Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 8701 ggr
nikolin
2011-03-03 15:34

Vem ringde på min dörr?

…Jag vet ju inte riktigt om jag bara är knäpp, eller är det nån som vill nåt? Hur ska jag göra för att få veta vad som försiggår, nån som har nån ide?

Jag skulle nog inte tro att det spökar här, men det har ringt på dörren mitt i natten, knackat på dörren på blanka eftermiddagen, ingen där utanför någon av gångerna då. Och ingen som fnissade bakom knuten vad jag hörde heller…

Lite småskrammel i skåpluckor och sånt också. :)

Nu har jag funderat över detta ett par dar, (det var länge sen det hände dock) och försökt "tänka rakt ut i luften" att "tänd en lampa eller vält en blomma eller vad som helst om det är nån som vill mig nåt"

Ingen respons. haha förutom att telefonen nyss ringde och det var ingen där. Telefonförsäljare förmodligen. Fast de brukar inte ha hemligt nummer?

Ok, det låter osammanhängande och knäppt som sagt, men jag är som ett frågetecken. Är det någon som ids diskutera saken så blev jag glad! :)

Annons:
[mia-38]
2011-03-03 17:50
#1

Hej.

När jag bodde i huset innan så kunde det med ringa på dörren…mitt i natten…oftast sådär vid 3 halv fyra.
Det knackade på rutor och i väggar och ingen var där utanför.

Det är nog kanske så att någon vill dej nåt…

nikolin
2011-03-03 18:29
#2

Ja det är nog det. Men hur ska jag få reda på vad?

Lustigt med tiden förresten, det här var vid halv fyra också.

Nån timme efter att jag hade skrivit inlägget här så skramlade det till på övervåningen.Glad

Tack för att du tog dig tid att svara!

[mia-38]
2011-03-03 18:33
#3

Det bästa kanske är om du vill ha reda på vem det är, att ta hem ett medium.

Många säger att "spöktimmen" börjar vid 12 på natten..men så är det inte…den börjar vid 3..
Så mycket möjligt att de gör sej mest höra då…

nikolin
2011-03-03 19:02
#4

Glad Jag har bokat tid med ett medium som ska komma(Gjorde det tidigara idag). Vi får se vad hon har att säga, det ska bli spännande.

Jag tror att jag har nån sorts energitjuv här hemma, det känns lite som att ta på sig en mössa när man kommer in här. Inte kul alls faktiskt. Jag ska leta runt lite här utifall att det finns nån tråd i ämnet, det skulle vara intressant att höra om om andras erfarenheter av sånt. Trådtips emottages tacksamt!

Tror du att det spökar mer på natten än på dagen,intressant, jag har alltid tänkt att det är så att på dagen försvinner det in i alla andra ljud och intryck om du förstår hur jag menar.

[mia-38]
2011-03-03 19:08
#5

Den är artiklen kan du läsa om du vill: Andevärlden nära dej

[marion69]
2011-03-04 14:16
#6

Min ringklocka i min förra lägenhet ringde också ofta och hade ett eget liv. Ingen var där vissa gånger och jag hörde inga fotsteg eller portdörr slå igen. Kunde hända vilken tid som helst på dygnet.

Nu i min nya lägenhet har jag en klassisk dörrklocka, men den har också ringt ett par gånger utan att någon varit där!

Annons:
nikolin
2011-03-09 11:31
#7

# 5 : Spännande läsning, tack för tipset!

Nu har mediet varit här i alla fall. För att försöka göra en lång historia kort så hittade hon i allafall genast den presumtive energitjuven, och skickade iväg honom till ljuset. Hoppas han stannar där….

Ringklockan och det andra "buset" trodde hon var den lilla flickan som finns här (Jag har inte märkt av henne, men enligt mediet har nog min söte son gjort det).

Jag måste säga att jag tyckte det kändes väldigt abstrakt att jag skulle haft ett snyltande "spöke" efter mig, gud vet hur länge dessutom…han hörde inte till huset och han var ingen släkting heller, eller någon som jag har känt i livet. Gud vet hur länge han har hängt på.Rynkar på näsan 

Jag bestämde mig nog nästan för att det inte kunde vara sant först. Men dagen efter, ju längre dan gick så kunde jag inte förneka hur lättad jag kände mig. Det är svårt att beskriva känslan, men det kändes som att jag blivit flera kilo lättare under natten. Och efter några timmar lade jag märke till att jag nästan inte hade ont någonstans i kroppen, förutom lite lätt träningsvärk kändes det nästan som. Under lång tid har jag haft ont på många vis, i ryggen, nacken, händerna, höfterna, huvudet, käkarna. Att bli rent fysiskt piggare var då alls inget jag hade förväntat mig, men jag tackar allra ödmjukast.

Nu ska jag sluta låtsas som att andevärlden inte finns, forsätta ha visst mått av skepticism, försöka lära mig att stänga ner mig och öppna upp mig bara när jag vill och medvetet i så fall. Och jag tänker inte skämmas för att jag tror på "spöken"! ;)

Det var en mycket givande upplevelse. Hon hade mycket mer att berätta också men det tar jag inte upp här för då blir det så långt att ingen orkar läsa hela inlägget.

VilleVargtass
2011-03-09 13:28
#8

Märkligt att sådana fenomen inträffar hos dem som tror på andar. Jag har aldrig några konstiga ljud, eller rättare sagt, det finns en del ljud men jag hittar alltid en förklaring till dem.

[Black-Fox]
2011-03-09 16:41
#9

Bor än så länge på landet i ett gammalt hus långt från civilisation, och där sker det ett och annat. Det mesta går att förklara, men inte allt. Som här i veckan då ytterdörren gick upp av sig självt trots att jag stängt den ordentligt för att inte släppa in den obehagliga kylan. Ingen var i närheten.

Som jag ser det är det okej att det eller den som orsakar diverse oförklarliga ting får hålla på, men bara om det som sker är ofarligt. Börjar det bli problem och allt för stora obehagskänslor tror jag det lönar sig att kontakta ett medium.

Mirjami-78
2011-03-09 23:09
#10

Jag själv har alldrig varit med om att det har ringt på dörren och ingen har varit där, men konstiga ljud har jag hört som ja inte har kunnat förklara och jag bor på tredje våning så det är inte möjligt att någon skulle kunna stå bakom rutan och knacka precis.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Upp till toppen
Annons: