Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen

Alternativmedicin, hälsa m.m. Andar/Spöken Andlighet Barn i Andevärlden Barn/Ungdomar Bok- och filmtips Dagens Ros / Dagens Kram Dikter, visdomsord Drömmar/Drömtolkningar Foton Frågor ang. sajten, funktioner m.m. Healing iFokus-information Info från admin Kurser Länktips Medialitet Meditation Medium Musik Mytologi/Naturväsen Mässor, storseans, arrangemang, träffar Ny medlem/presentationer OT Bildgalleri OT från tråd Off Topic Oförklarade Fenomen Redskap: tarot, pendel, kristaller m.m. Reinkarnation/Tidigare liv Seans - upplevelser & frågor Sorg Tips & Råd TV/Tidningar/Radio m.m. Tävlingar och lekar på sajten och iFokus Undersökningar UFO Upplevelser Videoklipp Övningar Övrigt
Andar/Spöken

Ryckningar i kroppen

2017-04-09 22:21 #0 av: pensionär

Någon som vet om man som jag som haft ande/andar i över ett år,om man på något sätt får ryckningar i kroppen när jag ligger i sängen.

Det kan rycka i axeln,handen,foten,magen ,ja överallt,men inte alltid. Görs en del konstiga saker på mig,tänkte att detta har med ryckningarna att göra.

Har kollat hos läkare,och fanns ingen sjukdom.

Tacksam för svar om ni vet

Anmäl
2017-04-09 23:45 #1 av: lizton

Hur menar du att du haft andar?

Man kan få ryckningar i kroppen precis då man har somnat in och då vaknar man av det. Du får det när du ligger i sängen, skriver du. Du kan ha somnat in utan att vara medveten om det.

Från en artikel:

"Denna typen av spasm kallas på engelska för Hypnic Jerk och forskare håller nu på att undersöka precis vad det är som orsakar rycket.

Psykologen Tom Stafford menar att det kan vara kroppen som kämpar om att ta tillbaka kontrollen över kroppens motorik, i stället för att förlora den till sömnen.

"Rycket verkar vara ett tecken på att styrsystemet fortfarande har någon form av kontroll innan sömnparalysen börjar ta över", skriver han i en artikel på BBC:s nyhetssajt."

http://www.expressen.se/omtalat/nyheter/darfor-rycker-din-kropp-till-precis-nar-du-somnar/

Anmäl
2017-04-09 23:50 #2 av: greenseng

Är väl kanske lite tråkig nu men det har väl man rätt till ibland. Glad

Ryckningar i kroppen kan komma helt naturligt när man lägger sig att vila. Det är helt enkelt urladdningar i hjärnan och nervsystemet som det handlar om. Neuronerna eller nervcellerna gör sig av med överdriven laddning, kan man kanske säga.

Känns väl inte behagligt direkt men det är heller inte alltför störande och slutar ganska snabbt. Är absolut inget farligt och helt naturligt.

Men naturligtvis så kanske du talar om något helt annat. Och då har jag inga svar. Har inte så mycket erfarenhet av just andar.

Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Anmäl
2017-04-10 12:12 #3 av: pensionär

Tack,frågan uppfattas fel. Har en annan tråd som jag kan fråga på.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.