Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 1234 ggr
GabbyHwind
2017-07-07 21:56

Förföljd av katter

Hej, det här är mitt första inlägg men jag vet verkligen inte vart jag ska vända mig. 

För att börja från början så är jag en hundmänniska, jag har två hundar själv och har alltid känt att katter bara verkar vilja mig illa, så jag brukar inte bry mig om dem och de brukar inte direkt bry sig om mig heller. Men idag hände verkligen något märkligt och jag tror att det rör sig om ett varsel om förmodligen något inte allt för positivt. 

Allt detta utspelade sig under mindre än en timme. Jag och min mor var påväg mot min fars hus när min mor säger "Usch det ser ut som en död kattunge på vägen" jag tittar förvånat upp och ja, mycket riktigt ligger det en påkörd kattunge mitt på vägen, vilket självklart gjorde ont i själen men vägen var väldigt trafikerad så det var inte läge att stanna och försöka ge kattungen en bättre begravning.

Efter att ha besökt min far så åkte vi ut till sommarhuset, på vägen där körde vi en väg som vi vanligtvis inte brukar åka, det finns inga hus i närheten av den här vägen så därför blir jag väldigt förvånad när jag ser en blond kattunge sitta vid vägkanten vid en väldigt stor åker. Fast besluten om att den här katten inte ska gå samma öde till mötes som den första så hoppar jag ut ur bilen och försöker locka till mig katten. Den kommer fram till mig och låter mig klappa den ett par gånger innan den tvärvänder och börjar springa tvärs över åkern hela tiden tittandes bakåt emot mig, den stannar flera gånger så jag hinner i kapp och precis när jag tror att jag ska få plocka upp den så sätter den av igen. Jag jagar efter den ner i en dal med en bäck och ser till slut katten springa över en stam som låg fallen över bäcken och den stannar högst upp på andra sidan dalen och tittar efter mig. Här ger jag upp och vänder om för att gå tillbaka till bilen, jag tittar mig över axeln och ser att katten är borta. Det är då jag känner något stryka sig mot mina ben och nog fan är det katten igen, innan  jag hinner plocka upp den så är den borta och sen ser jag den inte igen. 

Visst tyckte jag att den händelsen var märklig i sig men tänkte inte mer på den tills dess att jag kom hem till sommarhuset. Mitt på vägen till vårt hus, precis mellan grindstolparna sitter nu en kolsvart katt med gula ögon och stirrar på mig. Jag blir återigen lite rädd, ingen i grannskapet har en katt och det beror på att vi har väldigt mycket räv här ute. Men det här är en stor katt, svart och väldigt bestämd. Även när vi kör fram bilen så rör den sig inte så jag kliver ut för att flytta på den själv och funderar då på att gå upp med den till grannarna och kolla om någon av dem skaffat katt nyligen. Men den här gör precis samma sak som den blonda katten, låter mig klappa lite först innan den sätter av, men den här springer upp mot mitt hus. Som sagt, jag har hundar, så jag ville verkligen inte riskera att släppa ut dem och att de skulle jaga efter katten. Men jag följde efter den en bit och såg att den tog sig upp mot vår vedbod bakom huset där den stannade på trappan och stirrade på mig igen. Av någon anledning så fick jag en väldigt obehaglig känsla av detta och jag tror att de här djuren försöker säga mig något, men jag har ingen aning om vad.

Värt att notera är att jag imorgon ska hämta hem en ny hundvalp. Jag har också nyligen blivit diagnostiserad med cancer. Förmodligen därför som jag får en så galet stark känsla av att den här händelsen är någon som försöker säga mig något. Men frågan är… vad?

Snälla hjälp

Annons:
Aleya
2017-07-07 22:08
#1

Jag tänker på detta viset: du associerar katter med nått dåligt medans andra skulle tänka att det var nått trevligt och bra. Jag skulle faktiskt inte sitta och oroa mig. Katter finns och dom finns lösa. Så jag ser inget ovanligt att man ser dom och särskilt på sommaren. Så andas och slappna av.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Huygens
2017-07-08 14:51
#2

#0 Katterna i sej är varken det ena eller andra. Men det kan finnas ett meddelande från någon som sänder katter till dej, kanske ett positivt meddelande. Jag skulle försöka känna efter vad det kan vara.

Någon annan gång kan det vara ett helt annat djur, t ex en fjäril.

Choklad
2017-07-11 10:56
#3

Kanske att du ska vara mer självständig och fri och följa ditt eget hjärta och sinne? Vara lite ego som katter kan vara, katter är ju livsnjutare, se bara hur de till fullo upplever varje sekund av livet, och hur de kan slappna av, totalt och bara vara i stunden. 

Tänk lite på hur en katt lever och finns, hur de tacklar problem, "ilska"  gemenskap mm.  Även katter är personliga, och har sitt eget sätt att vara. 

Om du inte har en katt, så titta på filmer om dem. Eller be någon som har en katt att få umgås med den så lär du dig hur en katt egentligen är, och då kanske du får ett svar på din fråga. 

Dessutom. katter sägs ha nio liv och de är verkligen levnadskonstnärer, de är starka och de kan ge healing, särskilt då de spinner, (det är vetenskapligt bevisat).

U R us

[Vandrar med Wolf]
2017-07-11 17:41
#4

# 0 Jag tror du ser lite Skrock i det här med katter 😉

Men om jag får vända på det lite och ge en synvinkel om kattens betydelse i olika kulturer så anses katt helig av många folk så som Bastet katten i Egypten.

Jag tror du får omvärdera det där och se möjligheter istället för omöjligheter ❤️

Tänk så, så ska du se att mycket lossnar 🙂

Choklad
2017-07-13 09:54
#5

Ja tyvärr har katter i alla tider fått lida just för att vi är skrockfulla. Ta bara svarta katter, och det är fortfarande så att de blir dödade bara för deras färg.

För mig betyder katter alltid lycka 🙂och särskilt om de korsar min väg. Jag spottar inte, jag blir glad då jag ser en katt vilken färgteckning den än har korsa min väg.

U R us

[Vandrar med Wolf]
2017-07-13 16:12
#6

Tänkte just på det där med svarta katter när jag skrev och hur Skrock ställt till det i alla tider och jag känner precis som dig Choklad,jag blir glad oavsett vilken teckning katt än må ha så kan jag inte låta bli att krama om dom allihop.

Jag har fyra stycken och det är en liten fröken som senaste året hälsat på varje dag och sånt är så härligt och hon är en  riktig liten glädjespridare som far runt här på tomten och bara har roligt 🐱 önskar hon kunde leka och ha kul med mina men det går nog inte så bra för då vässas en och annan klo kan jag tro från båda sidor 😃

Inget djur är negativt varken andligt eller i fysisk form tvärtom vi har så mycket att lära av djuren vilda som tama och den här katt Skrock som lever kvar hoppas jag en dag försvinner för dom är verkligen underbara att ha och göra med  på alla plan och att vi lär oss att inte söka vidskepelse utan finna visdom istället då kommer vi väldigt långt ❤️

Annons:
Upp till toppen
Annons: