Annons:
Etikettövrigt
Läst 893 ggr
Eldig
2017-04-10 12:09

Bilder som dyker upp

Hej! Jag har sen en tid tillbaka fått upp bilder i hjärnan (händer inte så ofta) men de kommer när jag minst anar det och det kan vara när jag tänker på annat eller pratar med någon. Senaste gången var i fredags förmiddag, jag skulle gå och vila men hade inte somnat till än, precis när jag slöt ögonen kom bilden av en låga från ett stearinljus med svart bakgrund upp i hjärnan. Jag öppnade ögonen och kände starkt att detta betydde något men visste inte vad. Fick känslan av att något kanske skulle hända. Sedan slöt jag ögonen igen och somnade. Har försökt slå upp vad detta kan betyda men finner endast drömtydningar av eld. Detta var ingen dröm det vet jag. Nu undrar jag om någon kan tänkas veta vad det kan betyda? Känner så tydligt inom mig att detta va någon form av varning..

Annons:
Sjuttan
2017-04-10 12:35
#1

Tycker det verkar som föraning inför händelserna på eftermiddagen. Har haft en väninna som fungerade så, tyvärr död sedan länge.

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

Eldig
2017-04-10 12:39
#2

Ja..det var detta jag var lite "orolig" för att det kanske hade med det att göra. Om det nu är så så förstår jag inte varför just jag har fått denna varning. Och funderar på vad just eld har med det att göra.

Sommarek
2017-04-10 12:47
#3

#2 Det behöver ju inte vara just eld det handlar om, utan helt enkelt ett ljus som de man har tänt för att minnas offren från i fredags.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Sjuttan
2017-04-10 12:49
#4

Tror inte att eld behöver ha med händelsen att göra. Min väninna drömde sina föraningar och det var alltid en stor hotfull rovfåget som visade att något otäckt skulle hända.

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

Eldig
2017-04-10 13:36
#5

Okej, jag måste börja lyssna bättre och förstå dessa "varningar" när jag får dem. Tack för era svar! ver någon här om man kan utveckla en sån här "gåva"?

Sommarek
2017-04-10 13:41
#6

Jag tror att du är det på spåren själv - det bästa sättet att utvecklas är att lyssna mer på sig själv, men också att fundera på vad olika symboler står för, både traditionsenligt och för en själv.  ;)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Annons:
ogre79
2017-04-11 23:05
#7

jag har nästan inga drömmar ock dem är barnsliga typ men iblan nör jag inte tänker ock bara rör mig runt huset eller tar ett promenad ser jag bilder utav mitt döda far eller en tabla som mitt far tykte om eller så vet jag saker genom att fråga ock sä kommer dem i tankar nästan samma secund.

brukar ignorera dessa tankar i med att jag inte förstår dem.

Sommarek
2017-04-12 07:44
#8

#7 Är det inte roligare att försöka förstå vad de betyder?

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Sjuttan
2017-04-12 09:30
#9

Om det vore jag, skulle jag sitta ner när bild kommer, försöka fånga bilden och "känna" på den.

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

ogre79
2017-04-12 19:12
#10

sjuttan   ha ha ha det låter kul  men  hur skall jag försäka förstå den  några förslag

sitta ner ock skänna  eller bara röra den har jag gjort  ock det är problemet jag börjar tro att den är verkligen  finns. 

jag vet bara inte vad jag skall göra med den efteråt

några förslag

Sjuttan
2017-04-12 20:37
#11

Jag skrev att OM DET VORE JAG - skulle jag göra så. Jag skulle känna det som träning för att lära mig förstå bilder. För varje gång man mediterar på detta sätt borde man känna lite mera vad det skulle kunna betyda. Men det skulle säkert ta tid. När man gjort det så lång stund som känns bra, borde man bara kunna släppa det. Men känner du för att hellre ignorera dem, så gör du det så klart.

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

ogre79
2017-04-13 01:33
#12

jag tackar för ditt inlägg  sjuttan kah skall gora det frpn o med idag  op morgonen som ett typ utav tränning.

ju mer man färstpr den ju fortare kan man ignorera denna låter klokt.

ok har en annan fråga hur trännar man lukt som inte finns eftersom detta har hänt mig lukten är bra men jag vill förstå detta med några ideerer

ogre79
2017-04-13 01:42
#13

just det när jag försäker ta tag i bilderna så föröorar dessa focus och blir npgot annat.

jag har ocksp set utöver bilderna ock set ett rum som liknar mit eget men endp inte ock där kan jag moblera om den eller dra isr den som ok nu vill kag inte ha talet sp kag föresteler att taket gpr at ta bort ock den dras isär men efter dena rum kommer en anna rum ock en annan rum,

påminner mig om dörrarna som jag opnar ock bara ser mörler men när jag går i den ser jag en till rum

Annons:
Upp till toppen
Annons: