Annons:
Etikettmedium
Läst 1391 ggr
Lofus
2016-10-10 16:11

Är jag udda eller finns det fler?

Hej!
Försök att ha lite tålamod med mig och fortsätt läsa.

Jag är dålig på att förklara men jag ska göra mitt bästa.

Jag har redan som mycket liten alltid kunnat se på folk om dom är ''elaka'' eller ''goda'' jag grät mycket som liten och ville absolut inte till dagis och jag gillade inte dom flesta fröknarna och bara grät när mamma skulle lämna mig där.
En dag när min mamma skulle lämna mig och min bror så sträckte en fröken ut sina armar mot min lillebror och sa ''kom min lilla prins'' medans hon sa till mig när hon lyfte upp han med en röst som var väldigt ''åh nej är det du, jag bryr mig inte'' röst att jag skulle gå in och rita, inget hej eller något till mig och det fick min mamma att reagera lite.
Med tiden så märkte även mamma att jag undvet vissa barn och när jag kom upp i skolåldern och blev så gammal att jag själv kan minnas så har jag alltid sett vilka som skulle komma att mobba mig om dom fick chansen, villket aldrig slog fel,
Enda sättet jag kan beskriva det på är att jag såg det på deras gåstil (vilket i sig låter helt sjukt)

En annan sak är att jag alltid kännde på mig när någon skulle komma hem till oss eller när mamma och pappa var på väg hem. får en kännsla som en klump runt hjärtat och i mellangärdet och innom 10 min så kom det alltid en bil och svängden in på grusvägen mot huset.

Samma saker kan hända idag med, jag får en kännsla att något kommer hända och att jag borde gå eller inte gå en specifik väg.

Jag kan till och med se på en person om den är kissnödig, jag vet inte hur men jag bara gör det, i vissa fall ser jag det på hur dom spänner sina muskler men ibland vet jag till och med att dom måste springa på toaletten innan dom själva verkar medvetna om det.

Jag kan inte heller slappna av runt folk eller liknande då jag efter en dag med människor omkring mig blir så psykiskt utmattad och trött.

Enligt psykologer beror det på mobbningen men enligt min moster och mamma så tror dom att jag grät mycket på grund av att jag kännde hur personer var och att det var det som gjorde att jag grät som i sin tur gjorde att jag blev mobbad från dagis och genom hela skolgången av både lärare och elever.

Jag drömde även flera veckor i förväg att min farfar och morfar försvann, dom fanns bara inte och veckorna senare dog dom.
En annan dröm var att jag såg min mormor sitta i en hall på golvet när jag och mamma var i norge för att hälsa på henne.
Mamma skulle åka hem till sverige igen  4 dagar innan hon skulle komma tillbaka för att jobba och hon frågade om jag skulle med hem eller stanna kvar hos mormor i Norge.
Jag beslöt mig för att stanna kvar och tur var det för bara timmarna senare började mormor bli dålig och skulle upp och lägga mig, men jag hörde inte knarrandet i trappen och gick för att kolla till henne.
Där satt hon på golvet i hallen. Jag minns att när jag såg mormor i hallen så kom en kännsla av dejavu över mig, som att detta har jag sett förut men vart? minnenam om drömmen jag hade natten innan komsom ett slag  i ansiktet. Jag hade sett mormor i hallen fast i drömmen var det hallen på övervåningen men nu satt hon i hallen på nedervåningen vid ytterdörren.
Mormor   envisades med att hon skulle upp och lägga sig men 5 trappseteg gick hon innan hon föll medvetslös ner för trappan.
Jag hade av någon anledning redan gjort mig redo och fångade upp henne och la henne med huvudet på golvet och fötterna kvar i trappan.
Mormor hade svimmat och jag ringde ambulansen som sen kom.
Mormor hade  haft ett ordentligt blodtrycksfall och behövde till sjukhuset där hon blev kvar i nästan 7 dagar.
Hade jag ignorerat kännslan av att jag skulle stanna hos mormor så vet ingen hur det kunde ha gått för henne.
Hon kunde ha ramlat ner för trappan och skadat sig ordentligt.

Är det fler som kan känna på sig eller får en magkännsla av att liknande slag eller drömmar?
och vad kan det vara?

Tack på förhand

Annons:
Tjeja
2016-10-10 17:57
#1

Låter spontant för mig som att du är en kombination av två olika saker. En både psykiskt och själsligt "higly sensitive" person. Dvs psykiskt och mentalt är du högempatisk och känner lätt av andra människors känslor. Något som kan vara enormt uttröttande om man inte lär sig hantera detta på ett konstruktivt vis så man hinner återhämta sig mellan varven. Något som fortfarande är svårt att förklara rent vetenskapligt hur det fungerar rent fysiskt och fysiologiskt men man vet att det är så. Endel är extra lyhörda och uppmärksamma på andra människors signaler på ett vis som gör att man upplever det som stark intuition typ. Sedan själsligt känslig och lyhörd. Det som handlar om ett andligt plan så att säga. (Det som i vetenskapliga sammanhang i åratal förnekats som inbillning o s v men kvantfysiken börjar hitta förklaringar till.) Förmågan att kunna se, känna eller veta saker i förväg. Ingen av de två områdena av känslighet är egentligen något konstigt och inte heller helt ovanligt att man upplever det ena eller andra som du i alla fall någon gång under sitt liv. Du är absolut inte ensam om dina känslor och upplevelser. Vi har alla dessa förmågor men är mer eller mindre känsliga för det i olika nivå. Ibland kan det även skifta under livets gång, av hur man mår eller vilka situationer man är i o s v. Du tillhör uppenbarligen dem som är lite mer känsliga än vad som är vanligt och på båda områdena dessutom. Men ensam om dina känslor och upplevelser är du absolut inte, bara lite ovanligare. 💕

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

RoxannaS
2016-10-10 19:50
#2

Jag känner igen mig lite i det där. Inte i samma utsträcknig. Men jag kan ibland också känna på mig när människor omkring mig vill mig illa. Eller någon jag känner. Jag känner snabbt av om de är en person jag vill ha i min närhet eller inte. Men de är inte lika ofta nu som förr. Misstänker att mitt psykiska mående påverkar det just nu. Jag kan drömma om saker som händer innan de sker. Kommer oftast inte ihåg dem innan de skett men får också den här deja vu känslan i samband med att de sker. Känns som att man får en repris på något som redan hänt i ens huvud. Händer som sagt inte lika ofta som de gjorde förr. Men de sitter kvar och händer någon enstaka gång ibland. Ganska kusligt men spännande på samma gång. Nu för tiden har jag också mormor med mig. Känner liksom drag ibland med den parfym som hon alltid bar. Och får som rysningar när något kommer ske och när jag bör vara extra vaksam. Tror också mycket att det förflutna kan påverka. Blir man nertryckt psykiskt blir man på något vis lättare mottaglig för sånt här. Bara en teori jag har dock. Men de känns lite som det. Men du verkar ha haft de med dig sen långt innan. Tror även olika typer av trauman kan påverka en till att känna av saker. Se de som en gåva. Ta till vara på den. Den kan rädda liv. De såg du med din mormor. :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
utlandssvensk
2016-10-11 20:31
#3

Hej Lofus,

Du ar absolut inte ensam i att kanna sant har. Jag har sjalv forutspatt mycket av det som hant i mitt liv. Allt fran olyckor till personer jag kommit att traffa.

Jag fragade en gang ett medium om varfor jag sag vissa saker och hon forklarade att det var som vag skyltar som visade mig vagen. Hon sa att vi alla fardas fran A till O i varat liv. Men hur vi reser dit, tag, flyg eller gar, ar helt upp till oss sjalva.

Choklad
2016-10-12 12:19
#4

En till här, fast med variation, det är både på gott och ont att vara "känslig".

U R us

braaanji
2016-10-12 15:44
#5

Vilket bra svar av tjeja! 👍

[josten]
2016-10-13 19:34
#6

Det tjeja skrev stämmer nog väldigt bra på dig !😊

Annons:
Monia2016
2016-12-13 17:17
#7

Du är säkert HSP o spirituell!

Detta brukar hänga ihop. O HSP står för High sensetive person.

Så du är inte ensam, här har du en till. Mobbing brukar tyvärr vara vanligt för oss också tyvärr.

Kram

Upp till toppen
Annons: