Annons:
Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 914 ggr
RainyDays
4/24/17, 7:23 PM

Hjälp med en dröm?

Drömde för några nätter sedan om min avlidna mormor, det var dock inte någon bra dröm. Jag drömde om att jag gick in i en byggnad där det var massor av folk -och kistor i en lång rad. Locken var öppna så man såg människorna i de, men det var samma person i varje kista, min mormor. Jag gick bara där och tittade ner i kistorna och undrade varför det var samma person i dem.

Undrar vad denna dröm kan betyda? För det känns som att den har en mening men jag har ingen aning vad…

Three.Twentyfour.Seventeen <3

Annons:
EvyKiwy
4/24/17, 10:08 PM
#1

Drömmen kan vara en lös tråd som behöver knytas: drömmen kanske inte är hel, det kan saknas nåt i den. Det kan också vara så att den vill förbereda dig…..

RainyDays
4/25/17, 3:24 PM
#2

#1 Förbereda mig? På vad? Eller det kanske inte du kan svara på, hoppas bara inte det är något negativt förberedande… :s

Three.Twentyfour.Seventeen <3

nypisnina
4/25/17, 11:28 PM
#3

Vilken känsla väcktes hos dig i drömmen? Blev du ledsen i drömmen t.ex. eller kände du inget speciellt.

Jag tycker inte att du ska läsa in något negativt i drömmen alls, stod du nära din mormor? Saknar du henne mycket?

Magi-cat
4/26/17, 7:42 AM
#4

I drömmen bearbetar vi det vi tänkt på under dagen eller den senaste tiden oftast. Säkert saknar du din mormor och tänker på henne och det gav upphov till den här drömmen. Som jag förstår kan kännas läskig i efterhand, men hur kände du när du drömde?


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

RainyDays
4/26/17, 10:54 AM
#5

#3 Stod ganska nära henne ja, och saknar henne lite då och då.

#4 Drömmer var lite känslolös men jag tror jag ändå var lite förvirrad/undrande i drömmen.

Three.Twentyfour.Seventeen <3

Upp till toppen
Annons: