Annons:
Etikettbildgalleri
Läst 8803 ggr
Anj3lika
2010-03-13 20:40

Änglar!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

_**En kväll i sommras då jag tyckte att molnen hade fått en mycket fin form :)

Änglar finns dom ?! :)**_

Annons:
Zynell
2010-03-13 22:01
#1

Jag hoppas det. :)

Anj3lika
2010-03-13 22:02
#2

Det hoppas jag också :)

Charliesmamma
2010-03-13 22:48
#3

Såklart att de finnsKyss Det gäller bara att se och förstå, för de kan komma i de mest märkliga former:-) te.x i våra medmänniskorFlört

Anj3lika
2010-03-13 22:51
#4

Ja det har du helt rätt i Glad
Tror nog att min Mamma är nog en Ängel Flört

Zynell
2010-03-13 22:54
#5

Hur känner man igen en ängel? Det kanske är en dum fråga, men hur vet man egentligen att det verkligen var en ängel man såg/mötte och inte en ande?

Anj3lika
2010-03-13 23:22
#6

Jadu en mkt bra fråga .. Det undrar jag också .. :)

Annons:
Elisabeth-J
2010-03-14 00:08
#7

Änglar finns, även på jorden vandrar dom som våra vänner Glad

#5 Det känns annorlunda energimässigt.

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

[magic13m]
2010-03-14 00:10
#8

Vilket vacker foto! Jag tror absolut på änglar! Lustigt att jag skulle se denna tråd just nu eftersom jag just håller på att avsluta en bild jag gjort av en ängel. :)

Zynell
2010-03-14 00:15
#9

#7 Jag har läst det här någonstans på iFokus. :) Men hur vet man om man står framför en eller inte när det handlar om änglar som lever bland oss?

sathura
2010-03-14 00:29
#10

Hej, jag har kännt styrka och trygghet i dem situationer som jag sett änglar, i försig har de varit i hotade situationer då någon har velat skada mig eller då olyckan varit framme.

De har plötsligt dykt upp som "mänskliga" gestalter och ibland så har jag kännt/sett dem färdas vid min sida klädda i rustning.

Har även blivit dragen tillbaka då jag höll på att springa över vägen och råka nästan bli påkörd av bussen och bakom mig stod ingen, busschauffören var inte speciellt glad på mig..

Jag har uppfattat som att andar/själar är här för besöka oss eller så har de fastnat kvar och inte kan /eller vill /eller vågar gå vidare medans änglar finns hos oss för en anledning så som att skydda oss.

Nyfiken på hur ni andra uppfattar..?

Zynell
2010-03-14 00:38
#11

#10 Jag kan uppleva en manlig närvaro kring mig och jag misstänker att det är min hjälpare. Men jag kan inte direkt säga att jag känt en ängel i närheten, eller så kan jag bara inte urskilja det. Eller så har jag bara aldrig stött på en … Kan vara så att jag helt enkelt är för stressad just nu för att se. Har många nackdelar emot mig. Obestämd

Jag har dock sett andar ett antal gånger. Men den tydligaste personen jag sett är min sons hjälpare. Fick till och med hennes namn. Har känt av hennes närvaro ett antal gånger i samband med min son. Hon har då "talat" direkt till mig.

sathura
2010-03-14 01:11
#12

#11 Va häftigt att du fått kontakt med sin sons hjälpare:). Vilken ära, skulle gärna vilja vara i kontakt med mina barns hjälpare.

Har även själv märkt att ifall jag är stressad så är jag stängd för andevärlden. Har bara sett änglarna i "action" då.

Hoppas att allt löser sig snart för dig..

Varma hälsningar Susanna

Zynell
2010-03-14 01:25
#13

#12 Jag har varit "stängd" länge nu pga stress, men jag tror att det börjar släppa lite.

Jag och min son hade en väldigt annorlunda relation när han var spädbarn. Jag kunde ofta "känna in" vad han ville ha, nästan som att prata på en telepatisk nivå. Ex: Min sambo satt och matade pojken, jag var ute på balkongen. (min son var under året då.) Jag kommer in och hör pojken gråta. Han tittar på mig och jag känner att han är mätt trots att det finns massa mat kvar på tallriken. Min sambo fattar inte det alls utan bara sitter där och fortsätter mata. Skrikandes Så jag lyfter upp pojken och avslutar måltiden. Omgående översköljs jag av en tacksamhetskänsla.

Denna "kommunikation" mellan min son och mig försvann när han började prata. Idag tror jag att hans hjälpare kan ha varit den länken mellan mig och honom. Helt hundra vet jag dock inte.

Jag har bara sett min sons hjälpare en gång och jag var inte alls beredd på det. Istället stod jag bara där och stirrade på henne som ett fån och gick sedan därifrån!!! Förvånad Så är det när man blir chokad. Man vet aldrig hur man kommer att reagera och jag ångrar idag att jag faktiskt inte sade något, men jag hoppas att hon förstår hur jag fungerar. Skäms

Annons:
Bunn
2010-03-16 20:00
#14

Jag är ny här på övernaturligt iFokus och förstår inte riktigt alla "termer", så som guide, hjälpare, ÖN och så vidare.

För övrigt så tror jag absolut att det finns änglar, både i "andeform" och som "människor" bland oss

Cornish-rex
2010-03-16 21:38
#15

#14 Jag kallar min skyddsängel eller skyddsande för guide eller hjälpare (eller vad man nu vill kalla sin "ande" som hjälper en, den man kan få kontakt via Meditation. Vissa (tex medium) kan ta hjälp av sin guide för att få veta saker från andevärlden eller från personer. Alla har minst en guide som man kan prata med och finna tröst.) Alla har en sådan som hjälper en igenom livet. Förstår du? Det var lite svårt att förklara. Guide och hjälpare är samma "person" för mig, guide/hjälpare = Skyddsängel (fast jag vet inte riktigt om jag tycker skyddsängeln och guiden är samma, men på ett ungefär). Har jag rätt?

ÖN är en förkortning på Övernaturligt iFokus.

Välkommen!!         Fråga på om det är något du inte förstår.

Förlåt för ett snurrigt inlägg Foten i munnen

Bunn
2010-03-16 21:43
#16

#15 Tack!

Tycker inte alls ditt inlägg är rörigt :) Jag förstår vad du menar

chik
2010-03-16 21:44
#17

Anj3 fin bild. o vist fins det änglar….

Brunn, nä förstår att det kan bli rörit.O det blir det ofta för mig.

Bara fråga.

Lena

Lena.P är jag i verkliga livet.

Bunn
2010-03-16 21:50
#18

#17 Var det sista i inlägget till mig?!
I så fall tack! :)

[stblues35]
2010-03-16 21:55
#19

Tror det var en häst på bilden oxå..bara en parantes som inte har med saken att göra alls:)

[TotemoOmoshiroi]
2010-03-17 15:39
#20

Vackert! ^^ Väldigt änglalikt.

fast ska jag vara en glädjedödare så är det där regnmoln.

Annons:
Eija
2010-03-17 15:56
#21

Vacker bild…..och visst finns det änglar både på jorden o på andra sidan…jag kallar min guide för skyddsängel….och honom har jag kontakt med av o till hela tiden…

och sen har jag mött en ängel här på jorden och det är min särbo….han är verkligen min ängel….

Eija

IASockertopp
2012-02-13 16:49
#22

Oj vilken fin bild!

/IA

Amandla
2012-02-13 17:28
#23

Gammal tråd! Flört


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[Northbridge]
2012-05-08 20:30
#24

Bilden får mig till att se änglar som moln. Vet inte om det är fantasi, men det känns som en dag/eftermiddag med bara änglar i luften - som en samlingsplats med änglar som du har tagit kort på.
Bilden ger en kärlek, liv och hopp! Hoppas du sparar bilden. Glad

yamher
2012-05-08 20:48
#25

absolut visst finns det änglar!!

Alis volat propriis Oskyldig

Upp till toppen
Annons: