Annons:
Etikettandlighet
Läst 8351 ggr
tantargbiggan
2010-05-27 20:30

värk i händerna

jag har ett problem som förbryllade läkaren när jag pratade med honom. han tittade på mig som om jag vore ett ufo :)

det är såhär att när jag blir känslomässigt berörd på något sett, tex blir ledsen eller rörd, så får jag sån fruktansvärd värk i händerna. smärta som inte kan kontrolleras. den försvinner när jag gråtit klart eller lugnat ner mig. läkaren kunde inte förklara detta.

någon som har en idé? kanske någon form av blockering?

Annons:
siberlina
2010-05-27 21:51
#1

jag kan  tänka   mig  att du har  någon  blockering  och  när  du  gråter   då   släpper  det ,har   du varit med om något hemskt när  du var   liten…prova   att    ligga  på   spikmatta  , när man  ligger  på en sån  så   släpper   inre  spänningar ,jag ligger   på min varje   kväll..det är inget farligt

tantargbiggan
2010-05-27 22:12
#2

jag fick healing för ett år sen ungefär och då släppte detta med händerna i ett halvår ungefär. sen har det kommit gradvis igen.

ja jag har haft en tuff uppväxt..

det är många som talat väl om sina spikmattor. kanske får införskaffa sig en sen när man gått ner lite :)

Juttan
2010-05-27 22:13
#3

#0 Kan du förklara vad en blockering är?

Vad är det som blockeras och hur fungerar det?

tantargbiggan
2010-05-27 22:16
#4

hmm jag tänker på en känslomässig blockering kanske. vet inte riktigt hur jag ska förklara det bättre :)

siberlina
2010-05-27 23:11
#5

du behöver inte  gå ner i  vikt  för  att   ligga   på spikmatta.men jag önskar  dig all lycka   ,med  vad  du än  gör

tantargbiggan
2010-05-28 17:44
#6

tack siberlina. dina ord värmer

Annons:
bluemary
2010-05-28 19:02
#7

Kan det inte vara någon form av spänningar ?

När jag vaknar på morgnarna så har jag så ont i händerna,
märker då att jag har knutit händerna hårt, hårt. Och det gör
att jag får ont och det släpper när jag slappnar av.
Jag kan se att jag har märken i handflatorna efter naglarna.

Du kan ju titta i handflatorna efteråt och se om du har märken
efter naglarna för att se om du har spänt dig så pass hårt.

Förstår hur du har det, har själv kronisk värk i hela kroppen,

tantargbiggan
2010-05-28 23:45
#8

fast det är just när jag ser på en sorglig film eller något händer som gör mig ledsen. då kan händerna vara helt öppna men ändå värker så man nästan vill gråta av smärtan i stället.

siberlina
2010-05-28 23:49
#9

du kanske   måste försöka  att   gråta   ut  ,  så att   du får  ut   allt du har inom dig

tantargbiggan
2010-05-29 00:53
#10

kanske, jag vet inte.

tack för dina kloka ord

InaIna78
2010-06-21 00:59
#11

Jag upplever samma sak som du, men inte i händerna utan precis under väntsra nyckelbenet/bröstet. Jag är väldigt överkänslig i alla mina sinnen, och känslig för energier. Kommer en människa med starkt negativa energier in i ett rum sätter det sig som ett rejält obehag och smärta i bröstet och runt halsen, och jag har en punkt precis under vänstra nyckelbenet där allt utstrålar ifrån…

Jag gick till en healer som sa att det är där min kropp lagrar min oro, smärta, rädsla osv och när jag bearbetat det hela eller gjort mig av med människor i min omgivning som jag mår dåligt av så har den här smärtan och spänningen under nyckelbenet släppt.

Min kompis har obearbetad sorg som satt sin i hennes vänstra höft, men hon bearbetar detta både mentalt och med massage och blir bättre och bättre.

Så, visst kan sorg och smärta och både negativa och positiva energier sätta sig som spår i kroppen och ge smärta och andra obeahg, eller behag…

Ibland känner jag först smärtan och sen kommer min hjärna ikapp och jag förstår varför kroppen reagerat så starkt, på en negativ energi, negativ händelse, känsla, oro, rädsla osv. För oftast reagerar min kropp instinktivt på detta, magkänslan och intuitionen sätter in innan jag själv fattat vad som händer.

Det är intressant, och gör att jag inte kan ignorera min intuition, för den är så stark och sätter sig under nyckelbenet. Några gånger när jag känt så stark avsky mot en person som är i min närhet så kan jag få sån smärta i nyckelbenet att armen domnar och jag är tvungen att fort gå därifrån för det gör så fruktansvärt ont och armen bara hänger. Och då släpper det nästan genast…

Jag har sökt läkare och sjukgymnast för detta innan jag själv insåg vad det faktiskt var och vad det berodde på… Så, min kontenta är att kroppen är smartare än vad man tror, och alla våra sinnen är inkopplade hela tiden.

/Ina

siberlina
2010-06-21 05:53
#12

prova  att  simma   en typ   timme ,jagupplever det  som om man  får ut  allt    som man   har   lagrat  på sig   som om det  försvinner  när  man  simmar

Stlomez
2018-01-28 00:18
#13

Får exakt samma sak! Verk i händerna när minsta tår kommer. Är 15 år och har haft det så länge jag kan minnas. Vill också veta varför det blir så?

Annons:
mörkaögon
2018-02-02 21:48
#14

Mitt sätt att hantera saken: 

Gnugga handflatorna mot varann så att du känner viss värme i händerna. Sätt dig sen skönt och bekvämt. Vänd handflatorna uppåt och föreställ dig sol och varm energi som kommer till dig via dina öppna händer och sprider sig genom din kropp. Andas lugnt och avslappnat med djupa andetag. Sitt så tills du finner en inre ro och ett lugn.

"En dag ska vi dö, men alla andra dagar ska vi leva"

drömmare
2018-02-02 22:46
#15

Det är spänningar du får muskelkramp nerverna sitter då fast. det blir oerhört smärta.  Se till att inte ha dragit, hellre lite varmt. men inte för varmt. Massera  händerna är bra .

 Sätt risinolje tyg (flanell eller dyligt) över magen . den ska vara varm. Övermagen o fram till nederkant av revben. Låt den ligga en halvtimma eller så länge den är varm. Tre dagar i följd , ett par gånger om dagen. 

( Risinolja som är varm ,utan att bränna sig.  Lagom är bäst , men så varmt möjligt. ). Blöt tygen) . Ligg på ryggen. 

Det kan bli lite kladdigt , så ngt under kan vara bra att ha. 

Du kommer märka radikal förändring.

Upp till toppen
Annons: