Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 17743 ggr
tigergirl
2011-01-26 02:43

drömmar, andar eller annat?

Hej! Snälla läs även om de är mycket. Detta är ett seriöst nödrop, mår fruktansvärt dåligt.
Jag är en tjej på 18 år som sedan ca fyra år tillbaka har haft återkommande mardrömmar. Ibland ofta, ibland flera månader emellan. Drömmen har alltid samma grund och väldigt verklighetstrogen.
Drömmen:
Jag vaknar exakt i den ställning jag somnade den dagen, någon är närvarandre, den håller ofta fast mig och utger en negativ energi eller vad man ska säga. Jag är medveten om att det inte är något naturligt, utan något övernaturligt som håller i mig även att jag drömmer. Jag blir väldigt, väldigt rädd och ska tända mina lampor, oftast har nattdukslampan gått sönder då så jag tvingas gå genom hela rummet och "saken" efter mig. Jag har aldrig kännt en sån negativ energi som jag gör i dessa drömmar och idag mår jag verkligen dåligt av dem. Jag har drömmt att den ger sig på mig sexuellt m.m. och ibland försöker jag låtsas som om jag gillar de bara för att den ska släppa mig.
Jag brukar inte gå i kyrkan men är innerst inne väldigt kristen, därför börjar jag alltid be till gud i mina drömmar och de känns som de är de som gör att "saken" inte riktigt kan greppa mig, annars känns de som den vid dehär lagret skulle tagit över mig helt.
Jag har bytt runt till snart alla rum i hela huset men de spelar ingen roll, drömmen kommer till de rummet jag bor i. Nu har två av dessa drömmar innehållt gråa skepnade, som är helt tomma inuti. ögonen är bara toma svara hål.. Jag har hunnit se dom men vaknat kort därefter.
Drömmarna har gjort att jag aldrig mer i hela mitt liv skulle sova i ett mörkt sovrum, jag har numera alltid lampan tänd och det började jag med när jag var 18 år vilket känns väldigt fel, de går på fel håll.
Helst skulle jag vilja ta hit ett medium eller spå mig eller vad som helst, men det skulle mina föräldrar aldrig tillåta.
Kan ni tyda min dröm? Bör jag vara orolig? Dum fråga egentligen för jag är redan sjukt orolig. TACKSAM FÖR SVAR.

Annons:
yamher
2011-01-26 15:37
#1

om du har funderingar på att köpa eller har en drömfångare häng den närmare sängen. Du hade två st hos dig som roade sig, det ska vara åtgärdat och jag hoppas på lugn nu.

du kan alltid be om beskydd.

Alis volat propriis Oskyldig

puuush
2011-01-26 22:05
#2

Jag har hört att en bibel på nattuksbordet håller andarna borta.

Jag har en bibel på mitt nattuksbord och jag har haft den där sedan många år tillbaka. För ett tag sen, typ ganska längesen, så hade jag tagit bort min bibel från nattuksbordet och lagt undan den. Den natten var jag så rädd, det kändes som om en ande var i mitt rum och jag fick panik, så efter den händelsen så har den alltid legat bredvid mig när jag sover

Om du bor i Stockholm, finns det ett café där en spåtant finns. Där kan du spå dig, tyda dina drömmar och spå dig i tarot.

Hoppas allt löser sig för dig!

Denna kommentar har tagits bort.
[marion69]
2011-01-27 09:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Kan en del av det du drömmer påminna om detta i bilden? Eftersom du drömmer den så ofta och i så många år, så tyder det på att du bearbetar något. Det du behöver komma fram till är en förlösning av dom områden i ditt liv som du bearbetar i drömmarna.

Bilden visar en "förlösning", där personen trots det "mörka hotet" som håller på slukar henne, känner en frid. Du kanske inte kommit dit ännu. Du kanske skulle läsa på om såna här drömmar för att hjälpa dig själv?

[marion69]
2011-01-27 09:38
#5

Bilden är från boken. Stora Hälsoguiden

Simon93
2017-05-02 08:59
#6

Nu vet jag att den här tråden är gammal men hitta den via google och tänkte låna den då jag har drömt något likande men jag tror verkligen inte på spöken och andar. Drömde det här juat nu. Det börjar med att jag vaknar till av att jag känner någon knacka på axeln så jag liksom hoppar till och vaknar. Sen somnar jag om igen då käner jag hur något liksom någon är där jag ser helt plötsligt en söt tjej som säger att. Jag är din döda fru och börjar beräta typ en masss saker. Hela tiden så bifiner jag mig liksom i sängen, men till slut så ligger jag på ryggen i sängen och hon typ sätter sig på mig och hon förvandlas till ett typ spöke eller något läskigt som ja kommer mot en. Jag bli rädd i drömmen så jag vaknar ur drömmen snabbt men somnar snabbt om igen. Är tillbaka till min säng i samma dröm igen men nu är hon borta men jag börjar skrika i drömmen och konfronterar hon jag blir inte rädd utan försöker typ ge tillbaka så att säga känner hur jag försöker vakna men hon låter mig inte men till slut så bruter jag mig lös och vaknar. Känner även nu när jag skriver det här hur kroppen vill sova igen och ögonen är tunga och jag får ont i magen. Nu tror jag verkligen inte på spöken och andar, det är därför jag konfronterar hon i drömmen för jag känner under hela drömmen att jag är medvetande om sitavtonen. Brukar kunna styra drömmar när jag märker att jag drömmer kommer även ihåg att i drömmen så försökte jag tänka på annat men det gick inte.

Annons:
Magi-cat
2017-05-03 08:50
#7

Nu är den här drömmen gammal, men läs gärna om Sömnparalys.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen
Annons: