Annons:
Etikettmedium
Läst 890 ggr
bananafish
8/25/16, 11:01 AM

Tveksam kring medium

Hade för cirka ett år sedan, en telefonsittning med ett medium som jag efter rekommendationer online valt att kontakta.  Han är tydligen ett gott rykte om sig att vara duktig. Och ja, jag fick ganska träffande info, framförallt kring hur jag mådde samt min sysselsättning. Fick dessutom ganska mycket  info kring mina tidigare liv. Han hade en hel del att berätta, bl.a. vilka platser det handlade om, vilka sysselsättningar, etc.

Igår hade jag kontakt med samma medium, då hade det alltså gått nästan ett år sedan vår förra kontakt. Återigen tog han upp mina tidigare liv, men nu nämnde han att jag verkat på en helt annan plats, med helt annan sysselsättning och som en totalt annan person. Det stämde inte med någonting han tidigare sagt.

Detta gjorde mig i sin tur tveksam till allt han sa under resten av sittningen.
Vad hade ni tänkt i samma situation? Bör man avvisa alltihop eller kan det vara så att olika liv framträder på olika sittningar, så att säga?

PS. Värt att notera är att detta var en medial vägledning. Han berörde alltså tidigare liv enbart som en mindre del i sittningen.

Annons:
[Hukanson]
8/25/16, 11:32 AM
#1

Allt de säger om "tidigare liv" måste ses symboliskt eller metaforiskt. Det handlar enbart om din emotionella kropp. Det blir mer som en beskrivning av din emotionella utveckling, ett försök att hjälpa dig att komma vidare på din väg att mogna och växa.

Choklad
8/25/16, 11:32 AM
#2

Jag tror att det kommer fram olika liv från olika sittningar, det beror på vilka frågor man ställer energierna tror jag.

U R us

Choklad
8/25/16, 11:36 AM
#3

#1

Hur då metaforsikt?

U R us

bananafish
8/25/16, 11:44 AM
#4

Hukansson, berätta gärna lite mer ingående hur du menar. 
Det är alltså mer som en historia mediumet använder sig av för att hjälpa och vägleda mig, inte något han faktiskt ser eller känner?

[Hukanson]
8/25/16, 1:35 PM
#5

Jo det är högre vägledd "sanning" om dig men objektifierat till en beskrivning som du kan mentalt ta till dig och hantera som en bild av din känslomässiga verklighet. Ungefär som en sanndröm.

tarantass
8/25/16, 1:59 PM
#6

Sådant här är omöjligt att bli säker på. Som antyds av kommentarerna ovan finns det många tolkningar att välja på. Det finns ingen garanti för att mediet såg något alls som hade att göra med en själv, även ett bra medium växlar i formen som alla andra människor, och det finns ingen garanti för att vi vare sig lever eller inte lever flera liv, samtidigt eller efter varandra.

Det bästa man kan göra torde väl vara att blanda sin intuition och sitt kritiska sinne och väga samman råd och synpunkter (om man vill ha sådana) tills man personligen får den blandning som man bäst växer och blir en bättre människa på. Inte förlora sig i detaljer och tappa fokus på vad man är här för. (Om man nu tycker att det är för att växa och bli bättre.)

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

Annons:
Upp till toppen
Annons: