Annons:
Etikettmedialitet
Läst 1556 ggr
Oceanen
2016-02-04 18:26

Andar och rädsla

Skulle behöva lite råd! =) Jag är otroligt rädd för att se och känna andar. Men trots de är det just de som jag vill hålla på med. De har jag alltid dragits till, men är rädd för att de ska hända något. Ända sen jag var liten har jag haft mardrömmar om spöken, men dem har aldrig gjort mig illa. Utan bara gjort andliga saker, som att visa sig, låst rum och hört fotsteg och sånt i drömmarna. Och vet inte om de är just det som hindrar mig att utveckla de andliga eller om de bara inte är meningen. Jag har känt många gånger att jag bara vill ge upp. Men har på något vis aldrig gjort det. Någon som har råd hur jag kan gå till väga för att sluta vara rädd och kanske kan utveckla mig?

Annons:
Oceanen
2016-02-04 18:39
#1

Jag såg precis det liknande inlägget, såg inte de innan 😅 =)

Ghosthunter
2016-02-04 19:10
#2

För det första så behöver du inte vara rädd för det andliga, den verkliga faran är i det verkliga livet och för det andra så ska du kanske utmana din rädsla, precis som en som lider av nån svår fobi. Men detta är ju iofs lätt för mig att säga, då jag själv inte alls är rädd för något paranormalt eller andligt.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[Lummer]
2016-02-05 12:48
#3

Om detta är något du vill hålla på med så får du gå på kurser och föreläsningar. Finns en uppsjö av böcker att läsa. Ande världen i sig är inte farlig om man närmar sig med respekt och inte ger sig in i stolligheter man inte behärskar. Där finns det som inte är bra och som man ska undvika. Innan man börjar så bör man veta mer och kunna skydda sig. Är du rädd på riktigt så skynda långsamt. Försök hitta någon förening där du kan prata om detta och om din rädsla. Kanske hitta en mentor. Precis som i den "verkliga" världen. Du åker väl inte tunnelbana naken eller hur?

Denna kommentar har tagits bort.
Oceanen
2016-02-11 07:13
#5

Sant! Jag ska ta detta till rådes! Tack 😁

Upp till toppen
Annons: