Annons:
Etikettfoton
Läst 3043 ggr
Freedam
2017-01-31 00:31

Spöke fångat på bild?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, jag är helt ny här så jag vet inte riktigt hur detta funkar men jag googlade lite och kommit över denna sida. Jag tog i somras en bild på vårt sommarställe. Jag reflekterade inte mycket över bilden då men sa till min man för några veckor sedan att det vore läskigt om man zoomar in fönstret på övervåningen så ser man någonting. Sagt och gjort så gjorde jag det och fick mig kalla kårar. Gården är från 1784 och en hel del människor har passerat där längst vägen. Ser ni någonting i fönstret på ovanvåningen?

Annons:
[PeterTM]
2017-01-31 00:48
#1

Nix

VildaVittra
2017-01-31 01:18
#2

Om huset är från 1784 så lär fönsterglasen vara ganska buckliga, så jag skulle säga att orsaken till att reflektionen är ojämn är just pga det.
Om du någonsin varit på Skrattkammaren med dess speglar på Gröna Lund, så har du sett vad buckligt glas kan ställa till med.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

greenseng
2017-01-31 01:18
#3

  Skulle kanske vara att någon eller något särar på gardinerna och kikar ut. Men det kan naturligtvis bero på att gardinerna är lite oregelbundet fästade. Bilden är helt enkelt för otydlig.

Och det kan ju helt enkelt vara en helt vanlig människa.

Rekommenderar en systemkamera med ett bra teleobjektiv.

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Freedam
2017-01-31 01:25
#4

Vilda Vittra: Jag är osäker på om fönstren är så gamla men visst kan gamla fönster ge reflektioner. Bara svårt att förstå hur att reflektionerna bara ter sig dör gardinen inte hänger men… jag kanske tolkar in.

Freedam
2017-01-31 01:28
#5

Greenseng: Det är vårt sommarhus och det var bara vi på hela berget, ca 1 mil in i skogen, just då och vi alla är samlade på gården så någon helt vanlig människa är det inte. Men jag får ta en bild vid ett annat tillfälle med bättre objektiv för att se hur den bilden ter sig. Jag blir ju lite nyfiken.

[GIKmio]
2017-01-31 01:40
#6

Det kan vara en reflektion i fönsterrutan. Ska zooma in på datorn någon dag.. inloggad på mobilen nu. Annars en fint sommarställe..Känns som en gemytlig o lugn plats.. Jag känner en viss trevnad..

Annons:
greenseng
2017-01-31 04:00
#7

#5

  Det låter väldigt bra och utan tvekan spännande. Ser fram emot resultatet. 🙂

Råkade av rena tillfälligheter hamna i två faktisk "en smula märkliga" hus. Och nog hände det lite märkliga saker där. Inte så speciella kanske men ändå lite lustiga faktiskt. Fast tittar man lite mer tvivlande på dem så kan man väl hitta helt naturliga förhållanden. Många gånger är det mer "känslan" som är ganska fångande. Men det där med känsla är lite svårt. Det är svårt att fånga "känsla" på bild såvida den inte är helt uppenbar.

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

_Fisken
2017-01-31 06:10
#8

Jag tycker att det inte är nåt skumt som syns i fönstret. Supermysigt hus förresten…

flocken
2017-01-31 09:52
#9

Ser absolut något i fönstret. Behövde inte zooma något speciellt. Väldigt tydligt. Känslan av en man från långt tillbaka. Kläder… ljusa men tåliga. Eller väldigt slitna. Spännande ☺

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Denna kommentar har tagits bort.
drömmare
2017-02-03 18:04
#11

Inget i fönster som inte  är  normalt

MissClue
2017-02-04 11:44
#12

Jag ser ett stort ansikte, betyder dock inte att det är ngt annat än min hjärna som gärna uppfattar ansiktsmönster. mysigt hus =)

I love not man the less, but Nature more…

[Devya]
2017-02-06 16:22
#13

Ser faktiskt inget särskilt. :) Ibland kan man börja inbilla sig saker och ting bara för att.:)

Jag tycker det ser ut som ett jättefint ställe. *vill också ha*

Annons:
Upp till toppen
Annons: