Annons:
Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 1086 ggr
rossy
7/27/17, 8:22 PM

Dröm om krig

Undrar om någon kan hjälpa mej tolka en dröm. Drömde att min fru och jag var på något som liknade en festival med mycket folk. Började känna mej orolig i drömmen och drog frun med mej bort från största folksamlingen. Plötsligt dök flera "trekantiga" flygplan upp, de flög tre och tre i perfekt formation. Jag tog med frun till ett brofäste och satt och höll om henne när bomberna och kulsprutorna började meja ner en stor del av människorna på platsen. Efter ett tag kom flera militärklädda personer som sa att de invaderat vårt land. Tror de sa de var från Tjeckoslovakien och då började jag fundera på om det var en dröm, tyckte i drömmen att det verkade så konstigt. Sen blev det ännu mer konstigt då jag blev utmanad att slåss mot en samurajliknade person. Jag tog upp en bräda och slogs för mitt och våra liv. Vet tyvärr ej hur det gick för jag vaknade i nästa ögonblick.

Gissar själv att det handlar om mej själv och att våga stå upp och att inte backa. Sprang eller flög alltid från alla faror i mina drömmar när jag var liten. Siffran 3 återkommer i drömmen "trekantiga" och formation om 3 kanske betyder något?

Annons:
Magi-cat
7/28/17, 12:44 PM
#1

Du har säkert lösningen på drömmysteriet själv. 🙂 Att det handlar om dig själv och vad du är mitt uppe i eller något du funderar över, alternativt är rädd för.  Som du säger stå upp för dig själv och det du har ditt hjärta. 
Kanske står du inför förändringar/utmaningar men undrar hur det ska bli?
Det kommer vi aldrig ifrån och drömmar försöker ofta "rensa" från oro och prövar utvägar. Ibland är det klokast att vänta tills allt lugnat ner sig. Ibland behöver man möta utmaningen öga mot öga. 

Eller så kör drömmen bara ett scenario från något man läst eller sett på film? Svårt att veta säkert, men förtjänar att funderas på.

Trean brukar ofta stå för just det nya, utveckling/utmaningar. Ettan representerar ofta något nytt, tvåan balans och trean igen något som säker utveckling. Men vad det betyder för just dig är förstås individuellt.

Intressant med drömmen, tack för att du delade den!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

rossy
7/28/17, 2:41 PM
#2

Tack för ett intressant och klokt svar. Jag står inför förändringar och nya utmaningar på jobbet och har nyligen kommit tillbaka efter att "gått i väggen" så där finns oro som säkert rensas i drömmarna med inslag av andra intryck i vardagen. Häftigt att 3 står för det nya/utmaning/utveckling.

rossy
7/28/17, 2:41 PM
#3

Tack för ett intressant och klokt svar. Jag står inför förändringar och nya utmaningar på jobbet och har nyligen kommit tillbaka efter att "gått i väggen" så där finns oro som säkert rensas i drömmarna med inslag av andra intryck i vardagen. Häftigt att 3 står för det nya/utmaning/utveckling.

Magi-cat
7/28/17, 2:45 PM
#4

#2 Lycka till! 🌺


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

rossy
7/28/17, 5:50 PM
#5

Tack

Upp till toppen
Annons: