Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 23170 ggr
Paranemo
2010-05-17 02:10

Orber Ljus Dimmor färger och betydelse

HEJ!

Är det någon som vet vad färgerna på olika Orber,ljus dimmor betyder?

Nu undrar jag inte över de ljus fenomen och Orber som kan ses på foton utan OBS!De som ses med blotta ögonen!!

Tex mycket vanliga färger på det som jag brukar se.

Vita mycket snabba blink med inslag av gult i efterhand som avslut på ljuset.Från ca 1cm till lite större än tennisboll storlekar.Tenderar att ha gult i yttekanter ofta.

Vita större Orber lite halvtransparenta från ca pingisboll storlek till ofta storlke på handboll i jämförelse.

Gråvita runda och ibland med obestämd kontur liknande dimmor från smått till riktigt stora ca 1 meter -1,5 meter mer då ovala och uppräta ibland med även obestämd kontur rökig sanbb upplösta dimmor

Svarta små punkter till lite större men oftast som störst ca 1cm i diameter,även hopsamlingar av dessa punkter som i ett moln från mindre sk moln till lite större oftast störst ca och obestämd kontur ca 0,5meter

Blå ljus mellanblått som snabbare blinkning från tennisbolls storlekar till ca 0,5 meter större mer oval upprät kontur

Komb av lila/rosa/gult/vitt inte lika vanligt att se

Ja här var några presenterade,finns det någon som vet bättre om dessa ljusfenomen och deras betydelse så uppskattas det mycket,eller hänvisning någonstanns där jag kan läsa om detta?

Mvh/Paranemo

Annons:
[grinda]
2010-05-18 11:07
#1

Jag har sett blåa; vita, gula gnistor och "tennisbollar av ljus som flyger tvärs igenom rummet.

Sedan har jag set röda gnistor. En gång när jag satt i mitt rum i mörkret så såg jag en röd, vad jag trodde var en röd lysdiod som blinkade till starkt och tydligt men så kom jag på att det fanns inget elektriskt där bara golv och vägg..he he

Jag undrar också om hur det ska tolkas olika dessa färger

starcat
2010-05-18 13:12
#2

En till som oxå är nyfiken på färgernas betydelse…

izabella3
2010-05-20 02:29
#3

Har också märkt av liknande, vad menas med Orber, Är det inte bara energier som vi känner av i olika former?

[grinda]
2010-05-20 13:01
#4

Röd tror jag definitivt har med stress att göra eftersom vid tidpunkten när röda Orber dök upp hos  mig var det en person som tagit livet av sig. Efter att jag varit hemma hos personens syster så började stöket hemma hos mig.

Saker bokstavligen hoppade och skramlade framför ögonen på mig. Jag hjälpte henne över så det blev lugnt sen. Det var den gången då jag såg röda Orber vid golvet. Och jag vet att hon hade svår ångest då hon tog sitt liv. (Men nu är jag helt övertygad om att hon har det braGlad)

Hittade den här  listan om orbernas och färgernas betydelser på nätet. Man kan ju bara spekulera över färgerna men listan kan kanske har ett korn av sanning i sig… 

Scarlet Red - Strong willpower, over-inflated ego, pompous, survival oriented, realistic?Dark Red - Anger, pain, psychological impairment ?Deep Red - Short-tempered, stress, restlessness?Vermilion (Clear Red) - Creative, powerful, energetic, competitive, passionate ?Light Pink - Sensitive, compassionate, affectionate, true love, openness ?Salmon Pink - Immature, dishonest ?Orange-Red - Confident, healing energy ?Orange - Strong motivation, healthy, adventurous, courageous, outgoing ?Peach - Caring communicator, ability to comfort?Amber - Strong and courageous ?Orange-Yellow - Optimistic, scientific, intelligent, perfectionist ?Pale Yellow - Shyness, optimistic, hopeful ?Lemon Yellow - Strength of direction, fearful of loss ?Yellow - Caution, warning?Buttercup - Focused on a course of action (determined), inspired ?Mustard - Manipulative, overly analytical, making up for lost time ?Gold- Higher level of consciousness, wise, protective, enlightened, tolerance, free-flowing energy?Apple Green - Friendly, communicative ?Yellow-Green - Liar, cheater, dishonesty ?Olive Green - Miserly, Scrooge-like?Emerald Green - Healer, teacher, love-centered person, fertility ?Forest Green - Jealous, low self-esteem, overly sensitive ?Turquoise - Therapist, communicative, sensitive, amusement, neutrality ?Sky Blue (Light) - Strong instinct, intuitive, peaceful, truthful, tranquility ?Pilot Light Blue - Shielding, protective ?Cobalt Blue - Intuitive in a higher dimension ?Royal Blue - Knows their chosen path, generous, highly spiritual ?Navy Blue - Shyness, slow yet safe and sure, fearful of truth or being one's self, survival instinct ?Indigo - Strong psychic ability, intuitive, deep-feeling ?Lavender - Daydreamer, visionary, spiritual peacefulness?Violet - Sensitive, wise, intuitive, idealistic, seeking spirituality ?Grape - Laziness ?Dark Purple - Stored information?Mauve - Humble ?White - Pure, transcendent, often a new un-designated energy, high frequency, protective, shielding?Silver - Linked to spiritual realm, spiritual and physical abundance, nurturing, telekinetic energy?Gray - Feeling trapped ?Payne's Gray - Depressed, fearful ?Black- Tortured, abused, unreleased grief ?Raw Sienna - Poor thinking processes, insecure, stressed ?Chocolate Brown - Environmentalist, common sense, connected to the earth

Paranemo
2010-05-21 02:56
#5

#3 Orber brukar ofta vara runda sfärer/bollar av någon energi form.

Ibland mer enhetliga/symetriska till formen andra gånger mer obestämda samt en del rör sig otroligt snabbt en del långsamt.Vissa gånger är de riktigt starkt synliga andra gånger mer transparenta så de nätt och jämt uppfattas av ögonen.De uppstår från ingenstanns helt plötsligt och försvinner likadant eller in igenom tex väggar eller tak etc.

Oftast så ser man dom i ngn form av hus olika typer av byggnader vilket verkar vara det vanligaste.

De kan uppstå kring vissa människor också speciellt,såg mörka Orber och moln vid 3 tillfällen innan en man klev in i byggnad där ajg och andra befann sig.Mannen obs för att vara tydlig är livs levande fysisk person men har mkt stress och krav på sig och kanske på andra.Intressant då just de uppkom innan man visste att han klev in och detta även sedan repterades …

Detta har nu även mer ofta förtydligats när jag börjat kika på just vad som händer när vissa och nya personer och andra man känner kliver in på samma ställe där man vistas.Kolla själv vad ni kanske märker av och runt när olika människor kliver in i erat hem,där ni jobbar eller andra ställen. 

#4 Röd känner jag igen från ett ställe speciellt och där fanns stress,ångest,oro,rädsla,negativitet blandat så den stämmer nog väl,skönt att det verkar bra med person som blev hjälpt över.

Nice har antecknat denna lista och ska utforska mera TACKAR!!!

[grinda]
2010-05-21 12:56
#6

5#

"såg mörka Orber och moln vid 3 tillfällen innan en man klev in i byggnad där ajg och andra befann sig.Mannen obs för att vara tydlig är livs levande fysisk person men har mkt stress och krav på sig och kanske på andra.Intressant då just de uppkom innan man visste att han klev in och detta även sedan repterades …"

Jag brukar höra ljud typ knäppningar ibland innnan en person anländer det borde vara besläktat med detta fenomen du beskriver

Annons:
bluemary
2010-05-21 19:52
#7

Jag vore oerhört tacksam om jag fick hjälp med detta:

Kan ibiland ser, någon dm under takhöjden. som små mini-
moln som rör sig i sidled.

Undrar även över en liten "blixt" som jag ser strax under ögat.
En läkare har gett mig svaret i medicinska termer men undrar
även om det kan vara något annat.

Tack på förhand/Anette

[grinda]
2010-05-22 10:38
#8

De där molnen låter som något slags väsen. Jag hade något hemma hos mig en gång vid takhöjd högt upp i en hylla i köket:)Det skramlade och höll på där uppe inte minst på nätterna. Jag såg ljus blinka till och en kväll hade jag en bekant på besök som plötsligt utbrast "jag såg blått ljus blinka till uppe på hyllan". (Alltid kul med lite bekräftelse)

För ett par dar sedan träffade jag en vän och när vi satt och samtalade så såg jag en vit stjärna/blixt strax ovanför hennes huvud.

Jag fick en känsla av att det var hennes guide/skyddsängel.

De medicinska termerna kan vara riktiga men de kan också vara helt fel eftersom läkaren troligtvis inte är så insatt i det paranormala. Så vem vet - kanske någon annan här vet något mer om detta med ljusblixtar i auran.

Paranemo kanske vet mer?

Paranemo
2010-05-25 02:32
#9

#6

Jo det skulle nog stämma väl eftersom det blir energiförändringar/vibrations förändringar i den närmaste atmosfären som kan ge upphov till tex knäppningar.

Detta brukar även uppstå tex vid viss typ av Meditation har jag upplevt.Samt under mediala mer fysiska demonstrationer.Samma sak upplever några till jag känner ,där likadant en person berättar hur det börjar knäppa runt honom vissa gånger då denne mediterar.

Starka eller annorlunda auror/magnetfält/energier tillhörande levande personer,andar,väsen etc eller vad vi nu vill kalla det som har en annan laddning i energi/vibration borde ju sas kollidera ev med den andra typen av energi som finns i den atmosfären som den kliver in i tex ett rum.Eller som tex vid viss Meditation där man förändrar sina egna vibrationer så kolliderar det sas med all övrig vibration i rummet kanhända….och tex knäppningar kan uppstå.Jag säger inte att det är så mer att teoretiskt sett så…

Paranemo
2010-05-25 02:34
#10

#7

Skulle vara intressant och veta vad den medicinska termen heter.

Paranemo
2010-05-25 02:46
#11

#8

Ja när vi sitter ca 2-4 personer tillsammans och upplever ibland helt identiska saker med ljusfenomen.Många gånger även olika fenomen som är så snabba så att beroende på riktning vart man kikar så hinner man ej med det den andra ser.Runt och in i personer,förbi oss etc när sedan tex en orb får en sak att dingla till efter det den farit igenom den och 3 pers ser samma sak så undrar man ju inte över masshypnos direkt men…tror inte det vore märkligt.

Detta på olika platser,tom med en hund där vi kollade på ljusfenomen tillsammans som om det vore en tennismatch fram och tillbaka.Hennes ögon och huvud följde det jag upplevde och jag satt bakom henne utan att hon kunde påverkas av att se vart jag vred blicken eller huvudet,det var lite spännande.

Ljusblixtar i auran borde ej vara konstigt heller och lättare för kanske vissa att se och vad och hur man tittar.

Kalklagringar i ögats vätska skulle ju vara en sak om det reflekterades på visst sätt men hur kan då saker som ljusfenomen åker igenom ställa sig och dingla framför ögonen på 3 pers….ja det är en gåta minsannn

[grinda]
2010-05-25 10:07
#12

Tack Paranemo!

Det där var intressant. Ja jag upplever också knäppningar vid Meditation eller vid  intensiv tankeverksamhet. När man börjar resonera kring energi/magnetism så blir saker och ting lättare att förstå. Det övernaturliga blir inte längre lika övernaturligt sas. Vi är alla energi oavsett om vi har fysisk form eller inteGlad

Upp till toppen
Annons: