Annons:
Etikettandlighet
Läst 1325 ggr
iza89
1/16/17, 12:27 PM

En väldigt märklig händelse - läs!

Hej! Nu ska jag berätta om en händelse som inträffade i början av januari 2017 (OBS! Lång text!) Ni får gärna kommentera om något i 'berättelsen' är oklart eller om ni har någon fundering, som jag har, varför detta hände. På julafton var jag ute på krogen med familj och vänner, hade det jätte kul. Jag träffade bl.a. min jobbkompis/kompis och för första gången träffade jag hennes kille. Han var inte direkt så social, men tänkte inte så mycket på det, han kanske var trött eller för full helt enkelt. När det var dags för krogen att stänga träffade jag dom igen och satt och pratade en stund, mitt i allt fick jag en keps på skallen. Tänkte inte alls på det och när jag kom hem tog jag bara av mig den. Dagen efter började jag undra var den kom från, jag hade en känsla av att den nog kom från min kompis kille men hade inget minne av att han hade på sig en keps. Jag tänkte att jag skulle kontakta min kompis och höra om det var hans, men som vanligt går dagarna och man glömmer lätt. Jag har en korg som jag ställt på min skohylla där jag först lagt alla mina kepsar och överst alla mina hattar, lägger denna keps tillsammans med alla andra, under hattarna. På nyårsaftons natten dör denna kille, mycket tragiskt och jag kunde inte sluta tänka på honom och på min stackars kompis som hittade honom. Det blev nästan jobbigt hur mycket jag tänkte på det och jag kände honom inte ens! Så, en natt när jag försökte sova så hände det något MYCKET märkligt. Jag har två små kattbebisar hemma och de lekte för fullt den här natten och därav hade jag svårt att sova. Jag hör att dom är i köket, hör världens smäll och antar att dom rivit ner en blomkruka (det hade hävt x antal ggr tidigare, så jag vet hur det låter). Går upp, tänder en lampa i hallen, går in i köket och ser mina katter stå på köksbänken - jätte rädda. Ser ingen kruka ligga på golvet, märkligt. När jag vänder mig om så ligger denna keps jag fått på mig under julafton - mitt på hallgolvet med skärmen riktat mot mig. Det konstiga är att korgen står fortfarande som den ska, med kepsar och hattar i den vanliga ordningen. Hur tog sig kepsen ut?! Och varför denna smäll?! Efter detta så var mina katter cool lugna och somnade på en gång. Såklart så tänkte jag på detta dagen efter, tänkte att jag måste ta reda på om det var hans keps. Men lägger tankarna åt sidan - nu får jag lägga av. Har jag framkallat detta själv? Det går någon timme och jag ska kolla om det hänt nått på fb, som man gör. Vad är det första som dyker upp? Jo, en bild på denna kille med kepsen som jag har hemma.. Är allt detta bara en konstig händelse? Har jag med alla mina tankar framkallat något? Vad tror ni? Kan det vara han? Fast jag inte ens kände han? Jag ska förövrigt ge kepsen till hans tjej, där den hör hemma.

Annons:
Sommarek
1/16/17, 1:05 PM
#1

Han kanske helt enkelt ville att tjejen skulle ha hans keps.  ;)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

iza89
1/16/17, 1:21 PM
#2

Man behöver ju inte skrämma livet ur nån mitt i natta för det😝

flocken
1/16/17, 1:31 PM
#3

Jag blev helt varm i kroppen. Lämna tillbaka kepsen. Det är det han vill.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

flocken
1/16/17, 1:32 PM
#4

Kanske detta oljudet var det bästa han kom på för att få din uppmärksamhet?

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Sommarek
1/16/17, 1:33 PM
#5

#2 Du sa ju själv att du hade glömt av det, så varför inte göra intryck? Du lär ju inte glömma det nu.   ;)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

iza89
1/16/17, 2:32 PM
#6

Nej glömma var det sista jag gjorde.. ;p Jag har kontaktat min kompis men vill inte tjata på henne att vi ska ses, förstår ju att hon har det förjävla jobbigt. Men hoppas han förstår att hon kommer få den :) Jag har alltid dragit till mig sådant här, så det kanske inte är så konstigt när man tänker efter..

Annons:
bernadette
1/16/17, 6:56 PM
#7

Jag tror du är väldigt öppen för andevärlden.Om du tänker tillbaka så kanske du varit med om andra oförklarliga händelser också.Väldigt tragiskt det inträffade med där killens bortgång.Jag tror att han visar sig så kraftfullt för dig just med anledning av att du kan känna av hans energi.

iza89
1/18/17, 3:55 PM
#8

Ja jag har varit med om väldigt mycket saker.. men nu var det längesen då jag har haft fullt upp med mig själv av olika anledningar och jag är aldrig med om nått då, jag tror de håller sig undan lite mer då. Så blev lite paff av att han dök upp av den anledningen oxå

Sommarek
1/18/17, 4:03 PM
#9

Man "väljer" ofta mer eller mindre medvetet bort sådant här när man har fullt sjå med bara en värld, så det är inte så konstigt.  ;)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

iza89
1/23/17, 7:00 PM
#10

Sant! Nu har hans tjej, min vän, fått kepsen :) hon blev väldigt glad och hoppas han också är det!

Upp till toppen
Annons: