Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 1369 ggr
marka125
8/7/17, 10:56 AM

Besök av andar på natten?

Har vid två tillfällen nattetid vaknat av att det känns som om någon fysiskt rör vid mig. Den ena gången kändes det som att någon höll mig i vaderna och försökte dra mig ur sängen. När jag skrek "sluta" släppte greppet om vaderna men kvar fanns en känsla av att någon hållt i dem. Den andra gången var i natt, det kändes som att någon tryckte ner mig i sängen och det kändes även som att det blev tungt att andas. Jag försökte skrika "sluta" men hade svårt att få fram orden. En pirrande känsla i hela min högra övre kroppshalva kändes. Kan tillägga att vid båda dessa tillfällen har jag besökt gamla platser där åtminstone den ena av är en känd hemsökt plats där jag även dagtid gåshus och rysningar. Kan jag ha fått med mig någon ande hem? Jag tycker det är väldigt obehagligt med denna fysiska beröring. 

Tacksam  för råd och tips.

Annons:
Amandla
8/7/17, 11:08 AM
#1

Jag tycker det låter mycket som Sömnparalys, klicka på länken och läs mer 🙂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Huygens
8/7/17, 11:26 AM
#2

#0 Har du försökt "flyta" ur kroppen istället för att kämpa emot fysiskt?

2Sirius
8/7/17, 11:27 AM
#3

Har inget direkt svar på vad det är, mer än enligt min personliga övertygelse, att det är något från Ande-världen. Vet heller inte någon bra lösning på problemet, mer än att försöka att inte bli rädd, än om det är obehagligt. För antingen så var det inte meningen att skrämmas, eller om det nu finns/hade funnits de som vill skrämmas, så är det ju bra att inte låta dem vinna ☺ Snarlika fenomen är du inte ensam om. Och diverse fenomen, kopplat till Ande-världen, drabbar också de som inte har Psykisk ohälsa eller äter Medicin för det, vilket annars är 2 orsaker, som anses ligga bakom "inbillningar, och upplevelse av paranormala fenomen." --------- Kan ju tillägga att jag har också upplevt liknande av vad du beskriver… Och jag var helt vaken, inget snack om saken… Just bli dragen i benen, som ur sängen, har jag inte upplevt så många gånger. Men att bli tagen på, och tryck över en, upplever jag dagligen, allt ifrån om jag står på jobbet och arbetar, (då jag inte är nära till att somna), eller nästan när som helst som jag lägger mig ner, och jag hinner inte i regel bli så trött på 20-30 sekunder så att jag är nära att somna/sömnparalys. Detta har pågått i snart ett år nu…

!ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ?ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

marka125
8/7/17, 1:21 PM
#4

Tack för era svar, hade aldrig tidigare hört talas om Sömnparalys så det var intressant att höra, skulle ju helst önska att det är det och inget annat.

Tydligen finns det aktivitet på gården som jag besökte och det är ju obehagligt om det är något sådant som hakat på hem. 

Har tidigare haft problem med spökerier hemma i form av olika leksaker samt stereo och liknande gått igång på nätterna men det är inte lika obehagligt som när en ren fysik närvaro ger sig tillkänna. 

Äter ingen psykofarmaka och upplever mig som stabil men har astma, kanske kan det påverka kvävningskänslan.

//Jag har tagit bort ett ord som inte är tillåtet på den här sajten. Vänligen läs våra Skrivregler. Mvh, NeferNefer//

Magi-cat
8/9/17, 8:49 AM
#5

#4 Hoppas det känns lugnare nu när du läst om Sömnparalys och vet att du inte är ensam om fenomenet och att det är något helt naturligt? 

Elgrejer som går igång på natten kan vara väldigt irriterande, men oftast är det något eltekniskt, något litet glapp eller så som gör att de startar. (Jag har en skrivare som brukar skrämma slag på nattgäster. Den får för sig att köra något test på natten och börjar plötsligt slamra.)


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Upp till toppen
Annons: