Annons:
Etikettbildgalleri
Läst 4288 ggr
[GunillaR]
9/22/10, 10:28 PM

Översteprästinnan

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Detta är kort 2 i tarotleken, Stora Arkanan. Jag har tolkat kortet på mitt eget sätt men utifrån vad Översteprästinnan står för, nämligen Kräftan och månen. Själv är jag kräfta så därför blev det kanske detta kort som tilltalade mig mest att försöka tolka själv.

Översteprästinnan står också för intuitin, frihet och kontakt med det andliga jaget.

Olja på duk 38x46 cm

Annons:
Magi-cat
9/22/10, 11:47 PM
#1

otroligt fin!Skrattande Själv gillar jag också Prästinnan….


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[mossquinnan]
9/23/10, 12:33 AM
#2

Åååh Gilla jag är verkligen ett stort *fan* av dina målningar:-))

Färgerna är så otroligt vackra *L*

Jag har vart med om en lustig sak som jag skrivit om i en tråd här på *ÖN* jag fick se en guldstrimma fladdra över på ena sidan på just översteprästinnan för ca 5 år sedan..trodde jag såg i syne..men sedan läste jag av en slump att detta fenomen  faktist existerarade och kallas för* the flash*

Tänker ofta på detKyss

[GunillaR]
9/23/10, 12:54 AM
#3

# 1 - Tack så mycket Glad

# 2 - Tackar så mycket:-)

Men du, jag kommer ihåg detta. Detta är ju väldigt häftigt.  Det som jag har lärt mig genom Meditation är just att man kan få se trådar av guld och detta betyder gudomlig kontakt. Och översteprästinnan handlar just om att få kontakt med det högre.

Det måste ha varit en mäktig upplevelse!

[mossquinnan]
9/23/10, 1:19 AM
#4

#3 ja jag trodde  ju inte detta var sant då det bara var jag som såg guldstrimman..men den var så tydlig å så snabb..

Men det var en otrolig känsla då jag läste i ett häfte som jag fick av en manlig bekant..om witch craft att detta existerade..

Då var jag inte knäpp i allafall *fniss*

Ska leta fram vad det stod om the flach och meddela dig om du vill ?

inte i dag men i morg *L*

Upp till toppen
Annons: