Annons:
Etikettintuitionsövningar
Läst 12029 ggr
Amandla
2016-12-31 12:04

Borttappattråden

Om ni inte fått svar i den gamla tråden så ställ frågan igen här! 

Innan du gör ett inlägg i tråden, läs hela detta inlägg för att slippa få ditt inlägg raderat.

På förekommen anledning: det är INTE jag som letar efter föremål eller djur som saknas.

Gamla tråden här:

http://overnaturligt.ifokus.se/discussions/567e823d8e0e74632a00131e-borttappat-traden

  1. Var noga med att bara lägga in bilder som ni tagit själva!! Alla måste följa copyrightlagarna på iFokus, det står i skrivreglerna som vi alla godkänt då vi en gång blev medlemmar på nätverket. Alla inlägg som har en bild som vi ser är kopierad från annan sida tas bort direkt. Bäst är att du istället länkar till en sida där man kan se vad du menar för slags föremål. 

  2. DET ÄR INTE TILLÅTET ATT EFTERLYSA SAKER ELLER DJUR SOM TILLHÖR NÅGON ANNAN!!!

  3. Det är INTE tillåtet att söka exempelvis pengar eller andra saker av större värde. 

  4. Det är ej heller tillåtet att söka saker som är stulna. Det är polisens jobb och skyldighet att lösa brott.

  5. För er som söker ett bortsprunget djur eller något annat, så ber vi er lägga er fråga i den här tråden - men det gäller INTE försvunna människor, det är oetiskt att känna in andra människor utan deras tillåtelse och sådana frågor tas bort direkt. Vi lämnar inga garantier för att ni får hjälp, men vi vill ge en möjlighet till både tränande medium och andra som vill hjälpa till.

  6. Det är frivilliga medlemmar som gör detta på sin fritid så det kan ta ett tag att få svar. Vi är mycket tacksamma för deras engagemang GladDet här är också en tråd där man kan träna på att hitta saker, så prova gärna själva, kanske hittar du något som en annan medlem letar efter!

  7. Om du inte får svar beror det inte på att du är bortglömd eller dylikt. Det kan vara så att den som gör läsningar helt enkelt inte kan se något om det du vill finna, därför har du inte fått svar. Det är ingen idé att börja påminna eller tjata, det har snarast motsatt verkan eftersom det då blir en obehaglig känsla omkring frågan och då minskar chansen att någon vill ta sig an den. Så ha tålamod och slappna av.

  8. Kom ihåg att lämna feedback när någon tagit sig an din fråga!

Lycka till!


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
91Marran
2017-01-02 07:25
#1

Jag saknar min korta mobilladdare. Den är helsvart.

Mvh
Mig

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Amandla
2017-01-02 14:48
#4

#3 Borttaget. Be din mor bli medlem här så hon kan fråga själv, för det är inte tillåtet att be om hjälp att hitta andras saker.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Totum
2017-01-02 15:02
#5

#4 Min mor är 85 år. Hon äger ingen dator/internet. Jag frågade åt henne eftersom hon bad mig och för att armbandet försvunnit i mitt hem. "Hårda regler" på det här stället. Jag ska inte störa mer. Ber tusen gånger om ursäkt

Amandla
2017-01-02 15:32
#6

#5 Ja, vi kan tyckas ha  hårda regler, men de har sina orsaker. Då menar jag inte att du skulle ha något lurt för dig med din fråga, men vi måste vara rättvisa så att det gäller lika för alla härinne.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Annons:
cecilia12
2017-01-02 21:52
#7

Hej! Jag har tappat bort min bil och garagenyckel som sitter på samma knippa!

Snälla, hoppas det finns någon som kan hjälpa mig!

Micaelaegger
2017-01-04 12:45
#8

Hej jag har tappat bort mitt kort! Det är ett gult Swedbank kort med orangea växter/blommor på. Vill någon vänlig själ hitta det åt mig?

Sofkan
2017-01-04 16:11
#9

Hej! Jag har slarvat bort min källarnyckel, hade den bara för någon dag sedan men nu när kan jag inte finna den. Den har en rosa gammal plastbricka på med ett handskrivet namn på. I nyckelringer sitter även några andra små nycklar för hänglås.

Zelmabus
2017-01-05 16:44
#10

Borttappat galler till min lilla transportbur (katt). Har letat som en tok. Det är svart.

Helaina
2017-01-05 22:48
#11

Jag tappade i förrgår på något sätt min ring och troligtvis på jobbet. Jag är sjuksköterska och hade stoppat vigselringen och förlovningsringen i fickan på arbetsblusen (väldigt klumpigt gjort). Innan lunch hittade jag bara förlovnigsringen i fickan. Ringen jag tappat är en vitguldsring från 50-talet med 5 stenar. Gammalt arvegods, så den betyder mycket för mig. Letat överallt och är förtvivlad. Vore så tacksam för hjälp. Mvh/Helena

vargman
2017-01-06 10:59
#12

#10 Zelmabus

När jag tänker på ditt galler till kattburen ser jag kläder som hänger och att gallret ligger på ett hyllplan. Känns som gallret hamnat där i sin hast utan att du/någon tänkt eller memorerat vart det lades utan det bara blev så tillfälligt då något annat kom emellan. Försök tänk när du senast hade buren. Vart var du? Tänk på kläder och hyllplan. Jag får känslan av att gallret ligger högst upp eller längst ner. Det ligger dolt så det är svårt att se tydligt. Lycka till!

//Mvh

frabol
2017-01-06 21:33
#13

Hej. Jag och min fru har tappat bort en del saker i samband med flytt tror vi. Letat som galningar i flera månader. Det är 1 par vandringskängor, 2 par stighudar, 1 par stavar, 2 stycken squash racket. Hade varit så underbart om vi kunde hitta dom.

Annons:
Ofis
2017-01-10 20:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Har letat, knackat dörr,annonserat, lappat och inte fått napp någonstans var Selfie kan vara? Steriliserad honkatt försvann 1/10-2016. Finns det någon vänlig som skulle kunna hjälpa oss att hitta henne eller berätta vad som hänt ? Tack ❤️

Botilda1
2017-01-11 22:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Har någon sett min brosch?

Cecilia91
2017-01-12 23:06
#16

Hej. Har länge undrat vart min studentmössa tog vägen, hittar inte den och tog studenten 2011. Har verkligen ingen aning om vart den är och har letat. Tråkigt om den försvunnit efter 2 flyttningar.

Evbol
2017-01-13 07:36
#17

Hej! Jag har flugit med min drönare igår och den tappade kontakten och nu vet jag inte vart den ligger :-( kan jag snälla få hjälp med att veta vart den ligger :-(

iMois04
2017-01-13 14:00
#18

Tappat bort min nyckel i till familjens hus, har inte hittat den än, guld/silver-ish i färgen och har en metall-uggla med "pärlor/paljetter/stenar" som nyckelring… Mamma blev väldigt arg då jag varit väldigt stressad över att komma iväg idag, och sen vettifan var nyckeln är☹️ Tack så himla mycket❤

Siriv1
2017-01-13 23:16
#19

Jag har tappat bort mina nycklar. På nyckelknippan sitter en hemmagjord spiralgrej av blått garn, en lampa i silver och rött, min cykelnyckel, min husnyckel och mina skåpsnycklar. Den har också en silvrig bricka på sig, en annan lampa som slutat fungera och ett litet gossedjurslejon. Den har varit borta ett tag nu, och jag börjar bli ganska orolig. Tacksam för svar!😊

Zelmabus
2017-01-14 00:02
#20

#12 tack, ska leta vidare. har en aning vart den kan vara när du skriver så :-)

Annons:
vargman
2017-01-14 08:43
#21

#19 Siriv1 När jag tänker på din nyckel så hamnar jag bland många cyklar. Ser ett cykelställ och ett litet mindre hus. Inte som någon bor i utan mer som ett förråd, soprum eller liknande. Vart har du din cykel? När använde du den senast? Försök minnas tillbaka till det ögonblicket. Även om du inte cyklat på evigheter. Jag får nämligen känslan av att nyckeln skall finnas där i närheten av cykeln. Först känns det på marken men det kan även vara så att någon tagit upp den och lagt den lite högre upp. Ett luddig svar detta men försök minnas vilka platser du befann dig på senast med din cykel. Leta där. Lycka till!

vargman
2017-01-14 08:57
#22

#18 iMois04 Jag får känslan av en massa skor av någon anledning. Vart har du varit där det finns flertal skor? Får även upp en låda med vantar och mössor. Försök att använda detta som ledtrådar när du letar. Titta runt och i skor. I en låda med mössa och vantar eller runtom. Tyvärr kan jag sällan se exakt vart något ligger utan får oftast bara upp små flash bilder på något som finns i närheten av det som försvunnit. Därför är det svårt att vara mer specifik för mig. Men jag vill ändå svara och delge det jag ser för att skapa ledtrådar som kanske kan hjälpa i letandet. 😉

vargman
2017-01-14 09:08
#23

#16 Cecilia91 Den finns kvar. Jag tycker du skall leta i en källare, vind eller förråd där ni har saker som inte används så ofta. Jag ser en större kartong med ditt namn på. Ser även en gul påse. Det krångliga är att jag inte ser om studentmössan ligger i kartongen eller i den gula påsen. Kanske ligger mössan i påsen och placerad i kartongen? Eller ligger mössan i kartongen och en gul påse bara är i närheten? Jag tror att du helt enkelt får leta dig fram. Ser inget mer tyvärr. Får dock känslan av att kartongen inte varit öppnad så mycket efter senaste flytten. Hoppas jag varit till lite hjälp i allafall. Lycka till!

iMois04
2017-01-15 17:22
#24

#22 tack så jättemycket! Ska kolla nu imorgon om jag hittar den, tror den kan vara i borttappat-lådan eller på skohyllan i skolan kanske?

MissLinn
2017-01-16 10:18
#25

Hej! Jag beställde från Bubbleroom 6 st plagg och nu när jag ska packa ihop skicka tillbaka några av plaggen. Då är tydligen en klänning borta. Och jag har verkligen sökt. Förstår inte var den kan ha hamnat. Kan någon hjälpa mig?

Amandla
2017-01-16 12:54
#26

#25 Bilden är borttagen, tänk på copyrightlagen. Lägg en länk istället 🙂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
MissLinn
2017-01-16 17:27
#27

#26 Oj tack för påminnelsen! Självklart. Tack Amandla😀

Annons:
iMois04
2017-01-16 18:37
#28

#22 hittade den inte, du tror inte att du kan försöka ge liiite mer detalj, om det ver en hylla inblandad, eller typ i källaren eller så, kan ju inte gå och rota runt i allas lådor😕

theycallmeem
2017-01-16 23:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

Hej! Jag har tappat bort ett halsband som betyder väldigt mycket för mig. Det är flera år sedan jag såg det senast och tänkte nu chansa för att kanske finna det igen. Jag bifogar en bild på halsbandet och håller tummarna på att någon här inne kan hjälpa mig. Tack på förhand! 
/Emelie

Daic
2017-01-17 10:03
#30

Hej! Har på något sätt lyckats tappa bort min 9 månaders bärsele. Vi har letat överallt. Kollat i bilen och hos mor/far föräldrar. Hoppas innerligt att någon kan hjälpa mig då jag verkligen behöver den till min son. Här kommer en länk på hur den ser ut. http://lekmer.se/barn-och-baby/bara-och-sitta/barselar/ergobaby-360-bärsele-svart-camel?gclid=CPXO7o_pyNECFUfcGQodK2ALtA&gclsrc=aw.ds

Jultan
2017-01-17 12:48
#31

Hej! Har tappat bort mina reservnycklar till nya bilen. Har endast haft dem ett tag efter att vi skaffat bilen så försvann dem. Har letat i alla jackor, i bilen, överallt men inte hittat dem.

Snälla hjälp mig

Sagaliten
2017-01-17 19:57
#32

Nu är de i farten igen här. Senaste veckan har både en liten kastrull och en av mina huvudkuddar försvunnit spårlöst. Tror der är andra sidan som busar, men vill väldigt gärna få hjälp att hitta dem. Menat använda kastrullen och huvudkudden så de vet vad de ska gömma undan för att det ska saknas 😄 http://sagaliten.blogspot.se/2017/01/da-var-de-igang-igen.html

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

Helaina
2017-01-18 21:10
#33

Tillägg till #11. Smal vitguldsring men en högre del mitt på och på dem fem ädelstenar. Jag är så förtvivlat orolig över att jag inte hittar min ring. Tänkte att det kanske är lättare att hitta om jag beskriver ringen bättre.

miahansson_
2017-01-19 08:44
#34

Hej! Jag saknar min anteckningsbok jag hade att renskriva i, när jag gick min utbildning. Ett finare slags kollegieblock med rött fuskskinns omslag. Någon som kan se var den finns? Tack på förhand! Mvh Mia

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
thomashappyharpo
2017-01-21 21:00
#36

Hej, jag har förlagt mitt pass och skall resa till usa nästa vecka.. borde vara i huset på landet.. ngn som kan hjälpa? tack!

EvyKiwy
2017-01-21 22:20
#37

För 1/2 -2 år sedan eller så försvann en grå fransk vädurs hane(tror färgen var blå) från vår trädgård och innan det en massa ungar av samma ras fast i grå(blå), Brun(viltfärgad) och svart jag vet inte ens om varken ungarna eller pappa kanin lever än): men detta är mitt ända hopp för mamman dog i…. minns inte ens när och jag saknar dom alla så mycke snälla hjälp ): kan tilläggas att alla har hängande öron och bulligt ansikte kan även komma med att dom försvann i Langes Hage på Gotland kan någon vänlig själ göra av sig eller säga vad som hänt om dom sett Någon av småttingarna eller pappan ): ungarna var namnlösa och pappan kallas Casper om ni skulle se dom// orolig ägare

Jenkan14
2017-01-22 18:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#38

Vår älskade katt Charlie försvann igår fm. 21/1-17. Han är innekatt, men är på besök hos min mamma så han har fått gå ut. Han har mest gått runt huset. sen igår är han borta. Har flera hundra delningar på fb och i olika djurgrupper. Ingen har hört av sig om tips. Min mamma och sambo har varit ute och letat både i bil och fots under hela morgonen och dagen. Fick tips om att skriva här för att få hjälp. Jag och min snart 3-åriga son har tänt ett ljus för Charlie❤️ Vi hoppas han finns vid liv. Hoppas hoppas🙏

Jenkan14
2017-01-23 00:58
#39

#38. Charlie har kommit hem.

Anna-80
2017-01-23 20:55
#40

Hej! Jag har lagt mina barns BVC kort på ett väldigt bra ställe. Hittar dom inte. Det är hälso kort för barn där man skriver in längd och vikt. Snälla hjälp mig trots att jag frågar om andras saker. Har varit borta i snart 6 månader.

ccaka
2017-01-24 06:53
#41

Jag har tappat bort ett par nycklar. Det är tre nycklar och en bricka. Känns som om jag letat överallt, och det sista jag kommer ihåg av dom är att jag höll i dom och tänkte: där är dom ju. Kan någon hjälpa mig?

Annons:
mtmtmt
2017-01-25 15:43
#42

Hej! Jag har en längre tid letat efter en svart hård portfölj som min pappa lämnade efter sig när han gick bort. Portföljen innehåller olika typer av verktyg och material för att skapa knivskaft i trä och horn, läder för att göra slidan samt av min pappa redan påbörjade skaft och slidor. Ber om hjälp eftersom att jag förutom har känslosamma band till materialet själv har anmält mig till en kurs i hantverket med ambitionen att färdigställa hans hantverk. Tack på förhand.

ellenors_
2017-01-27 08:58
#43

Hej jag har sökt i snart två år efter en liten vit psalmbok med guldtext med mitt namn, innuti (om det ligger kvar) finns min mormors gamla konfirmationskort. har tyvärr inget kort på den

ellenors_
2017-01-27 09:01
#44

Hej igen tappade bort mitt tennarmband någon gång under vintern -15. Det är ett i barn/baby storlek brunt läder och tenn på. Allt jag kan komma på som förvarades på samma ställe är där de borde vara. Allt utom det armbandet. Snälla hjälp

Valkyrianna
2017-01-28 01:45
#45

Hej! Snälla om någon skulle kunna hjälpa mig skulle jag vara så tacksam. Jag har förlagt min dotters häst pass. Han var en julklapp och det var viktigt att hon inte fick se något misstänkt innan jul. Jag hoppas att jag har förlagt det och att det inte är borta. Hästen heter mumin och jag heter Anna

L8St
2017-01-28 10:58
#46

Vi har tappat bort vår enda nyckel till vårt vapenskåp. Vi brukade lägga nyckeln i en lila sportsko där vi bodde förut, men vid flytten slängdes skorna med diverse annat och någon nyckel till vapenskåpet har vi inte kunnat hitta. Finns den här hemma i vårt nya boende i någon flyttkartong eller dylikt eller är det ingen idé att leta längre och borra upp skåpet? Bild på hur nyckeln ser ut http://shop.nordsec.se/extra-nycklar-for-omstallningsbart-faslas-p-427-c-243.aspx

Emmyjane
2017-01-28 17:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#47

Sweethie

Vår älskade kisse är borta.

Kan någon se något?

EwaH61
2017-01-28 20:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#48

Jag är så förtvivlad! För 2 veckor sen idag åkte jag in på sjukhus o min väldigt högt älskade "strykarkatt" (han hittade mig o valde mig) var hemma. När jag kom hem på tisdagen var han inte här o jag har inte sett honom sen dess o han brukar aldrig vara borta långt/länge från mig.

Vi bor på en gård o jag vet ju så klart att det finns t ex rävar runt oss, men jag har också skäl att misstänka att nåt annat kan ha hänt.

Snälla hjälp om ni kan! Jag saknar honom så mycket, men det kan jag ta om jag bara får veta vad som sannolikt ha hänt.

Annons:
Virrevurr
2017-01-29 12:18
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#49

Hej! Jag har tappat bort min vigselring. Senast jag såg den låg den i min arbetsväska. Den finns inte där nu. Har letat i bilen och i huset. Kan någon hjälpa mig? Mvh. Veronica

silverfiisk
2017-01-30 15:36
#50

Kan någon se vart sladden till min keyboard finns? Jag flyttade den från mitt rum till vardagsrummet för någon månad sedan, och efter det kan jag inte hitta den. Det är en svart ganska tunn sladd med en lite större vägkontakt i ena änden och en rund smal kontakt i den andra.

Jennka71
2017-01-31 17:55
#51

Hej! Hoppas någon kan hjälpa mig… Min guldkedja med hängsmycke format som ett hjärta med mamma och barn är borta (F ick av min mamma när jag födde mitt första barn). Jag hade det i byxfickan igår till kiropraktorn, men kan inte se framför mig att jag sätter på mig det igen. När jag tittar i byxfickan idag så ligger det inte där. Tack på förhand.

Emouse
2017-02-01 19:38
#52

Behöver verkligen hjälp att finna något som betyder väldigt mycket för mig. Jag vet inte exakt när den försvann, men 1-2 år sedan och har inte tagit ut den ur huset😕

Det är en nyckelring jag fick av min pappa när jag var yngre. Den är i metall och föreställer en apportbock som på bilden här: https://www.zoo.se/apportbock-gibbon-apport-krom-175-g.html fast i ett litet format. Den ska ligga i en liten tändsticksask någonstans och jag saknar den väldigt mycket.

Finns det någon som kan hjälpa mig finna min speciella lilla nyckelring?

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Elenih
2017-02-05 21:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#53

Hej! Hittar inte min ring som jag fick av min mormor. Det var en ring gjord av ett guldörhänge som hon hittat. Har tyvärr ingen bild på den. Sen undrar jag även om ett svart sidenlinne som jag köpt i grekland med spetskant längst ner. Vet inte om bilden hjälper nånting då man inte ser hela linnet men har det i alla fall på mig:)

elenihadjipetrou.blogg.se

Idina
2017-02-06 13:41
#54

Dagbok och star Wars saker Nu kan man ju tycka att det finns viktigare saker i världen men eftersom jag ser att denna möjlighet finns här, provar jag. När jag var yngre och hälsade på mina föräldrar, öppnade min pappa en kista och gav mig sin systers gamla dagbok. Denna finns i min ägo men var? Den senaste tiden har jag och min man letat och letat efter hans gamla star Wars figurer som han lekte med som liten, bl a finns där ett rymdskepp. Hade dem framme till vår son då han var mindre, la sen undan dem och nu önskar sonen så att vi kunde hitta dem, men vi finner dem inte. Tacksam på förhand ⭐️

gunillapower
2017-02-06 14:10
#55

Jag har ingen bild, men hoppas det går bra endå. Jag tappade för några år sedan bort en ring jag fick efter min mormor. Den har en blå sten och är silver färgad. Tror inte om det är riktigt silver. Hoppas någon kan hjälpa mig då det är det ända jag har efter mormor.

Annons:
Lenka
2017-02-07 10:43
#56

Hej jag beffiner mig i Dubai på ett hotel rum och mitt silver smycke är bort. Jag hade all mitt smycke i en silver smyckepåse nu är det bort jsg kan inte hitta det sist jag hade smycken var för 2 dagar sen. I smyckepåsen hade jag 4 ringar, 4, 5 örhänge och halsband. Kan ha haft mer men kommerninte ihåg. Hopas jag kan få hjälp för vi åker hem imorgon.

Sofia83
2017-02-07 18:36
#57

Har den klassiska frågan om någon kan hjälpa mig finna min katt. Det här är den värsta ångest jag känt på år och dar. Han är helsvart och långhårig, har varit borta i 2 dagar och ingenting stämmer med hans vanliga beteende. Han gick ut och kom inte in på kvällen som vanligt. Var ska jag leta? Vilket väderstreck? Hur långt bort? Jag har gått överallt och ropat känns det som. Tips på något bra medium mottages gärna. Hoppas på hjälp…

Sparven88
2017-02-09 22:34
#58

Hej! Jag igen! Hon den där som tappar bort smycken hon får av sin sambo.. Ja, nu har det hänt igen. Den här gången har ett halsband försvunnit i flytten. Jag är stensäker på att jag "la den på ett bra ställe som skulle vara lätt att hitta".. Det är en halskedja i silver, och en berlock med tre stenar i en lodrätt linje. Jag hade blivit såå glad om någon kunnat hinta lite om vart jag kan hitta det!

hejmattias
2017-02-12 15:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#59

Hej!

Jag har förlagt min kära klocka. Det är den klockan som är på bilden. Evigt tacksam om någon ville lägga lite av sin tid och energi på att hjälpa mig hitta den!

/Mattias

Emouse
2017-02-12 19:07
#60

Puttar upp min #52 😭

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Minla
2017-02-12 22:11
#61

Hej Ber nu om hjälp då vi letat och letat efter sonens två favoritlekasker. Det är två ca 30 cm stora leksaksfigurer, en Hulken och en Ironman. Passar också på att be om hjälp att hitta en av hans försvunna tröjor. En grå cardigan med marinblåa i slag. (Tycker att jag letat överallt och frågat alla……) / Minla

Håhåjaja
2017-02-14 15:05
#62

Hej, jag tror att jag igår tappade mitt fina silverhänge som jag fått av min syster,  och en ganska stadig kedja till…..ca 3 cm lång, 1 cm bred silver-platta,  1  rund putsad sten av hematit i mitten och 2 stiliserade fåglar, en över och en under stenen. Jag var trött och distraherad igår, men har inget minne av att jag tog av mig den. Hade den på förmiddagen, for på stan på em, och var ute och joggade en kort sväng på kvällen. Har letat och frågat i affärer….skulle bli så glad om den kom fram!

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Cilllas
2017-02-18 20:39
#65

Hej. Vill någon snäll själ hjälpa mej att hitta min röda ullsjal? Vet inte när jag använt den senast, men jag använder den endast till min samiska dräkt. Skulle vara evigt tacksam om någon tog sej tid.

Kopinglid
2017-02-21 14:06
#66

Hej! Hoppas verkligen jag kan få hjälp då det här har legat och gnagt i mig i ett halvår. Tog studenten för snart två år sedan och packade då ihop alla gåvor och presenter jag fick och ställde upp på garagevinden (det är vad jag vill minnas i alla fall) då det mesta var sånt jag ville vänta med att använda. Problemet är att jag hittar inte kassarna med presenterna i nu! De är helt borta! Jag hade även sparat alla gosedjur jag fick runt halsen samt alla gratulationskort, tror även det fanns nåt foto bland korten. Tror jag lade det i en separat kasse. Bland presenterna fanns bland annat skålar, popcornmaskin, whiskeyglas. Vill gärna hitta både presenterna och kassen med gosedjur och gratulationskort. Snälla hjälp mig! Tänker på det här varje dag.

AEmelie
2017-02-21 16:57
#67

Borttappade plånböcker!

Har på mindre än 5 månader lyckats tappa bort 2 plånböcker, en i oktober och en är på rymmen sen i lördags. 

Tacksam för alla tips som kan ge mej dem tillbaka, håller tummarna

Skriv om mer info behövs, tack på förhand

Skabaraburian
2017-02-22 21:00
#68

Hej! Finns det någon som kan hjälpa mig att finna min 5 åriga sons borttappade glasögon. Jag har letat överallt men kan inte hitta dom nånstans. Det känns som att dom bara har gått upp i rök. Vi hade dom senast i söndags och trodde vi glömt dom hos min bror. Vi hittar dom ingenstans.

PudelVickan
2017-02-24 09:34
#69

Jag tappade/glömde min plånbok igår 23/2 någon gång mellan 16:00 och 19:00. Jag var och handlade på Ica och efter det gick jag en skogspromenad med hundarna och sen tränade vi i ett ridhus. Vi har letat på alla de platserna och i bilen men finner ingen plånbok. Kan någon hjälpa mej?

Annons:
lampstol
2017-02-27 08:36
#70

Hej! Jag söker efter min lilla knallrosa korthållare i ngt läderliknande material. Den innehåller bankkort, visitkort och körkort och jag hoppas den ligger i hemmet någonstans. i den ligger också löst en liten gul bricka… sist såg jag den i fredags. om någon kan försöka hjälpa mig vore jag så tacksam!

jstro
2017-02-27 23:08
#71

Hej, 

Jag fick för några år sedan ett halsband av min morfar som han hade gjort av restbitarna under en silversmedjekurs. Det var i silver och satt ganska så tajt runt halsen. Bitarna var den andra olik. Jag vill så gärna finna detta halsband eftersom det är en av få saker jag har som minne av min morfar. 
Om någon kan försöka hjälpa mig vore jag förevigt tacksam!

nileah
2017-02-27 23:23
#72

Hej! Jag har i helgen förlorat min sminkväska som jag hade med till teatern för att sminka mig innan en föreställning jag är med i. En stor röd neccesärliknande väska full av olika sminkprodukter och borstar. Jag hade sminkväskan i en vanlig vit plastkasse. Under kvällen befann jag mig på teatern, i en lokal där vi åt middag och sist hos en vän. Jag har förjäves letat överallt men hittar den tyvärr inte. Skulle verkligen uppskatta om någon ville hjälpa mig. Har nya föreställningar i helgen och behöver mitt smink. Tack på förhand!

Mammamijan
2017-02-28 16:25
#73

Hej Vi har vänt upp och ner på huset nu flertalet gånger. Vi hittar inte min gamla iPhone 4s som barnen brukar ha som som speltelefon. Den är vit med rosa skal runt med bild på alla 3 barnen . Barnen saknar telefonen och alla sina spel . Tacksam för all hjälp jag kan få.

marcoz
2017-03-04 21:53
#74

Har tappat bort min mobil laddare och det är till min Sony Xperia X Compact.

Maddis58
2017-03-05 07:57
#75

Jag undrar om någon kan se var vår dopklänning har tagit vägen? Den har funnits i familjen i över 50 år och nu kan vi inte hitta den. Sista gången den användes var vid mitt barnbarns dop 31/10 2010. Vi hade ingen anledning att bry oss tidigare, men för en tid sedan skulle den eventuellt ha använts igen. Vi har inget minne av att någon tog hem den från kyrkan, och där finns den heller inte kvar. Vi har ringt och kollat.
Den har rosa/alt blå "underklänning" och yttertyget är av tyll. Behövs någon bild, så ska jag försöka hitta en.  Eller mer info kanske?

Martbalk
2017-03-08 10:24
#76

Hej! Fredagen den 17/2 försvann min dotters telefon. Vi hade en incident med våran hund och i allt tumult så har telefonen försvunnit helt spårlöst. Min dotter säger att det senaste hon kommer ihåg är att hon hade med den på toaletten och sen går den inte att hitta. Det är en svart iphone 5 med rosa skal.

Annons:
Anngerd
2017-03-08 15:23
#77

#75 jag ser klänningen fint ihopvikt med äldre silkepapper runt dig. Den ligger i en gammal beig pappkartong utan tryck på. Kartongen finns på en gammal vind. Kartongen är inte iögonfallande varför ni kan ha missat den eller så finns den på någon annans vind. Lycka till med letandet. Det känns som om en liten flicka kommer att hitta kartongen.

Anngerd
2017-03-08 15:30
#78

#71 Det känns som om halsbandet finns utomhus. Det ligger utanför ett hus, mellan huset och en syrenhäcken där det på sommaren brukar stå ett vitt litet bord och en vit stol. Huset är ett gammalt trähus, rödmålat med en hög stengrund. Tacksam för feedback. Lycka till med sökandet.

Anngerd
2017-03-08 15:36
#79

#59 Det känns som om klockan ligger eller har legat i en liten röd pappask. Jag får också en känsla av att den har eller just nu förvaras i ett sovrum och klockan ligger i en låda där. Lycka till med letandet om du nu inte redan hittat din klocka. Lämna gärna feedback /AnnGerd

Anngerd
2017-03-08 15:40
#80

#55 Det känns som om ringen finns hos en ung kvinna. Den förvaras blan hennes andra smycken, den sitter på en prydnadshand där fler ringar finns. Lycka till med ditt letande och ge mig gärna feedback. /AnnGerd

Anngerd
2017-03-08 15:45
#81

#49 Jag får en förnimmelse av avlopp, i duschen eller i badkar. Kan den ha åkt av och följt medvattnet. Låter lite galet men kolla detta. Tacksam för feedback. Lycka till med sökandet /AnnGerd

Sarah1122
2017-03-09 10:56
#82

Hej! Skulle bli så glad om någon skulle hjälpa mig hitta en svart klocka som jag fick i födelsedagspresent av min far. Har letat över ett år utan att komma på vart jag gjort av den. 🙁

Anngerd
2017-03-09 18:57
#83

#82 Det känns som om din klocka ligger i ett gäst- eller sovrum. Den ligger på en vit äldre möbel. Möbeln är någon typ av byrå med tillhörande spegel. Kan vara i ett sommarhus eller ett ställe där man inte så ofta är. Hoppas det hjälper dig att hitta klockan, lycka till. /AnnGerd

Annons:
Håhåjaja
2017-03-09 20:38
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#84

Hej igen, jag gör ett nytt försök med mitt silverhalsband, för nu har jag en bild också! Alltså en ca 3 cm lång silverplatta, med en slipad rund hematit i mitten, fått den av min syster….mycket kärt halsband. Tappade den ngn gång under måndagen den 13e februari. Har satt upp lappar och letat på pantbankerna och hos guld/silveraffärerna i Malmö, blir så glad om den kommer fram!

Anngerd
2017-03-09 23:23
#85

#84 Jag får en känsla av att det ligger på ett ställe där man gräver. En trädgård, potatisland eller liknande. Mycket märkligt. Kan du förnimma att du varit på ett sådant ställe på måndagen eller har du planterat något? Hoppas du hittar det. Jag är tacksam för feedback Lycka till /AnnGerd

miahansson_
2017-03-09 23:59
#86

Hej! Har förlagt mina nya arbetsskor, ett par ljusgråa ecco skor. Är ganska säker på att de var i en påse på hallbänken sista gången jag såg dom. Har de råkat följa med soporna eller går de att finna? Tacksam för hjälp. /Mia

NesoOberon
2017-03-10 11:28
#87

Hej! Jag vet inte om man får fråga sånt här, men jag behöver verkligen akut hjälp! Jag vet inte om jag glömde plattången på hemma i badrummet imorse, runt åtta gick jag hemifrån. Jag vet att jag lade plattången på vårat handfat i porslin, eller vad det heter, men jag vet inte om jag drog ut kontakten. Skulle ni snälla kunna känna av om det har hänt något, eller om sladden är utdragen och allt är ok? Jag har fyra små älskade marsvin hemma, vill verkligen inte att det ska ha hänt dem något. Så förlåt om man inte får fråga sånt här, men jag skulle snälla vilja ha hjälp. Tack!

Empaten Martin
2017-03-10 13:38
#88

Hoppas inte att detta bryter så jättemycket i alla fall mot någon regel! Det är som så att jag har slarvat bort tre nycklar till mitt skåp på jobbet. Shefen är som ni säkert förstår allt annat än lycklig på mig över detta…. jag har letat igenom hela lägenheten men jag kan inte hitta dom någonstans! Och dom kan inte ramlat ur mina byxor någon annan stans än hemma hoppas jag i alla fall….. skåpsnycklarna är av samma typ som en arkiv nyckel. I alla fall två vet jag är märkta med en tejpad pappersbit med nummer 108 på. Jag måste ersätta dom ifall jag inte hittar dom över helgen vilket jag hoppas slippa….

Anngerd
2017-03-11 23:10
#89

#54

Jag får till mig någon typ av hylla eller bokhylla bland en massa böcker och saker.

Lycka till och jag är tacksam för feedback.

/AnnGerd

Anngerd
2017-03-11 23:13
#90

#88
Jag får till mig att de ligger typ i en ficka eller en väska, de ligger mjukt. Lycka till
/AnnGerd

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Anngerd
2017-03-12 16:22
#92

Hej!

Jag fick genast en känsla av en glad och uppspelt liten pojke i 6-10 års åldern. Det känns som om han sprungit in i er hall och stoppat på sig ringen som legat framme. Inte för att medvetet stjäla och sälja ringen men bara av stundens ingivelse mera. Jag kan inte känna att den skulle vara såld utan mera finnas i ett litet skrin som en skatt bland andra små saker. Det känns inte som om han som tog den förstår att den är värdefull.
Du får gärna komma med feedback på detta. Och, hoppas ni hittar ringen.

Lycka till!

/AnnGerd

HellenS
2017-03-12 16:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#93

Jag tappade min vigselring i torsdags när jag besökte sjukhuset (den tunnare ringen på bilden). Gravyr invändigt är Henrik och ett datum.

Amandla
2017-03-12 16:55
#94

#91 Borttaget, var snäll och läs reglerna för tråden, du hittar dem högst upp.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Jonter
2017-03-13 20:12
#95

Hej. I helgen skulle jag knäppa fina bilder på fullmånen med min fina kamera jag fick i 40-årspresent, men hittar inte kameran. Har letat överallt. Skulle bli väldigt glad om jag kan få hjälp att hitta den./ jonter

Veronica08
2017-03-15 20:01
#96

Hej!

 "Gömde" en julklapp till sonen så bra att jag inte hittar den själv ens:) Är det någon som känner av var jag kan ha lagt den?  Det är ett Playstation 4 spel som ser ut som på den bifogade bilden.

[NeferNefer]
2017-03-15 20:08
#97

#96: Har du fått tillstånd att lägga upp bilden?

Annons:
Veronica08
2017-03-15 20:47
#98

#97

Förstod inte först vad du menade NeferNefer, men nu läste jag igenom reglerna igen och insåg att jag hade glömt bort att man inte skulle lägga upp bilder som man inte tagit själv. Tack för att du "sa till", så jag kunde rätta till det:)

 Spelet heter i alla fall  Call of Duty Infinite warfare legacy edition (klickar man på den blå texten så ska man sen en bild av spelet.)

Anngerd
2017-03-15 21:47
#99

#98

Jag får en känsla av att du lagt paketet högt upp på en hylla i en garderob. Därefter har du lagt något över paketet för att gömma det, känns som en hatt.

Lycka till

/AnnGerd

Poccas123
2017-03-15 23:45
#100

Hej! Fick ett presentkort som jag la på hyllan ovanför ​sängen. Presentkortet är i plast och ser typ ut som ett bankkort. Letar och letar men det ligger inte kvar. Tror inte att jag flyttat på det men blir så osäker. Kan ha lagt det på ett bra ställe. Har även tappat bort en spargris i silver som ser ut som en anka. Har för mig att jag stoppade undan den i ett skåp men den är spårlöst försvunnen. Tacksam för all hjälp jag kan få.

[NeferNefer]
2017-03-16 04:14
#101

#98: Tack, Veronica 🌺

Veronica08
2017-03-16 09:41
#102

#99 Tack för ditt svar Anngerd! ❤ Jag visste exakt vilken garderob du menade, för högst upp i den ligger nämligen en hatt. Jag har letat där förut, men tittade ändå ifall jag inte tittade ordentligt förra gången. Tyvärr låg inte spelet där. Jag har dock en känsla av att det är på ett sånt ställe jag lagt det, så jag får väl kolla alla garderober grundligt igen. Jag har också för mej att jag tänkte på att "jag gömmer det här vid andra saker som hör till julen för då kan jag ju inte missa det och glömma bort det". Vi har ju inte många rum och jag tycker att jag gått igenom allt, ändå kan jag inte hitta det. Det är vid såna här tillfällen jag hade önskat mej förmåga att "se" var borttappade saker ligger😊

Denna kommentar har tagits bort.
Tjejen90
2017-03-16 15:28
#104

Hej! Vår extranyckel som vi haft utlånad har varit försvunnen en tid. Nu måste vi hitta den inför flytt. Vore jättetacksam för hjälp!

Annons:
petrajs
2017-03-17 18:05
#105

Hej! Jag har tappat bort ett halsband som jag fick från min syster på min studentdag. Det är en silverkedja från Efwa Attling med en "ring" på som det är ingraverat "from here to eternity" på. Jag har letat och letat men utan framgång. Vore helt fantastiskt om någon kunde hjälpa mig!

Anngerd
2017-03-18 00:15
#106

#105
Hej!

Jag ser en plastask där smycket ligger inbäddat i bomull. Jag tror att asken är vit med guldbokstäver på. Ser inget mer men hoppas att detta kan hjälpa dig.

Lycka till

/AnnGerd

Veronica08
2017-03-18 16:44
#107

#101 Det är du som ska ha tack NeferNefer😊❤

Denna kommentar har tagits bort.
miahansson_
2017-03-19 10:26
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#109

Nu är det panik i huset! Vi är och hälsar på min bror ett antal mil hemifrån och min son har tappat bort sin "myse". Vi måste snart vända kosan hemmåt och vi har rivit både hus och husvagn i jakten på hans älskade myse, men hittar den ingenstans 😔

Anngerd
2017-03-19 11:18
#110

#109
Hej!

De känns som om den ligger utomhus, att den är "tappad".
 Har ni gått någon liten promenad? Jag är tacksam för feedback
Lycka till

/AnnGerd

miahansson_
2017-03-19 12:07
#111

#110 Vi har varit ute och kollat överallt där vi ser att de har varit ute och lekt men hittar den ingenstans :( (bor i Norrland så snön avslöjar var de varit, de lekbara ytorna är inte så stora) Skriv gärna igen om du får någon mer känsla :)

Annons:
miahansson_
2017-03-19 14:16
#112

#110 Nu är myse äntligen hittad! I ett köksskåp under några glasslock hade han blivit gömd :)

tovesammi
2017-03-20 17:32
#113

Någon som kan känna eller se vart min pappas klocka är?

EvyKiwy
2017-03-24 16:50
#114

Hej, har inte får svar på #37 än

[NeferNefer]
2017-03-24 17:20
#115

#114: Vi har inga medier anställda här som jobbar med att hitta folks saker. Den här tråden är för att medlemmar ska kunna öva upp sina förmågor. Det är alltså helt frivilligt för folk att svara, och att ställa frågor här betyder inte att en är garanterad svar. Att tjata lönar sig inte heller.

EvyKiwy
2017-03-25 20:13
#116

#115 okej ursäkta. Tänkte mig inte för. Tack att du tog dig tid.

Ssaral
2017-03-26 06:53
#117

Hej! Jag har tappat bort ett halsband jag fick av min bror och hans flickvän i julas av märket Marc Jacobs. Jag har nyligen flyttat och har letat i alla kartonger efter detta halsband som betyder väldigt mycket för mig. Hoppas på svar. Tack på förhand!

vargman
2017-03-26 08:04
#118

#117 Ssaral Jag får känslan av att det ligger i en ficka på mörkt klädesplagg. Det känns som det skulle vara en överdel. Tröja, kofta, jacka? Finns det kläder som du inte packa upp? I så fall titta där igen, grundligt! Lycka till🤓

Annons:
EvyKiwy
2017-03-26 10:51
#119

Coolt

Nyborgskråkan
2017-03-27 15:58
#120

Hej! Undrar om någon kan hjälpa mig. Har tappat bort en ring som betyder mycket för mig, fick den av min familj för snart 20 år sedan. Den är av märket Rauff och är av silver med tre guldkulor på. Har en känsla att jag tagit av mig den och lagde den på något "fiffigt" ställe men är inte säker.  Kan ha haft den på mig när jag besökte dotter i Piteå. Kan inte släppa tankarna kring detta.

nsta
2017-03-29 15:35
#121

Hej! Jag har blivit av med min hästs pass vilket är ett mycket viktigt dokument. Jag har letat intensivt i flera veckor utan att lyckas och undrar om det finns någon som har möjlighet att hjälpa mig?

Anngerd
2017-03-29 21:17
#122

#121
Hej!
Det känns som om passet ligger i en färgad plastbox med handtag.
Lycka till
/AnnGerd

Currre
2017-03-30 13:34
#123

Hej, önskar hjälp att finna borttappad vigselring slät vitt guld graverad med namn. Sågs senast i hemmet.

Titanring
2017-03-31 18:45
#124

Hej! Jag letar efter min förlovningsring. Tappade den idag, jag tror att den tappades i mitt grovlabb men är osäker nu för jag har vänt upp och ner på stället. Den är i titan men tre små briljantslipade diamanter i och graverad på insidan med Mitt Hjärta och datum. Tack på förhand!

Titanring
2017-04-01 13:11
#125

# 124 Ringen är hittad!

Annons:
theycallmeem
2017-04-02 16:28
#126

#29 - Halsbandet är fortfarande borta :(

[NeferNefer]
2017-04-02 16:30
#127

#126: Vi har inga medier anställda här som jobbar med att hitta folks saker. Den här tråden är för att medlemmar ska kunna öva upp sina förmågor. Det är alltså helt frivilligt för folk att svara, och att ställa frågor här betyder inte att en är garanterad svar. Att tjata lönar sig inte heller.

Ceciliaaw
2017-04-02 17:15
#128

Hej, min katt Leo sprang bort i juli 2016, har fått veta lite av ett annat medium att han förmodligen är kvar i området där jag bor att en äldre man tagit hand om honom, vill gärna veta om han är kvar och vart han kan vara

Ceciliaaw
2017-04-02 17:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#129

Glömde bilden..

Bergkvistmaria
2017-04-04 10:42
#130

Hej! Jag hjälper min mormor som fått alzheimers att röja ut hennes hem. Vi hittar inte det rödrosa smyckesskrinet. Ska vara gömt någonstans i huset. Jag vet att där ligger en ring med tre olika stenar i olika färger. Tacksam för hjälp! Vänligen Maria Bergkvist

vargman
2017-04-05 07:08
#131

#130 Bergkvistmaria Kan tänka mig att den hamnat på ett ställe där man normalt inte har ett smyckes skrin. En kökslåda eller ett köksskåp? Av någon anledning hamnar jag i allafall i ett kök. Så leta grundligt i köket och även ställen i köket där man absolut inte kan tänka sig egentligen. Lycka till

Ellastina
2017-04-05 20:38
#132

Hej, Jag letar febrilt efter mitt berlockarmband från Thomas Sabo. Jag har en mammaberlock som jag fått av mina syskon, ett hjärta i silver från en kär vän och flera berlocker som min make köpt. Snälla, hoppas någon kan hjälpa mig!

Annons:
Calippo1995
2017-04-06 14:37
#133

Hej! 

Jag hittar inte min nyckel till ytterdörren, har varit försvunnen någon månad och jag hittar den inte! Jag har två extra nycklar men blir ändå orolig vart den kan vara och tror inte jag har tappat den ute någonstans. Skulle vara så otroligt tacksam om jag fick hjälp att hitta den! Den har en kvart kant och sen silver färgad nyckel och står CBH (och några siffror) på den!

Mvh Patricia

Helaina
2017-04-07 20:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#134

Hej. Jag har tappat min vigselring, en ärvd sådan. Vitt guld i gammal stil från ca 50 år tillbaka. Den är lite högre längst upp och har 5 ädelstenar. Tappade den troligtvis på jobbet. Den är så värdefull för mig och min känsla är att den finns kvar någonstans.

mimaj66
2017-04-09 10:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#135

Hej. Jag har tappat bort min brudkrona. Kan någon hjälpa mig då min dotter vill ha den på sitt bröllop.

fyrabarnsmamman
2017-04-12 07:52
#136

Hej! Provar här också, vi var i fjällen jag, min sambo och mina 3 barn. Mina föräldrar var också med. Detta var för någon vecka sedan bara. En dag åkte vi till slalombacken för att åka pulka. Tittade sedan in i några affärer och åkte åter hem till stugan. Väl hemma är stugnyckeln borta! Vi åkte tillbaka till backen och letade överallt samt gick samma väg vi gått tidigare utan resultat! Nu skall stuguthyrarna ha en mindre förmögenhet för att byta cylindrar och nycklar! Vi behöver hjälp snälla någon!? 🥳

tovesammi
2017-04-12 22:04
#137

Har tappat bort min MacBook Air skoldator, tror jag senast jag såg den hade jag den i skolan fast jag tog nog aldrig ur den utan behövde den inte den dagen. La den kanske i ett skåp som en lärare knipsade, och han är på semester. Letat ihjäl mig här hemma, måste betala om vi ska köpa den snart! Är den i skolan eller hemma? Någon som snott den? Har jag glömt den? Har en hästbakgrund på den. Alla små detaljer uppskattas.

Iimmim
2017-04-13 15:54
#138

Testar lyckan i detta forum för att se om jag med hjälp kan finna det jag tappat bort. Min plånbok försvann i all hast för ca 1,5 vecka sedan. Det är en tunn plånbok i plåt med en bild av en ödla på ena sidan. Min magkänsla säger mig att jag har fått med mig den hem efter att ha varit ute och handlat men att jag la ifrån mig den när jag kom hem och i samma veva tänkte jag "Här kommer jag kanske inte hitta den igen." .. Mycket riktigt, nu har jag letat överallt men hittar den inte. Mycket tacksam för all hjälp<3

Poccas123
2017-04-13 23:54
#139

#138 limmim Har du kollat ovan på kyl/frys?

Annons:
Basselin
2017-04-17 14:53
#140

Hjälp! Har tappat bort mina 3 barns pass i hemmet. Mina barn är 3, 6 och 11 år. Vi var på resa till Florida i mars 2016. Vet att jag packat upp passen hemma, men har nu letat igenom var jag tror är hela huset, allt. Kan någon snälla försöka hjälpa mig? Mvh/Elin

Anngerd
2017-04-17 18:12
#141

#140
Hej!
Jag får en känsla av att du stoppat in passen bland böcker, kan vara böcker som står i en bokhylla.

Lycka till!

Glöm inte att lämna feed back, utan de tappar man lusten att fortsätta hjälpa till.

/AnnGerd

Anngerd
2017-04-17 18:16
#142

#136

Hej!
Jag hoppas att ni hittat nycklarna men jag får till mig att ni tappat nyckeln ute i snön. Ni har stannat till och tappade då nyckeln bredvid pulkan.

Tacksam för feedback.

/AnnGerd

91Marran
2017-04-17 20:52
#143

Jag söker efter min rollercoaster tycoon 3 spelskiva.

Mvh
Mig

Basselin
2017-04-17 22:56
#144

#141 AnnGerd Tack för positiv energi! Har letat igenom allt som har med böcker att göra i detta hus. Finner inte passen. Blev dock otroligt peppad av ditt svar, för känslan att jag stoppat in dom just på något sånt ställe kändes så rätt. Kan du få någon mer känsla kring detta? Tack//Elin

AnnaFalk
2017-04-19 15:13
#145

Hej Har slarvat bort en stor silverring för långfingret som jag fick av mamma i 40-års present. Den borde ligga hemma någonstans. Någon här som kan känna av var den finns? ☺️

Danielle Hedberg Martinsson
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#146

Vill någon hjälpa mig att lokalisera vår goa katt Texas? Han är två år snart och vit med beigegråa partier. Han försvann i måndags natt. Brukar vara ute på natten och väntar alltid vi altandörren på morgonen. Går inte så långt utan brukar alltid vara på berget bakom vårt hus. Snälla vill någon "se eller känna" vart han kan tagit vägen? Är väldigt orolig då han inte är någon bra jägare utan är mest som en innekatt då han började som det. Vi har ropat och letat massor i området och delat ut lappar. Han är ju som ett barn för oss så vi måste bara få reda på vart han är. Säg till om ni behöver mer info. Mvh Danielle

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Räcerponnyn
2017-04-22 10:28
#148

Hejsan! Oturligt nog har jag tappat bort en väldigt viktig nyckel. Den hör till mitt lilla stall och behövs för att låsa dörren till våra sadlar och dylikt. Den sitter inte på någon nyckelknippa eller band, det sitter bara ett litet naturfärgat snöre fastknytet på den. Otroligt tacksam för svar då den är väldigt viktig! Mvh Hästägare

Lusen81
2017-04-22 15:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#149

2017-04-22 15:32#0 av: Lusen81 Vår Sigge försvann 15/4-17. Vi har letat och letat utan resultat  kan någon här hjälpa oss att finna honom. Vi är helt förtvivlade. Tack på förhand Mvh Marina

Mittimellanbarn
2017-04-23 22:04
#150

Behöver hjälp! Min telefon, en svart/grå huawei, försvann igår på väg hem från min väns bröllop. Har alla scheman, minnen och mejl där så är tacksam för att hjälp. Har letat överallt vart jag var.

Beso1234
2017-04-24 21:43
#151

Hej! Låter kanske lite dumt men jag har tappat bort lite pengar här hemma som verkligen skulle behövas just nu. Jag har lagt undan lite kontanter allt eftersom för att ha lite "reservpengar" ifall att något skulle hända, och nu när dom väl behövs så har jag klantigt nog glömt bort vars jag lagt dom. Det är en liten rulle med sedlar, det är inte mycket men skulle verkligen behöva hjälp att hitta dom..

Sanculita
2017-04-24 22:45
#152

Hej! Jag har tappat bort mina nycklar, det är vår hemma nyckel, sen sitter även en nyckel som går till mina föräldrars hus på samma nyckelring och en röd blipp som går till vårt larm. Deras nyckel är klädd med en lila gummi grej. Jag hade nycklarna senast i fredags då jag och min make var ute och åt på resturang. Kan någon hjälpa mig hitta dem?

Kajsaalundberg
2017-04-27 01:49
#153

Hej! Jag tappade bort mitt silverarmband från Pandora den 24/4 och hittar det verkligen inte. Förmodligen förlorat det påvägen hem från en kompis runt 23-tiden. Det har 6 berlocker och allt har varit från födelsedagar osv, är super stressad över att det är borta. Snälla hjälp<3

Annons:
MissAlica
2017-04-27 16:50
#154

Hej jag vet att man inte får fråga om någon kan hitta saker som är dyra men jag vet inte om detta räknas så jag frågar endå.

Jag har nämligen tappat bort ett SD kort med 32 GB's (ett SD kort e ett slags minnes kort) utrumme på det kortet som e svart med röd eller mörk orange text på tror jag. Den kommer från min ''MONSTER'' go pro och jag minns att jag la den på bordet i vårat kontor men den ligger inte där längre. Jag skulle gärna vela ha svar då jag har en hund valp som jag inte vill äter upp den.

Tack i förhand! //Alicia 14 år ❤️

91Marran
2017-04-27 19:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#155

Min hamster har varit borta sen i september. Hittade nyligen hamsterskit på toa golvet. Kan någon känna in om hon lever?

Mvh
Mig

Lastis
2017-04-27 20:45
#156

Hej! Vi skulle resa till USA för någon månad sedan och vi hade lite dollar hemma sen tidigare. Men nu är de helt spårlöst försvunna! Vi blev väldigt förvånande när de inte fanns där vi trodde de skulle vara och har letat överallt i huset. Skulle vara så tacksam om jag fick någon ledtråd var jag ska leta. Mvh

Majja86
2017-04-30 01:38
#157

Hej. Jag vet att jag inte får fråga om andras saker. Men min sons (han är bara 8 år så han kan inte fråga själv) mobil är spårlöst borta. En LG med pokemon skal. Den är viktigt för oss alla så vi kan hålla kontakten lättare i detta trista "varannan-vecka-liv". Hoppas nån kan hjälpa oss i rätt riktning med letandet.

Rosisa00
2017-04-30 21:58
#158

#100 (har inte alltid rätt) Men jag får för mig att presentkortet faller eller glider på något sätt. Typ t ex när något hamnar mellan två kuddar man sitter på osv. Men är inte så bra men värt ett försök?

Rosisa00
2017-04-30 22:08
#159

#128 en bro och grus är vad som dyker upp i mina tankar?

Jenny78
2017-05-01 00:53
#160

Hej. Vi har blivit av med ett par solglasögon här hemma ikväll. Svart/blå där själva glaset är lite åt det oranga hållet. Hade varit super om någon kunde hjälpa mig hitta dom. Tack !

Annons:
Rosisa00
2017-05-01 07:48
#161

#17 känns som den sitter fast på en gren i ett träd, typ en tall…

Theresetsj
2017-05-02 18:00
#162

Hej! Jag förlorat ett armband jag fått av min pojkvän i julklapp, för cirka 2 månader sedan. Jag har letat överallt utan resultat. Det är en ormlänk från Pandora precis som på bilden, med en berlock på som föreställer en rosa blomma. Detta armband är väldigt viktigt för mig och jag skulle bli oerhört glad om någon av er kunde hjälpa mig att återfinna det!

91Marran
2017-05-02 18:54
#163

#162 jag tänker på gräs och en gammal trälåda.

Mvh
Mig

Amandla
2017-05-02 18:57
#164

#162 Bilden borttagen, den såg ut som en produktbild (och därmed ägs den ju av företaget). Lägg en länk istället om du inte har en bild som du tagit själv.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
Theresetsj
2017-05-02 20:04
Theresetsj
2017-05-02 20:11
#166

#163 Kan tyvärr inte tänka mig att den ligger på något sådant ställe men tack iallafall!

Jenny78
2017-05-02 22:30
#167

För ganska länge sedan fick jag ett skrin av min far som var fylld med gamla mynt. Jag kastade skrinet och förvarade mynten i en påse som jag sedan hade i en blå vas. Nu kan jag inte hitta mynten men vasen står kvar. Jag misstänker att någon tagit dom men jag kan ju också glömt att jag lagt undan dom eftersom jag är ganska förvirrad. Någon som kan se vart dom tagit vägen?

Annons:
idajs
2017-05-05 13:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#168

Hej, jag har tappat bort mitt personal kort till jobbet. Vart kan det vara, har letat som en tok här hemma.

Soffans77
2017-05-06 19:18
#169

Jag har glömt var jag la min dotters ullfrottejacka som jag nu skulle vilja ha till lillebror. Troligtvis la jag den på nått "smart" ställe. Blir galen över att inte hitta den!

Thryg79
2017-05-07 14:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#170

Hejsan! Min katt är bortsprungen sen natten till den 1/5, hon sprang bort på kyndelgränd 2 i tyresö, Det är två vånings lghs område med mycket grönområde runt omkring.Den förra ägaren kallade henne för apan men vi döpte om henne till Alice, vid försvinnandet bar hon ett rött halsband med en liten tub med telefonnummer och hennes namn Alice. Alice är en brittisk korthår med mörkbrunt huvud, svans, ben och tassar, och ljusbeige kropp. Hon kom till mig den 28/4 så hon är inte van vid detta område. Vi är jätte oroliga för henne och nu har hon varit borta i en vecka. Och hon kanske inte hittar tillbaka. Snälla hjälp oss hitta henne! Mvh Anders

AngelOfLight
2017-05-10 13:36
#171

Hej! Min dvd film Flightplan har mystiskt försvunnit. Det gör mig extra ledsen då det var en gåva o present från min mor. Jag har letat ett flertal gånger på samma ställen, men den finns ingenstans! Kan inte sluta tänka på detta. Hoppas någon vill o kan hjälpa mig. Vill så gärna ha den tillbaka! :( det är en dvd film i ett smalare fodral, ett såkallat "slim-case". den har varit borta i ca 1-2 månader nu. Filmer har aldrig försvunnit från mig förr, men nu plötsligt så händer det. :( snälla hjälp mig! Blir inte klok i huvudet av detta! Går bara omkring o tänker på det här, men blir då inte klokare av det. :( Kram till er! Hälsningar, Sabina

91Marran
2017-05-10 14:47
#172

#169. Den ligger i en hög garderob. Långt upp. En sådan garderob med dörr längst upp. Jag hoppas det i alla fall. :-)

Mvh
Mig

Soffans77
2017-05-10 17:50
#173

Tack för ditt svar 91Marran, tyvärr hittade jag den inte i någon garderob heller… Uppskattar ditt försök!

Rosisa00
2017-05-11 21:02
#174

#173 kan det vara på något ställe där du inte brukar damma för får upp en bild av massa damm…

Annons:
Soffans77
2017-05-11 21:33
#175

Tyvärr är jag inte nån som dammar på så många ställen alls Rosisa00, så det blir mycket letande😉 Skämt åsido, tar till mig det du skrivit! Återkommer förhoppningsvis med positivt resultat. Tack för ditt engagemang!

Rosisa00
2017-05-13 20:50
#176

#145 då är det troligen rätt 😂 :)

Rosisa00
2017-05-13 20:50
#177

Oj menar 175

Rosisa00
2017-05-16 07:37
#178

Nu vänder jag mig själv hit! Jag är väldigt slarvig och är inte så bra på att hålla koll på alla saker och idag så hittade jag inte min gympapåse. Jag har letat på alla ställen dår den kan råka hamna men den är inte där. Fick slänga ihop en påse med tröja och byxor men skulle gärna vilja hitta mina saker ändå. :)

Denna kommentar har tagits bort.
Softh
2017-05-19 05:55
#180

Min sambo köpte en klänning till mig vit med blå blommor har inte sett den på länge vart kan den ha tagit vägen? Saknar den

Susanne242
2017-05-21 22:12
#181

Hej!

Min plånbok (svart) försvann idag tillsammans med bl.a mitt körkort och kontokort.  Jag hade det sist på eftermiddagen då jag handlade fika åt gäster som vi skulle få. Nu ikväll upptäckte jag att plånboken var borta. Å vi har letat. Kan någon möjligen se var den finns?

Min plånbok ser ut ungefär som den bifogade bilden. T

Annons:
Amandla
2017-05-22 11:16
#182

#181 Bilden är borttagen, var snäll och läs det översta inlägget igen! Lägg istället en länk till bilden så man kan se ifall man vill.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
JohannaMax
2017-05-22 19:43
#183

Önskar hjälp med att hitta mina solglasögon. De är av märket Ray Ban, en variant med guldiga glas och jag kan bara inte hitta dem…

Tack❤️

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

91Marran
2017-05-24 22:10
#184

#181, jag får in grus med gräs vid sidan om till vänster och en väg till höger.

Mvh
Mig

[Upprörd]
2017-05-31 14:57
#185

Hej, Jag fick på mitt bröllop år 2004, guldarmband av min nu avlidna svärfar. Kan inte hitta dem, har letat överallt, i varenda hylla/ väska som jag kan komma på. Men så ledsen då de skulle gå i arv till min dotter när hon gifter sig i framtiden. Hjälp mig snälla.

anonymare
2017-05-31 22:36
#186

Hej!

Jag har varit av med laddaren till batteriet i min systemkamera väldigt länge, flera år skulle jag tro. Har tidigare använt min mammas eftersom den är likadan, men sedan hon flyttade utomlands har jag inte kunnat ladda batteriet. Köpte nyligen en ny från ebay men det hade varit väldigt bra om jag kunde hitta originalladdaren. Den ser ut såhär (länk), plus en tillhörande sladd som kopplas till vägguttag. Den är alltså av märket Nikon.

Skulle vara fantastiskt om någon kunde hjälpa mig ☀️

Anna-80
2017-05-31 23:28
#187

Hej!

Förlovningsringen är borta. Brukar lägga den i jobbväskan tillsammans med vigselringen. Hittar bara vigselringen i jobbväskan. Mönstrad guldring. Snälla hjälp mig, saknar den oerhört mycket.

sp0ngeb0b
2017-06-01 09:48
#188

Jag har lyckats förlägga mina kursböcker när jag städade inför en liten fest förra veckan. Det är två vita och ganska tunna böcker, denna och denna. Har letat på de flesta ställen där de kan tänkas vara men hittar inte dem. Jag har en inlämning på söndag som jag måste skriva klart, och det kan jag inte utan böckerna. Hoppas någon kan hjälpa. Tack på förhand!

Annons:
NettanJo
2017-06-01 21:37
#189

Hej! Har tappat bort min favorit tröja. En sån där once-in-a-lifetime tröja som sitter som smäcket, är alldeles lagom tunn och lagom varm och snygg…Fyndad på rea o alldeles underbar…. En svart pumaziptröja med rosa logo. Det är nog dessvärre några månader sen den försvann men jag saknar den otroligt nu när det är rätt väder ute… Har försökt ersätta den med andra tröjor men ingen är som min saknade lille vän… Oerhört tacksam om någon kan lösa mitt i-landsproblem ❤

Almare
2017-06-03 11:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#190

Vore väldigt Tacksam för allt tips och råd 🍀

wildchild001
2017-06-05 08:38
#191

Tappade bort min plånbok i helgen. Det är en röd/blå mönstrad liten tygväska med blixlås innehållandes mitt SEBkort, körkort, diverse andra kort och min mobiltelefon. En Sony Xperia SL (se länk: http://drop.ndtv.com/TECH/product_database/images/530201353657AM_635_sony_xperia_sl.png) Skulle vara jättetacksam om någon kunde se vart den är! Vet ej om det är tillåtet men jag betalar mer än gärna hittelön ifall någon lyckas hjälpa mig hitta den. Tack ska ni ha! ❤️

The animals of the world exist for their own reasons. They were not made for humans anymore than black people were made for white, or women created for men

wildchild001
2017-06-05 11:58
#192

UPPDATERING: Plånboken är upphittad, men om någon fortfarande kan se var min mobil befinner sig skulle jag vara evigt tacksam!

The animals of the world exist for their own reasons. They were not made for humans anymore than black people were made for white, or women created for men

Denna kommentar har tagits bort.
Anna-80
2017-06-15 14:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#194

#187 Ringen längst in är borta. Hoppas att det är lättare nu när det finns en bild.

Thequeen2007
2017-06-18 01:10
#195

Hej. Tappade bort en nyckelknippa med två olika hemnycklar. En alfa och en Assa nyckel. Det fanns även en vit tagg på den. Jag tappade den under en marknad i Örebro den 1 juni 2017. Har letat väldigt mycket , kollat i min svarta väska som jag hade med mig och i dem affärer jag var i. Bik bok, carlings, monki, Gina tricot. Men dem har ej fått in, samt polisen. Kan ha haft nycklarna i mina jeans bakficka. Var ute mellan cirka 20:00-22:00, behöver verkligen hjälp snälla. Tack på förhand.

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Thequeen2007
2017-06-18 01:12
#198

Jag kommer själv ihåg ATt jag såg den i bil bok när jag skulle prova jeans, då det trillade den min byxficka. Men kommer ihpg att jag la dem i antingen min väska eller bakfickan.

Emmitsa
2017-06-18 20:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#199

Min klocka jag fick av sambon när jag fyllde 28 är försvunnen. Jag är helt utom mig av förtvivlan då vi inte kan finna den någonstans. Allt jag har är en länkbit som finns kvar sen vi kortade in bandet. Snälla kan någon se vart klockan finns? Kommer jag att återfå den? Eller är den borta för alltid? Har sån ångest för att den inte hittas :(

Lileol
2017-06-19 20:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#200

Min vigselring försvann nu ikväll. Vi har letat överallt. Nu är jag helt förstörd och vet inte vad jag ska ta mig till. Den går inte ersätta då den enbart gjordes i ett exemplar. Kan någon snälla hjälpa mig att hitta den? Bifogar en bild

petterpipare
2017-06-20 19:26
#201

Har flyttat och vet inte var min hemmagjorda spånhyvel har tagit vägen. Det är en av de saker som jag slöjdat som jag är mest nöjd med och det skulle göra mig väldigt glad att hitta den igen. Den består av ett stålblad (som jag smitt) och ett träskaft med två handtag som jag täljt. Mycket tacksam för hjälp <3

Kopinglid
2017-06-21 22:37
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#202

Hej! 

Jag hittar inte min klocka, den är helt borta. Det är en Daniel Wellington, den jag har på mig på bilden. Mitt senaste minne av den är att jag tog av den för en vecka sen när jag var på filminspelning och bytte om till filmkostymen. Lade jag inte ner den i min väska, utan råkade lägga den någon annanstans? Har letat på alla ställen den kan tänkas vara här hemma. Någon som kan se/känna om den är glömd eller om jag har den här i närheten, fast jag bara inte hittar den?

Tusen tack på förhand

Annons:
Emmitsa
2017-06-22 22:21
#203

Klockan är nu hittad! Tog hjälp av ett medium som höll till i närheten. Med hennes ledtrådar lyckades jag hitta min klocka som varit försvunnen i flera månader :O Är riktigt imponerad över hennes förmåga, kan inte förstå hur hon kunde veta var den låg. Jag har alltid varit tveksam till detta med övernaturliga grejer och medium. Men efter detta kommer jag aldrig tvivla mer! Ni är grymma ni som har såna förmågor! :-)

SvenskLarm
2017-06-25 14:44
#204

Jag hade med mig min sambos pass för att hämta ut hans paket i måndags. Efter den dagen så vet jag inte vart passet tagit vägen. Har ett minne av att jag plockat ut det ur jackfickan här hemma men sen ligger det inte på sin plats. Misstänker att lillpojken här hemma har stoppat det på något bra ställe.

Någon som kan hjälpa mig att hitta det.

Sickans
2017-06-25 18:08
#205

Heeej, skulle vara evigt tacksam om någon vill göra ett försök här… Jag fick en bismarck hals länk i 18års present från min mormor och morfar, den betyder VÄLDIGT mycket för mig men jag tappade det och har ingen aning om vart det tagit vägen.. finns det någon som kan hjälpa mig? Lite mer realistiskt : har lånat pappas resväska på hjul och jag hittar den ingenstans.. input? 😅

pumizen
2017-06-25 20:43
#206

hej,undrar om någon kan se vart jag kan ha förlagt våran gröna flexikoppel till smådjur, har letat precis överallt jag kan tänkas ha lagt den men hittar den verkligen inte, är den helt borta eller måste jag gå o köpa en ny när vi väntar tillökning av en till kanin om någon vecka :)

MaxSj
2017-06-26 18:26
#207

Hej. Jag Behöver hjälp med att hitta ett svart kort

som jag brukar tanka bilen med vid jobbet.Det är försvunnet. 

Texten : Hemservicebilen 

syns på kortet. 

Har sökt överallt, hittas ej.

Hittat senaste kvitto då det blev tankat senast. 22 juni.

dock hittas inte kortet. Jag bor i Finland i Larsmo, har också en nyckel till lägenheten som är försvunnen, det är i en nyckelknippa som är vit till färgen.

min fru brukar använda den nyckeln. Hoppas någon kan se var de borttappade sakerna finns. Tack på förhand.

simonengstrom
2017-06-26 22:08
#208

Hej! 

Jag behöver hjälp med att hitta min försvunna mobiltelefon som jag vet försvann tidigt på midsommardagsmorgonen. Jag använde telefonen 04.45 och sen är den försvunnen.  Jag var aldrig utanför tomtgränsen till bostaden där jag befann mig. Har letat överallt utan framgång.. Telefonen har ett skal med en idrottsstjärna på. 

Tack på förhand.

MaxSj
2017-06-27 13:50
#209

hittade kortet under bilstolen till sist, det va på ett mycket trångt ställe,

dock är nyckeln till lägenheten borta ännu, den är fast i en vit nyckelknippa.

Annons:
Mammamijan
2017-07-01 09:33
#210

Hej Jag hoppas verkligen någon kan hjälpa mig snabbt . Kom hem från 3 veckors semester i onsdags och hittar inte min jobbetelefon någonstans . Kan inte minnas om jag gömt det någonstans här hemma eller om jag bara förlagt den . Utan telefonen så kan dom olika enheterna inte få tag på mig och jag skäms om jag måste gå till chefen och berätta att jag slarvat bort telefonen . Tacksam för all hjälp jag kan få . Det är en silvrig Samsung galax A3

Mammamijan
2017-07-02 11:42
#211

Skulle bara tillägga. Mina barn hade mycket väl kunnat komma åt min jobbtelefon och att någon av barnen sen lagt den på något vettigt ställe . Kan någon se om det är jag eller barnen som slarvat bort den ? Det finns lite olika slags ställen att leta på beroende om det är jag eller barnen 😁

[NeferNefer]
2017-07-02 11:44
#212

#211: Har du en liten i ungefär ettårsåldern, som har en tvärrandig t-shirt (bredare vita ränder än färgade)?

Mammamijan
2017-07-02 12:05
#213

Jag har en liten på 1 år och 5 månader som älskar min jobbtelefon . Känner inte igen klädesplagget , men hon har massa kläder . Jag ska direkt leta igenom över allt där hon har sina kläder

Mammamijan
2017-07-02 12:05
#214

Jag har en liten på 1 år och 5 månader som älskar min jobbtelefon . Känner inte igen klädesplagget , men hon har massa kläder . Jag ska direkt leta igenom över allt där hon har sina kläder

[NeferNefer]
2017-07-02 12:07
#215

Jag tänkte mer att hon bar plagget när hon tittade på din telefon för att sen "arkivera" den under en möbel …

Mammamijan
2017-07-02 12:29
#216

Ok :) Kan du känna vilken typ av möbel eller vad för slags rum ? ovanvåningen eller nedanvåningen ? Tycker vi har letat över allt men finns SÅÅ många ställen att leta på om det är Minja som haft den sist . Låter väldigt logiskt att det är hon som skulle gömt den någonstans . Mina äldre pågar är inte intresserad alls av telefonen om dom skulle fått tag på den

Annons:
[NeferNefer]
2017-07-02 12:30
#217

Det ser ut som en mindre trämöbel på korta ben.

Mammamijan
2017-07-02 12:46
#218

Har letat under alla trämöbler nu som jag kunde hitta :) , hittar inte den. Kan man göra nått för att du ska kunna känna tydligare ? Men du känner att den finns kvar här hemma hos oss ?

[NeferNefer]
2017-07-02 12:49
#219

Ja … den bild jag fick var av ett litet barn som tog mobilen, tittade på den lite, sköt in den under en möbel och sen knatade vidare.

Mammamijan
2017-07-02 12:59
#220

Tack så mycket . Jag ska leta grundligare här hemma. Återkopplar om den dyker upp . Tack för du tog dig tid

[NeferNefer]
2017-07-02 13:00
#221

Så lite så. 👍Lycka till!

(För säkerhets skull kanske du ska fråga de andra barnen om de har hittat en mobil under en möbel och tagit den någon annanstans …)

Poccas123
2017-07-04 23:45
#222

#158 Ja jag kände samma sak som du och letat överallt där det finns kuddar. Men presentkortet är borta. Börjar tro att jag slängt det av misstag.

Poccas123
2017-07-04 23:46
#223

Behöver hjälp att hitta en Ford bilnyckel. Det är en extranyckel som jag behöver hitta snarast

Annons:
Windsus
2017-07-06 22:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#224

Hej fina ni. Jag har två funderingar som jag så varmt skulle vilja få hjälp med. Det ena är min plånbok som jag tappat för några dagar sen och känns som jag vänt lägenheten upp å ner i sökandet. Det andra är våran andra bilnyckeln som försvann i aug 2015, I samband med förberedelserna inför vårat bröllop.

Windsus
2017-07-06 22:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#225
Windsus
2017-07-06 22:57
#226

Bildresultat för wallet + AEROPOSTALE

min plånbok :)

MichaelMyers
2017-07-06 23:38
#227

Hej, Jag tänkte försöka få hjälp med att hitta tre saker: - en silverring med tre månstenar i rad, ringen är tre cm lång och 6-7 mm bred. Stenarna i sig är 6-7 mm i diameter. - en tunn silverring med liten malakit, malakiten är ca 3 x 5 mm. (Denna ring har varit borta i många år) - en dagbok/anteckningsbok med svart metallspiral och klargröna, ojämna plastpärmar, där jag skrev ner mina innersta tankar. Kanske ska jag skriva ett inlägg för varje sak?

Softh
2017-07-10 08:47
#228

Jag har tappat bort min kamera med semesterbilder från teneriffa har letat och letat men hittar den ingen stans. Min man tror att den är i bilen men jag hittar den inte där kan någon se vart den finns?

Susanne242
2017-07-15 23:37
#229

Hej!

Jag har tappat bort/ förlagt mina nycklar. Har tyvärr ingen bild på dem.  Det finns en helrosa larmbricka på . Vet inte när nycklarna försvunnit, men någon gång i sommar. Är det någon som kan se var de finns?

Ingalill76
2017-07-19 15:00
#230

Hej, har en jätte ledsen dotter hon har ett gosedjur nalle puh som hon har haft sen BB som är väldigt mager o smutsig o ingen nos kvar och nu är den helt borta har vänt upp o ner på huset..hjälp

Annons:
Lindaida
2017-07-19 22:35
#231

Hej!! Har förlagt/ tappat bort plånboken!! Letat över högt o lågt o tänker på vart den kan vara dag o natt,, blir tokig!!! Någon vänlig själ som kan se nåt? Mvh Linda

Denna kommentar har tagits bort.
Denblonda
2017-07-20 09:37
#233

Hej! Jag söker efter ett armband som jag fått i konfirmationspresent och som har varit borta i ca ett år om jag inte minns fel. Det är en Thomas Sabo-kedja (charm armband) i silver med fem berlocker: -Smultron och hjärta (sweet står det på det) -bokstaven A -klöverblad -G-klav -segelbåt Tacksam för svar, förhoppningsvis slipper jag köpa nytt <3

Anngerd
2017-07-21 09:57
#234

#233

Hej!

Jag får en stark känsla av att armbandet ligger utomhus. I en grusgång eller uppfart av grus, lite grövre modell. Det ligger i närheten av ett trähus. En villa. Ta en kratta och kratta om du inte kan finna det när du går runt.

Hoppas det kommer tillrätta.

Lycka till

AnnGerd

Anngerd
2017-07-21 10:00
#235

#230

Någon har hittat gosedjuret och försökt sätta det på en liten gren, pinne. Detta för att den som tappat djuret ska kunna hitta den. Gå tillbaka och ta samma promenad och var uppmärksam på om ni hittar gosedjuret. Det kan ha ramlat ner.

Lycka till !

AnnGerd

Denblonda
2017-07-21 11:31
#236

#234 Tack snälla för snabbt svar och hjälp! Vet du färg på huset? Vitt eller rött? Jag undrar också om du ville hjälpa mig att finna en svart solhatt från fjällräven, spårlöst försvunnen häromdan. Tack!!

Kattia
2017-07-22 14:42
#237

Hej! Vi har tappat bort dotterns rosa virkade solhatt som hon fått av mormor. Den var med ut från Skånes djurpark i onsdags 20/7 men hittade inte den dagen efter när jag skulle ha den. Misstänker att den antingen trillade ur bilen när vi lastade in för hemfärd eller försvann här hemma. En ny solhatt är inte svår att köpa men denna var ett fint hantverk gett med kärlek så jag tackar hemskt mycket på förhand om någon har möjlighet att hjälpa oss att få tillbaka den.

Annons:
Kattia
2017-07-22 14:56
#238

#237 Verkar som att bilden inte kom med så gör ett försök att lägga upp den igen.

hejsofia
2017-07-24 10:46
#239

Hej! Jag har blivit av med ett halsband. Halsbandet består av en relativt lång och tjock silverkedja som jag fått av min mamma, och på det har jag satt en berlock i form av en liten prinsesskrona (även den i silver) som jag fått av en annan släkting som barn. Jag tror att jag har tagit av mig det i samband med träning men kan inte hitta det i vare sig gymväska eller på gymmet. Älskar detta halsband och skulle bli så glad över att hitta det. Kan någon hjälpa mig? Tack!

AnetteNy
2017-07-25 14:17
#240

Jag har lagt laddaren till min guldfärgade Canon-kamera på ett väldigt bra och säkert ställe… En svart liten "kluns" ca 6 x 4 cm där man lägger i batteriet, och tillhörande sladd. Lite besvärligt att låna min mammas laddare hela tiden…

izzacaroloine
2017-07-25 23:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#241

Min fina lilla Sven har varit borta sedan den 20/7. Han brukar aldrig vara borta så länge. Han är en otroligt kelig, social och nyfiken katt. Och hela familjen saknar honom. Vi har letat och letat, men vi hittar honom inte. Finns det någon här som kan hjälpa mig? Hälsningar Caroline

Tinaarne
2017-07-26 09:23
#242

Min vinter jacka Peak Performance försvann i flytten våren 2016. Vi stylade vårt hus + en lägenhet för försäljning. Förvarade flyttkartonger i vårt nya hus och i källaren på min mans jobb. Har letat på alla ställen men hittar inte min jacka som jag saknade så i vintras. Vill gärna hitta den innan ny vinter kommer. Finns det någon som kan hjälpa mig med vart jag ska leta. En Peak Performance dam jacka i gråmelange. Stl XL tror jag. Tusen tack om någon ger mig vägledning.

Tinaarne
2017-07-26 09:25
#243

Även några sommarskor är borta :-)

Ginster
2017-07-29 01:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#244

Hej! Har letat efter två delar till en sittvagn. Men kan inte hitta dem. Vagnen hade jag till mitt första barn och vill nu använda till mitt andra barn men det saknas två delar till vagnen. På bilden är vagnen hur den ser ut idag utan delarna, så där jag ringat in ska det egentligen sitta. Nere vid fötterna ska det finnas ett marinblått tygstycke att trä på. Och i mitten ska det finnas som en avlång stång som går från ena sidan till den andra, också den marinblå. Kommer ej ihåg om jag slängt dessa delar pga att dom var trasiga eller kan jag soppat undan dom någonstans? Väldigt tacksam för hjälp

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
annsofiek73
2017-07-30 12:15
#246

Hej! Hoppas att jag ställer frågan i rätt grupp nu. Fick ett litet barnbarn för knappt två månader sedan å nu ska det ju snart bli dop. Då till min fråga: var har jag/vi gjort av vår dopklänning? Jag blir både ledsen å arg på mig själv över att ha lagt bort den. Har testat att lägga sax å nycklar i fönstret för att hitta den, men nej, inte då! Vore så tacksam för hjälp! Ann-Sofie

Huygens
2017-08-01 14:49
#247

Till er med borttappade nycklar. Jag fick en bild av minst en borttappad nyckel på marken vid en återvinningsstation. Vet ej om detta hjälper någon här, men hoppas det hjälper.

För övrigt, har ni kontaktet polisens hittegods?

amanda98
2017-08-03 18:45
#248

Hej! För ett tag sedan tappade jag bort min Gopro Hero 5 som är full av bilder från mina resor. Problemet är att jag varken minns när jag sist höll den och vart jag lagt den…såklart har jag haft med mig den utanför huset men jag är ganska säker ändå på att den kan vara här hemma. Jag har vänt upp och ner på huset men vet inte om jag missar något ställe? Med vänlig hälsning, Amanda Nedan är en länk till en bild på kameran https://www.google.se/search?client=safari&hl=sv-se&biw=375&bih=559&tbs=qdr%3Aw&tbm=isch&sa=1&ei=41GDWdKiD4TGwQLz77foAw&q=gopro+hero+5&oq=gopro+hero+5&gs_l=mobile-gws-img.3..35i39k1j0l4.4250.5242.0.5799.8.8.0.0.0.0.198.929.0j7.7.0….0…1.1.64.mobile-gws-img..6.2.335.13Z6xfTuEtI#imgrc=QFHUAm3wasiSaM:

[Luntann]
2017-08-04 13:34
#249

Hej, Vi har slarvat bort vår hunds favoritgosedjur Tummen. Tummen är vår hunda lilla bebis och den ska alltid vara med var vi än är. Vi är noga med att inte ta med tummen när vi reser bort eller utanför hemmet överhuvudtaget, just för rädsla att tappat bort den. Därför bör tummen vara någonstans i hemmet. Tror att tummen varit borta en dryg månad, har aldrig försvunnit förut på dessa 7 och 1 halvt år. Tack på förhand/Lotta

[Luntann]
2017-08-04 13:47
#250

Hej, Kan någon se var jag har gjort av mitt schema där jag har instruktioner över styrkeövningar som jag har fått specialutformat för mig.

anna--5
2017-08-05 00:21
#251

Snälla hjälp mig. Vi har precis flyttat och jag kan inte hitta min gröna apotekspåse med mediciner och dokument från min operation. Sen hittar vi inte heller de dokument från den dagen vi tog över huset. Snälla hjälp mig.

Annons:
lindiz7606
2017-08-05 18:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#252

Hoppas innerligt på att få hjälp att hitta min förlovningsring som är försvunnen sedan i natt. Är en Efva Attling ring i silver, med texten "from here to eternity". Ringen kastades olyckligt runt i lägeheten och vi har letat igenom hela lägenheten hela dagen och kan inte hitta den. Vi är helt förtvivlade, snälla finns det någon som kan hjälpa oss att hitta den så den kan få komma tillbaka på fingret snarast…?

LiviaGk
2017-08-06 17:39
#253

Hej! Sedan några dagar har jag inte kunnat hitta min klocka. Osäker på om jag förlagt den på arbetet eller i hemmet. Har jobbat så mkt på sistone att dagarna går ihop.. Den är mestadels silvrig men även lite rosenguld detaljer. Fick den i examenspresent av mina föräldrar och den är oersättlig för mig… kan någon hjälpa mig?

Ingrideil
2017-08-07 18:48
#254

Hej! Har tappat bort ett kuvert med värdefulla handlingar. Jag och min sambo fick kuvertet i Uppsala av en kompis och åkte sedan med bil till Stockholm där vi stannade i några nätter för att sedan åka hem till Östersund där kuvertet skulle lämnas över till personen som skulle få det. Dagen efter vi kommit hem och packat upp var kuvertet helt borta. Har vänt ut och in på allt, skulle vara så tacksam för all hjälp angående vart kuvertet skulle kunna finnas. Tack! Eileen

Asarimmi
2017-08-08 11:54
#255

Hej! Min ena dotter har tappat bort mobilen med busskort i. Sista samtalet från mobilen var 3:e juli och till mig. Hon är extremt disträ så den kan ligga vart som helst. Ingen har laddat och startat mobilen då jag får meddelande på min telefon om det händer. Har ringt runt bland hennes vänner och tror att den ligger så att den inte ses någonstans? Vore väldigt tacksam för hjälp.

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
alinajo
2017-08-08 18:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#258

Hej! Har för några månader sedan tappat bort min ring. Skulle bli överlycklig för hjälp att hitta den då jag fått den i bröllopspresent! Är den lila på bilden. Har vänt upp och ner på lägenheten men hittar den tyvärr inte.

Annons:
Amandla
2017-08-08 19:08
#259

#255 Hur gammal är din dotter? Jag tänker på regeln för tråden som säger att man bara får fråga efter egna saker, med undantag för ens barn.

#257 Be din syster bli medlem på iFokus och skriva själv i tråden, det är bara tillåtet att fråga efter ens egna saker även om det är någon annan som tappat bort dem.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
GinaD
2017-08-09 13:58
#260

Hej skulle bli glad om någon kunde hjälpa mig. För två dagar sen blev jag av med mitt genomskinliga etui med sommar kortet i bla.har letat överallt här,men fortfarande borta…jag började tro jag blivit knäpp som inte vet var det tagit vägen…nu kan jag o barnen inte åka mer tåg om jag inte hittar det:(…jag o barnen skulle bli överlyckliga för all hjälp.

[Kritan]
2017-08-09 19:50
#261

Hej har tappat bort nyckeln till bilen. Sitter på en nyckelring av svart läder. Snälla, jag behöver verkligen all hjälp jag kan få. Panikångest.

Annchanna
2017-08-10 12:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#262

Vår älskade katt Morgan försvann natten mot lördag 5/8, från en sommarstuga i Mockträsk, Boden, Norrbotten. Ingen har sett honom sen dess trots ihärdigt letande. Kan någon som har en synsk förmåga hjälpa mig att se vad som hänt, om han lever, och vart han befinner sig? Tack på förhand!

Nattasalla
2017-08-11 09:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#263

Hej ja har tappat min förlovningsring tappade den dagen innan midsommar och har letat överallt

Asarimmi
2017-08-11 09:58
#264

Hittade mobilen och busskortet utan hjälp :) Wiiee.. Hon är 11 år. Tack ändå..

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: