Annons:
Etikettupplevelser
Läst 2756 ggr
rossy
7/11/17, 2:32 PM

Duvor betydelse? Varsel?

Duvor varsel eller slump.

Det har pågått i några år nu att duvor kommer nära mej på märkliga sätt. Kanske de vill säga/varsla för något. Trodde först det hade med min hälsa att göra eftersom den vacklat de senaste åren men jag förstår inte innebörden. Kanske har det med religion att göra för första gången en duva visade sig var under ett dop då jag såg den sitta utanför kyrkfönstret på en gravsten med en kvist i näbben.  Kanske jag får religösa Tecken men är för trög för att fatta så det fortsätter i flera år. Det som händer är bl.a. att duvor plötsligt hoppar fram framför mig eller flyger väldigt nära, De kan landa på vägen och gå vid min sida några meter för att sen flyga igen. När jag kör bil sitter de ofta mitt på vägen för att sen flyga framför bilen ett tag. Detta händer nästan varje dag. Kanske det inte betyder någonting men kul att höra om någon har liknande upplevelser eller förslag på vad det kan bero på.

Annons:
[NeferNefer]
7/11/17, 2:38 PM
#1

Känn efter: vad betyder duvor för dig? 🙂

2Sirius
7/11/17, 4:33 PM
#2

En vänn till mig har liknade upplevelser med någon rovfågel, på väg till jobbet. Själv har jag Flugor, jag kan vara nyduschad, på ett ställe där det inte borde finnas flugor, men ändå finns det en runt mig… Inte sällan så kan de också vara agressiva, och desto mer irriterad jag blir på dem, ju aggressivare blir dom.

!ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ?ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

rossy
7/11/17, 10:46 PM
#3

Jag funderade en stund på vad duvor betyder för mej och då är det är det främst fred och frihet jag kommer att tänka på. Kom också på att jag för länge sedan både har skulpterat en duva och graverat duvor på glas. Kanske det för mej betyder att slita sig loss från något att bli fri.

Upp till toppen
Annons: