Annons:
Etikettmedialitet
Läst 10881 ggr
Jane-Lyzell
2010-08-07 19:53

Mediala utan Gränser ! MUG!

Mediala utan Gränser !

Är en Medial  experimentell cirkel på distans för forskning  och hjälp. medialt, siar, medium , remote och healing. till gangn för global hjälp, och förebyggande vid katastrofer(förutsägelser) , teroristangrepp, kidnappning, försvunna personer.

Distans Cirkeln kommer ligga på måndagar kl 19.00 - 20.00.( eller 20.00- 21.00  eller 21.00-22.00 eller 18.00-19.00 tiden inte fast ännu- öppen för förslag!)

Ju fler som kommer med i detta desto bättre - du kommer få instruktioner på hur du ska gå tillväga i cirkeln vid din anmälan till oss - det krav vi har är att du binder dig på 1 år minst- för att vi ska nå resultat!

Målet är att hjälpa mänskligheten i villkorslöskärlek.Där vi inte strider emot skapelsens lagar och de universiella. Att förebygga skada vid terorist attacker och katasrofer genom att sia om dem i förväg så varningar kan gå ut i tid! Även distanshealing till katastrof områden som drabbats!

Alla med mediala förmågor och viljan att hjälpa är välkomna att vara med ! tycker du dig få upp förutsägelser eller visoner är ju detta ett pluss men inget måste! Obs! Inga skeptiker kan tyvärr medverka  som cirkelsittare då det stör harmonin. som är A-O.

Självklar jobbar vi under sekretess både för er medverkande och för dem som söker vår hjälp!

När cirkeln byggts upp kommer vi öppna den för alla som behöver vår hjälp att söka hjälp hos oss utifrån åvanstående kriterier! Och ett av målen är sammarbete med berörda myndigheter, polis. och massmedia.

Du kan göra din  intresse anmälan till Mig Jane Lyzell

På Ramsbergsgården  info@ramsbergsgarden.se

Varmt Välkomna att var med :-)

Obs! Denna cirkel är naturligtvis avgiftsfri - kostar endast din egen tid!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
[Lady-Oona]
2010-08-07 19:56
#1

 Kyss

christel70
2010-08-07 20:28
#2

Glad

Medarbetare på Tarot

Hellas
2010-08-07 20:38
#3

Vilken fantastisk fin idé Kyss!
Jag hoppas på att det blir många som kan delta, själv kan jag inte just den tidpunkten annars hade jag inte tvekat att anmäla mitt intresseGlad.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Jane-Lyzell
2010-08-07 20:42
#4

3 då det är i sin linda ännu kan man flytta tiden - ge förslag! vill ju det ska passa alla!Flört

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Hellas
2010-08-07 20:50
#5

#4 Jag skickar PM istället :)

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Jane-Lyzell
2010-08-07 20:52
#6

5 gör så det blir braSkrattande

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
[mia-38]
2010-08-07 21:56
#8

Bra Jane. Jag tycker det jättebra att fler startar sånt här.

Skrattande

Anna-Helga
2010-08-07 22:09
#9

Det låter superspännande! Kyss

Jane-Lyzell
2010-08-07 22:30
#10

Javist ju fler deto bättre - finns plats för mångaKyss

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Anna-Helga
2010-08-07 22:31
#11

Har inget särskilt på måndagar vad jag vet… ObestämdTungan ute

Jane-Lyzell
2010-08-07 22:34
#12

11 härligt - då kanske du vill vara medKyss

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Anna-Helga
2010-08-07 22:34
#13

Ja det vill jag nog, det låter kanon! KyssCool

Annons:
Jane-Lyzell
2010-08-07 22:40
#14

Tänkte vi ska vara redo att dra igång den 20 september! tills dess ska vi nog vara en ganska stor gruppSkrattande ska bli jätte spännande ! Kul du vill vara med!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

-Jon-
2010-08-07 23:28
#15

Superspännande!

Ska bli väldigt intressant att höra era resultat.

Får man komma med ett förslag? Kom med så konkreta saker som möjligt. Att den försvunna pojken finns i närheten av vatten räknas liksom inte. ;-)

TjockOveiBurtrask
2010-08-07 23:59
#16

Sa vem som kan vamed nja synsk  maste man val va enda  om man letar kan de  reklam  har vi nar vi letar i byn efter de som kan

Jane-Lyzell
2010-08-08 00:18
#17

15-16 Ni kan vara helt lugna - vi vet hur detta ska gå till!Skrattande

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Denna kommentar har tagits bort.
Klass
2010-08-08 01:34
#19

Ursäkta mig, men vad är det med detta som skiljer sig mot MUMK?

rosmarin90
2010-08-08 01:36
#20

me like Kyss

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
blombuketten
2010-08-08 03:44
#23

#22. Jag har inte samma inställning som Jane och en del andra Glad. Jag tror på människors önskan att ta hand om varandra, djuren och naturen oavsett om man är troende eller inte. Det har inte med saken att göra.

I alla fall, önskar Jane och er andra lycka till och hoppas resultatet blir gott Glad.

Marina2
2010-08-08 14:34
#24

Låter spännande!

Jane-Lyzell
2010-08-08 15:27
#25

19 det är bara gå in på gruppen MUMK och se när det hånar medium i facebok gruppen - käns inte som ärliga avsikter att då ha sammarbete med oss medium. De tror ju inte ens på våra gåvor - hur ska de då kunna sammarbeta med oss!?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2010-08-08 15:28
#26

20 o 24 ni får gärna vara med - pm a mig i sådana fall!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2010-08-08 15:31
#27

23 håller med dig här - alla kan hjälpa till i männskligheten även om man inte är medial - finns massor med gamla människor som behöver hjälp t ex eller fattiga och utslagna, barn som far illa o djur med mm- listan kan göras oändlig!

så det är bara att hugga i- var man på rätt platsSkrattande

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
piotrr
2010-08-08 16:31
#28

Men inte om man är skeptisk till sin egen förmåga, alltså?

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

Jane-Lyzell
2010-08-08 16:44
#29

28 om du är skeptisk till dig själv kan ingen hjälpa dig och du själv inte hjälpa andra eller dig självFlört

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

piotrr
2010-08-08 16:46
#30

Det håller jag inte med om. Även om man tvivlar på sin egen förmåga kan man försöka, och det är först när man har försökt som man vet om man lyckas eller inte.

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

Jane-Lyzell
2010-08-08 17:02
#31

30 håller med dig här- fantastisktSkrattande men om du tvivlar på att försöka så går det inte!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

-Jon-
2010-08-08 17:29
#32

31 Vad betyder "tvivlar på att försöka"?

piotrr
2010-08-08 18:03
#33

Antingen försöker man eller så försöker man inte.

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

Andina
2010-08-08 18:16
#34

Ni som har barn, känner ni igen detta? Barnen har fått glass eller godis. Men något av barnen vill ha den andres glass eller godis - också… trots att h*n har eget gottigt.

* * *

Trolle Trollkarl välkomnar alla, även skeptiker (av alla slag gissar jag). Han snurrar runt lite överallt, på diverse forum bl a, och visar upp vem han är, smörjer och blir smord till förmån för sitt "Välgörenhetsprogram".

Jane vill önskar inte skeptiker som provocerar och raljerar med i sitt projekt.
Och?

Så - de av er skeptiker som knorrar över att Jane inte välkomnar er i hennes projekt, sök er till er frände: Trolle Trollkarl!

* * *

Och så fick alla barn äta sig mätta på sitt eget godis! Och levde lyckliga i alla sina da'r!

* * *

Varje cirkelledare, projektstarter eller vad de nu "är" beslutar 'enväldigt' över sitt eget projekt och hur det ska utformas och med vilka deltagare.

* * *

Vad knorrar ni om ???

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Annons:
Andina
2010-08-08 18:18
#35

#31-32 - Ni som ger er ut för att vara både smarta och intelligenta och kunna väldigt mycket… Men ni kan inte förstå vad som avses med "tvivlar på att försöka"???? 
Näe, ni provocerar inte alls, ni är bara intresserade och nyfikna och välkomnande!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

-Jon-
2010-08-08 18:22
#36

#35 Du behöver inte låta så överlägsen.

Tänk på mig som en idiot. Mina frågor är inte menade att vara elaka. Jag förstår helt enkelt inte vad Lyzell menar. Men om du förstår så kanske du kan förklara?

radio
2010-08-08 18:30
#37

TS

Kommer varningar om terroristattacker etc och naturkatastrofer offentliggöras på någon hemsida eller liknande, så att så många som möjligt kan få ta del av dem innan ni anser att något kommer hända?

Har ni varit i kontakt med myndigheter och hur har de i så fall ställt sig till verksamheten? Vilka myndigheter har ni varit i kontakt med?

Kommer verksamheten, förutan namn till exempel, arbeta helt öppet, alltså ska ni berätta när ett nytt samarbete inleds mm?

Du skriver att det ska drivas i cirkelform och under minst ett år, menar du att ni kommer driva det som en studiecirkel och få statliga bidrag?

--------------------------------------------
Medarbetare på skepticism
http://skepticism.ifokus.se/


Hellas
2010-08-08 18:31
#38

Så roligt att få en så stor Cirkel på distans att arbeta i , det ska bli jättespännande detta Glad!

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Horn
2010-08-08 19:41
#39

Kul. Jag kommer. Tror inte någon av er kommer att känna igen mig. Ska bli väldigt intressant.

DanielKarlsson
2010-08-08 20:03
#40

""Vad knorrar ni om ??? "

Lite komiskt att då jag startar MUMK så möts det av starka motreaktioner och hån från troende.

Nu när MUG har startat och jag välkommnar det och inte sagt ett ont ord om det och önskar lycka till från hjärtat….så får man ÄNDÅ höra negativa saker om sig själv och om MUMK…skumt

Och när några ställer frågor om MUG så är det ett problem direkt? Jag besvarade alla frågor angående MUMK så det är väl bara att låta folk undra och ställa frågor och svara på dem helt enkelt.

DanielKarlsson
2010-08-08 20:07
#41

Undrar också en sak, Jane, om det nu är så att du kan svara på frågor:
Hur kommer det sig att du kritiserade t.ex. att även om myndigheter hade fått reda på exakta spådommar etc så hade de aldrig lyssnat. Du tyckte det var en vanvettig tanke och var bestämd i att det aldrig skulle fungera.
Varför försöker du genomföra något som du absolut inte tror kommer att fungera?

Annons:
Andina
2010-08-08 20:09
#42

#40 - Du släpper väl in skeptiker i ditt Projekt också? 
Alltså kan de skeptiker som knorrar över att Jane inte önskat dem välkomna in i sitt Projekt söka sig till dig istället! Istället för att knorra.

Vad är det för negativt om dig? Du kan väl se det som positivt istället - att du välkomnar 'alla'`?!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Jane-Lyzell
2010-08-08 20:15
#43

40 vad trevligt att du välkomnar MUG - det negativa sakerna är du själv som åstadkommit inne på din grupp på FB- så inget jag gjort!

Vad är problemet om frågor om MUG? - det står klart och tydligt att vi kommer arbeta i cirkel form - blir nog världens största mediala cirkel - vilket kommer bli unikt i sitt slag i sådana fall!Skrattande

Man måste bygga upp under ordnade förhållanden - så rätta visioner kommer fram och tidsangvielser - man kan inte bara slänga ur sig saker hur som haver - det kan skapa mer av panik och oro - nej detta är ett experiment som ska kontroleras innan uppgifter läggs ut!

Jag har räknat ut att c.a 1 år är vad vi behöver för den genuina informationen att komma fram - går det fortare är det ju fantastiskt! detta ska bli mycket intresant!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

DanielKarlsson
2010-08-08 20:39
#44

Klart jag välkomnar MUG. Herregud, ett försök till att hjälpa världen skulle jag aldrig kunna ställa mig emot. Det är HELT mot min natur.

Frågar igen då, för det kom aldrig något svar. Du skrattade åt att myndigheter skulle lyssna på spådomar som medium kommit fram till. Nu har du ändrat åsikt alltså? Nu pratar jag alltså om att du tidigare sa att även om seriösa medium går med i MUMK och spår framtiden så skulle myndigheter aldrig lyssna på dem.
Har du ändrat dig?

DanielKarlsson
2010-08-08 20:43
#45

#42. Hade lite svårt att tyda ditt inlägg.

Ja, självklart släppper jag in skeptiker i MUMK. Alla är välkommna. Jag klasificerar inte folk utifrån deras åsikter eller tro. Att göra det, vore att vara trångsynt.

"Vad är det för negativt om dig? Du kan väl se det som positivt istället - att du välkomnar 'alla'`?!"

Vet inte riktigt vad du menar. Vad det är för negativt med om mig? Inget…vad jag vet. Vad menar du?

Klart jag ser det som positivt att jag välkommnar alla…Förstår inte vad din poäng är. Förklara gärna lite tydligare.

Jane-Lyzell
2010-08-08 23:02
#46

44 angående myndigheter Nej - men med tiden kanske det lyssnar när vi får med oss massmedia! Men för det behövs flera bevis på trovärdig information - hur hadde du själv tänkt lösa den biten, med din lilla grupp!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

radio
2010-08-08 23:07
#47

#46

Hej. Såg du mina frågor i inlägg #37?

Bland annat om ni kommer få statliga stöd, alltså om cirkeln ska drivas som en studiecirkel.

--------------------------------------------
Medarbetare på skepticism
http://skepticism.ifokus.se/


Jane-Lyzell
2010-08-08 23:12
#48

47 det tror jag inte!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
radio
2010-08-08 23:14
#49

#48

Tack, men jag förstod inte vilken fråga du svarade på, så här klistrar jag in hela inlägget:

Kommer varningar om terroristattacker etc och naturkatastrofer offentliggöras på någon hemsida eller liknande, så att så många som möjligt kan få ta del av dem innan ni anser att något kommer hända?

Har ni varit i kontakt med myndigheter och hur har de i så fall ställt sig till verksamheten? Vilka myndigheter har ni varit i kontakt med?

Kommer verksamheten, förutan namn till exempel, arbeta helt öppet, alltså ska ni berätta när ett nytt samarbete inleds mm?

Du skriver att det ska drivas i cirkelform och under minst ett år, menar du att ni kommer driva det som en studiecirkel och få statliga bidrag?"

--------------------------------------------
Medarbetare på skepticism
http://skepticism.ifokus.se/


Jane-Lyzell
2010-08-09 00:07
#50

49 allt kommer bli klart för dig i sinom tid! - tålamodFlört

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

radio
2010-08-09 01:40
#51

#50

Betyder det att du inte vill informera nu, eller att det inte är klart hur det kommer bli?

--------------------------------------------
Medarbetare på skepticism
http://skepticism.ifokus.se/


Shakti
2010-08-09 11:45
#52

Har ni någonsin tänkt på, att om katastrofer och olyckor kunde förutses och förhindras före dessa inträffade, att dessa katastrofer och olyckor i så fall inte händer och att det då heller inte finns något att förutse? Hur förhåller ni er till det?

plannthinmaria
2010-08-09 11:53
#53

Så tröttande med detta envisa ordtjafs, till vilken nytta?

Jag vill mer än gärna vara med i cirkeln och ser verkligen fram med nyfikenhet och intresse på detta initiativ.

radio
2010-08-09 11:56
#54

#52

Menar du att om man förutspår en jordbäning så kanske man ber eller liknande för att den inte ska inträffa, och att den därför inte sker?

Över tid borde man i sådana fall se att antalet naturkatastrofer minskar drastiskt, men visst - man märker det inte direkt. Det är faktiskt möjligt att vi redan i dag har färre katastrofer än vi egentligen skulle haft, beroende på att sådana som Jane och hennes kompisar redan i dag ger healing till jorden.

--------------------------------------------
Medarbetare på skepticism
http://skepticism.ifokus.se/


Mads
2010-08-09 12:00
#55

# 54 Oavsett om healing till jorden hjälper eller inte så tycker jag personligen att det kan ju i alla fall inte skada. Och kan det då dessutom kanske hjälpa så ännu bättre.Glad

Amor Vincit Omnia

Annons:
Shakti
2010-08-09 12:09
#56

#54

Nej, en jordbävning sker ju hur som helst ändå. Men om man nu tar ett flygplan som störtar som exempel. Att ett medium ser detta ske. Om man då kunde hindra flyget från att lyfta så kan ju flygplanet heller inte störta och då sker ju inte det som mediumet såg. Det talas ju här i denna tråd om förhindrade av olyckor och katastrofer och därför undrar jag hur det hänger i hop. En jordbävning går ju inte att förhindra på samma sätt som man kan hindra ett flygplan från att lyfta. Men om ett medium säger att hon ser en jordbävning snart äga rum, där en massa människor kommer att dö. Om man sen lyckades evakuera alla människor som är i fara bort från området så kommer ju dessa inte att dö, som mediumet såg dem göra. Då har hon (eller han) ju heller inte förutsett det som verkligen hände, utan det som skulle kunna ha hänt. Ja dessa frågor hoppas jag ett medium kunna svara på.

radio
2010-08-09 12:09
#57

#55

Att det inte skulle kunna skada är en annan fråga, vars svar från skeptiker troligen skulle resultera i avstängning här. Ska se om jag kan starta en sådan tråd i något annat forum, för det är en intressant diskussion och innefattar en hel del av hur vi tänker även utanför forumets ämne. Är till exempel krav på cykelhjälm för barn bra om det resulterar i en minskning av allvarliga skallskador med fem procent, eller missade vi något när vi gjorde den slutsatsen?

--------------------------------------------
Medarbetare på skepticism
http://skepticism.ifokus.se/


Mads
2010-08-09 12:12
#58

# 57 Det diskuterar vi inte vidare i denna tråd men visst är det intressant.

Amor Vincit Omnia

radio
2010-08-09 12:14
#59

#56

"Nej, en jordbävning sker ju hur som helst ändå."

Jag tror inte heller att en jordbävning går att förhindra med healing, vi kan faktiskt inte veta men vi kan anta.

--------------------------------------------
Medarbetare på skepticism
http://skepticism.ifokus.se/


Shakti
2010-08-09 12:17
#60

#59

Vem påstår att en jordbävning går att förhindras med healing? Det har det väl aldrig ens varit på tal om.

DanielKarlsson
2010-08-09 12:24
#61

"Oavsett om healing till jorden hjälper eller inte så tycker jag personligen att det kan ju i alla fall inte skada. Och kan det då dessutom kanske hjälpa så ännu bättre.Glad"

Nej, att människor dör hit och dit som tillförlitar sig totalt på healing som inte fungerar är ju struntsamma för en svensk som inte behöver ta i eländet såklart.

radio
2010-08-09 12:24
#62

#59

"Vem påstår att en jordbävning går att förhindras med healing? Det har det väl aldrig ens varit på tal om."

Okej, men vilka katastrofer innefattar då din fråga? Kanske inga naturkatastrofer?

--------------------------------------------
Medarbetare på skepticism
http://skepticism.ifokus.se/


Annons:
Shakti
2010-08-09 12:34
#63

#62 Undrar om du inte kan läsa?  Mina frågor innefattar olyckor och katastrofer som man kan förhindra, t.ex flygolyckor. Och människor kan man ju alltid evakuera från områden där man vet att en katastrof kommer att äga rum.

radio
2010-08-09 12:42
#64

#63

Ber om ursäkt om jag misstolkade din fråga. Jag kunde inte veta vilka katastrofer just _du_ anser att man kan förhindra. En del hävdar ju att man kan förhindra en ny tsunami eller ett vulkanutbrott, och jag trodde att även du ansåg så. Men nu vet jag. Tack för klarläggandet.

--------------------------------------------
Medarbetare på skepticism
http://skepticism.ifokus.se/


Shakti
2010-08-09 13:05
#65

#64

Om man inte kan förhindra en katastrof är det lönlöst att kunna förutspå den. Om det händer en jordbävning kanske man kan evakuera människorna, men man kan inte förhindra förstörelsen och att människorna förlorar sina hem. Det som man skulle kunna förhindra är t.ex. att ett flygplan störtar eller att en bomb exploderar. Men om man förhindrar katastrofen på grund av en förutsägelse skulle katastrofen aldrig inträffa och då skulle det heller inte finnas en katastrof som ett medium skulle kunna se.

radio
2010-08-09 13:25
#66

#65

En del anser dock att man kan förhindra till exempel en jordbävning genom att heala, men du hävdar att det inte går?

--------------------------------------------
Medarbetare på skepticism
http://skepticism.ifokus.se/


Shakti
2010-08-09 13:34
#67

#66

På vilket sätt skulle healing kunna förhindra att kontinentalplattorna förskjuts?

radio
2010-08-09 13:36
#68

#67

Genom att man helar eller tänker på planeten kanske? Hur skulle man kunna förutspå flygkrasher?

--------------------------------------------
Medarbetare på skepticism
http://skepticism.ifokus.se/


Shakti
2010-08-09 13:47
#69

#68 Läser du över huvud taget vad jag skriver?

Flygkrascher kan man ju förhindra genom att se till att flygplanet över huvud taget inte lyfter. Men att förhindra kontinentalplattorna att förskjutas? De är ju något som sker och har skett i alla tider och inget som någon kan förhindra. Du kan ju försöka att koka upp vatten i en kastrull och att lägga locket på det kokande vattnet och försöka med healing få locket att inte röra på sig, eller stoppa skogsbränderna i Moskva.

Annons:
radio
2010-08-09 13:52
#70

#69

Jodå, jag läser. Men jag förstår inte varför man inte skulle kunna hindra kontinentalplattornas röresle med övernaturliga krafter, när man kan se in i framtiden med övernaturliga krafter? Vad gör det ena möjligt men inte det andra?

--------------------------------------------
Medarbetare på skepticism
http://skepticism.ifokus.se/


DanielKarlsson
2010-08-09 14:26
#71

""Genom att man helar eller tänker på planeten kanske?"

På vilka grunder motiverar du tron att man skulle kunna förhindra en skjutning av kontinentalplattorna genom att tänka på planeten?

radio
2010-08-09 14:31
#72

#71

Se inlägg #70.

--------------------------------------------
Medarbetare på skepticism
http://skepticism.ifokus.se/


Choklad
2010-08-09 14:32
#73

# 71

??? men kontinentalplattorna ska röra sig..annars blir det inte bra. Vissa saker och ting måste finnas..(har inte läst övrigt skrivet med det senaste)

U R us

Choklad
2010-08-09 14:33
#74

är det inte väldigt mycket OT nu igen???

U R us

Anna-Helga
2010-08-09 14:36
#75

#74 Absolut, håll er till trådens ämne.

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Jane-Lyzell
2010-08-09 15:35
#77

Tack alla som har bokat upp sig - detta kommer bli kanonSkrattande

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

VilleVargtass
2010-08-09 15:43
#78

Cirkelformen är bidragsberättigad?

Andina
2010-08-09 15:50
#79

#78 - Vad har det med trådens ämne att göra? 
Vill du sätta åt nå'n? Eller hjälpa nå'n?

Det finns säkert mycket information om bidragsberättigade (studie-)cirklar att hämta på internet.

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

radio
2010-08-09 16:01
#80

#79

Man kan få statliga bidrag för studiecirklar, frågan gäller nog om cirkeln i tråden kommer att drivas som sådan. Jane har dock svarat att vi kommer få svar på det senare.

--------------------------------------------
Medarbetare på skepticism
http://skepticism.ifokus.se/


Anna-Helga
2010-08-09 16:06
#81

Men sluta nu med eran bidragshets, det är väl inte det viktiga heller, VilleVargtass och radio? Nu räcker det med inlägg av den sorten i den här tråden tack! Åter till ämnet!

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Jane-Lyzell
2010-08-09 18:54
#84

Vad roligt vi blir fler o flerSkrattande

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

radio
2010-08-09 19:05
#85

#84

Kul. Hur många är ni nu?

--------------------------------------------
Medarbetare på skepticism
http://skepticism.ifokus.se/


Denna kommentar har tagits bort.
piotrr
2010-08-09 21:37
#87

#78, Ville,

Alla föreningar av tillräcklig storlek KAN få föreningsbidrag baserat på antal medlemmar. Studiecirklar anordnas av flera olika studieförbund som ABF, Studieförbundet Vuxenskolan och så vidare, men brukar kräva att man träffas fler än en gång - som tre eller fem - att det är ett visst antal återkommande deltagare och att den totala studietiden uppgår till 9 x 45 minuter.

Men om man är intresserad av att umgås på det sättet så är det säkert välkommet att få lite pengar att köpa fikabröd, penna och papper för. Mer än så räcker det knappast inte till.

/ Per

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

Shakti
2010-08-09 22:01
#88

Jane-Lyzell? Mitt inlägg 52 väntar jag fortfarande svar på :)

#70

Det finns inga övernaturliga krafter, utan det finns bara krafter som inte är vetenskapligt utforskat än. Healing är inget övernaturligt, utan energiarbete med mycket subtila energier och att kunna se saker betyder bara att utvidga sin förnimmelse. Men att förskjuta kontinentalplattor skulle innebära att man upphäver naturlagarna.

Jane-Lyzell
2010-08-09 22:37
#89

88 jag gjorde en egen tråd om detta som heter avknoppning ifrån MUG

ska putta upp den åt digGlad

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Hellas
2010-08-09 23:30
#90

Vill bara förtydliga en sak som det nog inte finns kunskap om hos de som ställer sig negativa till MUG, kanske för att de själva är vana vid att få någon form av ersättning då de ska utföra ett arbete.

När man pratar om att sitta eller arbeta i cirkelform inom Spiritismen så handlar det inte om bidragsberättigad studiecirkel.

Detta är en helt annan typ av cirkel.

Att sitta i cirkel betyder exakt vad ordet står för, man sitter i en rund ring och förenar deltagarnas energi så att den tillsammans förstärks.

Man sitter på det viset vecka ut och vecka in samma tid och samma plats.

Deltagarna är hängivna och dedikerar sin tid för detta ändamål.

Givetvis görs detta på var och ens fritid, helt utan betalning.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Annons:
Anna-Helga
2010-08-09 23:34
#91

#90 Tack för det förtydligandet! Kyss Kan vara därför det blir missförstånd ofta, vi har så olika erfarenheter och uppfattningar om hur saker går till. Vi gör inte saker för att tjäna pengar och vissa tror att vi med mediala förmågor inte gör något öht utan ekonoisk ersättning… Klart det krockar… Glad

Kram!

DanielKarlsson
2010-08-09 23:37
#92

Kul att det går bra för er! Detsamma med MUNK, ganska många medlemar nu och det växer hela tiden. Har ganska stora massmediala grejer på gång också så det är kul! Hoppas det går lika bra för er Jane! Ingenting kan vara fel när det gäller att iaf försöka hjälpa människor som ni gör.

Förresten, Jane, kul att du ändrat åsikt om att myndigheter kommer att lyssna på dessa förutsägelser! :o) Visste att du skulle förstå!

Jane-Lyzell
2010-08-09 23:46
#93

92 ska skeptiker förutspå hos er då? Lycka till!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Hellas
2010-08-09 23:47
#94

#92 Är det en tävling detta?

Vilken tur att jag inte är MUNK, jag skulle aldrig vilja profilera en sådan här sak i tidningarna.

Det blir lite som de där människorna som är så "snälla" att de skänker pengar till olika projekt………så länge deras namn syns.

Frågan blir ju då, gör de det för att själva synas och framstå som änglar.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Jane-Lyzell
2010-08-09 23:50
#95

90 tack för ditt förtydligande HelenaSkrattande

94 ja vad ska man tro igentligen!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Mads
2010-08-09 23:51
#96

# 92 Daiel verkar ha en god intention i sitt inlägg här så det behöver vi inte försöka lägga ner även om inte alla håller med.

Amor Vincit Omnia

Hellas
2010-08-10 00:19
#97

Jag tror också att det finns goda intentioner.

Jag letade faktiskt reda på Facebook gruppen för att se vad MUMK vill åstakomma och presentationen är väldigt bra.

Sedan finns det ju en hel del information i Loggen som intressant och som säger en hel del om projektet, det blir liksom den informationen som inte finns på den officiella presentationen.

Jag tycker dock att man kanske ska flytta in där en sväng.

Mysigt gäng :)

http://www.facebook.com/group.php?gid=123400514373325&ref=ts

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
JustMe08
2010-08-10 01:05
#99

För att förstå initiativtagarens intentioner med MUMK behövs bara svaret på en enda fråga:

Tror initiativtagaren själv att det finns människor som kan se in i framtiden?

Svårare än så är det inte.

 

MVH  Mia

Medarbetare på Medialt I Fokus

"We are what we repeatedly do." /Aristoteles
                                            

 

-Jon-
2010-08-10 01:10
#100

99 Spelar det någon roll?

Jag behöver inte tro på meteorologi för att femdygnsprognosen ska stämma.

Anna-Helga
2010-08-10 01:13
#101

#99 Jag tror faktiskt inte att han utesluter att det är så, men just denna tråden handlar om MUG inte MUMK… Flört Så snälla håll er till ämnet tack! Det finns en tråd om MUMK redan. Där kan säkert danielkarlsson svara på det du undrar, det vore intressant att veta faktiskt!

Mvh Anna

DanielKarlsson
2010-08-10 03:29
#102

"ska skeptiker förutspå hos er då? Lycka till!"

Vart har du fått att det ifrån? Att skeptiker skall förutspå?

DanielKarlsson
2010-08-10 03:33
#103

"Det blir lite som de där människorna som är så "snälla" att de skänker pengar till olika projekt………så länge deras namn syns."

Vi kommer inte att namne några. På vilket sätt menar du att MUG´s tillvägagångssätt i denna fråga är bättre än MUNK? (OBS ämnet är mumk och jag tar bara in MUNK som en bi-sak för att jämföra med då Helena-K kom med ett påstående som saknar grund och som inte är sant. Svaret kommer att handla om MUG)

DanielKarlsson
2010-08-10 03:34
#104

Du är välkommen Helena-K. Du får komma med vilka tips och råd du vill hos oss. Ingen kommer att be dig att vara tyst när du ifrågasätter oss ens å det grövsta. Fritt fram! Shoot!

Annons:
DanielKarlsson
2010-08-10 03:40
#105

Anna-Helga, ber om ursäkt om jag ändå svarar #99 då jag inte tror att NÅGON här är ointresserad av svaret.

Svaret är att jag inte vet. Jag kan inte säga någonting med 100%. Jag tycker det vore dumdristigt av mig att säga något till 100% då jag inte hört allt som någonsin har förutspåtts i världen och inte sett alla dokumentation som finns. Jag ställer mig skeptisk till det, precis som jag ställer mig skeptisk till att en 10-åring någonsin kommer att vinna ett VM-lopp i 100meter. Men likaså där KAN det ske ett "mirakel". Man ska aldrig säga aldrig. Och när det gäller att rädda människors (många människors liv) så är jag MER än villig att stötta alla medium som seriöst vill ge det ett försök.

Anna-Helga, måste också bara säga att även om ämnet är MUG så kan ändå ämnet handla om MUG och jämföras med MUMK tex. Det innebär inte att vi HELT byter ämne. Hoppas du håller med, men ber ändå om ursäkt om jag svarade på en helt MUNK-relaterad fråga. Hoppas ändå att du har överseende då jag som sagt tror att frågan var intressant för samtliga inblandade i tråden.

Hellas
2010-08-10 10:02
#106

#103 Du skrev själv MUNK i inlägg #92 så det blev en fortsättning på det i mitt inlägg. Inget illa menat alls, jag läste nog ditt inlägg samtidigt som jag skrev mitt.

 Jag vet inte riktigt vad du anser att jag har påstått som inte är sant ärligt talat.
Jag skriver bara hur jag själv känner det och jag vill inte vara med i en organisation av det här slaget som marknadsförs via massmedia och jag antar att en marknadsföring i massmedia dessutom inte sker "anonymt" någon måste ju stå som den "drivande kraften".
Men det är min egna känsla, jag påstår inte att den är korrekt för andra även om den är det för min egen del.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Anna-Helga
2010-08-10 10:49
#107

Helt okej danielkarlsson!

Mvh Anna

Hellas
2010-08-10 10:53
#108

#104 Tack men nej tack för denna gång,.
För mig, personligen, finns det några viktiga aspekter som talar emot mig som en MUMKáre.
Men jag vill också poängtera att även om jag själv känner nedanstående så har jag inga belägg för att det är rätt och jag saknar även bevismaterial Flört.
Men det behövs inte i detta fall eftersom det är min egna känsla kring detta och ingen annans.

1. Du själv, som ansvarig för gruppen/organisationen är totalt oinsatt i vad medialt arbete är och hur man gör för att driva en cirkel frammåt.

2. Du vet inte vad en cirkel är och hur du som cirkelledare ska ageraför att få fram ett så bra resultat som möjligt.

3. Massmedia ska involveras (varför det egentligen)

3. Sist men viktigaste av allt, du är själv skeptisk till medialt arbete och om Du själv inte tror på den organisation du vill skapa + det arbete som ska utföras i organisationen…….
Hur ska då någon annan kunna tro på den.
Din skeptism stoppar ju inte bara vid att "inte veta vad man ska tro" som de flesta människor känner inför det mediala, du är aktiv Skeptiker och medlem på VoF forum.

A och O är att man själv som Organisatör tror på det man försöker åstadkomma men så länge Du är skeptisk så ligger det, tyvärr, dig i fatet även om du säkert har rätt intentioner och hjärtat på rätt ställe.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Hellas
2010-08-10 10:56
#109

#101 Anna-Helga, jag såg inte ditt inlägg förrän nu.
Fast hela denna tråd har ju blivit, för länge sedan ett jämförande med mellan MUNK-MUG så egentligen kanske alla dessa inlägg som inte handlar direkt om MUG då ska tas bort.
De första inläggen tror jag börjar vid #40 strecket?

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Jane-Lyzell
2010-08-10 13:57
#110

Kanske ska göra en ny tråd om detta - då intresset är stort av deltagare att vara med - för er som är intreserade går det bra att sprida huvudinlägget till andra forumSkrattande ska bli jätte spännande detta!

Det kanske det här som är meningen med varsel och förutsägelser att man ska gå samman!Flört som enskild är det svårt att föra fram sina varsel eller förutsägelser men som grupp blir det lättare!

Tack alla som stöttar cirkelnKyss

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Anna-Helga
2010-08-10 14:02
#111

Ja vem vet, så länge tråden är respektfull och fri från personangrepp så tänker jag nog vara ganska tolerant. För som sagt, vi kanske ska lära oss, ta hjälp av varandra, samarbeta på ett eller annat sätt… Så är det ok för Jane så kanske vi kan köra på?

Kram Anna

Annons:
Jane-Lyzell
2010-08-10 14:05
#112

111 ja det är okay - tror skeptikerna har sagt vad dom vill nu!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Anna-Helga
2010-08-10 14:10
#113

#112 Ja annars har de ju egna forum där de kan spekulera vidare… Glad Nu kör vi så det ryker! Tungan ute

Choklad
2010-08-10 14:14
#114

# 109 Bra förslag..för jag började bli lite förvirrad , vilket som var/är vad…men det är jag det.Flört

U R us

Denna kommentar har tagits bort.
Jane-Lyzell
2010-08-10 15:29
#116

Kyss

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

YdonVule
2013-03-03 12:41
#117

2,5 år sedan MUG startade. Vore intressant med en liten rapport om vad som åstadkommits hitintills.

eggebanroth
2013-03-03 16:19
#118

💋

Annons:
TezzD
2013-03-03 21:19
#119

Jag är också nyfiken! Och om det finns plats e jag gärna med! 
🌺

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Jane-Lyzell
2013-03-03 22:42
#120

Rapport kommer i morgon- stoppa pressarna😃

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2013-03-04 23:34
#121

Ja då efter lite drygt 2,5 år i cirkel för att ta reda på om det - går hitta förutsägelser och varna för dem blir resultatet detta !

vi hittade ofta områden där katastorfer hände och andra händelser - men det omöjliga som är är att förutse tid- exakt tid och här är förklaringen;

 "det inte är meningen vi ska pricka rätt i tid och plats för våra förutsägelser - de är endast till för mediala personer att få en föraning om omvälvningar i olika områden! De vi ser som katastrofer är inte det i andens ögon . och därför inte meningen att vi ska träffa rätt i tid. Meningen med att se o sia är att upplysa vikten av anden i allt - få människor att vakna!!" och  att se sin medialitet.!

Ja så blev det och det har varit en lärorik period - men tyvärr kan vi inte ge rätta tidsangivelser och då kan vi heller inte gå ut med vårt siande offentlig. Då vi inte vill skrämma upp människor när vi inte vet när i tid.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Denna kommentar har tagits bort.
piotrr
2013-03-12 01:17
#123

Som vad?

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

eggebanroth
2013-03-12 08:58
#124

#121

?

YdonVule
2013-03-12 10:20
#125

#121 mitt svar till dig verkar vara borttaget och jag vet inte varför.

Annons:
piotrr
2013-03-13 19:43
#126

#121, Jane,

> "vi hittade ofta områden där katastorfer hände och andra händelser - men det omöjliga som är är att förutse tid- exakt tid och här är förklaringen;"

Vad, till exempel, vad det ni lyckades förutsäga?

Hur dålig var precisionen? Alltså, när du säger att det omöjliga var att förutse tid, exakt hur långt ifrån hamnade förutsägelserna resultatet?

> "det inte är meningen vi ska pricka rätt i tid och plats för våra förutsägelser - de är endast till för mediala personer att få en föraning om omvälvningar i olika områden! De vi ser som katastrofer är inte det i andens ögon . och därför inte meningen att vi ska träffa rätt i tid. Meningen med att se o sia är att upplysa vikten av anden i allt - få människor att vakna!!" och  att se sin medialitet.!

Kände ni inte till detta sedan tidigare? Det låter nämligen bekant. Om ni kände till det sedan tidigare, varför tog ni ändå initiativ till MUG, och "hittade ofta områden där katastorfter hände", och komma fram till att det är svårt att veta i förväg exakt när en katasttrr´pof kommer att hända - först för att EFTER allt detta, komma på att "det är inte meningen att" ni skall "pricka rätt i tid och plats".
Men jag kanske minns fel. Detta kanske är en helt ny insikt för er som medverkade. Det kanske bara var något jag förutsåg helt själv.

/ Per

Sajtvärd för Skepticism

Jane-Lyzell
2013-03-14 21:27
#127

126 - det kunde vara allt ifrån några dagar, veckor till månader- rätt dag men fel månad eller tvärt om.

Jo nog viste vi att det är svårt pricka tid innan vi startade - men då siar förmågan är ett mysterium varför vi mediala behöver ha den - passade det bra att testa om det skulle fungera, bättre flera siare tillsammans. - tråkigt nog inte - men nu har vi i alla fall testat i 2,5 år och ja resultatet vi kom fram till kan du läsa i inlääget jag skrivit högre upp i tråden!)121)

Varför vi testade är väll inte så konstigt - tänk om det hadde fungerat - då hadde vi kunnat varna folk innan det händer………..men som alla vet framtiden är inte förutsagd utan förändelig 😉

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Klass
2013-03-14 21:37
#128

#127

Platser, då? Prickade ni rätt där?

Jane-Lyzell
2013-03-14 21:39
#129

128 absolut!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Klass
2013-03-14 22:04
#130

#129

Fränt! 

Så, om det är tiden som är den stora felkällan och den ändå (som du skrev i #127) ligger inom månader, så borde ni ju faktiskt kunna göra väldigt stor skillnad.
Om en stor jordbävning är på gång och ni känner till var (som du i #129 säger att ni kan göra) den kommer att inträffa, men inte exakt när, men åtminstone inom ett år (vilket du påpekade i #127) - gå ut med detta då!

Varför inte?

Jane-Lyzell
2013-03-15 00:28
#131

130 njae inte så enkelt.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

YdonVule
2013-03-15 09:09
#132

Om man vet, är det väll oansvarigt att inte säga till?!

Annons:
Magi-cat
2013-03-15 09:40
#133

Oansvarigt och oansvarigt…….Var nu liiite realistiska!

Om ett medium skulle säga att "jo, ursäkta, men nu råkar vi se att regionen/landet/världen kommer att råka ut för en svår jordbävning/översvämning men vi vet typ inte riktigt när" - vad tror ni skulle hända?

 Jag tror inte, jag vet: ingenting!

ALLA har facit på San Francisco för att ta ett exempel. SF råkade ut för en stor jordbävning 1906, den staden ligger i en jordbävningszon och alla väntar på "the big one". Det har inte bara medier sagt, utan det räknas som hårda fakta.

Tar man notis? Flyttar folk? Slutar bygga på denna farliga plats? Ni vet svaret…..

Slukhål bildas på allt fler platser. Jorden undermineras allt mer. Ändrar man något i beteende? Nej. Skrytbyggena går före det som  kanske händer, men man vet inte när.

Dricksvatten förorenas, skräp uppfyller haven, djurarter utrotas och rymdskrot hotar rymdtrafiken.

Jag tror ni överskattar mediers inflytande om ni tror att de skulle kunna hindra eller i väsentlig grad ändra något mänskligt beteende. 

Därmed inte sagt att det inte är bra om medier varnar. Det är en del i det stora hela och alltid lyssnar någon.

Men man behöver inte skjuta över ansvaret på medier, man kan agera ändå, med det man VET, och tänka långsiktigt.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Jane-Lyzell
2013-03-15 10:55
#134

132 läs 121 så har du svaret !

133 bra inlägg🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Denna kommentar har tagits bort.
tarotlasse
2013-03-17 13:35
#136

#132 

Oansvarigt att inte säga till tycker jag inte men hur realistiskt är det att säga till om detta. 

Jag såg vid ett tillfälle en damm som skulle brista där både  vuxna och barn drunknade plus att dessa mäniskor såg asiatiska ut. 

Jag tolkade det som Kina om jag kontaktade Kina hur stor möjlighet tror du det skulle vara att kinesiska myndigheter skulle utrymma befolkningen omkring dammbyggnader i Kina. 

För jag fick bara upp damm olyckan personer som drunkande och stor förödelse och Kina.   Mer precist var det inte inte heller tidsmässigt utan att det låg nära i tiden.  

Veckan därpå skedde det en dammolycka i södra Kina där ett flertal mäniskor omkom.  

Jag själv har fått förnimmelser av saker som ska ske ända sedan jag var barn o det är inte roligt att få se och uppleva detta. 

Nu mer har jag bett mitt inre om att slippa få se dödsfall och katastrofer  om jag inte kan påverka och hjälpa mäniskor med detta. 

Så nu mer får jag inte till mig detta igen. 

Jag var med i denna grupp under en period och bad då mitt inre att få dessa uppgifter igen och då fick jag detta också. 

Men jag själv tyckte det var obehagligt och blev ledsen över att få uppleva saker som jag inte kunde påverka eller hjälpa folk med. 

Så jag lämnade gruppen och bad o få slippa dessa förutsägelser om katastrofer och har inte fått detta efter jag bad o slippa detta. 

Men  det var flera händelser som kom fram i denna cirkel  som sedan skedde men inte alltid rätt i tid och exakt plats. 

Men troligtvis ngt man kan träna upp. Men tror ändå inte myndigheter kommer lyssna på dessa förutsägelser i ngn större utsträckning.  

Vi ser bara på Edgar Cayse som förutsåg flera naturkatastrofer som senare skedde men ingen lyssnade på detta. 

Men han såg  även naturkatastrofer  som inte skedde så inget som är  100%  säkert. 

Lasse

JonasDuregard
2013-03-17 20:36
#137

Givetvis skulle ni inte bli tagna på allvar. Men om det visar sig ett par gånger att ni har rätt kommer det att ändras.

Magi-cat
2013-03-18 14:38
#138

#137 Givetvis skulle ni inte bli tagna på allvar. Men om det visar sig ett par gånger att ni har rätt kommer det att ändras.

Kul! 😃 Men, nej. Det har redan kommit varningar, det har förutspåtts händelser, det har redan varit utsagor som stämt!

Ändras något? Nej. 

Poängen i #133 var att "vi" redan är medvetna om många pågående och accelererande katastrofer men inte gör något åt dem. Medvetna om risker och faror - men allt fortsätter som förut. 

Skulle medier kunna ändra på detta? 

Allt kanske inte går att ändra på heller. Ett medium (Scallion?) förutspådde att delar av USA skulle dränkas i vatten. Orkanen Katrina kom och den ändrar man inte på så lätt. Men visste att vallarna var för dåliga, men gjorde ändå inget åt dem. 

En mänsklig brist att det har gått bra hittills, så det går säkert bra i fortsättningen också?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
2013-03-18 14:45
#139

Året Anna Lindh blev mördad (Uj, är det redan tio år sedan!) hade Ylva Trollstierna på sin hemsida vipstar.nu en årsspådom för Sverige. 

För den månad det hände hade hon skrivit ungefär att det skulle begås ett mord som skulle komma att bli mycket omtalat. Det skulle ske på en stor arbetsplats med kvinnor. Sedan stod det något speciellt: man skulle finna kopplingar till Palmemordet. Och man skulle finna gärningsmannen.

Varken jag eller någon annan som läste det kunde förstå vad det handlade om, förrän då det hemska hände - kopplingarna till Palme-mordet var förstås att det var en annan ledande s-politiker, arbetsplatsen med kvinnor var varuhuset. 

Men ingen kunde förhindra det som skedde.

Tyvärr har jag inte kvar den exakta spådomen, men det talades mycket om det här då.

Framtiden kastar skuggor bakåt ibland. De är inte tydliga och man förstår dem kanske inte helt förrän efteråt. Ibland blir skuggorna så tydliga att man kan tolka dem lättare.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
JonasDuregard
2013-03-18 15:26
#140

#138 "Men, nej. Det har redan kommit varningar, det har förutspåtts händelser, det har redan varit utsagor som stämt!"

Det måste vara något som går att skilja från rena gissningar. Vilka utsagor är det du talar om?

"För den månad det hände hade hon skrivit ungefär att det skulle begås ett mord som skulle komma att bli mycket omtalat. Det skulle ske på en stor arbetsplats med kvinnor. Sedan stod det något speciellt: man skulle finna kopplingar till Palmemordet. Och man skulle finna gärningsmannen."

Jag skulle nog vilja veta exakt vad hon skrev och inte bara ungefär. Och hur mycket annat hon skrev, sådant här har en tendens att överdrivas i efterhand.

"Ett medium (Scallion?) förutspådde att delar av USA skulle dränkas i vatten. Orkanen Katrina kom och den ändrar man inte på så lätt. "

Men om man skulle reagera på allt som alla medium säger (tiotusentals åtminstone antar jag) så skulle samhället kollapsa. Om ni vill få någon slags belägg för att ni kan se i framtiden så får ni väl snacka ihop er och samlat lägga fram tre-fyra profetior som ni är mest överens om. Stämmer de är jag intresserad. 

Om ni bara sprutar ut profetior och sedan i efterhand pekar på de få som stämmer har de tyvärr ingen praktiskt värde även om de skulle vara verkliga.

"Framtiden kastar skuggor bakåt ibland."

Jag vet att ni tror det, men om ni vill övertyga makthavare om det så måste ni nog prestera något mer än bara övertygelse.

Denna kommentar har tagits bort.
Klass
2013-03-18 21:31
#142

#141 

Så kan det naturligtvis vara, ja.
Men varför då ens börja med ett projekt som "MUG"? Varför ens tänka tanken att det ska gå att förutspå diverse katastrofer?

Magi-cat
2013-03-18 21:36
#143

#140 Jag skulle nog vilja veta exakt vad hon skrev och inte bara ungefär. Och hur mycket annat hon skrev, sådant här har en tendens att överdrivas i efterhand.

Absolut kan man bygga om minnet för varje gång man plockar upp det och jag önskar att jag hade kvar det som skrevs. (kanske någon som läser detta har det kopierat från hemsidan?) Jag talade också med henne om det, så minnesbilden är utökad. Hon sade också att hon aldrig fått så många mail som då, när folk hade läst och det sedan hände. 

Men om man skulle reagera på allt som alla medium säger (tiotusentals åtminstone antar jag) så skulle samhället kollapsa. Det är ju en del av min poäng, att ingen (eller få) skulle bry sig av olika orsaker. Åtminstone kan man inte lägga något krav på mediers axlar.

Vill man göra något åt världen finns det så mycket konkret att gå på, förutom medier.

Det mediala kommer därtill för att lära sig mer om allt som finns och hur allt fungerar. Och givetvis att bidra där det går.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

JonasDuregard
2013-03-18 21:38
#144

#141 "Det är väl egentligen ingen som vill övertyga någon om någonting här? Och det är ju just det som är poängen, vi kanske inte ska veta och förhindra, vi kanske bara ska göra vårt allra bästa i varje situation, var och en av oss och göra allt vi gör med kärlek."

Så här står det i #0:

"Mediala utan Gränser ! Är en Medial  experimentell cirkel […] till gangn för global hjälp, och förebyggande vid katastrofer(förutsägelser) , teroristangrepp, kidnappning, försvunna personer."

Det tolkar jag som att de både vill övertyga och förhindra.

Upp till toppen
Annons: