Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 830 ggr
Ingrid79
2017-06-14 11:24

Rädsla

Hej! Har sedan min man gick bort varit med om en del saker som gör att jag tror att det finns sådant vi inte ser samt att döden kanske inte är slutet. Har tidigare gjort inlägg om detta om ni vill läsa. Senaste dagarna har det varit lite mer grejer, bl.a. en kväll skojade jag med min son. Blandade en Rubiks kub och kastade den sen på hans säng. När han tog upp den var den löst! Jag vet att den inte var löst när jag kastade den.. Igår kväll var jag själv hemma. Låg i sängen och kollade på mobilen, hade lagt mig. Hade hängt en t-shirt/top på en galge på dörrhandtaget in till tv-rummet. Hör plötsligt hur det låter som att galgen stöter mot dörren två gånger. Det låter som att topen glidit av galgen och att galgen därför rört sig och stött i dörren. Jag gick upp men allt såg ut som det skulle. Testade att röra galgen så den stötte i dörren och det lät precis som det jag hört. Inget fönster eller dörrar öppna och huset är dragfritt. Förstår inte hur galgen kan ha rört sig för jag tror det var det jag hörde, nästan som om någon stötte till galgen eller ville ta sig en titt på topen. Nu till saken, jag är lite rädd för det man inte känner till och tycker att det är lite obehagligt. Samtidigt är det på ett sätt trevligt om det skulle vara Tecken från andra sidan. Hur kan man lugna sig själv? Exemplen ovan är heller inte det enda konstiga jag upplevt de senaste dagarna. Känns som att det går i perioder..

Annons:
Herveaux
2017-06-14 12:16
#1

Beklagar sorgen! 🌺

Jag har också hört och sett saker som inte kan förklaras bort med ren logik.

Dock är min moster väldigt intresserad av det mediala så jag har under hela uppväxten fått tips från henne vad jag kan göra när det blir läskigt.
Sen att faktiskt inte bli livrädd när man känner att någon (som inte syns) är i mitt rum och trycker på täcket när man är 7 år är en annan femma… 😐

Men, till saken. Tips jag fått för att ta till när det känns jobbigt med påhälsningar är att prata med besökaren. Berätta hur dom får mig att känna.
Säg ifrån på skarpen när det blir för mycket eller intensivt.
Föreställa mig en boll med ljus över mitt huvud som sakta "smälter ner" över hela mig, sakta, sakta.

Om dessa tips har någon verkan låter jag dom som kan mer avgöra.
För mig har det iaf hjälpt. 🙂

Hoppas du får råd och stöd hur du kan göra eller tänka!


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

[Vandrar med Wolf]
2017-06-14 12:45
#2

Beklagar sorgen ❤️

Att känna rädsla inför det man inte ser upplever många som jobbigt och jag brukar ge tipset till dom som är rädda att tänka på att anden är inte annorlunda än när han eller hon  var i en fysisk kropp och då var vi inte rädda så varför vara rädd när dom är i andeform.

Det brukar kunna släppa om man tänker på att dom är precis som dom var under sina liv med enda skillnaden andeform.

Som skrivits ovan så kan man säga till,tala om att nu känns det för nära så ta det lite lugnt med mig men ofta är dom så angelägna om att få visa oss att dom finns så det går av bara farten och närvaron kan upplevas som jobbig.

Försök att slappna av och be närvaron att backa lite om det blir för jobbigt och det brukar dom oftast lyssna på med några undantag men mestadels för dom vill absolut inte skrämma oss tvärtom  dom är så angelägna om att visa sin existens att dom fortfarande finns med oss 🌺

Ingrid79
2017-06-22 10:49
#3

Tack för svaren! En liten uppdatering. Hade lagt mig igår kväll och låg och läste. Hade två galgar med ett linne och en topp hängande på varsin garderobsdörr, på handtagen. Hör plötsligt hur ena galgen slår eller vippar mot garderobsdörren. Inget drag, inget fönster öppet. Nästan direkt efter händer det igen. Jag kollar på galgarna men ingen galge rör sig. Detta är alltså mindre än en meter från mig. Nu till något intressant och som jag inte kopplade ihop först. En liten stund innan detta med galgen pirrade det en liten stund i hårbotten, mest på höger sida men mot toppen av huvudet. Har känt detta innan men inte alls ofta. Vad tror ni om det? Lite som ett tryck och pirrande samtidigt. Jag försöker hitta "logiska" förklaringar som att garderobsdörren kanske öppnade sig någon millimeter och orsakade att galgen rörde sig. Jag kände på dörrarna idag och de var helt stängda. Jag har aldrig varit med om förr att galgar har klirrat när jag gått och lagt mig. Är det så att de på andra sidan experimenterar med olika sätt att kontakta oss och hittar det som kanske är lättare för dem? Vill tillägga att jag kände ingen direkt rädsla igår. Börjar bli van vid "lustigheter" nu. Detta blev långt men tacksam för funderingar.

Amandla
2017-06-22 12:36
#4

Det där pirrandet känner jag väl igen, då är det någon på besök 🙂 Det där sista du skriver, om att de på andra sidan provar olika sätt att nå fram till oss, det tror jag stämmer fint. Precis som vi (de allra flesta av oss i alla fall) behöver träna på att uppfatta dem. Lita på det du känner!


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Upp till toppen
Annons: