Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 1581 ggr
jessR
12/16/16, 9:22 PM

Det okända

Hej, 

är rätt ny på övernaturligt och har frågor som ni som är lite mer erfarna och mediala har svar på. Själv är jag nog inte så inkännande, utan har bara upplevt ett fåtal händelser av övernaturlig karaktär. Jag har suttit och titta på det okända och undrar då varför aldrig medierna ställer frågor som vad heter du och vilket år är du född mm så man kan få veta exakt vem anden är. 

Minns även ett program för jättelänge sen där medium skulle hjälpa lösa brott men så vitt jag vet löstes aldrig något brott med hjälp av medium. Varför kan inte dessa svar gå att få fram när det får så mycket annan information från andra sidan? 

tack på förhand!

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd och utan tvekan det mest betydelsefulla” – Platon -

Annons:
J-Artur-K
12/17/16, 12:39 PM
#1

Mediumet berättar det den får till sig. Frågar inte specifikt oftast . Om man frågar som ex namn kan det bli man tolkar fel. Är inte som att man pratar med en levande människa. Det som kommer automatisk till en är störst chans man uppfattar rätt kan man säga. Om vi säger att mediumet frågar vad anden heter o uppfattar att anden säger Anna men är fel men allt annat stämmer så kan klienten bli ganska osäker bara på grund av det. Det mediumet fick till sig automatiskt stämde men uppfatta fel på svaret på en fråga. Kan låta konstigt men är så det är oftast Tänk dig själv om det är ett namn som inte alls är vanligt o uppfatta namnet rätt. Som ex namnet Gurli eller Golgi. Ännu svårare om det är långt namn. Men om man får till sig namnet automatiskt utan att fråga är det mycket lättare bruka oftast stämma då med. Huvud saken är ju att klienten förstår vem det är. På det okända bruka ju oftast inte vara någon koppling att andan o klienten känt varandra. Så namn hjälper inte så mycket då heller för klienten. Är ju mer för vi tv tittare det är intressant. Om jag hade en ande hos mig som är obehaglig som jag vill bli av med som inte har någon koppling till mig skulle andens namn vara det oviktigaste för mig att få veta. Förnimmelse av mord är kanske programet du tänker på. Gick för många år sedan kommer inte ihåg något av det programet idag. Men var medium som hjälpte polisen i mordfall som lagts på is. Inget mord fick något genombrott. Kanske har fel men tror programet blev ett fiasko. Men något att tänka på där. Fast om mediumet skulle kunna peka ut gärningsman vad hjälper det polisen om det inte finns några bevis? Är det ett genombrott ? Vi vet vem det är men kan inte bevisa det ? Men det jag nämner nu är bara liknelse har ingen amning om vad som var med i programet. Men jag själv tror det måste vara väldigt bra medium som har hand om sådant. För göra det bra. Inte att jag menar att dom som var med inte är det. Men är mord som lagts på is. Är inte i början under utredning när den viktigaste tiden är. Allt blir svårare. Bevis som kanske fanns förut men inte hittades kan vara borta nu o allt möjligt. Man ska inte lägga så stor tyngd på mediumen här i min åsikt. Polisen själva har inte klarat av det heller. Men om jag ska vara fullt ärlig är jag tveksam om sverige har så bra medium som kan klara av mordfall som lagts ner. Så bra att man kan göra ett tv program av det för flera klaras upp av mediumet/mediumen. Tror inte vi har så bra medium i sverige tyvärr. Men är bara vad jag tror.

Ny dag nya möjligheter

jessR
12/23/16, 11:25 AM
#2

Ber om ursäkt för sent svar och tackar för långt och utförligt svar. Jag uppfattar det som att flera gånger frågar mediumet direkt en fråga och får ett direkt svar, så därför är jag bara konfundersam över att det inte går att få mer konkreta uppgifter. För mig skulle namnet vara av största vikt, jag vill ju veta vem det är och på så sätt få reda på vem det var och varför den är här och då vad den vill, verkar som att många i programmen också vill veta vilka det är som hemsöker dom. 

Ja, förnimmelse av mord hette det! Jo det blev en flopp. Vad jag vet, har nog inget mord någonsin klarats upp med hjälp av medium, vilket också känns konstigt, det borde ju vara rätt vanligt när det går att kommunicera med andra sidan. Tycker det är förbryllande i vilket fall. Om man får reda på vem som är mördare genom ett medium vet man i alla fall vilken person man ska undersöka och leta  bevis, så slipper man lägga ut onödig tid på andra oskyldiga. Det är min tanke i alla fall :)

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd och utan tvekan det mest betydelsefulla” – Platon -

Tjohalia83
12/23/16, 3:08 PM
#3

Hittades inte en kropp i skogen tack vare förnimmelse av mord, eller är jag helt ute och cyklar? Det var så länge sedan. Jag tycker att flera medium i Det okända är jätteduktiga, men som alltid när man handskas med det mediala är det ju en högst personlig spegling av allt de får till sig. D.v.s. att olika medium kan tolka lite olika, även om alla skulle länka med samma person. Vissa medium i Det okända har jag lättare att ta till mig än andra. Jag har svårt för dem som verkar fiska efter info (oavsett om de gör det eller ej) och vissa som pratar om speciella änglar och sånt. Det är ju dock samma sak där, min personliga tolkning av dem. Men många duktiga tycker jag är med! :D Håller med J-Artur-K om att det är lätt att tolka fel om man ställer direkta frågor.

J-Artur-K
12/23/16, 5:02 PM
#4

#2 Det är lugnt att du svara lite sent :) Förstår vad du menar. När jag skrev att medium inte bruka fråga specifika frågor var jag inte så tydlig för hade varit tvungen skriva ännu mera. Visa frågor som ex namn . Ex om någon fråga mig vad jag heter . Säger jag Joakim Är inte ovanligt att man kanske inte riktigt hörde vad personen svara. Sade lite otydligt eller svara lågt . Eller svara väldigt snabbt. Men om man frågar en fråga där en person ger ett längre svar så kan man missa ett ord men ändå förstå allt den sagt oftast. Att diskutera med en ande är ju inte som diskutera med en människa. Man kan få information på olika sätt namn får jag ibland att jag får se namnet i text i mitt inre . Men är väldigt sällan jag frågat om namn när det kommit med text har jag aldrig frågat efter namnet vad jag kan komma ihåg. Det jag menade med att det hjälper inte med att få veta namnet om man inte har haft någon koppling med anden. Hur ska du kunna veta vem det är om du får namnet både förnamnet och efternamnet ? Du känner ingen som kände anden . Är egentligen bara ett namn. Jag själv skulle vara mer intresserad av veta saker om anden så man får veta mer om dens personlighet ett namn säger inte så mycket. Om man ändå inte kan veta vem det är själv igenom namnet. Men självklart kan ett namn hjälpa till mycket men om man bara får fram ett namn säger det inte så mycket. Kan ju bara vara slumpen . Är kombination av allt som blir det starka beviset eller vad man ska säga. Oftast bruka ju medium få till sig saker igenom inre känslor. Kan ju vara ganska svårt få till sig ett namn som man inte hört så många gånger. Men om man bruka kunna få igenom text i inre bild blir ju det lättare. Men just detta är väldigt komplicerat förklara för en som inte håller på med detta själv. Är ifrån medium o medium. O tillfälle o tillfälle. Medium kan inte få reda på allt som många kanske tror. Men dom är bara människor som vi alla. Mediumen i det okända är ju duktiga det jag menade med att jag inte tror vi har så duktiga medium i sverige för ha program som förnimmelse om mord. Menade jag att inom något sådant tror jag det krävs en annan form av djupare kunskap o utvecklad förmåga för klara av det än vi har hos medium i sverige idag. Vi har ju bra medium i sverige men som ex england lär dom ut med annan form av disciplin o krav. Ligger ganska långt före sverige. Är inte bara ett mord är ett mord som polisen har på is. Komplicerat. Mediumet ska klara av den pressen o allt också. Är inte som mediumet pratar med en människa o får information så är inte så enkelt som man tror. Är så mycket mer komplicerat. Det bästa hade ju varit om ett trans medium hjälpte polisen i så fall men är inget som bör sändas på tv o anden pratar igenom mediumet o blir 100% korrekt. Polisen kan fråga anden (mediumet) saker o får svar. Men fysisk medium hade varit pricken över iet hade varit fantastiskt. Ganska många fall hade nog kunnat blivit lösta då i alla fall om det går få fram bevisen med om det går få fram . Men finns inte så många bra trans medium i sverige . O fysisk medium är inte alls vanligt. Känner bara till en som har den förmågan i sverige. (vad jag känner till )

Ny dag nya möjligheter

Amandla
12/23/16, 5:37 PM
#5

Jag har fått lära mig att andar inte heller alltid är så duktiga på att skicka information till oss, precis som vi måste öva för att förstå vad andarna menar behöver också de träna på att få igenom sin information. Och det kan också vara så att de, när de kommit över på andra sidan, glömmer bort mycket av sina liv. De har viktigare saker för sig på andra sidan… Så det är mycket som spelar in för hur mycket ett medium får till sig och i vilken form. De gånger jag tränat har det ofta känts som att leka charader och rebusar, blandat med lite olika känslor. Från det och att få fram ett klockrent namn - inte lätt.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
J-Artur-K
12/23/16, 5:52 PM
#6

Håller med det amanda nämner också. är olika saker som är av betydelse o påverkar som ex det amanda nämner.

Ny dag nya möjligheter

Annons:
jessR
12/25/16, 1:08 PM
#7

Tack för en mer detaljerad beskrivning, då tror jag att jag förstår lite bättre. Jag blir bara så fascinerad när kommunikationen går så lätt och mediumet säger direkt vad anden säger, såsom Pierre gjorde i ett avsnitt till en änkling, det var väldigt rörande och vackert. Tycker också att flera av de i det okända är mycket duktiga och lyckas tolka det korrekt, av vad det verkar i alla fall. 

Okej, kände inte till att det var skillnad på transmedium och fysiskt medium. Det kanske är något som kommer utvecklas och finnas som hjälp för polisen i framtiden får vi i alla fall hoppas! :)

Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd och utan tvekan det mest betydelsefulla” – Platon -

utlandssvensk
12/30/16, 7:16 PM
#8

Pa YouTube can du se hur Jörgen Gustafsson hittar en flicka som begat sjalvmord i Japan.

Jörgen Gustafsson Det Okända i Japan del 1/5  

https://www.youtube.com/watch?v=IeUDh65inmE

Upp till toppen
Annons: