Annons:
Etiketterböckerfilmtips
Läst 1972 ggr
Magi-cat
2014-06-18 08:51

Boktips: "Liv före livet"

Ett litet Boktips om man är intresserad av regressioner och liknande:

"Liv före livet" av Helen Wambach

Den är ganska gammal, men finns att låna på bibliotek.

Helen Wambach var fil.dr i psykologi och beslöt göra något annorlunda: guidning under hypnos där försökspersonerna fick gå tillbaka i livets resa och uppleva födelsen och tiden i moderlivet. Även tiden före det här livet och vad som fick dem att födas, vilka beslut som låg till grund för det och hur man är kopplad till själsgrupper, vilka uppgifter man har i livet.
En del kunde berätta hur de dött. Det var mer positiva berättelser än man kanske väntar sig.

750 försökspersoner fick sedan skriva ner sina upplevelser i ett formulär. Dessa sammanställdes sedan till den s.k. Wambach-rapporten.

Jag tycker det var intressant att läsa alla dessa funderingar om livet och födelsen. Lärorikt inte minst att ta del av hur de små barnen upplever födelsen, ibland traumatiskt med starkt ljus och kalla händer. Ibland också kärleksfullt förstås. Många angav att de kunde känna andras känslor, speciellt moderns.

Religion och åsikter tycktes inte spela någon roll, berättelserna återgav inte nödvändigtvis den tro försökspersonerna har i det dagliga, medvetna livet.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
skullcandy
2014-06-18 15:20
#1

Oj, vad intressant! Blev sugen på att läsa boken! 👍

Denna kommentar har tagits bort.
Amandla
2019-05-06 09:28
#3

Den boken är väldigt intressant, jag har läst den flera gånger. Den kan vara svår att få tag på, men mitt bibliotek har tagit hem den åt mig.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Tarotstollan
2019-05-07 00:27
#4

Den hade jag velat läsa men tyvärr verkar den inte finnas i vårat stadsbiblioteks system.😕

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Magi-cat
2019-05-07 07:49
#5

Tarotstollan, fråga om de kan ta hem från något annat bibliotek!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Tarotstollan
2019-05-08 00:06
#6

Får göra det!🙂

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Magi-cat
2022-04-01 10:03
#8

🎈


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

mörkaögon
2022-04-07 00:37
#9

En helt fantastisk bok!!
Läste den för många år sedan och ingen bok har gjort större intryck på mig än den.
Den förändrade helt min syn på liv och död och även mitt arbetssätt eftersom jag jobbade inom förlossningsvården då.

"En dag ska vi dö, men alla andra dagar ska vi leva"

Carmarino
2022-04-07 04:09
#10

Väldigt bra bok. Hade den länge i bokhyllan, men gav bort den för en del år sedan.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: