Annons:
Etikettupplevelser
Läst 1656 ggr
Rosisa00
4/12/17, 10:06 PM

Känner mig galen...

Har tidigare gjort ett inlägg om att jag känner mig galen för att det känns som "övernaturliga" saker händer mig… Som att djuren typ dras till mig osv. Och så drömmar som händer. Jag fick svar som gjorde mig lugn. Men nu, så blir allting värre… Jag har börjar se färger runt folk och typ efter folk, det är svårt att förklara men det är typ genomskinligt. Nästan som när man blir bländad och ser en färg en stund, fast färgen följer med personer? Har också börjat få för mig att jag kan tala med någon som svarar mig och typ hjälper mig att välja "rätt" val… Jag är så rädd att jag blivit galen och har börjat hallucinera osv. ):

Annons:
[Jbgs]
4/12/17, 10:21 PM
#1

Hej är det inte människors aura du ser tror du ? Vissa har ju kontakt med sin/sina guider… är det din eller en annan röst som svarar dig ? Eller hur funkar det. Tror du kommer få bra svar här finns många duktiga här

ogre79
4/13/17, 1:50 AM
#2

jag ser bilder ock luktar smaker som inte finns känner en energy som tar i mig

det oclså borjade med att jag trodde jag spg saler som var osinliga men var igenom skinliga kan sed deta i mörker mest och dessa finns lite everallt.

hörde räster också men har struntat i dem i med att man vet ej om dem vill mig väll eller inte.

du är inte ensam.

jag har lärt mig att hälla tillbacka rösterna igenom att hålla för munnen ocl lägga focus nån annanstans.

bilder smakcer ock energi runt mig är en annan femma

drömmare
4/13/17, 7:44 AM
#3

Jag tror i det bestämmaste du skulle behöva prata med en sak kunnig, då menar jag inte Medium eller liknande.

[Jbgs]
4/13/17, 8:30 PM
#4

Ingen som har fler förslag åt ts ?

J-Artur-K
4/13/17, 9:58 PM
#5

Är färgerna du ser runt människor ca 5 cm ut ifrån dom sedan blir ljuset svagare inte lika starkt längre ifrån deras kropp ? kan vara som vit igenom skinligt ljus / färg (är bara ex du kanske inte ser just så)

Ny dag nya möjligheter

J-Artur-K
4/13/17, 9:59 PM
#6

skriver mer senare måste iväg just nu, får skriva mer ifrån mobilen om jag kan om en stund,

Ny dag nya möjligheter

Annons:
[Jbgs]
4/13/17, 10:12 PM
#7

#0 här har du ett proffs = J-Artur-k

J-Artur-K
4/13/17, 10:19 PM
#8

Lite svårt veta exakt vad du menar med = Jag ser bilder ock luktar smaker

Menar du att du ser saker med Fysisk seende alltså att ex du kan se något med din normala syn som inte andrar ser? Eller menar du att du kan se i ditt inre seende ser inne i ditt huvudet men inte med dina ögon alltså ?

Kan vara du har förmågan = Klart seende /  Clarvoyanc

Att du säger du hör som någon som talar till dig kan vara att du har förmågan = Klart hörande /  clairaudience

Sedan nämner du lukt o smak o känner ifrån det jag läste o uppfatta. Lite svårt veta exakt vad du menar men ur vad jag läst så kan det faktiskt vara du har förmågan = Claircentience - klart kännande o är djup förmåga för är så utbred o den mest omfattande på sätt o vis för berör alla 5 sinnen , hörande , seende , kännande , lukt , smak , men är bara möjligt det kan vara så,

Men det du tar upp är som det kan vara om man har andliga förmågan av det jag läst.

Men att du är skraj för du vet inte vad det handlar om uppfattar jag det som. är lite svårt kunna säga när du inte skriver vad du sett o så. men uppfattar inget som konstigt som du nämner.

Ny dag nya möjligheter

Rosisa00
4/13/17, 10:34 PM
#9

Det är olika färger på olika personer, och ja, det är liksom starkt nära personen och så blir det svagare längre bort, jag satt och gungade igår och så såg jag någon gå förbi och det var typ svart runt henne. Det liksom typ följde med henne? Och det är inte min röst jag hör, det är en ljus röst, låter lite som vinden när det blåser jätte mycket utomhus. Det jag menar med rätt val kan vara typ som i Fredags förra veckan, jag tänkte "Ska jag ta bussen nu eller ska jag stanna ett tag till med mina vänner?" Då hörde jag rösten som sa "Gå, nu, innan du ångrar dig" något sånt. Så jag kom hem runt 14:30 och så får jag veta om terror attacken lite senare när jag sitter framför datorn(jag bor i Stockholm)…

J-Artur-K
4/13/17, 11:13 PM
#10

#9 Jag ser inte färger hos personer men känner det så förstår det du tar upp om det o även mörkret du nämner. Jag kan som känna mörker som är runt om visa människor. Kan vara fast dom uppfattas som väldigt bra människor ett mörker som inte syns om man inte har gåvan att se det/känna det. Igenom skåda det. Man behöver inte alls bli skrämd av det. Är mer undvik att ha med dom personerna att göra om man kan.

Ny dag nya möjligheter

J-Artur-K
4/14/17, 12:01 AM
#11

#9 Är så andra sidan kan hjälpa en o vara som. En inre röst som berättar något för en som ex som du nämner. Beroende på vem det är så uppfattas / låter rösten annorlunda är en extern röst. Men kan ju även låta som en egens röst med o rösten är inte extern är din egna men är en ifrån andra sidan som gör att det kommer eller vad man ska säga. Beror lite på hur ens förmåga är finns ju olika former av förmågor.  Men skulle tro du har förmågan klart hörande o har en extern inre röst låter som det väldigt stärkt. Sedan att du har klart seende .
Sedan kan du ha andra förmågor som gör att du uppmärksammar allt detta. Är inget konstigt med något du tar upp o allt kan förklaras igenom hur olika former av andliga gåvor man kan ha som gör att man kan uppleva det du nämner.

Troligen är gåvan ganska djup så du känner det så påtagligt som du gör.

Om du upplever något du inte vill uppleva inom detta växla din tanke ifrån det till något helt annat. Gå ur ditt undermedvetna. Så kan du koppla bort det på 1 sekund. om du lär dig det.

Men du kan ju stänga av med om du vill koppla bort mig ifrån det andliga. Men måste upprepas varje dag i början i alla fall innan man får kontroll på det,

Du kan som föreställa dig dom 7 chakrorna man kan göra på olika sätt men jag tänker dom som 7 lampor som jag släcker , o sedan upprepar jag i mitt inre att jag ska kopplas bort ifrån andra sidan.

sedan känner man sig helt annorlunda i sitt inre klart o tydligt om man är bortkopplad. man känner inte av något andligt då.

Ny dag nya möjligheter

Rosisa00
4/14/17, 11:19 PM
#12

Jag förstår fortfarande inte riktigt vad allt betyder ): Allting är liksom helt nytt o har aldrig tänkt på något sånt här tills det började hända saker… Jag har inte ens fyllt 14 än och jag har add som gör att jag inte riktigt förstår vad alla dessa nya ord betyder… Men tack ändå :)

kim1980
4/15/17, 12:38 AM
#13

# 12 som sagt även inte är ny så är det ändå invecklat. Jag har ADHD så är knöligt . Men jag brukar kopiera ordet kolla runt i bland hjälper det . I bland rör det till sig. Alla har olika gåvor är unika med nått. Just du verka ha fantastiskt stig tycker jag.

Annons:
J-Artur-K
4/16/17, 3:43 PM
#14

#12 Kommer inte ihåg allt jag skrev nu. Men handlade i grunden att det du nämnt är inget konstigt om man har andlig förmåga. O kan komma så verkligt så att man kan tro att man är helt galen fast man inte är det. Man kan ha olika former av förmågor o som ex att kan man se o höra anden lika klart o tydligt som en levande människa står framför en o talar med en. Om man har dom förmågorna för det. Det jag prata om är att man jag höra en andes röst lika klart som en människa talar med en. Om man har den förmågan klart hörande. Men kan även vara att man känner med inre känslor vad anden säger inte hör det som en människa står framför en o talar med en. Man känner i sitt inre vad anden säger. (talet kommer i ens egna huvud) Finns olika former av förmågor hur man kan uppfatta andra sidan. Var det jag tog upp om att det kan vara att du har flera former av andlig förmåga.

Ny dag nya möjligheter

Rosisa00
4/19/17, 8:00 PM
#15

Ok, så det är alltså positivt? Vad kan man göra med andliga förmågor? Förlåt för alla frågor men allting är liksom ett helt virr varr med saker som bara händer och jag sitter här om kvällarna och försöker förstå vad som händer…

J-Artur-K
4/19/17, 11:13 PM
#16

#15 Ja det är positivt. Men bero på hur man ser på det. Om du tycker det är jobbigt skulle jag rekommendera dig att koppla bort dig helt o vara avstängd faktiskt. Du är så ung o förmågan du har är så kraftfull / djup som jag uppfatta det som. Jag har en syster son som har djup förmåga kunde se andar lika klart som en levande människa o fungera som medium när han endast var ett barn men han kopplade bort sig för det blev för mycket för han o det förstår jag. Han är idag 20 år o vill börja med detta igen , för ett halvår sedan var jag med han o väglede han lite o han öppnades upp o kunde fungera som medium igen Att man kopplar bort sig / stänger av sig gör inte att förmågan försvinner . Är som att man stänger av tv:n så kan du sätta på den igen :) Jag vet själv hur jobbigt det var för mig som barn med förmågan o att man hade djup förmåga , jag ångra inte idag att jag inte koppla bort mig men skulle aldrig råda någon annan igenom gå det jag gjorde. Det man fick se o uppleva igenom förmågan Mitt råd är koppla bort dig / stäng av dig när du är så ung. Är ganska stor skillnad mellan ha andlig förmåga o ha djup andlig förmåga vad man känner av o uppfattar. Det du hör nu är ifrån en person som varit där du är just nu , förmågorna du har hade jag o har även det idag, men jag kanske även har ännu mer förmågor. Så vet hur mycket det kan påverka en som barn o uppväxt. Enda skillnaden är att jag inte sett auran med fysisk seende runt människor men annars känner jag själv igen allt du nämner. Jag kan bara ge rådet att du ska koppla bort dig när jag själv känner igen mig själv så väll o vet vad jag fick igenom lida. Jag trodde som du att jag var galen ifrån o till o sade det till mig själv ibland. Joakim du är galen. Saken är den att många andliga personer förstår kanske inte det du tar upp på grund av du har så djup förmåga. Mitt tips är att du i ditt inre ber om att bli avstängd ifrån andra / andra sidan ej påverkar dig. O gör det bestämt, gör det flera gånger o varje dag i början i alla fall. Mvh / Joakim :)

Ny dag nya möjligheter

J-Artur-K
4/19/17, 11:41 PM
#17

#15 Med andliga förmågor kan man fungera som medium få kontakt med andra sidan kommunicera med andar (dom döda) kommunicera med dom som är på andra sidan vem som helst kan man i princip säga är möjligt kommunicera med Gud med. Kan hålla en seans Ge healing sjukvård ska gå först men som ex om en person har problem med ett ben kan healing hjälpa till. Kan vara att personen haft problem flera år o problemet inte försvunnit är värk o så vidare men efter en enda healing är problemen borta o inte kommit tillbaks efter det. Igenom healing kan det även vara möjligt att klienten kan få vara med om en astral resa under healingen o få träffa en som är på andra sidan som sin bror. O få tala med han o få ge han en kram/få en kram ifrån han. Om en person är sjuk kan personen bli bättre o till o med fullt frisk efter healingen om det är en person med sömn problem kan personen somna under healingen vara till hjälp på det sättet Allt möjligt är möjligt inom healing Man kan ha förmågan att göra astral resor om man har förmågan att gå ner så djupt i sitt undermedvetna o man kan ha möjligheten att komma in i himlen o även träffa nära o kära som är där Allt jag nämner har jag varit med om själv o det inom healing är klienter som bekräftat när jag get healing (jag varit verktyget / länken är inte jag som ger utan någon ifrån andevärlden som ger som ex en healing guide som jag har ) Men jag rekommendera att du kopplar bort dig att du försöker göra det. Om jag hade levt om mitt liv hade jag gjort det när jag var barn. Men inget jag ångrar idag att jag inte gjorde det.

Ny dag nya möjligheter

Sjuttan
4/20/17, 11:29 AM
#18

J-Artur-K. Mycket intressant det du skriver. Tycker det vore intressant om du besvarar några. funderingar jag har. Att vissa mediala människor har gåvan att se andra personers aura vet vi ju. Men vad kan man då förstå av auran? Alltså vilken användning kan man ha av sin gåva? Handlar det om sinnesstämningar som glad, rädd el dy? Såg på 7an i gårkväll om folk som blivit räddade från farliga händelser genom varningar från sina skyddsänglar. Kanske genom att höra en röst som säger hur man ska göra, eller bara genom att man får meddelandet som en tanke i huvudet. Det är väl just vad Rosisa upplever? Det låter fantastiskt och borde kännas som en trygghet. Fast kanske förvirrande om man är väldigt ung och inte har någon annan erfaren att prata med om detta. Själv är jag fascinerad av det andliga och har alltid önskat att jag hade mediala förmågor. Men tyvärr är det inte så.

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

J-Artur-K
4/20/17, 3:00 PM
#19

#18 I min åsikt är aura inget man ska lägga så stor vikt vid. Aura ändras ju om varje sekund egentligen. Ifrån ett år till ett annat år kan det vara helt annorlunda. Är som en reflektion av dig själv.

Jag ser inte aura med fysiska ögon men kan som känna igenom känslor.

Just aura är det område jag är minst intresserad av o på sätt o viss minst kunskap om detta område för ha kunskap inom det området ger inte så mycket som man kanske tror.

Om du lider av sorg har du troligen svagt aura chakra som är grönt.

Om du står upp o ger healing o blir själv för påverkad av det av någon anledning o darrar kanske kan det vara du har svagt bas chackra.

Själva saken är ju att man behöver ju inte ha kunskap om aura för förstå det där o att man borde ordna problem man har o olika saker.

Är ju ganska självklart egentligen.

I sverige är det väldigt mycket tal om aura men som ex england där det andliga är väldigt stort o mer erkänt i engelska samhället o även på sjukhus får en healer heala kan ingå i sjukvården att en patient kan få som remis till en healer eller liknande (kanske inte är just så där men healers får ge healing på sjukhus i england är mer godkänt i england än i sverige ) . (Varit så i 30)

Där pratas inte om aura som i sverige. Anses som sådan kunskap inte ger något speciellt egentligen.

England deras utbildningar är ganska mycket bättre än vi har i sverige i min uppfattning mer proffisonell

Som ex om en person säger man har svagt bas chakra säger egentligen ingenting vad hjälper det mig att höra det egentligen.

Är ju bättre man tar upp problemet som gör att man får svag bas chakra är ju det som är problemet.

Så det där med chakror tycker jag är ganska förvirrande när man ser människor diskutera det. Chakran är ju som en avspegling av din insida kan man säga.

Så diskussion om chakror är ganska onödigt i min åsikt egentligen o är bättre direkt gå till själva saken. För när man talar om det behöver man inte nämna chakra för säger ingenting mera egentligen som behövs veta.

Jag har aldrig hört en person som jag vet har stor kunskap inom det andliga prata om chakror o i så fall har det bara varit smått o tagits upp som jag själv redan hade tänkt inte finns någon anledning ha bra kunskap av det o är lite onödigt lägga tid på det.

Ja varning kan ju andra sidan ge men om man får till sig något kan det ju även vara igenom sysnkhet. Att det inte är andra sidan som varnar. Bero ju på hur man får det till sig. Som ex när jag flyttat in till ett nytt boende o såg prop skåpet för första gången såg jag en inre syn av att jag bytta propp o var som jag fick ström i mig.

Ett år senare skulle jag bytta prop o hade precis kommit hem o varit borta några dagar o var trött o proppen hade gått medans jag var borta till kylen o frysen, så jag gick ner o stängde av strömmen som jag alltid gjort efter jag såg den där inre synen som en varning.

Men fick inte in den. Till slut gick jag upp o diskutera med min bror o fatta då att jag tagit fel storlek på proppen. gick ner igen o glömde bort att jag tryckt på strömmen igen. o gjorde något korkat som jag aldrig gjort tidigare jag strunta att använda skydds höljer för jag trodde ju strömmen var av. o tog en mindre propp o satte in den o då fick jag ström i mig o var så starkt att jag satt fast kunde inte komma därifrån jag skaka i hela kroppen ,

Jag tänkte jag måste komma här ifrån annars är det kört . Direkt när jag tänkte det kände jag någon som tog tag i mig bakifrån o drog mig bakåt så jag kom loss.

Antagligen min skydds ängeln. o möjligen den rädda mitt liv har ingen aning om jag hade överlevt annars jag satt fast av styrkan o kunde inte röra mig jag bara skaka o var som förlamad kunde inte komma därifrån. jag var låst

Det kan vara igenom synskhet jag fick den varningen. Sedan var jag trött o irriterad för var 5 gången på samma månad en propp gick o hade nyss kommit hem o strulade sig när jag skulle byta. Som jag gjorde då är ju inget jag skulle göra i vanliga fall om jag inte var trött o väldigt irriterad just då. Trodde ju strömmen var av med.

När min bror hörde det sade han. Nu har du lärt dig någonting , En del människor får bara chansen att  uppleva det där en gång under livet. (han är familjens mekaniker o sade det humoristiskt )

Ja det kan kännas fantastiskt o kännas som en trygghet. Men om du läser det hon skrivit så uppfattas det inte så tryggt i hur hon upplever det.

Samtidigt man kan känna stor trygghet med andra sidan så kan man även känna en tyngd.

Allt är inte svart eller vit.

Som barn är vi ju mer påtagliga o har inte den vuxna uppfattningen om saker o kunskap inte samma förståelse.

Vända om det där till att bara känna trygghet o så tror jag blir väldigt mycket tid att lägga ner . är ju inte att man bara kan vända på det o känns bra o så.

Att som barn få in så mycket information i ditt huvud som man kan få om man har förmågan. inte bara kunna sitta o slappna av o inte bli störd av något kan påverka en ganska mycket senare i livet med.

Barn ålder är väldigt känsligt för en o därför tror jag det är bäst hon kopplar bort sig , stänger av sig.

Ny dag nya möjligheter

Rosisa00
4/20/17, 3:23 PM
#20

Finns det något sätt att koppla sig snabbt tillbaka och snabbt bort för det är ändå skönt att någon hjälper mig så inget blir jobbigt/fel på det viset, som förra veckan vid Drottninggatan. Det är ändå ganska skönt, fick idag höra rösten säga att jag skulle ta med mig ryggsäcken tänkte liksom jaha ok då gör jag det då? Och jag tog den. Sen när jag slutat så regnade det, jag fick panik då jag går 40 min hem och glömt busskortet hemma men så hade jag ju ett paraply i ryggsäcken. :)

Annons:
Sjuttan
4/20/17, 6:30 PM
#21

Tack för den långa förklaringen.

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

[Jbgs]
4/20/17, 10:18 PM
#22

#19 du ska ha kredd för ditt engagemang! 💒👍

Upp till toppen
Annons: