Annons:
Etiketteruforymden
Läst 9573 ggr
[grinda]
7/19/10, 7:39 AM

Sanningen om UFO-kontakt

Här i tidig morgonstund skickar jag ett klipp från U-tube.

"Disclosure projekt"

Det är en presskonferens där ett gäng höjdare inom militär och annat ger sitt  "testimonial" att det verkligen har varit en kontakt med utomjordlingar.

Något som är nästan ännu märkligare är att trots att det ar en enorm presskonferens och trots att deltagarna var prominenta personer med stor trovärdighet så skrev inte pressen en rad om det dagen efter…

Om det skulle varit ett "skämt" varför skrev man inte ens om det typ: ett gäng stollar höll en presskonferens om att de varit i kontakt med utomjordlingar?  Men inte en rad…

Men vi anses väl inte redo för sanningen än.

Här kommer i alla fall inledningen till den långa presskonferensen:

http://www.youtube.com/watch?v=RFsSKCax2CY

Nån  får gärna länka klippetFlört

Annons:
[grinda]
7/19/10, 7:50 AM
#1

Det var ett tag sedan jag såg det här. Nu kollade jag igen det är riktigt knäckande att se hur alla dessa män och kvinnor vittnar och hur de säger sig vara beredda att vittna inför kongresssen om vad de vet…men sedan möts de med en massiv tystnad av pressen. Nästan spöklikt.

Vad är det mer som inte får komma fram och varför?

melany
7/19/10, 9:05 AM
#2

intressant,ska kolla =)ja men det är som folk som dom har tex intervjuat som tidigare jobbat för nasa..och som anonymt har berättat och sedan har dom spårlöst försvunnit. elr att deras identitet och minne och allt raderats:/

"En ljusets krigare behöver inte bevisa att den andres väg är fel,för att tro på sina egna vägval"

 

capodeicapi
7/19/10, 9:16 AM
#4

#0 det jag inte förstår är varför amerikanska militären skulle sitta på alla svar?

/Capo

chik
7/19/10, 9:20 AM
#5

Ufo är ju något som vi inte vet så mycket om..Men varför skall det ena utesluta det andra…

Universum är stort.o jorden är så liten….

O det att det inte skrivs. Kan ju vara som så att du inte har kollat på rätt ställe…

Sen har jag märkt på Svenska nyheter att vissa saker tas bara upp en gång…O det tror jag är för att det är jobbiga saker som dom inte vill skall diskuteras (mina egna tankar).

Lena.P är jag i verkliga livet.

[grinda]
7/19/10, 9:58 AM
#6

Tack ChikFlört jag räknade med dig här.

Presskonferensen hölls 2001 tror jag. Det var en MEGA-nyhet. Alla som vet det minsta om journalistik fattar att det var en kioskvältar-nyhet. Om jag inte minns fel så sa de att det var en gigantisk presskonferens Hela den samlade pressen var där. Dagen efter fick de erfara att ingen enda tidning förutom New York Times (tror jag) skrev en rad. Och det den tidningen skrev var en lite krönika som förlöjligade hela konferensen…That´s it.

Senare har det tydligen dykt upp lite material om det hela som någon här visade på. Men det är en fis i universum i jämförelse vad denna nyhet skulle fått om pressen var fri.

Svensk press då, är det någon som läst om detta storslagna vittnesmål? Våra dagstidningar? Kvällspressen? Linda Rosings tuttar är tydligen mer intressant…

4# Din kommentar alltså…vem sa att amerikansk militär skulle sitta på alla svar? Jag vet besämt att ingen påstått det, inte jag inte någon annan.

Det är lätt att kommentera…Flört

Nu skriver jag inget mer om detta. Den som är intresserad kan själv ge sig lite tid och själv dra en slutsats.

Annons:
capodeicapi
7/19/10, 10:28 AM
#7

#6 Jag tror du missförstår mig. Jag är som det många andra övertygad om att det finns annat liv där ute. Men man måste förstå bakgrunden också. Amerikansk media har rapporterat om UFO-vittnesmål sen 40-talet. För att det ska bli stora rubriker igen så krävs det mer än att nya vittnen träder fram.

Sen angående min kommentar i #4. Amerikaner älskar konspirationsteorier och de flesta som konspirationsteorier från USA så är amerikasnska militären, regeringen eller myndigheter inblandade. Varför var det inte pensionerade militärer från ryssland, kina eller indien som har upplevt detta?

/Capo

elbanana
7/19/10, 10:29 AM
#8

#6 Senare? Presskonferensen hölls den nionde maj 2001. Länkarna till artiklar jag gav var alla artiklar publicerade den tionde maj…

[grinda]
7/19/10, 11:26 AM
#9

8#Okay du har rätt du har hittat några länkar som bevisar att jag har fel. Det hela var en jättenyhet. Det är därför vi alla känner till denna presskonferens.

7#Du har rätt det ar inte varit någon kontakt med utomjordingar och gubbarna på mötet snackar strunt. Och rysk militär har aldrig talat om dessa saker… Obestämd

Och det behövs massor mer för att göra en nyhet..som vi alla vet så är pressen oerhört kräsen och vill inte sälja lösnummer. Dom vill ha mycket mer på fötterna först, det räcker inte med en megakonferens med folk från CIA , NASA flygvapnet som vittnar… snälla nån lite mer får man väl begära av en nyhet.

capodeicapi
7/19/10, 11:40 AM
#10

#9 well well, vilken tråkig ton du använder.

Snarare är det så att de som köper tidningen som inte tycker att detta är en stor nyhet.  Du slår själv huvudet på spiken i #6, folk är mer intresserade av Linda Rosings tuttar (äkta eller ej Flört), än av ufon.

/Capo

elbanana
7/19/10, 11:52 AM
#11

#10 Snygg liknelse faktiskt! Är Rosings tuttar på riktigt eller är det bara väderballonger ;)

#9 Att det inte blev en jättenyhet trots att pressen uppenbarligen inte ägnade sig åt mörkläggning beror nog på att de inte kom med något nytt i bevisväg. Samma tugg som det varit sedan väderballongerna i New Mexico.

[grinda]
7/19/10, 11:55 AM
#12

10#

Tråkig ton ja det har jag säkert. Jag har tröttnat och tänker inte skriva här mer på ÖN ni är för många som är för energiska. Det är fler skeptiker som skriver här än troende. Det här är er arena. Grattis!Skrattande

Du menar att det hela var en liten nyhet. Vad ska jag säga annat än:

Du har rätt det var en liten obetydlig nyhet som inte förtjänade ens en liten notis i svensk press och folk skulle inte köpa lösnummer för en sådan nyhet.  Du har säkert erfarenhet som journalist och kan sånt.

Så!

NiklasEri
7/19/10, 3:24 PM
#13

Det här var intressant. Tack för att du delar med dig, grinda.

/Niklas

Annons:
lenaingrids
8/11/10, 8:25 PM
#14

Den 25 feb­ruari 1990 såg jag och min son ett UFO på nära håll, cirka 10 meter, i vårt bostadsområde. Vi stod länge och tittade på det när det långsamt, långsamt gled iväg snett uppåt. Jag blev inte rädd då och kan inte förstå att det finns en sådan rädsla för dom. Jag tror inte att de är här för att skada oss, då skulle de gjort det för länge sedan.

Skrattande

Lena

radio
8/11/10, 8:30 PM
#15

#14

Spännande. Har du rapporterat om det till UFO-Sverige? Många sk UFO:n är väderfenomen med mera, men en del förblir oförklarade. http://www.ufo.se

--------------------------------------------
Medarbetare på skepticism
http://skepticism.ifokus.se/


lenaingrids
8/11/10, 8:44 PM
#16

Ja, jag var i kontakt med dom några år senare. Hade tänkt kontakta dom direkt, men när jag berättade för omgivningen vad vi sett bemöttes jag förstås som om jag var rubbad och det fick mig att tiga. Men till slut kontaktade jag dom. Och något väderfenomen var det definitivt inte. Jag kommer fortfarande ihåg ganska bra hur det såg ut. Metallfärgen som inte var stålgrå, mera brungrå. Öppningar med rött ljus i och så formen förstås. Såg nyligen en film på likadana UFO:n från Japan som en kille hade filmat med sin mobil.

Kyss

Lena

FaSoHeAn11
11/10/10, 2:40 AM
#17

Hej!

Is there anybody out there/here?!  Lite "offside" fråga men mycket viktig: Kan nån här tipsa om en pålitlig person med lång (flera år) erfarenhet av arbete med regressionshypnos spec. inom UFO-bortförande??? Finns det hjälpgrupper för personer som tror och/el vet att de varit bortförda av "aliens" och/el är/varit i kontakt med aliens på nåt vis, i ex. USA finns stödgrupper för  bortförda, contacteés mm., men inget här?  Har kollat med ufo.se men de tycks inte veta nåt.

FilipSoderholm
11/10/10, 12:08 PM
#18

Hm, jag förstår inte riktigt vad det är man ska kunna utläsa från videon. Det enda jag fick ut av det var sex minuter med folk som sa "dom ljuger för oss" och "jag kan vittna". Jag hörde inte ett ord om något konkret som dom hävdade. Måste man titta på hela 2-timmars filmen för att förstå vad det är dom har att komma med?

Sen så påverkar det såklart trovärdigheten starkt negativt när dom dessutom åberopar "almighty god".

[grinda]
11/10/10, 12:52 PM
#19

Kul att se den här tråden uppe igen. Jag blev så sur sist den var igång men det är borta nuFlört

#14 Lena, intressant!

#18 Filip du kan ju offra två timmar av din tid och sen uttala dig. Av naturlga skäl valde jag den korta introduktionen.

#17 Kan du inte höra dig för hos svenska regressions hypno-terapeuter typ?

[grinda]
11/10/10, 1:02 PM
#20

Michio Kaku känd kvantfysiker. Här talar han om sin syn på rymden andra dimensioner. Han jämför oss här i den tredimensionella verkligheten som fiskar i en damm som tror att det är den enda verkligheten. Han säger att bara de senaste fem åren har vetenskapen öppnat sig för en helt ny syn på saker och ting

Annons:
FilipSoderholm
11/10/10, 2:56 PM
#21

#19

Jag kikade på en del av den, men orkade mig inte igen hela. Jag hamnade på den här istället: http://video.google.co.uk/videoplay?docid=-5980990221766439646#docid=-8993422112864357113 Rekommenderas om man, som jag, är ett stort fan av konspirationsteorier i underhållningssyfte :) Hur som helst så var det precis som många andra liknande filmer rätt så löst sammansatta fabrikationer som hypotetiskt sett skulle kunna vara sanna. Men det är så oerhört lätt att diktera upp saker som skulle kunna vara sanna. Det intressanta ligger i att observera verkligheten och dra slutsatser utifrån det, inte att hitta på en slutsats först och sen försöka anpassa verkligheten efter den förutbestämda slutsatsen.

#20

Michio Kaku är väldigt skärpt, och påminner lite om Carl Sagan i sitt visionära tänkande. Men jag tror inte att han skulle uppskatta att du tolkar hans uttalanden som stöd för teorier om att det finns utomjordingar ibland oss, om det är det du gör.

[grinda]
11/10/10, 3:32 PM
#22

Ok du orkade inte se den.

"Men jag tror inte att han skulle uppskatta att du tolkar hans uttalanden som stöd för teorier om att det finns utomjordingar ibland oss, om det är det du gör."

Ha, ha jag skulle nog inte vara så säker på detFlört

FilipSoderholm
11/10/10, 3:44 PM
#23

#22

Jag såg cirka 45 minuter, blir det mer konkret längre in menar du?

nagithas
11/10/10, 4:09 PM
#24

tycker det är konstigt att det alltid är amerikanare som snackar om aliens. Tittar de för mycket på science fiction filmer. Tror inte på sånt här.

[grinda]
11/16/10, 10:22 AM
#25

Här en ny presskonferens! Fann den på en närliggande sajt.

Militärer som pratar om hur ufon verkar koncentrera sig över kärnvapenanläggningar.

(Jo jag vet det är amerikansk militär, men ryssar talar om samma sakFlört)

NiklasEri
11/16/10, 5:24 PM
#26

#25

Intressant, grinda =)

[grinda]
11/16/10, 6:10 PM
#27

#26 Kul att du gillar grejernaGlad Såg att du haft egna upplevelser i en annan UFO tråd.

Annons:
Upp till toppen
Annons: