Annons:
Etikettövrigt
Läst 785 ggr
Identitetskris
2017-01-24 19:10

Kraftdjur

Alla har vi ju Kraftdjur och jag vill väldigt gärna veta vad mitt är.

Jag har aldrig fått till det i Meditation eller på egen hand, kan någon annan få reda på någon annans Kraftdjur som kan hjälpa mig?

Annons:
greenseng
2017-01-24 19:19
#1

  Kraftdjur kan visa sig i drömmar.
Om det börjar stråla så kan du vara säker på saken.

Att någon annan skulle kunna spåra ditt Kraftdjur är extremt ovanligt.
Då skall helst personen vara begåvad med det som i indianvärlden benämns "Örnens öga". Och detta är mycket, mycket ovanligt.

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

[NeferNefer]
2017-01-24 19:35
#2

#0: Om du har chans att göra en trumresa kan du resa till Underjorden och träffa ditt Kraftdjur där. Det är det djuret som visar sig för dig fyra gånger. Det händer att shamaner kan resa för att hämta hem någon annans Kraftdjur.

#1: vilken "indianvärld" är det du talar om nu? Och något "Örnens öga" har jag inte hört talas om förr, var kan jag läsa om det?

Identitetskris
2017-01-24 19:37
#3

Okej, vad synd! Då får jag vänta på drömmarna.

Men jag har mycket kontakt med min guide via pendel, kan hon kanske veta?

greenseng
2017-01-24 19:58
#4

#2

  Den jag hörde om detta från var en apache. Även om han hade kontakt med många riktningar inom indianvärlden. Så han var inte bara bunden till apachernas kultur.

Indianvärlden är alltså väldigt stor. Där finns många olika kulturer. Man behöver ju bara se skillnaderna i vår egen värld. Det är en skillnad mellan exempelvis Sverige och Marocko. Eller bara mellan Sverige och Nederländerna.

"Örnens öga" är ingenting man behöver hitta i några böcker. Även i indianvärlden är det stor skillnad mellan de som har högre kunskap eller de som hanterar religionen i fråga. De som har högre kunskap bor många gånger lite avsides. Mer för sig själva. Och de uttryck de använder behöver inte vara kända inom den "vanliga" befolkningen. Och definitivt inte inom vår kultur.

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Identitetskris
2017-01-24 22:00
#5

#2 Trumresa är något jag är aningen skrämd för så det är inte riktigt aktuellt😟

greenseng
2017-01-24 23:22
#6

#5

  Ok. En trumresa kan faktiskt vara oerhört intressant. Men… det beror på vem som henterar trumman och… faktiskt på själva trumman. Hur konstigt detta än låter. Det finns trummor och trummor. Men en "verklig" trumma låter sig inte hanteras av vem som helst. Så ofta går det hand i hand. En som kan det där med trummande har ofta tillgång till en "verklig" trumma.

Så jag kan förstå dig här. Det är inte speciellt ofta man träffar på någon som verkligen behärskar det där med att "trumma". Och din försiktighet har jag respekt för här. Man skall inte lämna ut sig hur som helst till vem som helst.

-----------------------------------

Det finns ett litet tricks som eventuellt kan hjälpa dig med det här.

Jag är nu inne på det som kallas drömmande.

Något som kanske inte är alltför känt (jag vet inte riktigt hur det är idag) det är att man kan ge sitt "inre" speciella instruktioner. Låter lite märkligt kanske, men det är faktiskt sant. Och detta kan man ofta ha stor användning av.

Nästa gång du lägger dig att sova så, när allt är klart och du just skall till att somna in, då skall du passa på att ge ditt inre en instruktion. Alltså att ditt inre skall hjälpa dig att lösa ett problem. Och du "säger" precis som det är. Att du vill möta ditt Kraftdjur i en dröm. Detta behöver du alltså inte säga högt utan det fungerar bra, kanske till och med bättre, om du tänker det "högt" inom dig själv. Säg att du vill ha en vacker dröm och att du får träffa ditt Kraftdjur i din dröm. Och att du skall vara medveten i din dröm och komma ihåg drömmen när du vaknar.

Detta behöver inte fungera första gången utan försök komma ihåg att upprepa detta varje gång du skall lägga dig att sova. Det kan ta lite tid innan ditt inre förstår och accepterar att du menar allvar. Så att det inte bara är en tillfällig "nyck".

Jag misstänker att du kommer att bli ganska förvånad, faktiskt.

------------

Sedan så finns det Kraftdjur och Kraftdjur. Ett vanligt Kraftdjur är alltså att betrakta som en typ av skyddsande som du har med dig genom livet. Och man kan ha mer än ett och de kan också bytas ut allt eftersom  tiden går.

Men det finns en helt annan typ av Kraftdjur. De är betydligt mäktigare och ligger på en svindlande hög andlig nivå. De är betydligt svårare att komma i kontakt med. Och skulle du till äventyrs lyckas att komma i kontakt med ett sådant fenomen då kommer ditt liv att ta en specielll inriktning som redan var bestämd innan du föddes.

De här kraftdjuren (letar förgäves efter  ett annat uttryck här men finner inget) är direktkopplade till det högsta. Alltså det som brukar benämnas "Den Store Anden" eller något liknande. De är också kopplade till det som brukar kallas de fyra riktningarna. Benämns ofta efter de fyra väderstrecken eller vindarna men har egentligen inget med väderstreck att göra. Det har med fyra multidimensionella eller kanske intradimensionella riktningar i kosmos att göra. Typ …dimensionella här är bara klumpiga ord egentligen. Men jag använder dem bl.a. för att skilja dem från vanliga jordiska riktningar.

Dessa fyra djur kan skilja sig åt beroende på vart kulturen i fråga är geografiskt placerad.

Men upplevelsen av dem är oerhört stark. När jag frågade min lärare varför i allsin dar de tog formen av djur så satt han tyst ett tag. Sedan så svarade han:

"Detta finns det ingen möjlighet att förklara. Det måste upplevas praktiskt. Så inatt skall du ha en dröm. Och då får du själv se. Men det är kanske dags att ge en varning här. De flesta som har denna dröm brukar vakna skrikande av skräck. Bara så du vet."

Nu gick det inte så långt att jag vaknade skrikande av skräck. Men nog fick jag respekt alltid. Det skall gudarna veta. 😃

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Annons:
Upp till toppen
Annons: