Annons:
Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 1604 ggr
Codswallop
2016-06-23 04:24

Återkommande dröm.

Jag har, sedan jag var runt 13 år (ca 9 år), haft en återkommande dröm. Jag ligger på sida i min säng med ryggen ut mot rummet. Jag vaknar till mitt i natten och vänder mig om och hamnar öga mot öga med en gestalt. Svartklädd. Han står framåtböjd så att hans ansikte är precis framför mitt, och hans hud är.. Ja, som halvsmält stearin man knådat till en klump, ungefär. Vax-aktig. Inga ansiktsdrag överhuvudtaget, bara gropar och fåror i vax typ. Vem är han, och varför dyker han upp? Betyder det någonting?

Annons:
DanielStenstrom
2016-08-30 16:50
#1

Hej,

Jag tror du lider av så kallad Sömnparalys, vilket kan vara väldigt obehagligt. Då ser man ofta gestalter runt sängen och i rummet. Det finns mycket dokumentation på detta. Google is your friend :)

/d

Codswallop
2016-08-30 17:44
#2

Nja, det tror jag inte. Det är alltid samma rum, dvs det rum jag hade när jag var 13 år. Av de fall av Sömnparalys jag läst om har jag förstått att man är väldigt medveten om sin närvaro. Tolkar det som att man ser det rummet man är i, på riktigt. Så är inte fallet här.

Cicci76
2016-10-07 11:24
#3

Jag är absolut ingen expert, brukar själv fundera på vad mina drömmar vill säga mig. Men det jag kom att tänka på är att du kanske har svårt att se människor som står dig nära för vem de verkligen är. Äh jag vet inte var bara det som dök upp i mitt huvud när jag läste ditt inlägg.

Denna kommentar har tagits bort.
Huygens
2016-10-07 23:14
#5

Det finns något som heter Vakten vid Tröskeln. En harmlös figur. Ibland kallad Varelsen på Tröskeln.

[Devya]
2016-10-09 10:08
#6

Jag ser inget konstigt med återkommande drömmar. Det du bör kanske analysera är de känslor som du upplever i drömmen. Det brukar oftast höra ihop med vad man går igenom i verkliga livet. :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: