Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 919 ggr
Krusidullen
1/6/17, 10:41 AM

Spöken i köket?

Det är så att på nätterna slår det i köksluckorna speciellt när jag inte har städat eller plockat undan allt i köket det börjar bli lite ströigt nu, det har alltid varit så ända sen jag flyttade in i lägenheten,

Min kompis som bodde här innan har dock aldrig hört något alls,

vet inte om det har något med att jag mediterar en del så jag ''öppnar'' mig

vet inte heller om jag är en sån ''mottaglig'' eftersom jag vet att någon liknande går i släkten på morsans sida fast det är ju dock lite ''hush hush'' om det, för både jag och morsan har tex rum som vi undviker eftersom de känns konstiga och ibland är det bara små platser som känns konstiga

MVH

Annons:
Ghosthunter
1/6/17, 10:55 AM
#1

När såna fenomen som att köksluckor slår, behöver man inte alls vara troende eller öppen för att uppleva. Det är något som världens värsta skeptiker skulle kunna uppleva. Det gäller bara att man inte är döv!

Mycket tyder på att anden/spöket som gör detta är bunden till dig och vill tala om att det är dags att städa i köket😉

Sen har du rätt i att Meditation gör att man lättare öppnar upp.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

vargman
1/6/17, 11:06 AM
#2

Kände precis likadant som som Ghosthunter. Någon som du är bunden till vill att du skall städa. Får även till mig att du säkert har lite koll på vem det är Krusidullen. Vem av de dina var noga med städ och att alltid hålla rent och snyggt omkring sig? Jag får känslan av att det är en liten dam med glatt och skämtsamt humör. Känner nämligen lycka och skratt när jag skriver detta inlägg.😃

Krusidullen
1/6/17, 11:15 AM
#3

jag kan ju erkänna att jag inte är det mest städa samma personen,
nä ingen i min närhet har gått bort alls, varken hunden eller mina sköldisar reagerar på det heller,
ibland har jag mkt att göra med jobb,festen och festivaler så finns inte allt tid till det.
sammlar mkt på lp skivor och planscher kan det ha kommit något därifrån?
med tanke på att vi är en hund släkt så alla är vana att ha skit runt om sig även 2min efter man städat

bernadette
1/6/17, 12:48 PM
#4

Kan det vara en av lägenhetens tidigare ägare/hyresgäst? Ibland vaknade jag av att det doftade mat mitt i natten.Bor i fristående hus.Ibland hördes det även små trevliga husliga ljud från köket som att nån stod och donade där inne.En morgon tidigt när jag närmade mig dörröppningen till köket så såg jag en ljusgestalt svischa förbi dörröppningen i riktning mot skafferiet och platsen där köksbordet står.I det här fallet kändes det familjärt.Som en mormor.Min mormor finns inte i livet längre.Hon dog innan jag föddes men jag hart hört att hon skulle ha varit mkt huslig av sig.Alltså gillat att laga mat,baka etc.Det här var bara en parentes dock.Ha det gott.

Krusidullen
1/6/17, 12:53 PM
#5

ibland har jag känt lukten av mat men har alltid antagit att det varit ifrån nedre våningen har inte en aning hur fläkt och ventilation system fungerar om det är det ena eller andra.
jag är väldigt känslig för lukter känner minsta lilla och de gör mig med osäker vilket av det kan vara.

Med det att de kan vara någon tidigare vet jag inte min polare hade lägenheten innan varken hörde eller kände något när han bodde här

Ghosthunter
1/6/17, 4:22 PM
#6

Jo, det kan lika gärna vara en som bott där innan och som kanske var lite pedant och ställer till med ljud för att markera när det är för stökigt.

Här har jag också känt matlukt och kaffedoft. Det brukar stå en tant inne i mitt kök…..jag tror det är hon som orsakar detta. Hon har bott här för längesen.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
Upp till toppen
Annons: