Annons:
Etikettupplevelser
Läst 1242 ggr
Solrosan
2017-03-27 18:15

Vad är det som händer?

Hej på er alla! 

Jag är ny här och har funderat mycket av och till på vissa saker som jag upplever. Jag har personer i min närhet som är andliga och som säger att det jag upplever är en början på nånting men jag skulle bara behöva bolla detta med några fler. Kommer här att berätta några av de saker jag varit med om och skulle bli så tacksam för feedback m.m från er. 

Jag har flera små upplevelser men fokuserar på de som känns mest relevanta. 

För några år sen när min farfar dog så hade jag en "dröm" samma natt som han skulle begravas att han var hos mig och sa hejdå. Det kändes inte som en dröm egentligen för jag blev lugn av den och det kändes fint. Efter det så började jag få röster som viskade mitt namn på nätterna, och jag fick den här förlamade känslan i kroppen och kunde inte röra mig. Tyckte då att det var otäckt för det hände så ofta. Vaknade också flera gånger av att tv:n gick på ( det har jag upplevt förr med några gånger)  alltid vid de här tillfällen så hörde jag som nåt smällande ljud jag inte kan förklara. 

Detta pågick ett tag för att sen mer eller mindre försvinna. 

Min svärfar fick för ett år sen en obotlig cancer och på bara några veckor var han så dålig att vi visste att snart var det dags eller vad man ska säga. Vi bodde hemma hos honom och hans fru och hjälpte till. Man var ju så trött varje natt och man sov som en stock. Men hans sista natt kunde jag inte somna hur jag än vände och vred på mig. Plötsligt hör jag som tre höga ljud ( undrade vad nattsköterskan höll på med), strax därefter kom en otroligt stark pirrande varm känsla ( det kändes som jag lyfte typ) och jag visste att nu kommer det hända nåt. En svart varelse kommer över mig, jag blir paralyserad och ser varelsens röda ögon och den viskar ett ord till mig. 

Jag är övertygad att det var min svärfar. vi gick ner till honom då ( jag väckte min sambo och hans mamma) och svärfar hade inte gått bort men svärmor sa att hon såg/kände att hans själ inte var kvar längre. Vi kunde gå och lägga oss, då somnade jag direkt och vaknar av att nattsköterskan säger till oss att komma ner och några minuter somnar svärfar in. 

Efter detta har jag haft få tillfällen med denna pirrande, varma. lyftande känsla ( vet inte hur jag ska förklara det men varje gång så känns det iallafall som det är dags att nåt ska ske typ) men inte lika intensivt. hade en inatt igen men det är som att det liksom inte blir tillräckligt. 

Är det nån som varit med om liknande? Nån gång var jag ( tror jag ) utanför kroppen med och åkte upp till grannens lägenhet ( var mörkt så jag såg inte nåt specifikt) men sen small det till och jag åkte tillbaka. 

Drömmer jag? jag tror inte det men om jag inte drömmer skulle jag gärna vilja veta vad det är och vad kan jag göra för att styra det. 

Jag hoppas nån orkat läsa och ser fram emot lite svar. 

trevlig kväll på er.

Annons:
Amandla
2017-03-27 21:54
#1

Har du läst om Sömnparalys? (klicka på det understrukna ordet), det låter som att det är vad du upplevt blandat med UKU = ut ur kroppen-upplevelser, plus att du verkar känslig för andlig kontakt. Kolla gärna i Hjälptråden (klicka på länken), där finns många goda råd och tips om vad det kan innebära.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
rossy
2017-07-06 18:10
#2

Hej

Är ny här och valde ett inlägg på måfå. Jag fick rysningar när jag läste om upplevelserna som  du "solrosan" varit med om, har haft liknande upplevelser själv. "sömnparalys" har jag t.ex. råkat ut för några ggr det var obehagligt. Har nu fått förklarat vad det är vilket var intressant. Jag upplevde också att jag ej kunde röra mej och någon viskade i mitt öra.  Jag kämpade för att komma loss och för att vakna. Upplevde också att skepnader passerade genom rummet. Har även drömt om att jag pratat med nyligen avlidna personer i mina drömmar. Spännande att man ej är ensam om dessa upplevelser.

Upp till toppen
Annons: