Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 68520 ggr
Rylle
6/20/10, 3:04 PM

Hur får jag kontakt?

Jag vill lära mig att ta kunna ta kontakt med andar.

Hur gör jag det? Finns det nån bok eller så?

Annons:
chik
6/20/10, 3:25 PM
#1

Rylle…Vet du??? Det skulle jag med…

Men jag gör som så att jag tänker inom mig.

Svårt att förklara…Men du har svarett i dig..

Lena..

Lena.P är jag i verkliga livet.

Choklad
6/20/10, 9:21 PM
#2

ja det finns böcker. Be andarna om hjälp, de hör dig. Men är du beredd på det som sedan kommer att ske?

U R us

Denna kommentar har tagits bort.
Felicula
6/21/10, 12:22 AM
#4

Vill man göra något praktiskt kan man träna med en skiva med guidad Meditation som en start, så lär man sig lite på vilket sätt man kan centrera sig själv innan man söker kontakt med andarna. (Det finns flera sätt, så det är bara ett förslag på en övning, hittar du något annat som du trivs bättre med, så kör på det!)

delfin1234 Aisha
1/4/12, 12:40 PM
#5

hej jag vill så gärna ha en spök kompis för jag är ensam, mina bästisar de är i ett annat land och jag har bara två kompisar men elaka så jag vill ha en spök kompis och jag vill gärna träffa min farfar som är död…kan ni hjälpa mig??jag vill gärna få kontakt!men jag känner att nån sitter bredvid mig just nu men kan inte se vem det är hjälp!!!GråterRynkar på näsanjag saknar de döda som jag känner min farfar mormorsmor min morbrorGråtersnälla hjälp mig och säg hur man får kontakt!!!

Choklad
1/4/12, 12:49 PM
#6

#5

Känn in dem, inbjud dem att visa dig bilder . Blundar du kanske det går bättre.

Annars får du helt enkelt vänta tills du har övat upp dig.

spökkompis? dina guider finns med dig jämt, även om du inte märker det.

Det är väl inte så att man har dem som "kompisar" direkt de finns hos dig då du behöver dem. Du behöver inte anstränga dig på något sätt för att det ska ske.

U R us

Annons:
webbsmurfen
1/4/12, 1:08 PM
#7

#5

Du var mig en något ovanlig människa! De flesta brukar känna någon form av obehag förknippat med "att känna" de döda, men du vill alltså ha kontakt.

Att få kontakt är inte det svåra, det svåra är att man aldrig få vara i fred. Tänk dig att känna närvaro i dushen, på toaletten och när du skall sova och gå upp till skolan, när du tittar på en film, gå i affären, rasta hunden osov.. Andar sover inte, och har ingen känsla för det passande. Likadant som de inte ser skillnad på om du har sällskap i sänghalmen eller om du är ute och går en eftermiddag med hunden.

Vad de ser kan liknas som en jättefyr i ett mörkt landskap. De dras till dig om du inte släcker ned din fyr.. Problemet är att har du väl tänt den där fyren så dröjjer det inte länge förren du inte har en eller två som finns i din närhet utan ett tjugotal som vill ha hjälp, och alla skriker efter din uppmärksamhet

Många tänker ibland säkert Wow, häftigt, men det går till en gräns sedan är det hur (svordom) jobbigt som hälst. Jag är själv inte bra på att stänga mig ännu, men jag upplever kontakten ibland som ett handikapp

Choklad
1/4/12, 1:36 PM
#8

#5

Men har man fått en balans i detta med att själv välja då man vill ha kontakt, så ska det inte vara några problem.

Man kan ha ett Tecken som visar då man vill prata med andevärlden. T.ex kan man sätta fram ett speciellt föremål menat för just den kontakten.

Och respekt sinsemellan är  mycket bra.

Men som sagt, de finns där ändå, bara det att vill du inte prata får de respektera det, men du bör också visa samma respekt tillbakaGlad

U R us

webbsmurfen
1/4/12, 2:03 PM
#9

#8

Jag upplever att det inte alltid funkar till 100% Har man väl stängt ned, så kan det efter en halvtimme ändå komma någon som vill ge sig till känna igen, och då får man göra om samma ritual igen. (eller oftast omedvetet så har man kanske tänkt på något övernaturligt igen, och som vi vet räcker ju detta för att tända den där fyren igen.)

Eller är det jag gör helt fel?

Såhär gör jag iallafall

Jag ser en bild för mitt inre när jag sitter på en stol, Innifrån mig går det ut en vit sköld/vit kraftfält som täcker hela mig och stolen samtidigt som jag mumlar stäng..

Jag skall väl inte behöva göra mer…

Choklad
1/4/12, 2:18 PM
#10

#9

det funkar inte för mig att hålla på med att stänga ner och öppna upp eller med att innesluta mig i ett skyddsfält.Rynkar på näsan

Jag säger bara till andevärlden att ni får återkomma..nu är jag trött.

Och sedan ger jag inte dem mer uppmärksamhet.

Jag tror att vi alla har lite olika sätt att hantera detta på.

Jag tycker om då andarna finns där hos mig, men oftast bara som ett tyst sällskap.

Jag tror inte att det finns några fel ..var och en gör på sitt sätt.

U R us

delfin1234 Aisha
1/17/12, 6:02 PM
#11

vad menar du med stänga av sig ?

är de farliga kan de döda mig eller nåt?

om de är farliga hur kan jag skydda mig?

Choklad
1/17/12, 6:35 PM
#12

nej de är inte farliga.

du behöver inte vara rädd.

men du kan få känna av hur de känner sig, de visar det därför att det är deras sätt (ett av dem) att få oss att förstå vilka de är.

De känslorna kan vara jobbiga och skrämmande, men vet man varför de känns så behöver man inte vara rädd.

Din guide skyddar dig mot ev alltför kraftfulla energier.

Ta kontakt med din guide först, så att du vet att h*n finns där (vilket de alltid är)

U R us

delfin1234 Aisha
2/2/12, 11:37 AM
#13

ok men hur får jag kontakt med min guidie?Obestämd

Annons:
Choklad
2/2/12, 4:07 PM
#14

be guiden att ge sig till känna, ge dig ett Tecken. Det behöver inte komma samma dag som du ber om det, men guiden finns där alltid hos dig, så h*n hör dina tankar.

det som kan vara svårt, är om du inte är redo att få ett svar, dvs om du inte har öppnat alla de sinnen du behöver för att se.

Det lättaste sättet är att be guiden komma genom i en dröm och visa sig där först.

De brukar ha en förkärlek för det. Å andra sidan gäller det lite grann att du då förstår budskapet som kommer i drömmen.

Men din guide vet det bäst, mycket, mycket bättre än mig, så starta en kommunikation med honom/henne och det kan ske genom att du t.ex tänder ett ljus, sätter dig ner i lugn och ro och bara Är. Guiden förstår.

Tänk på guiden, hur tror du att H*n ser ut?

Fråga hur han ser ut..

det kan vara en guide som är ett djur, eller någon annan varelse, det behöver inte vara av mänsklig gestalt.

Händer det inget, så kan det vara så att din guide ser att du ännu inte är redo, och det sista de vill är att skrämmas, de vill att vi ska lita på dem och känna oss trygga i deras närhet.

Be att få se din huvudguide. Det är den som har följt dig sedan du föddes.

(Eftersom vi har fler än en guide för olika områden i vårt liv. )

U R us

christina-1980
2/6/12, 12:38 PM
#15

kan katterna se guiden?

hur vet vi att de e våran guide vi ser i drömmen?

Choklad
2/6/12, 12:56 PM
#16

# 15

Katterna ser det mesta som vi inte ser, men de bryr sig nog inte så mycket, de blir inte som vi…de vet redan allt det som sker och bryr sig inte om varför, utan de har sitt att "göra" i sina liv. Katterna tar det med lugn och fattning. Om de inte blir hotade då förståss…då kan de försvara sig och det ganska rejält.

Guider har en speciell utstrålning, kraft som gör att vi vet.

Och de brukar vara väldigt kraftfulla i sina energier så att det märks tydligt i vår känsla att det är en  guide (eller en ängel)

Guiden vet hur h*n ska presentera sig så att vi förstårGlad

U R us

delfin1234 Aisha
2/8/12, 6:18 PM
#17

men jag vill gärna se min gudie i min drömm sen i verkligheten men jag satte mig och gjorde som du sa men det funkade inte?!är gudien snälla kan de vara onda?

har alla en gudie?Obestämd

Amandla
2/8/12, 6:33 PM
#18

#17 Alla har en guide, ofta flera som kan variera i antal, ibland får man någon extra ifall man har behov av det. Som exempel kan jag berätta om en kompis till mig som fick en läkarguide med sig när hon började läsa kemi och annat på sin hudterapeututbildning.

Alla guider jobbar i, för och med ljuset, de är ALDRIG onda. Det finns bara gott i ljuset.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Juliasundstrom
2/8/12, 6:47 PM
#19

kan vem som helst hitta sin guide om de är öppna för det?

Medarbetare på Skolios Ifokus.

delfin1234 Aisha
2/9/12, 8:47 AM
#20

men jag vet inte om det var min gudie men för länge sen drömmde jag att jag satt bredvid min katt (fast jag inte har någon) sen så lyftes en papperslapp upp jag såg inte vem var så jag blev jätte rädd och det känndes som om jag skrek på riktigt sen så vaknade jag! det var som på verklig heten men det var en drömm vad kan det betyda?Skrikandes

Annons:
Choklad
2/9/12, 1:44 PM
#21

# 19

Ja (varför inte?)

U R us

Choklad
2/9/12, 1:47 PM
#22

Guider är alltid snälla och kärleksfulla. Om inte är det inte en guide som kommit på besök utan något annat.

U R us

delfin1234 Aisha
2/9/12, 5:03 PM
#23

sa du det till mig eller?Obestämd

men vad bra att dom är snällaSkrattande

[skymningsaga]
2/9/12, 8:40 PM
#24

Ja, denna eviga plåga att stänga ner sig 385 ggr om dagen. Man aktiveras av allt. Och man vill ju vara ifred och vara sluten från andras energier.

När jag ska sova får jag ligga och kämpa kring 3-4 ggr. Och jag ber dem gå för jag ska sova. Ibland lyssnar dem men inte alltid.

Det är inte så kul ibland att vara så "känslig"

stugukent
2/9/12, 10:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Tanken tillhör din själ,och är så mäktig att om du tänker positiva tankar om någon tänker den på dej.

Undrar du varför du inte kan känna av andra sidan är det för att du lärt bort detta.

det finns Tecken, t.ex. om du får en plötslig rysning genom kroppen, då är det ett besök av en nära, om du plötsligt blir frusen utan anledning, är det någon du inte känner, jordbundna andar är dessutom kallare energier.

eftersom tanken tillhör själen kan du även känna andras själar.

ett exempel på detta är om de plötsligt kittlar i näsan, då är det nån som tänker på dej med kärlek, nån som ej är släkt.

så tänk possitivt, tänk på ett bländande varmt ljus.

stugukent
2/9/12, 10:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

Här är jag på en bild, tittar ni så förstår ni

annica77
2/9/12, 10:53 PM
#27

#26 Så fridfullt och vackert! Perfet ställe för Meditation och telepati…

KyssMy eternal love to my beloved flame! Kyss

http://pleiades.site40.net/xkumjat

Annons:
delfin1234 Aisha
2/11/12, 1:17 PM
#28

mhm jag vill lära mig mer om andar jag vet inte var man ska på kurser och sånt kan ni lära mig mer om andar? please…..Oskyldig

delfin1234 Aisha
4/4/12, 7:47 PM
#29

har ingen svarat än????? O.o ??????????????????

Amandla
4/4/12, 8:03 PM
#30

#29 Det bästa är om  du skapar en egen tråd, då får du lättare svar.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Laleh
4/5/12, 12:50 AM
#31

Hej alla!

Jag är ny här. Viste inte var ska jag skriva min fråga.

frågan är: Finns det sl i andra sidan?

hälsningar

Laleh
4/5/12, 1:21 AM
#32

SOL  menade jag.

Amandla
4/5/12, 9:33 AM
#33

Skriver precis detsamma till dig som #29, skapa en egen tråd! Det är mycket större chans att ni får svar på era frågor då. Lägg din fråga t.ex. under Upplevelser eller under Andlighet.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Laleh
4/5/12, 12:03 PM
#34

Tack för dit svar!

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
[loveebird]
2/3/13, 7:10 PM
#43

#25  jag tror på andar och sånt, och har försökt att ta kontakt. 
Om man bara börjar rysa, utan att det är kallt eller någonting, är det ett Tecken?? För jag an bara börja rysa ibland utan anledning!

Amandla
2/3/13, 7:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#44

Ja, det kan vara ett Tecken på andenärvaro. Har du sett Hjälp-tråden? Där hittar du många bra tips och får veta mer om den andliga världen.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
leon10003wettel
6/22/14, 8:07 PM
#45

jag vill lära mig att prata med andar.. jag och min lossas pappa Håkan satt o pratade med en gammal tant igår kväll…. jag har alltid velat prata med andar… men jag är rädd att jag bli rädd om jag skulle se non skepnad eller not… jag frågade vad man måste göra till Håkan han sa att man ska sita lugnt ensam eller tyst med andra osv… jag måst lära mig :D

Aleya
6/22/14, 11:49 PM
#46

#45 du låter ung. Jag tycker att du ska ta det lugnt tills du kånner att du är trygg och ibte rädd för det som kan komma.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Tonny
1/3/15, 8:27 PM
#47

Hej! Jag skriver nu på min sambos sida. Har ingen egen inloggning ännu. Har alltid haft känslan av att vara medial.  Önskade att mina krafter skulle förstärkas och jag började meditera innan jul. Då blev det fart kan man ju påstå. Healade mig själv genom att lyssna på just Meditation på nätet. Nu ökar det på så smått med olika upplevelser. Dessa rysningar jag läst om här (som kommer hastigt och ebbar ut nästan lika fort) har tilltagit.  Ni skrev även om kli i näsan. Det känner jag igen att det förekommit länge. Jag undrar nu: Kan plötsliga nysattacker uppstå vid andars närhet?? Och då menar jag följande: Jag är inte förkyld utan börjar plötsligt nysa oavbrutet flera gånger i följd. Det kan röra sig om upp till 10 grr. Och alltid har folk i min närhet reagerat att jag nyser så många gånger!!! Min mamma har alltid varit likadan. Får nysattacker utan förkylning och förvarning….som jag upp till 10 grr, Kan detta också vara pga andars närvaro och vad betyder det???  Med vänlig hälsning  Gitte

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Axelsson224
11/14/15, 11:16 PM
#50

Hej, Jag är 15 år gamal. Jag kunde se andar när jag var liten. Och nu när jag läser på nätet så blir jag lugn och ser brett. Typ ser långt svart åt sidorna. Låter superkonstigt och känner mig öppen på något sätt. Jag blev yr, mår lite lätt illa. Jag vet inte. Men det bara kom just nu. Någon som vet något av det jag känner?

EPMSS
12/18/15, 8:54 PM
#51

Ouija eller Anden i glaset men jag tipsar dig om att be om skydd av dina förfäder innan du börjar igång. Fråga om andars närvaro men säg hejdå direkt om de börjar spåra ut. Var ej rädd att använda de som ett verktyg, de öppnar ingen portal, kör de själv hemma.

~ But why? ~

Aleya
12/18/15, 9:46 PM
#52

#51 jag rekommenderar aldrig oerfarna varken oujia eller Anden i glaset. Man vet ALDRIG vad man får kontakt med.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Lummer]
12/20/15, 9:17 PM
#53

Är klokt att börja varje form och försök till kontakt med att be om beskydd och att komma ihåg att avsluta ordentligt och tacka för beskyddet. Är man nyfiken så finns det det andliga föreningar lite överallt i landet. Men som med allt annat i livet visa dig själv och andra respekt och känns det inte rätt så köp det inte. 🌻

Denna kommentar har tagits bort.
Amandla
12/29/15, 11:34 AM
#55

#54 Tänk på hur du uttrycker dig! Att skriva "var inte så fjantig" är nedvärderande och oartigt, så vill vi inte ha det på Övernaturligt. Dessutom har vi policyn här att inte rekommendera varken Anden i glaset eller ouija, helt enkelt för att alltför många inte kan hantera dem på rätt sätt. Inte heller ska det skrivas om "att möta ont". Läs sajtens Skrivregler innan du skriver nästa inlägg.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Aleya
12/30/15, 10:30 AM
#57

#56 du har uppenbarligen inte läst reglerna.

En varning till och du blir blockerad.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Amandla
12/30/15, 11:49 AM
#58

#56 Jag är medis här och då är det mitt jobb att se till att sajtens Skrivregler respekteras. Om du inte gillar reglerna så är inte Övernaturligt rätt sajt för dig. Det är enkelt att skapa en egen sajt nu när friaifokus finns. Lycka till.

http://www.ifokus.se/about/start-community


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Upp till toppen
Annons: