Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 1213 ggr
jejjs
2016-09-23 12:18

Skall jag ta fighten eller inte. ..

Jag har alltid kännt mig annorlunda och mottaglig för något oförklarligt. Det började redan som barn, jag upplevde en väldigt mycket oförklarliga saker som liten, vissa saker har vart traumatiska och satt spår. Som ung vuxen lärde jag mig att bygga upp en mur och lyckades intala mig själv att allt var i min fantasi och enbart min mörkerrädsla som spökade. Det har fungerat hyfsat bra fram tills det började igen för några år sedan men jag har lyckats trycka bort det någorlunda men inte tillräckligt, det har eskalerat sedan jag bildade familj och vi köpte vårt hus. Jag har också varit drabbad av sömnparalyser sedan barnsben men jag har klarat mig undan även dem under många år men sedan några år tillbaka började de komma igen och nu har de eskalerat till att jag får sömnparalyser varje gång jag sover på annan tid än vid min nattsömn, jag brukar hamna i sömnparalyser som sedan går över till klardrömmar men de 6 senaste tillfällena…gud jag kan knappt fatta det själv så går jag ur min kropp, senast häromdan när jag vilade bredvid min dotter så höll jag på att glida ner för sängen, jag sa till henne att sluta putta på mig men hon svarade inte, ännu en gång gled jag ner mot sängkanten och sa till henne igen att sluta men när jag inte fick något svar så fattade jag att jag sov, jag ville inte fortsätta utan gled in i sömnen, jag frågade även min dotter om jag hade pratat med henne eller åkt ner för sängkanten men hon sa Nej, att jag bara hade rört mig i sömnen. Häromdagen hände det igen, jag hör hur det bankar utanför mitt sovrum och vill inte gå dit då jag vet att jag är ensam hemma så vill jag inte veta vad det var, jag går mot sovrumsfönstret, drar upp rullgardinen och jag hör ljudet av rullgardinen hissas upp som att det hände på riktigt, öppnar rutan och hoppar ut, jag står nu på utsidan av huset och tittar ner mot vägen där står en svart figur och tittar. Jag känner mig lugn och får för mig att försöka flyga och jag klättrar upp på taket men något går inte som jag vill utan Jag dras upp och upp mot himlen och längre och längre ut sedan vaknar jag. Jag har upplevt så mycket konstiga saker och har ingen att prata med. Idag när jag vilade så hamnade jag i Sömnparalys men denna gången var det annorlunda, i vad som känns som mitt högra synfält ser jag något som drar mig inåt en tunnel, jag sugs ut och svävar i rymden (jag vet att allt det här låter helt galet, tro mig) bilden är alltså HD skarp så klar jag är i något som ser ut som rymden och ser en 3dimensionel tunnel som uppenbarar sig den är uppbyggd av små former kan det vara röda trianglar ser ut som en nät? det är inget jag har läst om eller sett på någon bild men känslan jag hade av den här bilden var viktig och Jag hade lust att måla av den. Sömnparalyserna är en del av mina problem vid sömn, bortsett från det jag har berättat så blir jag oftast utsatt för sexuella handlingar vid sömnparalyserna vid de gånger jag inte kunnat kliva ur kroppen. Sedan har vi problemen vid mitt vakna tillstånd, som barn såg jag skuggor av människor men som vuxen försvann allt detta men sedan jag fick barn och vi köpte och flyttade till huset känner jag närvaro igen. Det första året sov jag inte alls då jag hörde en mansröst på kvällarna inne hos en av mina flickor, då låg jag på spänn jämt, jag kunde höra honom säga till henne att vara tyst, när barnen inte var närvarande fick jag trotsa min rädsla och tala om för honom att försvinna, det hjälpte ett tag men det var inte fören vi renoverade rummet och byggde igen dörren från vårt sovrum in till min dotters rum, jag vet inte om rösten är borta eller om jag inte hör det längre pga av att väggen är där nu :( jag känner en oerhörd stark energi på kvällarna som illar så starkt i hela min kropp och in i min mage att jag inte kan sova, jag har även sett ljusa skuggor dra förbi men kämpar med att stänga allt ute. Jag vaknade en natt och fick en oförklarlig känsla av att gå upp på vinden (som jag inte gillar) den är ombyggd till ett vanligt allrum, när Jag sedan skall gå ner känner jag hur jag hur något slår i mot mig med sådan styrka och jag faller bakåt och slår i ryggen så hårt att jag inte kan andas, jag kryper ut i vardagsrummet skräckslagen och min man hittar mig liggandes i fosterställning och undrade vad tusan som hade hänt och varför jag hade vart uppe på vinden. Jag vet inte varför jag gick upp? skadan på min rygg Gjorde att jag blev sjukskriven i 3 veckor, jag kunde knappt röra mig utan smärta. Jag har även ett obeskrivligt band till mina flickor jag kan känna deras oro på nätterna om de är oroliga och inte kan sova, jag vet när de kommer att vakna och är snabbt där i samma sekund. När jag och min man var iväg på en resa förra helgen så passade deras farmor dem fre-sön, på söndag morgon vaknade jag i hotellrummet av att höra min dotter spela på sin speldosa, jag hörde hur hon spelade super Mario och hur hon snyftade Mamma, mamma, lite ledsamt men mest längtande. När jag kliver upp ser jag en tygbit/tjockare tråd från en tröja jag sytt till henne ligga på golvet? jag frågar min man och han säger att barnen måste slängt med den i resväskan. Jag hörde henne så tydligt som om att vi stod bredvid varandra! Det finns så mycket mer att berätta men Jag har ingen att prata om. Just nu står jag inför ett vägval, att försöka släppa allt det här och försöka bygga upp en starkare mur eller riva muren, fördjupa mig i allt detta och släppa in allt, villket skrämmer skiten ur mig för jag vet inte vart jag kommer hamna och vart det kommer att leda mig, antagligen till en jobbig plats då mycket av de energier jag känner inte är speciellt trevliga, vissa rent ut sagt farliga. Jag är lever som en vanlig trebarnsmamma och har länge förtryckt allt men det går snart inte längre… Min dotter har även påvisat vissa upplevelser men jag har alltid sagt till henne att det är i hennes fantasi och att det inte finns något annat än oss levande varelser, jag känner mig som världens hycklare :( hon har sett en man i huset, hör ljud och har haft riktigt panik vid några tillfällen, även hennes lillasyster, en natt var de så rädda att de skakade halva natten :( Min äldsta flicka vägrar att sova i sin säng än och kommer in varje kväll, hon är 9 år. Jag vet varken ut eller in… jag ville mest skriva av mig. Om ni har några tips till mig eller frågor skriv gärna.

Annons:
Sommarek
2016-09-23 12:39
#1

Klart du ska ta fighten; att undertrycka något håller aldrig i längden. Dessutom ger du ju dina barn ett intryck av att det de ser och hör inte är verkligt, vilket kan få dom att börja tro att det är något fel på dom.

Först kanske du dock ska börja skriva ner det här (om du inte redan gjort det) för att få lite rätsida på vad som händer. Det verkar vara många slags upplevelser du råkar ut för, och att anteckna vad som händer/hänt, när, hur och vad dina egna tankar kring det är kan faktiskt hjälpa till att få lite struktur på det hela.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Cicci76
2016-10-07 11:46
#2

Ja får en känsla av att du behöver någon som guidar dig i detta, som är insatt i hur andra sidan fungerar och hur man gör för att skydda sig från det som hände i trappan t.ex. Att förtrycka det och försöka bygga en mur är nog inte ett bra alternativ alls. Finns ju en anledning till att just du fått den här gåvan/förmågan.  Precis som Sommarek skriver är det viktigt att du bekräftar att det dina barn ser är verkligt, att de inte är knäppa i huvudet. Förklara för dem att det finns andra världar än den vi lever i och att vissa människor kan se in dem. (Om du tror det förstås.)  Tror också det är bra om du skriver ner dina händelser.

Var man hittar någon pålitlig människa som kan guida en i sådan här situation vet jag däremot inte, här på iFokus kanske…

Hoppas det löser sig och att du får ordning på ditt liv för så som det är nu kan du ju inte ha det i längden.

Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: