Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 28500 ggr
Lotoz
1/1/17, 3:10 AM

Ghostradio appen

Hej

Har sett en del personer på Internet som använt olika EVP appar på smarta enheter för att skapa en kommunikations länk till andra sidan. Jag har personligen  testat appen "Ghostradio" och har fått en del konversationer, jag ställer simpla frågor och får svar. Appen kalibrerar olika frekvenser. Jag har däremot ingen aning om det verkligen fungerar men man känner verkligen rysningar i kroppen när man det står "närvaro" på skärmen i appen. Väldigt intressant faktist. Har ni testat appen eller liknande appar? tankar?

Gott nytt

Peace

Annons:
Ghosthunter
1/1/17, 5:10 PM
#1

Jag har den appen Ghostradio, men jag vet inte vad jag ska tro om den? Fungerar den verkligen? Jag har fått uppfattningen om att den har ett stort antal standardsvar som den spottar ut då och då rent slumpvis. Visst kan jag känna rysningar när det står "närvaro".

Men har du verkligen fått uppriktiga svar på dina frågor?

Jag har inte lyckats med det ännu.

Sen förstår jag inte alla dessa nummer, t.ex 55, 69, 85, 15 och liknande tal. Är det årtal eller ålder på andarna eller vad?

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Ghosthunter
1/1/17, 5:23 PM
#2

Men det är ganska intressant att rösterna är så olika. Ibland låter det ledsamt och sorgligt och ibland glatt och positivt🙂

Annars föredrar jag EVP inspelat på en vanlig diktafon. De är riktiga spökröster.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Lotoz
1/1/17, 5:53 PM
#3

#1 Ja, jag vet inte heller vad man skall tro hehe. Men jag har testat ett antal gånger 

Om jag låter appen kalibrera till 100% ger de bättre svar tycker jag. Jag har skrivit ner en del och pusslar sedan ihop orden för att försöka förstå något :)

Peace

Ghosthunter
1/1/17, 6:03 PM
#4

Ja precis….den måste kalibreras till 100% innan det känns pålitligt. Dessutom är det ju lättare när texten kommer, annars kan det vara svårt att höra vad den säger.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Aaangelica
1/1/17, 6:59 PM
#5

Hej! Jag installerade den appen idag men förstår den inte riktigt. Jag förstår inte svaren, kan man på något sett få svaren att synas i text på appen och isåfall hur? Jag har fått en del svar, först från en kvinna, men som sagt så förstår jag inte svaren utan det låter mer som mummel. Stängde av appen och prövade ungefär en timme senare, då låg min katt i famnen och jag fick några ord från en man, som jag inte heller förstod. Dock fick jag ett ord som hördes väldigt högt och tydligt där mannen sa "klappar". Då fick jag lite rysningar och stängde av appen.. 🙈 Men undrar som sagt ifall man på något vis kan få fram text på vad dem svarar? 😊

Aaangelica
1/1/17, 7:25 PM
#6

Ah nu kom texten! 😊 Fått lite ord såsom "krävdes, lågor, kolliderade, orolig" osv. Känns lite creepy, men hur trovärdig är appen tro? 😊

Annons:
Lotoz
1/1/17, 7:31 PM
#7

#6Hej! Du jag vet inte hur trovärdig appen är tyvärr. Men om du vill få texten att synas måste du låta appen vara påslagen och kalibrera till 100%. Det fungerar för mig iallafall.

Peace

Ghosthunter
1/1/17, 7:55 PM
#8

Japp…det dröjer en stund innan texten kommer. Själv har jag inte riktigt lyckats med att få svar så att jag har blivit övertygad om den verkligen funkar. Men ibland har jag känt av en närvaro när jag har kört appen.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Fillifjonkan60
1/9/17, 9:35 AM
#9

När jag söker på GhostRadio på Google Play så kommer det upp flera varianter, vilken är det ni pratar om? 

Skulle vilja testa.


I Sverige har vi yttrandefrihet
men bara om vi yttrar oss rätt.
Kallas inte det diktatur?


Aaangelica
1/9/17, 8:57 PM
#11

Är det någon här som fått något "riktigt" svar än, som bekräftar att appen faktiskt fungerar? Jag själv har inte använt den på länge ☺

Ghosthunter
1/9/17, 9:08 PM
#12

Inget övertygande svar för mig ännu……inte till 100% i alla fall!

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

The_pearl
1/9/17, 9:16 PM
#13

När appen väl kalibrerat så pladdrar de på som bara den. Idag om jättekonstiga saker 🤔 men har inte fått svar på någon fråga eller så. De har inte tid med det verkar de som för så mycket som de pratar! 😂

Annons:
Ghosthunter
1/9/17, 9:33 PM
#14

Ja, ibland är det ett himla pladder. Men jag vill hellre ha övertygande svar än för mycket pladder. Bättre med kvalitet istället för kvantitet, med andra ord!🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Aaangelica
1/9/17, 9:34 PM
#15

Haha, det är som för mig med då. När den väl kalibrerat så pratar dem som bara den. Ha inte heller fått några övertygande svar, det enda som gör mig lite fundersam är att som jag skrev tidigare, när katten hoppade upp i famnen och jag började klappa honom sa en mans röst väldigt tydligt "klappar". Men annars är det bara svar som inte alls hänger ihop med mina frågor. ☺

Ghosthunter
1/9/17, 9:38 PM
#16

#15 Ja men det lät ju övertygande med att klappa🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Fillifjonkan60
1/10/17, 3:43 PM
#17

#10 Tack för svaret 🙂


I Sverige har vi yttrandefrihet
men bara om vi yttrar oss rätt.
Kallas inte det diktatur?


Lotoz
1/12/17, 3:54 AM
#18

Appen används flitigt i den här videon: https://youtu.be/OPhak2YzPXU?t=1242 Väldigt intressant för er som orkar se den ifrån början.

Peace

Fillifjonkan60
1/13/17, 9:59 AM
#19

Hur kalibrerar man appen?


I Sverige har vi yttrandefrihet
men bara om vi yttrar oss rätt.
Kallas inte det diktatur?


Ghosthunter
1/13/17, 10:36 AM
#20

Den kalibrerar själv….det kan ta upp till 10 minuter eller nåt!

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
Fillifjonkan60
1/13/17, 12:08 PM
#21

Ska den stå på även med inspelningen då eller och hur vet jag när det är klart?


I Sverige har vi yttrandefrihet
men bara om vi yttrar oss rätt.
Kallas inte det diktatur?


Ghosthunter
1/13/17, 12:38 PM
#22

Nej, men det står hur många  procent den har kalibrerats. Men det brukar vara klart när texten kommer.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Fillifjonkan60
1/13/17, 3:58 PM
#23

OK jag testar, tack för dina svar 🙂


I Sverige har vi yttrandefrihet
men bara om vi yttrar oss rätt.
Kallas inte det diktatur?


Ghosthunter
1/13/17, 5:33 PM
#24

Lycka till!🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Fillifjonkan60
1/13/17, 7:02 PM
#25

Nu kom det upp text, tack igen 🙂


I Sverige har vi yttrandefrihet
men bara om vi yttrar oss rätt.
Kallas inte det diktatur?


Ghosthunter
1/13/17, 7:13 PM
#26

👍🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

wickedshadow
1/13/17, 8:05 PM
#27

Jag laddade ner appen, använde den nyss hos en kompis och försökte kommunicera. Har inte fått några övertygande svar så, men det som fick oss skrämds och att avsluta sessionen var när rösten säger "nej" följt av "djävulen". Hur ska man tolka detta egentligen??? Vi blev väldigt skrämda, och det har jag inte varit tidigare av denna app utsn mer nyfiken.

Annons:
Ghosthunter
1/13/17, 8:54 PM
#28

#27 det beror väl kanske på din fråga.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

wickedshadow
1/13/17, 8:58 PM
#29

Tror inte vi frågade något just då. Hade suttit tysta ett tag för det var svag signal, sen kom signalen tillbaka och det första rösten sa var djävulen

Ghosthunter
1/13/17, 9:01 PM
#30

Tja…omöjligt att veta. Kanske var det djävulen?

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

wickedshadow
1/13/17, 9:11 PM
#31

Det hoppas jag inte. Det var väldigt obehagligt! Eller så tyckte anden bara att vi skulle låta den vara ifred kanske?

Ghosthunter
1/14/17, 8:48 AM
#32

Eller bara rent skitsnack eller annars fungerar inte appen? Man kan ju bara spekulera om man inte får svaret rent medialt! Tycker inte du ska haka upp dig på sånt. Det kan leda till rädsla och då kan man råka illa ut. Att inte vara rädd är det bästa vapen som finns mot de onda makterna.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

iza89
1/16/17, 12:35 PM
#33

Alltså ska man verkligen 'leka' med detta och 'utmana' dom..?😬 Jag lyssnade på en podd om det övernaturliga igår men var tvungen att stänga av för jag får för mig att jag drar till mig saker, eller personer rättare sagt. Jag vet inte om jag ens skulle våga använda denna app. När jag var yngre lekte vi ofta med Anden i glaset och till slut blev allt jätte sjukt och vi drog till oss hemska saker

Lotoz
1/16/17, 9:46 PM
#34

#33 Jag är ingen ingen expert på ämnet men har läst nånstans att det handlar om hur öppen eller stängd man är för sådant mentalt. Att "leka" med Anden i glaset utan någon erfarenhet är ju inte vidare bra vad jag hört iaf.

Peace

Annons:
Presence
5/3/17, 7:33 AM
#35

Ibland får man svar som är mycket svåra att förklara. Detta svar gav rysningar i hela kroppen:

Ghosthunter
5/3/17, 8:32 AM
#36

Oj, den var bra👍Ja, ibland får man raka svar som visa sig stämma perfekt och ibland är det rena rappakaljan.

Om vi utgår från att Ghostradion fungerar och att andar talar genom den, så tror jag att rappakaljan kan vara anderöster som bara råkar fångas upp slumpvis, utan att anden har kontakt med brukaren och utan att svara på frågor (så vidare en fråga har ställts) Kanske fångar den upp andar som talar till varandra?

En annan sak kan vara att den inte är fullt kalibrerad. Jag har märkt att de första 10 minuterna brukar vara mest rappakalja och senare övergår det mer i övertygande ord och svar.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

drömmare
5/3/17, 2:21 PM
#37

är det inte helt kommersiellt alltså om pengar så uppfattar jag det

Ghosthunter
5/3/17, 5:46 PM
#38

Jo, naturligtvis är det väl säkert någon som sitter och tjäna pengar på det. Men det behöver inte betyda något.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

erjoh1301
5/22/17, 8:07 PM
#39

Har själv fått svar på frågor som bara jag vet.

Min bror har magproblem och dom sa magen.

Ninethday
5/25/17, 10:23 AM
#40

Jag hade appen igång en timme i förrgår och blev imponerad. Innan den hade kalibrerat hade jag en brusande röst som slöddrade någonting obegripligt. Då sa jag som svar att jag inte uppfattade vad den sa och att den måste prata tydligt och långsamt och då svarade rösten högt och irriterat "du lyssnar inte"! efter det fick jag många "närvaro" men det mäst anmärkningsvärda var när jag fick "närvaro" och jag kände samtidigt en våg i kroppen av kärlek. Rösten sa "titta på". Jag kände hur det pirrade till i min tumme och mitt lillfinger. Jag frågade om det var den som rörde mig nyss och den svarade "även senare". Sen sa den "sömnig" och det stämde bra jag var väldigt trött. Då bad jag den säga sitt namn men då blev det tyst ett tag och sen sa den "skrämmande" Då var jag också tyst en stund och sen sa den "blått"(?). Jag frågade om den var en person som jag känner och/eller haft en relation till och den svarade "båda". Jag låg i sängen och skulle sätta mig upp och kudden som jag haft huvudet på ramlade ner lite och då sa den "kudde". Visst kan det vara slump men man vet ju aldrig :) fick mängder med intressanta ord och meningar och de orden som sades mer än en gång var "upp" och "psykisk" haha vad som menas med de vet jag inte. Jag frågade om min pojkvän och då sa den "nervösa" då frågade jag varför och då sa den "provet". Jag fick ett sms bara några minuter innan av min pojkvän där han skrev att han var supernervös för han väntade på sin tur att redovisa ett arbete i skolan. Någonting negativt som jag uppmärksammat efter min session med ghostradio är att alla mina orkidèer blivit gula och tappat sina blommor som att dom plötsligt torkat ut och jag har en jobbig känsla av att jag har hela huset fullt av andar haha. Men som sagt, vad vet jag ? :)

Ghosthunter
5/25/17, 10:47 AM
#41

#40 Det verkade ju ganska övertygande. Som sagt, den måste kalibreras först och det är ju mycket lättare när texten kommer.🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
Farbror svart
7/19/17, 7:22 PM
#42

Jag har bara bra erfarenheter av appen. Har varit på ett övergivet ålderdomshem och fick kontakt direkt . Första besöket en dam namnet hon gav mig kunde jag återkoppla till en som jobbat där . Inget snack om att det inte var kontakt min pendel gav fullt utslag när radion markerad kontakt slets kedjan av o pendeln tog en flygtur. Senare på kvällen en man och han svarade på frågor tills han blev sur på mig o nöp mig i tummen . Nämnde efternamnet på de som var med mig sammt för bjöd mig att gå in i ett rum "Inget att se " sa han. Respekterade och vi lämnade platsen fick nu på eftermiddagen kontakt med en som varit inblandad i familjen o berättade att rummet jag inte fick gå in i varit sällskaps rum där han visst höll igång med en dam medans en annan fans hemma. Sitt inte hemma o hoppas utan ta med grejerna till ett ställe där man vet finns aktivitet emf,mätare ghoost radion + nya underkläder 😀 så får du en spännande kväll .

santanordic
10/31/17, 12:29 PM
#43

Hejsan, tänkte väcka tråden och bara berätta lite om appen. 

Vi var nere vid Barnmördarkorset för andra gången på ett par månader denna helgen. Vi träffade lite folk där nere som hade EMF mätare som gav utslag lite till o från när man frågade om någon var i närheten dom körde även tre olika telefoner med appen installerad och fullt kalibrerad, och oftast när EMF blinkade upp så blippade det till i appen och dom fick kontakt. 

Jag har varit väldigt skeptisk till appen då det som sagt är inlagt ett antal ord,
3000 om jag inte missminner mig. 

Men det som fick mig att ändra mig var nu i helgen när vi var nere, dels för att EMF-mätaren gav utslag och att vi sen fick kontakt. 

Men även för att jag åker en vit bmw till vardags, och körde även den dit förra gången vi var där. 

Ungefär vid 02 tiden i lördags så satte jag mig i bilen med min kompis för att värma oss, vi startade appen för att se om vi fick någon kontakt. 
Och klart vi fick det, hela 3-4 sessioner under tiden mellan 02 och 03. 

Så fort någon annan kom nära bilen eller öppnade dörren för att prata med oss så försvann "anden" . 
Nu till svaret från anden som både fick mig och kompisen att börja tro att den verkligen funkar. 

- Känner igen
Ja om det är någon av andarna där så bör den känna igen oss då vi var där i många timmar gången innan. 

- Vita bilen
Det svaret kom bara sekunder efter vi fick " Känner igen ". 
Åkte den dit även förra gången. 

Vi frågade även om vi kunde få veta vem vi pratade med.
-Stina
Det sägs att Anna-Stina Samuelsdotter bodde på denna platsen. 

Det var allt från mig.

Ghosthunter
10/31/17, 5:23 PM
#44

#43 Intressanta svar. Ibland får man hårresande korrekta svar.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

HelenaAR
11/3/17, 9:46 AM
#45

Jag testade precis appen och fick lite osammanhängande ord. Ett ord stämde dock väldigt bra in för tillfället, men det var sen inte med i loggen. Lite skumt!

Ska testa mer helt klart.

Belinda123
11/4/17, 7:31 PM
#46

Hur hittar jag appen på App Store? Finns fler olika…

[Jbgs]
11/5/17, 2:00 AM
#47

Tycker den känns sådär. Å om man tänker efter. Hur kan en telefon läsa av elektromagnetism? En telefon har inte denna funktionen. Bluff? Ja det är min känsla… har ja fel? Överbevisa mig ! Vill tro ju ! Finns dock mkt bättre instrument för detta. Men att en telefon klarar fånga upp detta tror ja faktiskt inte på…

drömmare
11/5/17, 4:44 PM
#48

Det kanske handlar just om att tro.

Annons:
[erkkidotter]
12/18/17, 2:06 PM
#49

Har laddat ner den och testat ett antal gånger ; två gånger när jag frågat efter deras namn så har de svarat . En hette Linda och en annan Gustav . En gång fick jag en hel mening ” fråga mig ” Osäker på om man kan lita på den ,är skeptisk men det ska man nog vara. Förvånar mig däremot inte att andar kan tala genom elektroniska saker. Det är väl känt att så är fallet

Ghosthunter
12/18/17, 5:28 PM
#50

Ju mer jag har använt den och ju mer jag har bevittnat andra som använt Ghost Radio, så tror jag att den är bluff. Ibland tycker man att det stämmer, men det är ofta bara en slump.

Det absolut bästa och det som är 100 % pålitligt är en diktafon (eller någon annan inspelbar utrustning) En SB-7 Ghostbox är också väldigt pålitlig. Ska man använda en gratisapp på mobilen, som är ganska bra, kan jag rekommendera EchoVox (finns till Android)

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

drömmare
12/19/17, 4:07 PM
#51

Kan det vara så att Appen kopierar namn man använt  , för  man godkänner villkoren, då kopierar Appen information  från datorn /telefon så någonstans kommer det stämma.   Men inte är det äkta fenomen , vill man sedan tro det ,är det väl okay.

Ghosthunter
12/19/17, 5:21 PM
#52

#51 Så kan det ju vara eller annars är den redan inmatad med an massa ord och meningar.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Upp till toppen
Annons: