Annons:
Etikettertävlingarlekar
Läst 1361 ggr
[NeferNefer]
2016-01-25 18:23

ÖN:s Tankeläsartävling 2

ÖVERNATURLIGTS TANKELÄSARTÄVLING 2

Första pris: Spådom, tarotläggning (keltiska korset) 

Andra till fjärde pris: Spådom, dragning av änglakort

TÄVLINGSUPPGIFT: Övernaturligts värd och Medarbetare tänker på en speciell person. Vem då? Ni kan säga vem ni tror att det är,eller beskriva personen. Fastna inte i att ni måste ge ett namn, det går precis lika bra (eller bättre) att ge en beskrivning av personen. Fixera er inte heller vid att ni inte vet exakt när vi tänker på den här personen, det är inte viktigt. Vi tänker på denne just nu och varje dag fram tills tävlingstiden är över.  Svaren lämnas i en speciell svarstråd som öppnas tisdag den 26 januari och stängs på kvällen den 3 februari. 

TÄVLINGSREGLER: Endast ett svar per tävlande. Värden och medarbetarna är domare, och dombeslutet kan inte överklagas. Inga svar ska lämnas i den här tråden, men har ni frågor om tävlingen kan ni ställa dem här. Alla spådomar kommer att lämnas i PM till vinnarna. 

OBSERVERA: Svaren lämnas i svarstråden, som öppnas 26 januari och stängs 3 februari. Om svarstråden blir full kommer en till svarstråd att öppnas, under förutsättning att första tråden är fylld inom tävlingstiden. Frågor ställs i den här tråden, tävlingstråden. Alla inlägg i svarstråden som inte är svar kommer att tas bort, och alla inlägg i tävlingstråden som inte är frågor och funderingar kring själva tävlingen kommer också att tas bort.

Om vinsterna: 

Förstapriset: vinnaren tänker ut en fråga som hen vill ha svar på och skickar frågan i PM till Fjäril, Amandla eller NeferNefer, som i sin tur skickar vidare frågan till Mystiska Spådamen. Det ska vara en fråga som går att besvara med tarotkort. Vinnaren kan således inte ställa frågor som "Vad heter min blivande man", ja- och nejfrågor eller "Hur gammal är jag" och liknande. Hen får inte heller fråga om någon annan person än sig själv. Tips inför frågan: Tänk på vad du vill ha svar på, fokusera på din fråga och var så tydlig som möjligt. Den mystiska spådamen gör läggningen och tolkar korten efter frågan. Vinnaren får sedan ett PM från värden eller en av medisarna med all information som korten har gett om frågan.

Andra, tredje och fjärde priset: vinnarna ställer varsin fråga i PM till Fjäril, Amandla eller NeferNefer, som i sin tur skickar vidare frågan till Mystiska Spådamen. Den Mystiska Spådamen känner intuitivt vilken av änglakortlekarna som bäst kan besvara frågan och drar kortet. Vinnarna får sedan PM från värden eller en av medisarna med resultatet.

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Fjäril
2016-01-28 09:25
#3

En lite påminnelse:

Även om ett namn dyker upp när ni deltar i tävlingen, beskriv personen hellre. Allt ifrån vad personen gör till hur hen ser ut och så vidare 👍

Sajtvärd på Övernaturligt

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
[NeferNefer]
2016-02-03 09:19
#6

Sista chansen att lämna ett svar idag! Gå till svarstråden och berätta vad ni får fram, eller lämna en gissning ifall ni inte får fram något alls 👍

Annons:
[NeferNefer]
2016-02-07 11:56
#7

Juryn har äntligen fattat beslut, och ni ska strax få veta vilka som vann. Men först vill vi påpeka att det är upp till vinnarna själva att PM:a sin fråga till någon av oss (Fjäril, Amandla eller NeferNefer), så skickar vi vidare frågan till Mystiska Spådamen som drar kort och tolkar dem. Vinnarna kan, om de så önskar, ställa frågan direkt i den här tråden om det är enklare, så skickar vi den till Mystiska Spådamen. Era svar kommer i PM så fort hon är klar med era spådomar.

Är ni nyfikna på vem vi tänkte på? Det var allas vår underbara Astrid Lindgren! En både mild och stark kvinna, som hade hjärtat på rätt ställe och kämpade hårt för barns och djurs rättigheter. 

Och nu när vi har sagt det … *trumvirvel* …

Förstapriset, en tarotläggning, går till

The_pearl 🏆🌺🥳 som talade om en person som kunde trollbinda folk. The_pearl valde en författare som vet var han står och säger vad han tycker. Astrid var författare, och hon visste mycket väl var hon stod och var aldrig rädd att säga sin mening.

Andra till fjärde pris, änglakortsdragning, går till:

Tara84 🌺Tara84 nämnde tv och film, natur och miljö. Det stämmer ju in på Astrid.

Vinden är min mor 🌺Gäst hos Lennart Hyland, sa Vinden, och Astrid har faktiskt varit gäst i Hylands Hörna!

Lummer 🌺talade om tv, en vänlig person som sa "nu alla barn". Astrid talade ju till barnen och var vänlig.

Denna kommentar har tagits bort.
[Lummer]
2016-02-08 21:00
#9

Haha😂 Ja det var väl inte helt olikt…tror jag😉 Var väl därför jag inte fick ihop frisyren riktigt….

[Lummer]
2016-02-08 21:02
#10

Å grattis the pearl👍🌻

The_pearl
2016-02-08 23:30
#11

Men wow så häftigt! Så glad jag blev o alldeles varm i hjärtat! Vår fina Astrid! 😊 Tack så mycket! 🌹🌹💖

Tarotstollan
2016-02-09 00:29
#12

Grattis till alla vinnarna!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

vinden är min mor
2016-02-09 07:55
#13

Grattis Pearl!🏆✨🌺

Det här har varit ett roligt sätt att lära sig förstå det man får till sig lite bättre.🌺

Man önskar ju annars att både intutionen och andarna kunde vara lite tydligare ibland.

☀️Mörker är bara brist på ljus

Annons:
Magi-cat
2016-02-09 09:06
#14

Grattis alla vinnare och alla andra deltagare! 🌺 Bra gjort!


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[NeferNefer]
2016-02-12 17:54
#15

Mystiska Spådamen har lämnat sina spådomar till alla vinnare utom en nu. Tara84, vad har du för fråga? 🙂

Upp till toppen
Annons: