Annons:
Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 883 ggr
m0llyo
2017-06-16 11:37

Vad betyder min dröm?

Igår drömde jag något sjukt läskigt. Jag vill ha hjälp med vad den betyder. Drömmen börja såhär - Jag stod i mitt köksfönster och kollade ut där av såg en båt med massa människor som jag kallade "dom röda". Jag ringde till min mamma och berättade att dom är snart här, hon skulle skynda sig hem. Jag var hemma med min syster, min kompis och en annan person men vet inte vem. Sen kom det ca 5 personer och knackade på min kompis öppnade och fråga vad dom ville. Kommer inte ihåg exakt vad dom svara men något med att dom ville råna oss. Min kompis fråga om dom ville ha klockan som är vid våran dörr, dom sa ja men sen så ångrade dom sig och klockan hängde på samma plats igen men snett. Dom gick sen och vi låste och bestämde oss för att gömma oss och inte öppna. Jag drömde även om en röd bil som något hade tagit och försökte komma ut men det gick inte. Drömde även att det flög runt massa kameror i luften för att kolla ifall någon skulle försöka fly. Är tacksam om någon skulle kunna tyda något av det jag har drömt och förklara vad det betyder. Ber om ursäkt för långt inlägg.

Annons:
Empaten Martin
2017-06-16 13:19
#1

Oj! Ja den drömmen kan inte jag tyda…. Men jag kan dela upp drömmen åt dig så du har som viktigaste bitarna. Röd har en stor betydelse. Både (dom röda) och sedan den röda bilen. Båten är viktigt också. Och där undrar jag vad för typ av båt? Mindre båt typ eka osv eller stor lyxbåt eller gammalt skepp? Talet 5 kan ha betydelse tillsammans med klockan dom inte ville ha. Åt vilket håll lutade den? Och sedan kamerorna som flög. Just att det är kameror behöver inte betyda något utan mer att det var något som flög. Sedan hur flög dom? Hade dom vingar dom flaxade med eller bara svävade dom?

m0llyo
2017-06-16 14:10
#2

Båten var som en lyxbåt, inte riktigt lyxbåt men åt det hållet. Klockan lutade åt höger och kamerorna svävade och åkte runt i luften dom stod aldrig stilla

Amulet
2017-06-18 17:19
#3

Drömmars symbolism är otroligt personliga, så se om det känns rätt för dig personligen. Jag kommer nämligen utgå från min personliga förståelse så ta det med en gnutta salt.

För mig, drömmar där folk försöker tvinga sig in i ditt hem och ta saker handlar om dina "boundries", alltså att du inte känner att du har rätt till att bestämma vad och vem och hur du låter folk komma in i din personliga värld. Din självrespekt helt enkelt. Kanske har det att göra med hur du ger din tid till andra på ett sätt som känns dränerande, med tanke på klockan. Att dom inte nöjde sig med det när dom fick den kan tyda på hur det känns för dig att egentligen så vill dom ha kontroll över hur du existerar i världen. Att du var tvungen att låsa in dig och gömma dig och att dom hela tiden svävade runt för att se till att du inte flyr från vad nu blir mer som ett fängelse än ditt hem. 

Att dom hänger tillbaka klockan snett kan ha att göra med att din tid blir liksom lite skev och inte helt din igen även om dom gav tillbaks den, på grund av att du inte känner att du har en rätt till den.

Det röda temat är bäst att du frågar dig själv om, vad för relation har du med färgen röd? Känns den kanske hotfull? 

Som sagt, du vet bäst själv.

Upp till toppen
Annons: