010-03-23 08:44 #113 av: [Woozy]

Hej

Bra jobbat där.

Som jag tidigare trodde så har "de" folk precis överallt. Varför då kan man undra. H.A (vilken förkortning) tycker det är synd att du tar upp sanningen.. hmm hmm hmm varför då? -trodde man skulle vara ärlig.

Det där med inre frid kör hon stenhårt med.

Den här diskussionen förekommer på flera olika forum skriver H.A. Undras vilka då?

Facebook har jag inte så där vet jag nada..

Har haft på känn ett bra tag att "utomstående" sitter och granskar det vi skriver vilket är bra. Det tyder på att om vi forstätter skriva om detta, ju mera "sprids" det ut. Förhoppningsvis kanske media tar tag i detta.

MVH

Woozy

Anmäl
2010-03-23 09:25 #114 av: Elisabeth-J

#113 Reportage är på gång och kommer kanske redan idag.

Anmäl
2010-03-23 09:27 #115 av: [Woozy]

Alla tiders. Hoppas du kan länka sen då när det är klart.

MVH

Woozy

Anmäl
2010-03-23 09:28 #116 av: Elisabeth-J

#115 Självklart!

Anmäl
2010-03-23 09:29 #117 av: Anna-Helga

#113 Här är enda stället jag lagt ut det. Men jag vet att det kopierats och lagts på FB. Så jag har kommenterat det där med, jag står för det jag tycker, inga problem!! Glad

#114 Kanonbra! Barn behöver modiga vuxna! Vad som helst för att fler ska slippa råka illa ut!

Anmäl
2010-03-23 09:29 #118 av: [Woozy]

Oskyldig

Thx.

MVH

Woozy

Anmäl
2010-03-23 09:53 #119 av: [MargaretaA]

Det var bra gjort Anna-Helga! Glad

Anmäl
2010-03-23 10:33 #120 av: Elisabeth-J

Dagens reportage i Expressen:

http://gt.expressen.se/nyheter/1.1927577/sexhealern-fri-behandlar-igen

http://gt.expressen.se/nyheter/1.1927584/ex-frun-han-ar-livsfarlig 

Anmäl
2010-03-23 10:48 #121 av: Anna-Helga

#119 Tack... Jag svarade att hon ju skickat svar till mig som massa andra fått så kanske vi kan se oss som kvitt... Flört

Anmäl
2010-03-23 10:51 #122 av: Anna-Helga

#120 Måste ut i VLT också... Jag har en kontakt där som kan vara intresserad!

Anmäl
2010-03-23 10:51 #123 av: [Woozy]

Glad

MVH

Woozy

Anmäl
2010-03-23 12:36 #124 av: 1337dec

Är tacksam över att det uppmärksammas i pressen, en person som inte kan hålla fingrarna ifrån sina ofta utsatta kunder ska göra något annat.

Anmäl
2010-03-23 13:58 #125 av: Anna-Helga

Typiskt VLT... Rädda och flata. men hoppas de vågar skriva något i alla fall! Här är svaret jag fick!

Hej!

Ann-Sofie är sjuk, så jag ger dig ett kort svar så att du vet att vi läst ditt mejl.

Jag vet att vi har fått tips om detta både från dig och från annat håll. I egenskap av reporter kan jag  tyvärr inte ge dig ett svar på hur/vad/om vi kommer skriva om detta. Men vet att man måste överväga att mannen suttit av sitt straff och att vi inte vet något om att han fortsätter begå brott. Tips: Vänd dig till nyhetscheferna Lotta Sandhammar och Mats Nydahl om du har frågor. De har adresserna som är deras förnamn.efternamn@vlt.se eller nyheter@vlt.se.

Många vänliga hälsningar

Helena Bergenhamn

Inhoppande programledare

Telefon 021-19 92 05

Mobil 0732- 58 97 56

helena.bergenhamn@vlt.se

vlt.se

Tidningsbolaget Promedia i Mellansverige AB, Box 3, Slottsgatan 27, 721 03 Västerås

Anmäl
2010-03-23 15:30 #126 av: LillMaria

Ja det var fegt :-((

Anmäl
2010-03-23 19:29 #127 av: LillMaria

http://www.sr.se/cgi-bin/varmland/program/index.asp?programID=54

välj under kalendern det avsnitt som har tiden 17.00-17.30 tisdag! Ca 25 min in i programmet (spola fram) så är det en intervju med Mia och om att han är tillbaka i Västerås och ger healing igen

Anmäl
2010-03-24 18:29 #128 av: Anna-Helga

VLT har mailat mig idag och de skriver om Mervyn! Antagligen kommer reportaget på Tisdag nästa vecka! Glad

Jag tror att du har varit i kontakt med Helena Bergenhamn angående Mervyn Wright. Vår ansvarige utgivare fattade ett förhastat beslut, men har nu ändrat sig och jag och en reporter vid namn Johan Lif kommer de närmaste dagarna att arbeta med detta.

Kan vi ses? Helst så snabbt som möjligt?

Ring gärna på något av mina nummer nedan.

Med vänliga hälsningar

Johan Kretz, VLT

Anmäl
2010-03-24 18:32 #129 av: TerryGilliam

# 128

Vad kul! Glad Bra jobbat!

Anmäl
2010-03-24 18:46 #130 av: [Woozy]

*applåderar*

MVH

Woozy

Anmäl
2010-03-24 19:33 #131 av: Neutralis

Härligt Helga, jag bugar.

Anmäl
2010-03-24 19:38 #132 av: Anna-Helga

Tack hörni! Bra att det uppmärksammas så alla vet att vara försiktiga! Tyvärr vet man väl inte vad som händer med medlemmarnas barn. Men tyvärr är nog detta det bästa man kan göra i nuläget, gå ut och varna!

Anmäl
2010-03-24 19:43 #133 av: [Woozy]

Sant.

Ju mer varningens finger ju bättre är det.

Kan tänka mig att 99% av Västerås stads befolkning inte ens vet vad Trollsländan är för nåt + hur många vet vem Mervyn Johnson/Wright är?.

Än en gång, bra jobbat.

Det är nog många ovetandes människor som äro dig tacksam.

MVH

Woozy

Anmäl
2010-03-26 01:47 #134 av: LillMaria

Bra jobbat Anna Helga

Anmäl
2010-03-26 08:55 #135 av: [AnnikaOhlsson]

Bra gjort Anna Helga!

Detta behöver lyftas fram på alla sätt som går!!

Anmäl
2010-03-26 11:44 #136 av: Anna-Helga

Ja tack för stödet! Och tack Elisabeth-J som gjorde mig mfl uppmärksamma på detta! Skrattande

Anmäl
2010-03-26 22:36 #137 av: LillMaria

Skrattande

Anmäl
2010-10-06 22:04 #139 av: Dejdej

Har gått kurs med Mervyn och det jag reagerade på var att innan det började och under pauserna så stod han ute bland oss andra och rökte. Han stod med den han var ihop med, först Mia och sen nästa tjej. Han stod mitt bland oss andra och var väldigt fokuserad på dom som kom och gick. Sen läste jag i Mias bok att han stod därute för att höra vad folk pratade om och kolla in vad man hade på sig, vilken väska man bar osv, för att sedan ha lite material att ta fram när han s a s fick kontakt. "Det finns en kvinna här med en rödrutig väska" t ex.

Kan tala om att jag också har haft en session med doktor LU. Det var riktigt obehagligt. Hans nya tjej var med under hela sessionen. Satt där och såg sur ut och tittade hela tiden. Hon som skulle vara med var också där, men det var ingen jag kände, så det kändes väldigt otryggt.

Han förvandlades och jag berättade vad jag ville ha hjälp med. Han gjorde nåt, minns inte vad. Han rörde mig dock inte, men tacka för det, en gammal kärring som jag. Jag behövde hjälp med min ländtygg och min tinnitus bl a. När det var klart ville han jag skulle ställa mig upp och gå några steg. Klart jag kunde göra det även om jag hade ont.

Han tyckte jag var frisk och avfärdade mig.
Jag gick därifrån väldigt förvirrad och funderade över vad som hänt. Jag kände inga energier, inte att det hände nåt i kroppen. Jag upplevde honom som en charlatan. Jag har fortfarande ont i ländryggen (har artros i ryggraden) och tinnitusen är precis lika irriterande. Nej, jag kände mig lurad då jag gick därifrån. Jag är själv medial och healer, ( jag jobbar inte med det) så jag vet vad som händer under en healingsession, men kände inte ens en vibration av det.

Jag tror fullt och fast på det Mia skriver i boken. Hon är en stolt kvinna och skulle inte lämna ut sig så om det inte var allvarligt. För hon lämnar verkligen ut sig i boken.

Har även hört en av dom ledande i VSF när hon pratar om andevärlden. Det är det hon lever för. Det är andevärlden som styr. Jag blev paff och illa till mods. Hon lät helt passionerad. När jag var medlem i den föreningen så utvecklade jag en negativ känsla för ordet "andevärlden". Det var som ett mantra. Det var viktigare än den värld vi lever i. Enligt dom är vi här på jorden, eller åtminstonde dom som är mediala, ett verktyg för andevärlden.
Min åsikt, (kan va fel kan va rätt), är att VSF har utvecklats till att bli en sekt. Jag tänker inte skriva vad jag tycker att Mervin är för person, för alla som har lite i huvudet och tänker till, vet vad såna personer kallas för. För manipulera kan han.

Tyvärr kan jag inte ta kontakt med någon andlig förening i närheten av där jag bor, för dom jag känner till har någon konektion till Mervin. Antingen för eller emot och jag vill inte involvera mig i nåtotdera. Det är alldeles för mörka energier.

Anmäl
2010-10-06 22:12 #140 av: Hellas

#139 Bor du i närheten av Västerås så finns det väl en nystartad förening som knoppade av från Trollsländan har jag för mig?

//Hellas Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/
Anmäl
2011-01-22 21:07 #141 av: [Vintersaga]

Nu är föreningen nedlagd...

"Det jag fokuserar på växer i styrka!"

Anmäl
2011-03-06 12:56 #142 av: Anna-Helga

Puh... Undrar var han ska poppa upp nästa gång. Kan ju hoppas att det är slutpoppat förstås... Kanske byter land än en gång? :)

Anmäl
2011-03-30 19:38 #143 av: joys

Jag har fortfarande ont i ländryggen (har artros i ryggraden) och tinnitusen är precis lika irriterande. Nej, jag kände mig lurad då jag gick därifrån. Jag är själv medial och healer, (jag jobbar inte med det) så jag vet vad som händer under en healingsession, men kände inte ens en vibration av det.

Anmäl
2011-03-30 21:56 #144 av: [Memris]

Glad att Trollsländan lagt ned iaf.

Anmäl
2012-05-04 09:52 #145 av: Anaid

Pga av det här http://overnaturligt.ifokus.se/discussions/4fa3779788f4725d33001253-vfs-trollslandan-mervyn-j-hur-ser-det-ut-idag  tar jag upp en gammal tråd och ställer frågan till er här om nån vet hur det ser ut nu? Är Mervyn ännu aktiv healer och finns han i Sverige? Håller han sej ännu hos Trollsländan?

Anmäl
2012-05-04 12:00 #146 av: [Woozy]

Trollsländan finns inte kvar. Iaf inte i den gamla byggnaden.

Anmäl
2012-05-04 15:07 #147 av: Anaid

Men är han aktiv då?

Anmäl
2012-05-04 16:46 #148 av: [Woozy]

Inte en aning. -antagligen så är han det.

Anmäl
2012-05-04 17:43 #149 av: tarotlasse

Jag har ingen aning men troligtvis arbetar han vidare som inget har hänt och kanske under ett helt annat namn.

För när jag åkt runt på alternativ mässor har man ju sett medium som kommer var man en åker men arbetar under olika namn för varje gång.

Man kan ju fråga sig varför?

Så när folk efterlyser striktare regler och kontroll över alternativ vården skriker vi här inne i högan sky av myndighets kontroll osv.

Men här har vi nackdelen av systemet.

Hade han varit läkare psykolog sjukgymnast så hade han aldrig kunnat arbeta vidare mer men som healer ja då är det fritt fram.

Så  man kan  diskutera fram och tillbaka om myndighets kontroll och styrning av alternativ vården.

Men som sagt vad så har ingen aning om vad Mervin sysslar med i dag eller var han finns.

Lasse

Anmäl
2012-05-04 21:06 #150 av: Anaid

Tack för era svar! 
Mervins foto har ju synts i massmedia, jag tycker ju att folk borde känna igen honom..

Jag googlade honom länge idag men han är upslukad av jorden efter 2010 så säkerligen har han bytt namn eller så har han flyttat ifrån Sverige.

Lasse: Det känns ju väldigt märkligt att medium arbetar under olika namn, det är nog inte alls som det ska vara då!

Anmäl
2012-05-04 21:36 #151 av: [Aestus]

http://spikharry.wordpress.com/2010/03/23/pedofilen-briton-mervyn-wright-alias-mervyn-johnson-pa-fri-fot-och-sexhealar-igen/

Anmäl
2012-05-04 21:36 #152 av: tarotlasse

# 150

ja du Anaid pratar jag om Mervin och vad han gjort här nere i Skåne så är det inte en jäkel som vet vem han är eller vad han gjort.

Så det är nog inga problem att starta upp på en ny ort för nog bara dom drabbade och lokalt man kommer i håg det som hänt andra har kanske hört om det men så har det fallit i glömska för dom flesta.

Lasse

Anmäl
2012-05-04 21:45 #153 av: Anaid

#151: Tack för din länk, jag har läst den sidan redan men tyvärr är den från 2010 och det finns ingen nyare information om honom att tillgå.

#150: Det är säkert så, själv glömmer jag inte sånt här men alla är ju olika och minns bättre vissa saker. Hemskt ändå att folk glömmer just sånt här, det ska inte få falla i glömska Rynkar på näsan

Anmäl
2012-05-04 22:12 #154 av: tarotlasse

Hade en cirkel i healing för 2 veckor sedan och kom in på detta med trance healing och att min tro är att andevärlden aldrig skulle göra ngt sådant här.

Oavsett trance eller inte.

Men  det var ingen som kände till detta med Mervin och det som skedde och ändå var det ett par healer som jobbat i många år med Healing med denna kväll.

Så här nere är han nog rätt så okänd faktiskt.

Lasse

Anmäl
2012-05-07 00:04 #155 av: [Aestus]

Om man läser boken "Sexhealern" av Mia Ottosson så får man se vilken gris den här Mervyn Jonson är.

Anmäl
2012-05-07 00:54 #156 av: tarotlasse

Ja verkligen som jag skrev innan hade han arbetat inom den offentliga vården skulle han blivit av med sin legitmation och alldrig mer kunna arbeta med detta igen  det är en del i straffet.

Nu finns det inga regler eller gemensamma riktlinjer för alternativ vårdare  så då kan han lungt arbeta vidare.

Hade jag gjort en konkurs så kunde jag fått närings förbud men inte för att jag begått ett grovt brott konstigt tycker jag.

Han har avtjänat sitt straff enligt myndigheterna men hur länge ska han straffas av övriga samhället ?

Ska en person straffas livet ut för ngt den gjort ska personen alldrig kunna bli förlåten i framtiden ?

Jag diskuterade ngt helt annat innan i dag jag träffade förra året en grupp vuxna personer med ADHD  där fanns personer där som begått fruktansvärda brott i sitt liv.

Med åtskilliga fängelsstraff och med många års fängelse. Men som fått hjälp medicinering och fungerar alldels utmärkt i samhället  i dag med arbete och med familjer o barn dom har i dag  fått en insikt om vad dom gjort och skulle nog aldrig göra om detta igen.

Ska man inte ge en person en ny chans  eller ska man  straffas livet ut ?

Jag har ingen aning om Mervyn Jonson har lärt sig ngt av sitt fängelse straff och fått insikt om hur illa han burit sig åt mot dessa personer.

Han har burit sig fruktansvärt åt  men hur länge ska han förföljas och straffas  anser ni ?

Han har ju arbetat som Healer efter sitt fängelse straff har han då gjort om dessa saker ?   Eller har han lärt sig ngt av dom fel han gjort ?

Jag har ingen aning.

Bara så ingen missförstår mig jag försvarar absolut inte det han gjort eller honom  men rent allmänt hur länge ska man straffas för sina misstag ?

För andevärlden har redan förlåtit honom dom dömmer ingen och är otroligt förlåtande mot dom som gjort ngn illa.

Hade en sittning där anden som blivit misshandlad under tortyr liknande förhållande  en av dom mest obehagliga sittningar jag haft.

Sittern kan bekräfta allt o berättar att sittern varit med o misshandla denna ande till döds.

Men till min egen förvåning så var anden otroligt kärleks full det blev en otroligt känslosamt budskap och en så fin och en så givande vägledning från anden till sin bane man. Både jag och sittern grät floder över den kärlek anden visade.

Så om ande världen inte dömmer och straffar oss vad  ger då oss rätten att straffa ngn i evighet.

Jag fick en helt annan syn på detta på straff och förlåtande efter denna sittning.

Är jag naiv i mitt tanke sätt för jag handlar ju inte själv därefter efter som jag fortfarande tar upp honom som varnade exempel och påminner folk om vad han gjort kurser  så är bara det en förföljelse o ett fortsatt straff.

Lasse

Anmäl
2012-05-07 08:03 #157 av: [Woozy]

Lasse, vilka tror du betalade Mervyns skadestånd?

Anmäl
2012-05-07 13:07 #158 av: [Völva]

En sak som jag reagerade på är inte själva inlägget eller meddelandet som du Elisabeth-J skrev, utan Mervyn Johnsson har missuppfattad totalt vad healing är. Att utsätta kunder/klienter för brott är det motsatta mot healing! Det är fruktansvärt!

Det är lite märkligt att denna man kan vara igång ingen, med tanke på media skriverier och domar.

Till dig som skrev inlägget - Jättebra insiativ och bra spridning på information, över 4000 läsare och över 150 svar! Det är super tycker jag! Jättebra att du tog upp detta!

Tänkt dig över 4000 läsare vet om detta och har, säger vi 10 vänner, 10 arbetskamrater, 10 barnens vänners föräldrar, 10 fröknar osv, som de pratar med, som har 10 vänner, 10 arbetskramrater osv.

Vi kan nog få stopp på denna vidriga man!

Tack för inlägget och tack för att du skyddade min hälsa och väg mot insikt och harmoni!

Det är jättegulligt gjort!

Kram från Völva/Pernilla

Anmäl
2012-05-07 14:25 #159 av: tarotlasse

Det är väl som vanligt vi skattebetalare.

Få som avtjänat ett fängelse straff som har pengar till att betala ett skadestånd.

Lasse

Anmäl
2012-05-07 16:39 #160 av: [Woozy]

Trollsländan betalade hans böter på 500.000kr. Kan dock vara mera som betalat utan min vetskap. Så svarta pengar mao.

Anmäl
2012-05-07 18:47 #161 av: Jane-Lyzell

160 VaaaaaaFörvånad

Anmäl
2012-05-07 18:58 #162 av: [Woozy]

Jepp det är den info jag fått iaf.

Men det finns/fanns en annan än Trollsländan som var inblandad oxå, men jag minns ej namnet. -det är ju ett tag sen...

Anmäl
2012-05-07 21:55 #163 av: spirit33

#160 Nja, inte riktigt sant då... Mervyns flickvän hostade upp stålarna som sedan Mervyn återbetalade genom att sälja huset och förskingra 50%... D.v.s. Mervyns ex andel.

Anmäl
2012-05-07 22:41 #164 av: tarotlasse

Ja och vad ska vi göra åt detta ?

ingen kan ju hindra att betala ngn annans böter o skadestånd.

Jag hamnade ju också i domstol efter en blöt fest i slutet av 70 talet .

Då jag och mina kompisar i stora Amerikanska bilar träffade ett rivialiserande gäng raggare från annan stad på ett torg.

Det slutade med ett våldsamt slagsmål  o det var fullt av poliser där.

Jag har aldrig varit våldsam av mig  så  jag var inte intreserad av att slåss men naturist har jag alltid varit så jag  klädde av mig och dansade i den cabbade bilen.

Att folk slog halvt i hjäl varandra med Mc kjedjor och basboll trän blev tydligen ett mycket lindrigt brott i jämförelse till min dans.

Så av alla personer ett 50 tal som misshandlade varandra fick fortsätta att slåss och däremot så dök ett flertal poliser upp och grep mig så jag dömdes  i domstol för förargelse väckande betende och fick rätt så höga dags böter.

Jag var den enda som greps i detta stora slags mål för polisen var det ju mycket skakande att se en ung killes nakna kropp.

Jag svarade att hade dom inte sett en naken kropp innan så var det ju ändå på tiden att dom fick se detta men det blev dyrt för mig.

Men jag behövde inte betala ett öre av dessa pengar utan det samlade dom andra i hop.

Så det är väl inte ovanligt att man sluter upp för varandra när böter ska betalas.

Men jag skulle inte betala in ett öre för Merwin Jonssons böter.

Lasse

Anmäl
2012-05-08 00:00 #165 av: spirit33

Såå för att göra din historia kort så menar du att andra än den åtalade kan betala dennes skadestånd... precis som vi skrev.Skrattande

... Men det är klart, en naken dansande Tarot-Lasse, hade jag nog också haffat, hi hi. Rolig historia dock, Naken-Lasse.

Anmäl
2012-05-08 01:37 #166 av: Jane-Lyzell

163 !???

Anmäl
2012-05-08 10:08 #167 av: tarotlasse

Ja det är helt möjligt att andra kan betala in böter skadestånd eller kanske till advokat o rättegångs kostnader.

Finns ingen lag om att man inte får skänka pengar till en dömd brottsling

Det händer ju att vi även kan se offentliga insamlingar till detta i mellanåt.

När man tycker ngn blivit orrättvist behandlad eller blivit felaktigt dömd.

Vi har ju en väldigt aktuell insamling just nu när man samlar i hop pengar till dom 2 fängslade journalisterna i Etiopien med stöd galor osv.

Så egentligen inga konstigheter att vi smalar ihop pengar till dömda personer.

Jag skulle mycket väl kunna tänka mig att skänka några kronor till dessa journalister som begått en brottslig handling enligt Etiopisk lag.

Dom har enligt mig brytit mot lagen av godhjärtade själ.

Men jag skulle inte tänka mig att betala ett öre till Mervin Johnssons böter. men tydligen finns det folk som gör det och ser det som viktigt.

Skulle inte förvåna mig om det varit insamlingar i England för Mervin också eftersom det förekom protester och namn insamlingar mot domen mot Mervin.

Jag fick själv mail  från England om att protestera och skriva mitt namn på en lista mot det Svenska systemet och domen mot Mervin.

Dom fick inte min namn underskrift i allafall.

Lasse

Anmäl
2012-05-08 17:14 #168 av: Jane-Lyzell

HerregudRynkar på näsan

Anmäl
2012-05-08 23:50 #169 av: spirit33

Jag fick själv mail  från England om att protestera och skriva mitt namn på en lista mot det Svenska systemet och domen mot Mervin

Det låter stort, men i själva verket är det ett par individer anslutna(före detta) till ISF, förmodlingen eftersom en del där tog honom i försvar... till en början. Sedan droppade en efter en av i takt med uppenbarelsen av att han verkligen hade utfört dessa dåd. En del tog det lång tid för och säkert finns det en och annan som fotfarande utåt sett försöker rädda ansiktet och förklara hans oskuld.

Det är intressant att läsa hur saker och ting förvrängs och blåses upp.Obestämd

Ja, alltså han förskingrade 50% av bodelningen mellan hans ex(Mia O) och han... alltså 100% till Mervyn, för att numera vara helt utblottad på pappret.

Anmäl
2012-05-09 02:33 #170 av: Jane-Lyzell

169 som vanligt då - när skyddsbrigaden sätter fart - var samma om Anders Åkesson ifrån England och sverige, att de försvarade han tills de blev klart vad han gjort och även skyllt det på andra fysiska mediumRynkar på näsan fast det är ju en annan tråd- men syndromet det samma - followers! en del fortfarande.......

Anmäl
2012-05-09 11:41 #171 av: tarotlasse

ja precis som vanligt Helen Duncan en av dom  mest kända och hyllade mediumen blev påkommen med fusk och blev tom med martyr efter sin död.

Colin Fry avsljöades med fusk är fortfarande ett hyllat tv medium liksom James van Pragh och Sylvia Brown alla har blivit påkomna med fusk och har mängder av anhängare fortfarande.

Även om dom blivit avslöjade så tror jag inte att allt som dom har gjort eller gör är fejk.

Så visst det förekommer hela tiden att dom som felat har stöd fortfarande.

Men det betyder inte att man tycker att deras  felaktiga handlingar är rätt.

Lasse

Anmäl
2012-05-09 11:45 #172 av: [Woozy]

James Van Praagh´s folk intervjuade ju alla före TV-sändningen. -alltså de som blev uppropade eller vad jag ska kalla det för. Det har ju varit känt i hur många år som helst.

Sen fick JVP all info han behövde och körde sitt race.

Anmäl
2012-05-09 11:51 #173 av: Jane-Lyzell

171 inget av de medium du nu räknat upp har konstaterats fusk- de har blivit misstänkta för det- men finns inga bevis för det!- det är en jädrans skillnad!

Säg det medium som skeptiker och avundsjuka mediala inte har anklagat för fusk - alla medium står oskylldigt anklagade för at vara bedragare och fuska - så jag tycker man inte ska föra tvivelaktiga anklagelser vidare utan belägg!

I Anders åkesson fallet finns belägg och erkännande - inte i de övriga!Obestämd

Anmäl
2012-05-09 11:56 #174 av: tarotlasse

Ja och han filmades även med dold kamera när han själv gick runt i vimlet före sändning och tog reda på uppgifter som han använde i programmet.

Var ett Tv program liknande Sveriges Uppdrag granskning som följde detta Tv program med James van Pragh och avslöjade det.

Han är fortfarande lika hyllad som medium och har mängder av anhängare runt om i världen.

Lasse

Anmäl
2012-05-09 11:59 #175 av: [Aestus]

Alla borde läsa boken som Mia Ottosson har skrivit om sex.healern

NYHETER - Ottosson, Mia, "SEXHEALERN: lögner, svek och brott i andlighetens namn" DEN SKAKANDE BERÄTTELSEN OM DET UPPMÄRKSAMMADE RÄTTSFALLET 

Anmäl
2012-05-09 12:05 #176 av: tarotlasse

jasså inte när helen duncan greps av Polis hittade man även tyget stycket hon använde som ektoplasma så tydligt bevis.

Colin Fry stod med trumpeten i handen när ljuset tändes.

James van Pragh  filmades som sagt vad innan sändning där han tog reda på uppgifter som han använde i programmet.

Sylvia Brown avslöjade i direkt sändning där hon påstod sig ha kontakt med ett pars dotter som varit försvunnen i flera år.

Där hon dramtiskt berättade om dotterns försvinnande och död och gav budskap från dottern.

ett  ett par veckor senare så hittades dottern levande  då hon lyckat rymma från sin kidnappae som hade haft henne inlåst i en källare i flera år.

det var inte mycket som stämde av det hon sa till föräldrarna i tv.

Så jag vet inte vad man då ska säga är bevis eller inte eller vad som är fusk eller inte.

Lasse

Anmäl
2012-05-09 12:25 #177 av: [Aestus]

Nu tog väl denna tråd en konstig vändning. Tycker i inte det, Jane, Zoozy och Lasse?  Den här tråden handlar om Mervyn Jonsson.

De andra ni börjat diskutera om är tjatade om i andra trådar så detta blev väldigt OT!

Anmäl
2012-05-09 12:25 #178 av: [Shamanwolf]

Fusk och snusk är aldrig godtagbart oavsett det gäller andlighet eller annat.Vad som övergår mitt förstårnd är att dessa fortfarande har vänner och anhängare.Det säger ju en hel del om dessa personer.

(Lika barn leka bäst heter det ju )

Anmäl
2012-05-09 12:42 #179 av: Jane-Lyzell

176 Om Helen duncan borde du veta att andevärlden använder mediumets kläder i processen med bildandet av ectoplassma- mycket har sagts om helen duncan som inte är sant!

Colin Fry - blev utrett och inget kan bevisas fusk - däremot fans det två läger av dem som satt med i seansen - de som säger han leveterade 2 decimeter ovan golvet  i djuptrans ,när ande världen tände lampan- för att cirkelledaren skulle förstå att en sk lek ande var i farten!- de andra trots att ingen mänsklig hand tände lampan - påstår att han stod i mitten på golvet och medvetet fuskade. - vilka har rätt? - kan du bedömma det!?

Anders åkesson togs på bar gärning och konfronterades - han erkände i tron det inte skulle komma ut i intervjuven med per -Ola- I den telefon bekännelsen skyller han först sitt fuskande på Alf och sen Stuwart - vilket är så lååågt en man kan sjunka.Nu skyller han 2 år senare på omstädndigheter- ja jädrans!

Har det med James blivit antaget som fusk!??? eller är det elaka mediala som vill skända framgångsrika!? Jag vet inte om han fuskat- hur kan du veta det?

Sylvia Brown - gjorde en stor feltolkning av just detta barnet - välldigt olyckligt för föräldrarna - säg det medium som inte gjort en feltolkning!? inte för jag försvarar sylvia - men......

Det är så jädrans lätt att tala skit om andra - har du aldrig varit osäker på dina egna tolkningar Lasse eller att personer tycker att du inte gjort ett bra jobb- så är det för alla beroende på vem som kommer för sittning etc. storseans mm.

Mervin jonsson är dömd rättslig och det kan ingen förneka- att han fuskat - så de enda som är dömda eller erkända i dem du räknar upp är Anders åkesson och Mervin.

Anmäl
2012-05-09 12:46 #180 av: Amandla

Jahapp, jag måste säga att jag håller med Aestus, nu har det gått väl OT. Starta en ny tråd istället, är ni snälla.

Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt

Anmäl
2012-05-09 12:58 #181 av: Jane-Lyzell

Håller medTungan ute tråkigt ämne behövs inen ny tråd hoppas jag- så om Lasse vill svara gör det i nyy tråd då!

Anmäl
2012-05-09 13:49 #182 av: tarotlasse

# 181 Håller med och skickade ett PM till dig i stället för att svara i tråden.

Lasse

Anmäl
2012-05-09 17:04 #183 av: Fjäril

Bra Lasse!

Sajtvärd på Övernaturligt, medarbetare på Andlig Skepticism

Anmäl
2016-10-04 20:16 #184 av: EnAvDem

Gammal tråd, men jag var en av dem som anmälde honom. Mår fortfarande inta bra alla dagar pga honom. Idag är en sån dag, så jag googlade hans namn och kom hit. Är det nån som vet nåt alls om han håller på ännu?

Anmäl
2016-10-04 20:42 #185 av: Jane-Lyzell

184 . Så illa hoppas du får hjälpBlomma - han borde skämmas och inte vara aktiv

Anmäl
2017-01-13 02:35 #186 av: ymnitrop

#184. Han bor utanför Kolbäck med Helena Axelsson i ett hus. Har bytt namn till Mark Green. Vet inte om han fortfarande håller på. :/

Anmäl
2017-01-13 11:43 #187 av: Jane-Lyzell

186,aj då inte bra och detta vet du det är så ?

Anmäl
2017-01-13 23:37 #188 av: ymnitrop

Japp Har haft kontakt med personen.

Anmäl
2017-01-14 01:00 #189 av: Jane-Lyzell

188. aj då

Anmäl
2017-01-14 13:08 #190 av: drömmare

Man kan inte döma människan vad man innan gjort. då skulle man nog döma väldigt många. 

Han kanske har ändrat sig. 

Ngt är det eftersom folk går till honom.

Anmäl
2017-01-15 12:29 #191 av: Jane-Lyzell

190 en som antastar unga kvinnor ändrar sig inte bara så där är jag rädd för - men hoppas du har rätt för dem som går till han nu`s skull

Anmäl
2017-01-23 00:42 #192 av: tarantass

#190: med ungdomssynder innan man blev vuxen kan det vara så att man växer ifrån dem. Och om man verkligen har jobbat med sig själv i något terapeutiskt program eller så och blivit nykter alkoholist, icke utövande pedofil eller vad det nu gäller, och vid behov bytt umgänge. Har den här mannen det?

Sedan är väl just vårdyrken och liknande (dit helare och medier måste räknas) ett särfall. Där är det personliga förtroendet extra viktigt. För att ta ett annat exempel: är det självklart att en läkare som har styckmördat ska få behandla patienter igen? Det kan nog olika patienter tycka olika om och därför kanske säkerhetsprincipen ska gälla. Det finns andra yrken och vårdyrken är förtroendeyrken.

"Ngt är det eftersom folk går till honom": ja, det är just det som är läskigt med många bedragare och förgripare: att de är så charmfulla. Det är ofta så de får sina offer.

Om nu inte den här mannen verkligen har bättrat sig, som sagt. Men då borde han kanske gå ut med det och tala om hur det har gått till. Annars verkar det ju som om han bara fortsätter som förut. I en bransch som tyvärr inte är kontrollerad och inte går att kontrollera annat än genom att utövarna själva går ihop om det frivilligt – vilket de inte har gjort vad jag vet.

Allt detta bortsett från möjligheten att han är bedragare i själva yrket också. Är han det tillkommer ju den dimensionen.

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

Anmäl
2017-01-23 09:38 #193 av: drömmare

Var går gränsen att vara "bedragare" ?  När man tappar kontrollen är inte bedrägeri. det är inom sinnet !          När man helt medvetet lurar människor för egen vinnings skull är egoism .   Jag tror det snarare handlar om beroende. Man får kraft av att utnyttja människor, deras sårbarhet .   Sedan är det svårt bryta mönstret .    

Att kalla sig Medium gör  ingen skillnad  = det gick innan varför ska det inte gå igen.  Lärdom är att man troligen är mer försiktig.        Eftersom det helt tydligt är ngt som drar, ser jag det inte helt negativt. 

Anmäl
2017-01-23 11:54 #194 av: tarantass

#193: är man beroende av att lura och våldföra sig på folk är det omgivningens uppgift att hjälpa en med det. I synnerhet den professionella omgivningens, och en sådan har den här mannen haft. Men den verkar snarare ha gjort gemensam sak med honom.

Att man skulle vara omedveten om det, när man gör det i den här omfattningen, är förstås möjligt, men då är man ett extremfall. Dessutom tycks han ha bytt artistnamn några gånger och han har åkt dit minst en gång. Föga troligt i hans fall alltså.

"Eftersom det helt tydligt är ngt som drar, ser jag det inte helt negativt. "

Det har jag redan kommenterat och du inte svarat på. Känner du verkligen inte till det där om bedragares (och "psykopaters") charm rekommenderar jag att du söker upp information, för det är en viktig sak att känna till. I synnerhet på ett område där det inte finns något, ens ineffektivt, säkerhetssystem mot sådant.

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

Anmäl
2017-01-23 11:59 #195 av: Jane-Lyzell

tarantass håller med dig här om lämplighets graden.

193. beroende eller inte så ska han inte utsätta sig för att falla in i samma beteende. Lite som tarantass skrev  om en läkare .......

Du kan ta en påkommen pyroman bör kanske inte jobba som brandman.

Ja du förstår nog frestelserna blir för stora

Anmäl
2017-01-24 11:36 #196 av: drömmare

Om Ett medium som håller på med fysiska Seanser och bevisligen har lurat människor . Som dem inte var värda ngt.      Trots  bevis fortsätter med seanser. 

Han kan mycket väl har ändrat sig, och det är äkta fenomen i st. Eftersom folk går dit.    Det döms inte! 

Varför ska man döma ngn utan att veta fakta?  Vad skvaller berättar behöver inte vara sanningen.

Anmäl
2017-01-24 11:41 #197 av: Jane-Lyzell

196. Ett medium som fuskat i fysiska seanser - ska inte hålla på med fysiska seanser ej heller vanligt mediumskap heller - det bygger på en helt fel karaktär som inte lämpar sig i mediumskap - samma med Mervin Johnson .

Fakta finns så ingen dömer  i bägge fallen .

Anmäl
2017-01-24 13:20 #198 av: drömmare

Fakta finns ja ! 

Men är det förbjudet ändra sig.  Jag tror inte det är ngn här utan  skuld

Anmäl
2017-01-24 14:38 #199 av: Jane-Lyzell

198, Du ändrar inte  faktum att karaktären är inget att bygga på 

Anmäl
2017-01-24 14:53 #200 av: drömmare

Hur menar du med Karaktär? har den med ens egenhet att göra

Anmäl
2017-01-24 14:55 #201 av: Jane-Lyzell

200. Hur du är som människa gentemot andra  - det som är du din personlighet

Anmäl
2017-01-27 18:51 #202 av: [Harpa]

Det finns väl ingen som helst ursäkt för någon människa att agera som M gjort eller gör för ränder dom går aldrig ur.

Det här handlar om sexuellt utnyttjande samt ofredande  likväl som bedrägeri av högsta klass och för er som läst boken så förstår ni vad det här fallet innebär och ni kan sätta er in i fallet.

Hövdingen säger till Mia att du ska göra som M säger, M har full kontroll över dig och Hövdingen är snabb med att via M säga du ska och in kommer Mister Lu och styr så läs boken och ta ställning innan ni uttalar er  Hjärta

Med andra ord den mannen har förverkat allt och har ingen som helst återvändo i detta liv öht

Anmäl
2017-01-30 11:31 #204 av: Carmen137

#202 det som beskrivs här, är exakt samma sätt att manipulera en troende i beroendeställning som Helge Fossmo använde sig av när barnflickan manipulerades för att begå Knutbymorden. Enormt starka krafter som alla kan råka ut för. Googla på Mind Control så får ni veta mer om detta. Offren är offer mot sin medvetna vilja.

Anmäl
2017-01-30 11:31 #205 av: Carmen137

#202 det som beskrivs här, är exakt samma sätt att manipulera en troende i beroendeställning som Helge Fossmo använde sig av när barnflickan manipulerades för att begå Knutbymorden. Enormt starka krafter som alla kan råka ut för. Googla på Mind Control så får ni veta mer om detta. Offren är offer mot sin medvetna vilja.

Anmäl
2017-01-31 21:57 #206 av: Jane-Lyzell

Manipulation eller inte - det personliga ansvaret har alla - den 5 principen i Spiritualismen.

Anmäl
2017-02-01 14:48 #207 av: drömmare

Han är inte den enda som manipulerar inom denna sektorn, Som inte har ansvar för fem öre

Anmäl
2017-02-01 14:58 #208 av: Amandla

#207 Starta en ny tråd om det ifall du vill, och låt den här tråden handla om den person som den är döpt efter. Det är så allvarligt det han gjort och det är viktigt att tråden får handla om det.

Anmäl
2017-02-01 16:37 #209 av: drömmare

Kan det vara lämplig visa här vad han gjort? Alltså blivit dömt till

Anmäl
2017-02-01 16:57 #210 av: Amandla

a#209 Hur menar du? Om du läser hela tråden och klickar på länkarna så står det vad det handlar om. 

Anmäl
2017-02-07 21:38 #211 av: Arya777

Jag vill berätta att han är verksam hos Lindblom Academy, deltar i deras healingutbildningar. Har gått utbildning där men hoppar nu av, eftersom det har uppdagats att Helena Lindblom (fd Axelsson, hans nuvarande kvinna) har infört honom i healingkurserna under falskt namn, och med vilseledande information.

Har sammanfattningar av domen på alla åtalspunkterom ni ärintresserade. Det Helena Axelsson (nu Lindblom) skriver ovan i tråden, att hon deltagit alla rättegångar stämmer inte riktigt. Hon är förhörd och har vittnat avseende en av sex åtalspunkter. Vid de grova åtalspunkterna finns hon inte med, har inte assisterat och inte närvarat vid övergreppstillfället.

Jag tycker rätten har resonerat försiktigt och ogillat vissa åtalspunkter eftersom några händelser inte ansågs bevisade. Rätten har även resonerat väldigt jordnära och samtidigt tycks ha respekterat att dr Lu finns.

Anmäl
2017-02-07 22:06 #212 av: Arya777

Jag har också läst vilken bevisning han själv anför och förstår att någon i rätten kanske skakat på huvudet och himlat med ögonen. Bl a hävdar han att hans exfru påverkat ett av offren (åtalspunkt 3) men samma exfru har i de två tidigare åtalspunkterna stått på MWs sida och förkastat offrens berättelser. Säger emot sig själv.

Han har också åberopat journalutdrag från två ryggoperationer, som skulle bevisa att han inte skulle varit förmögen att utföra dessa handlingar. Handlingarna utfördes med händerna då offret låg på en brits. Inte så svårt alltså.

Det är några exempel. Personligen tycker jag alltså att nivån på den bevisning han själv åberopar är rätt låg när jag läser domen.

Anmäl
2017-02-08 11:41 #213 av: Jane-Lyzell

211 - det är f-a-n inte klokt Arg

Anmäl
2017-02-08 12:10 #214 av: Jane-Lyzell

211 - du borde anmäla företaget och gå ut i pressen om detta 

Anmäl
2017-02-12 21:46 #215 av: Arya777

Eftersom han inte erkänt brotten så har han gissningsvis inte heller genomgått något avvänjningsprogram eller annan terapeutisk insats för att hindra återfall. För att gå igenom sådant måste man ju vara medveten om vad man har gjort och motiverad att jobba med sig själv för att hindra att man gör det igen.

Om han ändå - trots allt - har deltagit i någon sådan insats under sin fängelsevistelse så är dessvärre återafallsrisken väldig hög i sådana här typer av brott. Således inte lämpligt ur något perspektiv alls att han fortsätter att vara verksam inom healingbranschen.

Anmäl
2017-02-12 23:28 #216 av: Jane-Lyzell

215 Anmäl  som jag redan skrivit i inlägg 214

Anmäl
2017-02-15 09:35 #220 av: Arya777

Har informerat alla jag vet som går/gått healingkurs och healingkvällar på Lindblom Academy. Har tagit emot reaktioner från andra kursdeltagare, både de som gått i flera år och de som börjat nyligen. Många starka reaktioner.

Suttit i krismöten, haft långa telefonsamtal och långa mejl-konversationer, besvarat många frågor, gett råd och så vidare. Även behövt lägga energi på att hålla mig ren från Helena Lindbloms försök till att manövrera mig in eller ut ur hennes sfär. Inte minst hantera min egen känslomässiga process då jag litat på henne och nu ser mitt förtroende totalt sviket.

Nu orkar jag inte dra det vidare. Skriver här för att varna andra och försöka hålla en någotsånär saklig ton i den här debatten som verkar präglas av starka känslor för- eller emot. Om någon annan känner sig manad att gå vidare och gå ut med detta offentligt så är jag tacksam.

Anmäl
2017-02-15 10:33 #221 av: drömmare

Konstigt att man inte kan ha åsikter.  Ska man hålla med på allting som skrivs ?

Aryas senaste inlägg här var bra och informerande.  Om det verkligen är som du säger så ska man se till att inte verksamheten fortsätter. Frågan är givetvis hur...

Anmäl
2017-02-15 12:40 #222 av: Jane-Lyzell

220 oj så tufft men starkt informera de andra - någon av er borde dra det vidare - informera pressen etc. kan jag tycka - det måste ju vara någon av er som blivid dragna vid näsan av dem som agerar.

Anmäl
2017-02-15 13:02 #223 av: drömmare

Informera pressen ja , bra förslag

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.