Annons:
Etikettupplevelser
Läst 2528 ggr
AjnaV
6/10/17, 10:58 PM

Energikänslig. Någon som känner igen sig?

Jag är inte medial, bara väldigt känslig för energier. Känner in energier i rummet, olika platser och hos människor.  Något som jag påverkas starkt av är fornlämningar och medeltida kyrkor. Speciellt i vissa kyrkor får jag en tung och mörk känsla, ibland så stark att jag gråter. Men jag ser inte varför. Känns nästan som om något har hänt mig i ett tidigare liv, kopplat till kyrkan.  Känner ett starkt behov av att känna in den plats som väcker dessa känslor med mina händer, att låta stenväggarna tala till mig genom min beröring. Men det är ju inte accepterat, normalt beteende. Har samma behov att jorda mig i naturen, att krama träd eller dra händerna genom jord och mylla. Det är som om naturens energier strömmar genom mig, så att jag blir lugn och renad på något vis. Är lite ledsen för att jag inte kan få utlopp för det här, eller utveckla deska upplevelser jag har. Har försökt att prata med andra om detta, men ingen förstår. Mitt umgänge är inte åt det spirituella hållet. Som värst blir man utskrattad och kallad knäpp. Är det någon här som förstår vad jag pratar om?

Annons:
Tjohalia83
6/10/17, 11:30 PM
#1

Jag är också väldigt känslig för energier, men främst andra levande människors. Det är jättebra att du har hittat sätt att förnya din energi på. Tänk gott om de som kallar dig knäpp, för vi är alla på vår väg, även om den leder oss på olika sätt beroende på vad vi är redo för. Alla har sin sanning och du ska aldrig skämmas eller känna dig konstig för att du följer din. Här (och överallt i världen) är vi många som känner av energier på olika sätt, så du är långt ifrån ensam. 😊

Dioramabyggare
6/11/17, 1:13 AM
#2

#0:  den kännslan du beskrev om när du varit på olika platser känner jag igen jättemycket. Jag sysslar en hel del med "geocaching", och särskilt när jag varit på "övergivna" boplatser/gårdar och på åtskilliga platser i skogen har jag kännt på samma sätt som du beskrev i ditt inlägg.

[Roe Deer]
6/14/17, 5:07 AM
#3

Jag känner också igen mig. Jag har ALLTID fått klaustrofobi av att gå på museum med gamla föremål, jag får svårt att andas av alla låga energier som samlats. Forntiden var nog allt annat än lätt att leva på. 

Du är inte knäpp. Du har en gåva. Jag känner in energier från människor och skulle kalla mig för empat. Jag känner in energier från ett rum. En större tillställning kan verkligen bli en energiboost om det är positiva människor, medan en dag på stan kan suga musten ur mig (så blandade känslor från så många människor), det är värre om alla man ser möter en med blicken (deras fokuserade energi på mig). En dömande blick får mig att nästan kräkas. Mitt tips är att fylla dig med inre mantran som för dig närmare din själ, ditt inre lugn. Där kan ingen röra dig. Föreställelseförmågan är ditt beskydd! Föreställ dig en bubbla, ogenomtränglig som skyddar dig mot all negativitet.

julitajohan
6/18/17, 12:36 PM
#4

Ja, jag känner igen mig. Vissa "nya" människor känner jag bara ANTI mot. Undviker dem så mycket det går.

En annan sak jag känner, är när jag går över en bro med forsande vatten. Det sticker och bubblar i händer och fotsulor, känns som "sockerdricka" Är det fler som känner så?

AjnaV
6/19/17, 3:10 PM
#5

Tack, Dioramabyggaren, för ditt svar. Att vara så känslig för energier är ju på gott och ont. Oftast är det svårt att hålla det negativa ifrån sig. Inre mantran har jag inte provat med, men att bygga ett inre skyddande hus runtom mig med chakrafärgerna höll jag på med ett tag. Fick bara ingen rutin på det, och sen tar min stressiga vardagscirkus överhanden, så blir man snabbt vilse och ojordad. Borde ta upp det igen.

AjnaV
6/19/17, 3:11 PM
#6

Roe deer svarade jag på… sorry

Annons:
[Roe Deer]
6/19/17, 3:55 PM
#7

#5 AjnaV, jo det kan vara påfrestande om man glömmer bort att det inte är ens egna energier. Det förvirrar en aning. 

Jag har som påminnelse att all stress jag känner baserar sig på "stressade tankar", allting är ju som det är i vardagen, men vi måste inte ha en inre åsikt om det. Det sparar massor av energi! Vi kan välja att prioritera att göra färre saker och göra dem långsammare, och därmed få mer ro i kropp och själ. Det inre tjattret kan faktiskt försvinna helt, allt inre prat. Genom att släppa det förflutna och leva i nuet och lägga en god grund för kommande dagar så håller vi vårt energifält tömt på massa skrot! =) som en tung ryggsäck vi släpper. Det kräver mycket påminnelse om att bara vara här och nu. Sedan så väljer vi vad vi vill fylla våra dagar med. Att ta hand om hälsan: träna, äta bra, sova, meditera(eller vara i nuet) hjälper massor om man är empat, eftersom man lär känna sin egen kropp och energier. VI lever ju i en fysisk kropp i en fysisk verklighet nu.

Dioramabyggare
6/19/17, 7:39 PM
#8

#5: Varsågod så mycket.

Och som om det jag beskrev ovan inte vore nog så har jag ett "funktionshinder" (självdiagnostiserat) som gör att jag inte har några "filter för latenta" sinnesintryck.

Exempelvis Stockholm är en väldigt vacker stad som jag trivs massor att vara i, men jag klarar bara totalt två dagar där, sedan får stressen som "sitter" i all asfalt och betong mig att må så dåligt i själen att jag inte klarar av att vara där.

AjnaV
6/21/17, 7:42 AM
#9

Själv fick jag en utmattningsdepression för många år sedan. Jag var känslig innan, men efter det har det spårat ut. Men att vara filterlös och hypersensitiv ser jag inte som detsamma som den mediala biten att känna in kraften i platser eller att känna närvaron av en annan själ som inte är närvarande. Om det är en medial bit,vill säga, det kanske ochså bara är hypersensitivitet med en extra knorr. Har också städer och folksamlingar. Ändå bor jag mitt i eländet. Ska ta mig ut så fort jag har möjlighet.

[Vandrar med Wolf]
6/21/17, 6:50 PM
#10

Det här med energier är väldigt intressant och jag har följt trådens utveckling för att se lite olika uppfattningar kring energi 🙂

En del påverkas negativt kan man själv tycka men om man lär sig att urskilja och ta avstånd från andras negativa energier så har man mycket vunnet.

Det är inte så svårt som man tror och här får vi ta våran egen intuition och lita på vår egen säkerhet.

Det är ingen svår konst att skilja på energier för i våra egna hjärtan vet vi om det är andras eller våra egna vi känner in och här får vi lyssna till vårt eget hjärtas röst som är vår ande då kommer vi att få klarhet och förstå.

Chakrabalansering är inte  alltid bra men tänk efter är det verkligen era  chakran som är i obalans eller är det du själv 😉det finns en viss skillnad och fin linje för chakran dom kan vi inte påverka och dom är aldrig i obalans som så många vill påstå  att dom är eftersom dom är våra finaste instrument men vi kan själv avgöra vad vi påverkas av och inte men det är helt upp till oss själva 🌺

Att överanstränga chakran kan få stora konsekvenser ,var rädd om era Chakran dom är dom finaste verktyg ni har  ❤️

MaMa98
6/26/17, 1:24 AM
#11

Känner också igen mig! Är känslig för energier men extra känslig från människor. Jag känner direkt om personen är glad,ledsen, arg m.m. Ibland är det jobbigt då det smittar av sig till mig men när ja jobbar med minnessjuka är det till en fördel :)

[Jbgs]
6/28/17, 10:34 PM
#12

Ja känner igen mig !!! Är jobbigt å får mig iallafall å bli lite tillbakadragen. Vet inte hur man ska hantera det 😕

MissClue
6/29/17, 1:33 PM
#13

#0 Känner igen mig, är väldigt känslig för mänskliga energier. Ibland kan jag bli påverkad i byggnader och platser. För att inte bli helt dränerad av energi när jag är med vissa som tar mkt så föreställer jag mig att jag sitter i en bubbla dit ingen energi utifrån når. brukar hjälpa, åtminstone psykiskt =)

I love not man the less, but Nature more…

Annons:
[Vandrar med Wolf]
6/29/17, 5:56 PM
#14

Att känna igen sig är en sak, att sen agera på och anamma är en helt annan  för vi har en frihet och ett  inre val som avgör vårt eget innersta högsta.

Var rädd om dina chakran är mitt råd ❤️dom kan aldrig skadas.🌺

[Jbgs]
6/29/17, 11:03 PM
#15

#14 ok men hur gör vi som känner av allt då ?

[Vandrar med Wolf]
6/30/17, 4:41 AM
#16

# 15 Skapa beskydd mot oönskade energier,inte det lättaste alla gånger men är man känslig som många av oss är så är beskydd A och O för att slippa få in allt och alla i våran aura.

[Vandrar med Wolf]
7/1/17, 6:11 PM
#17

Det här med chakran är intressant och jag har förr om åren alltid vart av den åsikten att chakran kan renas,chakran kan balanseras men har fått lära om av Wolf att det är vår egen inre balans samt vår fysiska balans inte chakran som är så finstämda instrument och att chakran kan helt enkelt inte skadas,blockeras med mera.

Energi, alla är vi olika känsliga och här kan vi skapa olika beskydd med massor av olika metoder men just chakran att dom är ur balans det har jag fått omvärdera eftersom dom är så enormt fina och kompletta så kan vi inte påverka dom som så många menar och tror och som många också tjänar en massa pengar på genom chakrahealing,balansering och en massa andra olika metoder.

Vi är alla medvetna om att våra chakran är energihjul och vi har baschakran heter det också så fint men vi har så oerhört många chakran över hela vår kropp där alla chakran är lika viktiga inte bara dom sk baschakrana som det så stort talas om.

Kroppen är energi medan chakran är energihjul och skillnaden där är att dom är i komplett form medan vår kropp eller vår inre ande inte är alla gånger.

Att tro man kan balansera och hela chakran är för mig idag helt obegripligt och här behöver vi se till helhet,orsak och den verkan som orsaken har.

Alla åkommor fysiska som psykiska har sin orsak och den verkan som vi tillåtit oss utsättas för både av omgivning,skola,yrken ja allt  i vår vardag och av oss själva men chakran är alltid komplett och hel,dom kan aldrig skadas medan den fysiska kroppen och vår ande kan få ångest och må dåligt för vi inte lyssnar till andens språk och behov.

Här kan man hela chakran hur mycket man vill,man kan hela sig blå i ansiktet men så länge man inte går till roten med problemet så försvinner det inte och kan inte skyllas på våra chakran .

Chakran är dom finaste vi har i våran kropp och dom ska vi behandla med respekt inte försöka laga något som inte kan bli lagat eller ens är trasigt men många har så oerhört lätt för att skylla på allt annat än den verkliga orsaken som behöver tas itu med och som behöver förändras för att kroppen och anden ska komma i balans.

Nu är vi inte eviga i kropp men vi kan förbygga så mycket  både fysiskt och mentalt om vi vågar ta ansvaret för våra liv och vår egen vardag så är mycket vunnet men många gånger skyller vi på saker som inte alls är orsaken eller verkan i våra liv.

Jag ser det där mer och mer inom andlighet att man slår ifrån sig den äkta orsaken som om man är rädd för att verkligen våga ta tag i vad det är som är blockering och hinder både fysiskt och mentalt.Mentalt är vår egen ande som säger stopp hit men inte längre,gör förändring för vår egen inre ande inte mår bra.Samma med sk tidigare liv man letar orsaker från förr när man ska se här och nu och vad som just nu behöver förändras för att nå hälsa och frihet i framtiden och i evigheten inte gå tillbaka i årtusenden.

Vill bolla det här med er och jag vet inte om jag ska ge mig på att skriva det här i den tråden där just chakran påstås vara orsaken för energier som kroppen tar in på alla olika sätt och vis.

Har vart lite fåordig och kort  i den tråden just av försiktighet men samtidigt skulle jag vilja nå fram och säga var rädda om er själva och er kropps energi,er andes välmående och sök orsak till varför ni antingen mår dåligt eller tar in allt och alla men skyll inte på chakran som är dom mest finstämda,friska och sunda instrument som vi har i både andlig och i fysisk form.

Så skulle jag vilja skriva men jag känner att jag håller igen och det är ingen tråd med osämja på något vis men jag blir helt förfärad över att chakran får skulden dom som vi verkligen är i för evig balans med både här i jordisk form och på andra sidan.

Får fundera lite mer om jag ska fortsätta skriva där eller om jag helt sonika bara släpper och drar mig ur men samtidigt känner jag också att om folk förstår att ta hand om sin kropp och sin ande och ta ansvar för hur förändringar kan göra så mycket både energimässigt och fysiskt så kommer en frihet och ett välmående där allt är i fullaste balans och insikten om att våra chakran dom kan vi inte skada på något vis samt att man på ett naturligt och enkelt sätt skapar sitt eget beskydd där andras negativa influenser inte rår på oss Hjärta

[Jbgs]
7/1/17, 11:04 PM
#18

# 17 intressant läsning !

Upp till toppen
Annons: