Annons:
Etikettmedium
Läst 1323 ggr
mjaoooo
3/27/17, 8:06 AM

Om en synsk säger hur man ska dö

Var hos en person som säger sig vara medial och synsk. Jag vet att en vanligt medium i sitt jobb inte får berätta om när man ska dö. Men den här kvinnan gjorde de, hon grät och var helt hysterisk när hon berättade de. Alltså enligt henne ska jag och min dotter bli attackerade på en äng/större gräsplätt av en man. Troligtvis mitt ex, ja han har dentenser att bli våldsam och är inte riktigt som han ska. Så hjälp :( tänker på när? I sommar? Kan jag förhindra detta? Mått riktigt dåligt efter de här. Och stämmer det verkligen att folk kan se sånt? Just nu hoppas jag de inte :(

Annons:
Magi-cat
3/27/17, 8:15 AM
#1

#0 Så fruktansvärt! 😡 
Bry dig INTE om det där "mediet", hen var bara ute för att skapa dramatik och på något sjukt sätt göra sig själv märkvärdig.

Snälla du, lägg det där åt sidan och tänk inte på det mer!

Ingen seriös skulle någonsin skrämma upp dig på det där sättet!!!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

molam
3/27/17, 8:21 AM
#2

Om hen hade varit Synsk hade hen inte Sagt så, Jag har fått för mig att dom som kan sådant, har väldigt mycket empati, och dom skulle för hela sin värld inte skrämma upp nån på de viset Speciellt inte med att folk ska dö. har dom på nått sätt att man ska dö hade dom nog mer "Talat i gåtor"

"- Jag ser att du bör se upp, när du går på en stor äng när mörkret har fallit"

Eller liknande.
Jag anser att du inte behöver Bry dig om den där så kallade synska personen.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Sommarek
3/27/17, 8:51 AM
#3

Det finns inget som är hugget i sten eller oundvikligt; livet ändrar sig hela tiden beroende på vilka val man gör. Att säga så till dig är fruktansvärt oseriöst, och om hon nu ändå var tvungen att säga det (av någon anledning), så skulle hon i alla fall haft den goda smaken att ge dig mera information så att du kunde undvika vad det nu var hon trodde skulle hända. Antagligen är hon inte synsk utan bara skapare av drama.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

mjaoooo
3/27/17, 8:55 AM
#4

Skönt att läsa era svar. Vet att hon är sjuk, adhd och bipolär + alkoholist. Hon hade druckit när hon berättade detta oxå. Sen verka hon va jävligt paranoid, för hon ringde sin kille på jobbet å anklagade honom för att va otrogen. Hon byter kille hela tiden… så stabil är hon inte. Men hon berättade andra saker som stämde, det handlade om när pappan till min dotter hade vårdnaden, att vid 2 tillfällen hade hon ramlat i vattnet för han inte hade uppsyn, att han skrikit åt henne när han va påverkad. Och de kan jag tro, då jag vet vilken hemsk människa han är. Men att han kommer mörda mig… :/ kanske ska lägga ner den där polisanmälan mot honom om tidigare misshandel. Kanske pga de han tänkt döda mig. Kan inte låta bli att va rädd ;(

mjaoooo
3/27/17, 8:55 AM
#5
mjaoooo
3/27/17, 8:55 AM
#6
Annons:
Aleya
3/27/17, 9:01 AM
#7

#4 lär dig en sak. När en som är alkoholist börjar gorma om saker i fyllan, eller folk med många promille i blodet överlag. Så lyssna inte. Det är bara dravel. Sluta lyssna på den där människan alls oavsett hur rätt hon haft innan. Hon verkar inte klok för fem öre Och du ska INTE lägga ner någon anmälan emot denna mannen bara p g a detta. Det går egentligen inte alls säga att saker kommer ske. För inget är hugget i sten.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Magi-cat
3/27/17, 9:03 AM
#8

#4 Så, nu har du själv konstaterat att den som skrämde upp dig är en labil människa, t.o.m. sjuk och paranoid. Låt dig inte påverkas, snälla.

Agera som om din kontakt med hen aldrig ägt rum. Lägg framför allt inte ner polisanmälan eller ändra någonting pga av henne!

Beklagar allt du råkat ut för. 

Kram! 🌺


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Sommarek
3/27/17, 9:15 AM
#9

#4 Ja, som de andra säger - du har ju mer eller mindre besvarat dina egna funderingar. Det säger ju sig självt att en människa som är påverkad inte kan ge dig några vettiga svar. Glöm henne.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

mjaoooo
3/27/17, 6:45 PM
#10

Det känns ju tryggare nu, efter läst era svar. MEN varför säger man nått sånt? Missnöjd med sitt eget liv så man vill kladda ner andras? Jag vet fortfarande inte vad jag ska tro. Jag är oxå bipolär, har haft alkohol å tablettmissbruk å hatat mitt liv, men inte fan skulle jag hitta på nått sånt? Hon grät å sa att min dotter behöver mej, det var pga allt jag fick veta ifrån henne, vad han gjort mot min dotter, som fick mig i hetaste lagret att anmäla gamla brott han gjort, jag hatar han, har har inför mina ögon skrikit åt min dotter, och tycker det är ok att supa när man har hand om en 4åring! Så det hon sa… va lixom sånt jag oroat mej för, haft på känn. Vet inte hur HON kan veta detta? Hon sa även att när hon jobbat på ålderdomshem, sett den döda tanten, brevid den levna. Å sett hur tant ska dö… Asså ändå känner jag lite, ni kanske skriver som ni gör för att jag inte ska oroa mig å må dåligt när jag ändå inte kan göra nått åt ödet, ödet tror jag på. Kan hon va psykotisk? Läst på om en hel del… men detta va lixom.. sånt skojar man inte. Känner lite att jag aldrig kmr våga va med min dotter på en äng… fan :/

mjaoooo
3/27/17, 6:45 PM
#11
Magi-cat
3/27/17, 7:50 PM
#12

#10 Fundera inte mer över henne eller varför hon gör som hon gör osv. Det gör bara att du inte kan släppa det här. Se det som en erfarenhet men lämna det bakom dig.

🌺


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Sommarek
3/28/17, 9:03 AM
#13

#10 Det är inte alla som har samma kontroll över sig själva när de är onyktra. Kanske var det så att det hon såg var verkligt för henne, precis som mardrömmar är verkliga och hemska för de som drömmer dom men inte påverkar någon annan.  Det behöver ju inte betyda att det kommer att inträffa.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Annons:
Aleya
3/28/17, 10:27 AM
#14

#10 ingen idé att gräva i varför hon gör som hon gör. Gå bara vidare och se detta som ett kapitel i din bok av erfarenheter.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Sagaliten
3/29/17, 5:16 AM
#15

Är något jag fick lära mig under min utbildning att får man saker som ingen säga negativa saker som personen inte kan påverka och absolut inte prata om död eller sjukdomar. Om man skulle fått någon indikation tex om bilolycka hade man kanske kunnat blicka in ett kör nu försiktigt i samband med att man avslutar. Eller om det är hälsorelaterat tänk på att vara rädd om dig och din kropp, det är den enda du har. Så man ändå väcker tanken utan att alarmera. Men kan man inte lägga fram det på ett sätt som inte väcker oro så gör ban bättre i att vara tyst. Som någon skrivit så är inget hugget i sten. Fria viljan finns och den kan förändra saker helt. Varför hon gör så är med all säkerhet för att hon vill få dig rädd och osäker och kanske skapa lite an en beroendesituation där du behöver henne för att försöka få veta mer om det hela. Men skulle nog inte rekommendera dig att gå till henne alls. Både alkohol och diagnosen. (Utbildad och jobbat inom psykiatrin) Och generellt så ska man inte dricka på de allra flesta såna mediciner och definitivt inte i större mängder utan inom vad som är rimlig, dvs ett par glas. Dricks det för mkt och ofta så påverkar det medicinerna (om hon ens tar mediciner). Släpp det och vänd dig till ett seriöst medium istället ❤️

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

Upp till toppen
Annons: