Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 1420 ggr
[alladjurärvälkomna]
12/2/16, 6:49 AM

Hur blir jag av med våra objudna gäster?

Hej! Vi behöver hjälp med hur vi ska få det lungt på gården. Vi letar nytt boende fast mest av en annan anledning. För att göra en lång historia kort: Vi flyttade in i vårt hus för över ett år sen, det första jag gjorde var en rensning med vit salvia då man kände av närvaro direkt. Även kristaller kom upp i huset överallt. Drömfångare i sovrummen. Vi alla har hört barn skratta och leka på gården och det är bara vi som har barn i närheten och dom har inte varit ute (då det hörs sent på kvällarna och på nätterna). Vi hade en kompis och hennes barn på besök i nästan en vecka och ingen av dom sov knappt något dom blev jätte störda. Då hörde vi inte barnen ute utan då var dom inne i huset, bollar kom rullande, bilar likaså mef leksaker. Kan säga att dom har inte kommit hit fler gånger alltså vår kompis. Vi har ingen energi kvar i kroppen man orkar inget. Min man är inte öppen för det övernaturliga men tror att han tror mer på det nu efter en obehaglig upplevelse. Det var förra vintern vi alla sov på bottenvåningen då det var kallt på ovanvåningen och där nere har vi en kamin. Min man sov på en madrass men det gör han aldrig om han vaknade av att någon/något sparkade på honom när han väl somnade om så blir han väckt av att han blir avdragen från madrassen. Det skrämde honom jätte mycket Ena sonen sover inte längre i sitt rum han säger att han blir störd hela tiden. Ingen av barnen ensamma går upp eller ner om ena våningen är tom utan dom går tillsammans eller så får vi följa med. Dom leker alltid precis där vi är och inte på sina rum. Enda rummet som är lungt på nätterna är vårt sovrum så nu står alla sängar där inne trångt är det men vad gör man inte för barnen ska få sova. Mycket mer har hänt men det tar många timmar att skriva allt. Någon som har tips på vad vi kan göra? Har funderingar på att ta hem ett medium men vet inte var jag ska vända mig.

Annons:
LilMe
12/2/16, 7:57 AM
#1

Jag är absolut inte någon expert, men att höra av er till ett duktigt medium låter inte som en dum idé. Någon som verkligen vet vad h*n pysslar med och kan hjälpa dessa barn över till ljuset.

Tips: Google is your best friend! Googla på "Medium i" och sedan eran hemkommun/ort/stad. 🙂 Hoppas verkligen att det lugnar sig på eran gård och att barnen och ni får sova om nätterna och få tillbaka eran energi!

Mvh 🌺

J-Artur-K
12/2/16, 10:09 AM
#2

Jag kan försöka titta på det o få bort på distans om du vill. För övrigt får inte salvia bort andar är något som man kan använda efter man fått bort anden/andarna för rena atmosfären. Är är inget som bort en ande.

Ny dag nya möjligheter

[alladjurärvälkomna]
12/2/16, 3:31 PM
#3

#2 Jag vet med att det inte tar bort andar men hoppades på att få bort det negativa. Tack du får gärna se om du kan hjälpa oss.

J-Artur-K
12/2/16, 7:04 PM
#4

Har tagit bort några nu. Är ganska många. Du kan ju berätta senare hur det känns. Får nog göra igen kan nog vara någon kvar. Inte förvånad över att det är aktivitet där. Är som ett spökhus typ.

Ny dag nya möjligheter

[alladjurärvälkomna]
12/3/16, 5:51 AM
#5

#4 tack :) det ska jag göra. Kunde du känna av om någon av mina släktingar finns hos mig? Har en släkting som jag ofta pratar med och ber om råd men på senare tiden känns det som h*n inte svarar.

J-Artur-K
12/3/16, 5:35 PM
#6

#5 Jag gör på ett sätt att jag känner inte av hela platsen hur många det är där. Jag gör att jag ber få kontakt med den som är jobbigast först o tar bort den o så vidare. När jag tar bort får jag aldrig kontakt med släkting kan man i princip säga igenom det sätt jag arbetar som. För släkting är inget som stör i vanligaste fall i alla fall. Sedan tar jag kontakt med en ande i taget o kollar inte överblick hur många som är där o så. För att spelar egentligen ingen roll att kolla på det sättet för mig anser jag.

Jag gör på detta sätt för huvud problemet ska försvinna fört som stör mest. sedan går jag vidare till det som inte stör lika mycket.

Är något som fungerat bra anser jag själv.

Du kan ju skriva hur det känns nu o så , så jag vet om jag ska ta bort något mera

Ny dag nya möjligheter

Annons:
[alladjurärvälkomna]
12/3/16, 5:39 PM
#7

Ok :) Jag ger ordentlig feedback imorg men redan nu känns det lugnare i huset.

J-Artur-K
12/3/16, 6:03 PM
#8

#7 Härligt 👍

Ny dag nya möjligheter

[alladjurärvälkomna]
12/4/16, 5:11 PM
#9

Natten har inte varit lugn, barnen har hörts och någon drog min man i benen. Dottern vaknade skrikande att någon hade satt sig på henne hon sa att det var en "gammal flicka"

fossingen
12/4/16, 5:19 PM
#10

#9 Kan ta mig en titt på distans om du vill? Pm:a mig


J-Artur-K
12/4/16, 5:45 PM
#11

#9 Ja jag trodde det var fler kvar. Får göra igen.

Ny dag nya möjligheter

zemlathebunny
12/6/16, 1:41 PM
#12

Jag tror på att de finns andar i huset men jag vet inte om jag tror på att man tar bort dom. Speciellt inte på distans

[alladjurärvälkomna]
12/19/16, 2:50 PM
#13

#10 bilden

Annons:
[alladjurärvälkomna]
12/19/16, 2:50 PM
#14
[alladjurärvälkomna]
12/19/16, 2:50 PM
#15
[alladjurärvälkomna]
12/19/16, 2:50 PM
#16
[alladjurärvälkomna]
12/19/16, 2:50 PM
#17
fossingen
12/19/16, 3:13 PM
#18

Bara jag som inte ser någon bild?


[alladjurärvälkomna]
12/19/16, 3:15 PM
#19
[alladjurärvälkomna]
12/19/16, 3:15 PM
#20

Nu då?

Annons:
[alladjurärvälkomna]
12/19/16, 3:22 PM
#21

#18 den ligger som ett nytt inlägg

fossingen
12/19/16, 5:38 PM
#22

#21 den syns inte alls. Går det visa inlägget eller om du kan ladda upp och länka någonstans?


[alladjurärvälkomna]
12/19/16, 6:26 PM
#23

#21 inlägget heter "dörren som barnen skyr". Det går att se den där

[alladjurärvälkomna]
12/19/16, 6:27 PM
#24

"Dörren våra barn skyr" skulle det stå

Dioramabyggare
12/20/16, 2:26 PM
#25

#2: Hur går det till att få bort andar "på distans"? Skulle du vilja hjälpa mig och hustrun att få bort "spöket" som på olika sätt ger sig till känna här hemma?

I dörröppningen mellan hallen och "kontorsrummet" har vi ett draperi och vanligtvis när jag ska gå in i eller ut ur kontorsrummet viker jag undan draperiet med utsträckt hand (som när man pekar med hela handen) men häromdagen fick jag för mig att jag skulle "trycka in" draperiet mitt på, med knuten hand, och då var det som att det satt en "brandkårsstång" omedelbart innanför draperiet 😮 men när jag tryckte lite till så försvann den i tomma intet. Kanske "någon" inte ville att jag skulle gå in i rummet, eller så ville h*n bara störa mig 🤔.

Sommarek
12/21/16, 10:41 AM
#26

TS, om ni tänker efter, är det så att ni blir obekväma och trötta av själva närvaron, eller gör den/de något som är riktigt skrämmande? Om man har för stor respekt för sådant här kan man såklart bli rädd även om själva tanken varit god - att någon drar i din man när han ligger vid/i rummet med kaminen kan ju betyda att någon är rädd för brännskador eller eldsvåda, till exempel. Är det däremot ren terror är det ju en helt annan sak.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

[alladjurärvälkomna]
12/21/16, 1:38 PM
#27

#26 jag är väldigt öppen för det andliga så lättskrämd är jag inte. Men när mina barn blir ordentligt skrämda så vill jag gärna att dom "flyttar härifrån" Sonen har sett (även andra) när handtag går ner mm på ovanvåningen. Händer mycket här hela tiden

Annons:
Sommarek
12/21/16, 1:49 PM
#28

#27 Har du provat att helt enkelt förklara det, högt, för dina "inneboende"?

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

[alladjurärvälkomna]
12/21/16, 3:47 PM
#29

Japp många gånger :(

Sommarek
12/21/16, 4:18 PM
#30

Får du någon reaktion alls, eller blir du ignorerad?

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

[alladjurärvälkomna]
12/21/16, 4:23 PM
#31

Brukar bli stökigare ett tag efter ja sagt det. Enda rummet som är lugnt är vårt sovrum där sover vi 4 barn och 2 vuxna

Sommarek
12/21/16, 4:24 PM
#32

Är det någon skillnad på det rummet jämfört med de andra? (Tusen frågor, förlåt, men det kan vara bra att veta.)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Upp till toppen
Annons: