Annons:
Etikettmedialitet
Läst 908 ggr
Sanel87
2/11/17, 6:23 PM

Medial

Hej hoppas jag har kommit rätt nu….jag kan känna när min fru har ont nånstans tx magen då har jag ont på samma ställe eller om hon mår illa.och så. lika så barnen kännet hur folk mår helt enkelt och så..känner närvaro hela tiden att nån är i samma rum som jag får rysningar på på ryggen enbart ryggen har det med närvaron att göra? Sen så kan jag bara få upp bilder i huvet som en lite kort film och det kan vara vad som helst ser det bara framför mig och nån känsla …lite svårt att tyda det bara och vad som menas mefd det och det kan hända lite ofta…vet nån hur jag ska göra här på bästa sätt …just det med film bilderna som ploppar upp..

Annons:
tarantass
2/11/17, 6:51 PM
#1

Har du läst på om det som kallas "högkänslighet" och sett efter hur långt det kan stämma? Googla på ordet så bör det komma det upp en del.

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

Sanel87
2/15/17, 8:29 AM
#2

Aa ..men rätt intressant att man kan ändå känna av människor och dess närvaro som tx om dom mår dåligt eller är sjuka eller har ont… men även andar faktist ser inte dom eller hör än men känner närvaron

[lily99]
2/15/17, 4:15 PM
#3

Hur länge har du känt detta? Jag tror att detta är ett Tecken på att du är en healer. Jag tycker du borde söka dig till ett medium, du kommer känna att du hittat rätt…

tarantass
2/15/17, 7:24 PM
#4

#2: medialitet och liknande skulle man nog kunna säga är former eller (höga) grader av högkänslighet. (Vilket förstås inte en som inte går med på att de finns skulle gå med på.) Jag tror det kan vara bra att börja med att utforska den enklaste förklaringen och se hur långt den håller. Om det verkligen finns något den inte förklarar kan man gå vidare till en mer "långsökt".

Själv skulle jag tro att helare ligger en bit upp på den skalan. Då måste man vara väl bekant med det man upplever, kunna styra relevanta delar av det, veta att man kan hjälpa andra (mer än placebo) utan att det kostar en själv för mycket och så.

Men sådant här kan man nog aldrig säga så mycket om över ett nätforum. Det behövs experter och det behövs IRL-kontakt.

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

Frida Bergqvist
2/21/17, 8:20 PM
#5

Du Sanel känner precis så som jag gjort i mycket länge. Under stressade perioder har jag vänligt visat att jag inte kan hjälpa till "just nu" och att jag är nybörjare, så ha tålamod. Jag har läst allt jag kan komma över och övat, och rätt vad det var har jag insett att det inte är jag när upplevelserna kommer starkt, utan en rad försök till kommunikation med personliga kännetecken av döda, samt levandes om tex hur de mår. Hörande är knepigare, men när energin kommer så skriver jag ner och skissar det hag upplever. Blir lätt 3 A4. Och går liksom igenom frågor och tex hur de dog etc. Det är inte bra att bara ta emot från vilken själ som helst. Bestäm när det passar dig och bjud in dem istället till kommunikation ned koppling till en du ska förmedla till. helt klart är du öppen med fler sinnen. Jag har förstått att set är lika bra att göra något åt det och hjälpa, än att ignorera hela livet. : )

Upp till toppen
Annons: