Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (2) Senaste inläggen

Alternativmedicin, hälsa m.m. Andar/Spöken Andlighet Barn i Andevärlden Barn/Ungdomar Bok- och filmtips Dagens Ros / Dagens Kram Dikter, visdomsord Drömmar/Drömtolkningar Foton Frågor ang. sajten, funktioner m.m. Healing iFokus-information Info från admin Kurser Länktips Medialitet Meditation Medium Musik Mytologi/Naturväsen Mässor, storseans, arrangemang, träffar Ny medlem/presentationer OT Bildgalleri OT från tråd Off Topic Oförklarade Fenomen Redskap: tarot, pendel, kristaller m.m. Reinkarnation/Tidigare liv Seans - upplevelser & frågor Sorg Tips & Råd TV/Tidningar/Radio m.m. Tävlingar och lekar på sajten och iFokus Undersökningar UFO Upplevelser Videoklipp Övningar Övrigt
Medialitet

Rädsla och blockering

2017-03-10 20:17 #0 av: henteria

Det är såhär att jag har ett stort problem som jag känner att jag vill ta itu med. Problemet är att jag inte riktigt vet hur och jag vet inte ens om det här är rätt forum så har skrivit i fler.

Jag har ett starkt intresse för det mediala och spirituella. Jag har inte varit med om mycket men det är några händelser som gör att jag starkt tror på andar osv. Problemet är att jag är livrädd för allt som har med det övernaturliga att göra. Jag är rädd för ganska mycket i livet faktiskt och jag känner att rädslan verkligen styr mitt liv. Jag kan inte kolla på Det Okända utan att få stark ångest vilket ju såklart är extremt jobbigt. Dock tycker jag om det så mycket så jag liksom väljer att stå ut med den ångesten ibland men jag känner att jag verkligen vill ta bort den här rädslan.

Jag känner att jag har en stark blockering som liksom stoppar mig från att se saker, höra saker och känna saker. Det har bara hänt ett fåtal gånger att jag känt att det varit någonting liksom och jag tror att min rädsla är den där blockeringen. Att jag bara stött på andar som vill mig väl och därmed undviker att visa sig.

Kan jag på något sätt bearbeta den här rädslan? Hur gör jag? Snälla hjälp mig så att jag kan hjälpa andra.

Anmäl
2017-03-10 23:44 #1 av: Huygens

Bearbeta? Du kan möta rädslan.

Anmäl
2017-03-12 17:50 #2 av: henteria

Det är det jag funderar på hur jag ska göra för det är det jag vill göra. Jag vill ta itu med den, inte trycka bort den och låta den komma tillbaka om och om igen.

Anmäl
2017-03-12 17:55 #3 av: Huygens

En person som vill höra och känna saker, men är rädd för det och som vill möta rädslan, kan välja en tidpunkt för att sitta ner och känna efter och höra efter.

Eller så kan personen välja att låta bli.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.