Annons:
Etikettertävlingarlekar
Läst 1834 ggr
[NeferNefer]
1/8/16, 8:13 PM

ÖN:s Tankeläsartävling

ÖVERNATURLIGTS TANKELÄSARTÄVLING

Första pris: En Witch Oracle-kortlek

Andra pris: Spådom, tarotläggning (keltiska korset)

Tredje till femte pris: Spådom, dragning av änglakort

TÄVLINGSUPPGIFT: Övernaturligts värd och Medarbetare tänker på en speciell person. Vem då? Ni kan säga vem ni tror att det är, eller beskriva personen så gott det går. Svaren lämnas i en speciell svarstråd som öppnas lördag den 9 januari och stängs på kvällen den 13 januari.

TÄVLINGSREGLER: Endast ett svar per tävlande. Värden och medarbetarna är domare, och dombeslutet kan inte överklagas. De vinnare som vinner en spådom ska själva ställa en fråga som de vill ha svar på. Den som drar änglakorten kommer själv att välja vilken änglakortlek hon drar från, och valet beror på frågans natur. Inga svar ska lämnas i den här tråden, men har ni frågor om tävlingen kan ni ställa dem här. Alla spådomar kommer att lämnas i PM till vinnarna. Förstaprisvinnaren PM:ar värden eller en av medarbetarna om vilken adress vinsten ska skickas till.

OBSERVERA: Svaren lämnas i svarstråden, som öppnas 9 januari och stängs 13 januari. Om svarstråden blir full kommer en till svarstråd att öppnas, under förutsättning att första tråden är fylld inom tävlingstiden. Frågor ställs i den här tråden, tävlingstråden. Alla inlägg i svarstråden som inte är svar kommer att tas bort, och alla inlägg i tävlingstråden som inte är frågor och funderingar kring själva tävlingen kommer också att tas bort.

Om vinsterna: Förstapriset är W.i.t.ch. Oracle Game, ett kortspel från 8 år, för 1-3 personer. Kort och en liten instruktionsbok ingår. I instruktionsboken står det hur korten kan tydas och olika förslag på kortläggningar för att spå och spela med andra.

Bildresultat för witch oracle game

Bild hämtad från http://www.mainyk.lt/daiktas/w-i-t-c-h-oracle-game-kortos/109469

Andrapriset: vinnaren ställer en fråga som hen vill ha svar på. Det ska vara en fråga som går att besvara med tarotkort. Vinnaren kan således inte ställa frågor som "Vad heter min blivande man", ja- och nejfrågor eller "Hur gammal är jag" och liknande. Hen får inte heller fråga om någon annan person än sig själv. Tips inför frågan: Tänk på vad du vill ha svar på, fokusera på din fråga och var så tydlig som möjligt. Den mystiska spådamen gör läggningen och tolkar korten efter frågan. Vinnaren får sedan ett PM från värden eller en av medisarna med all information som korten har gett om frågan.

Tredje, fjärde och femte priset: vinnarna ställer varsin fråga. Den mystiska spådamen känner intuitivt vilken av änglakortlekarna som bäst kan besvara frågan och drar kortet. Vinnarna får sedan PM från värden eller en av medisarna med resultatet.

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
[NeferNefer]
1/11/16, 5:26 PM
#5

Flera personer har svarat i den här tråden. Alla svar ska lämnas i svarstråden. Den här tråden kan ni ställa frågor om tävlingen i, men inte lämna svar.

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
[NeferNefer]
1/14/16, 6:55 AM
#8

Juryn kommer nu att diskutera bidragen. Vi återkommer när vi kan presentera vinnarna 👍

Totum
1/14/16, 5:05 PM
#9

Så spännande 😊

[NeferNefer]
1/15/16, 8:43 AM
#10

Juryn (Fjäril, Amandla, NeferNefer) har äntligen lyckats enas om vinnarna! Förstapriset var så klart odiskutabelt 😃

Den vi tänkte på var Malena Ernman! Hon är en beundransvärd kvinna på alla sätt och vis. Inte nog med att hon sjunger som en ängel och är vacker som en sådan dessutom, hon är också en stark och modig kvinna som står upp mot rasism och andra orättvisor. En fantastisk förebild för oss alla ❤️

Förstapriset, en kortlek Witch Oracle Game, går alltså till Magi-cat! Grattis! 🌺🏆🥳 PM:a din adress till någon av oss så får du korten med posten.

Andrapriset, en tarotläggning, går till Lia. Lia sa Pippi Långstrump, som ju också är en stark och modig förebild som försvarar oskyldiga mot elaka. Lia, PM:a din fråga till någon av oss så lämnar vi över den till Mystiska Spådamen. 🌺

Tredje, fjärde och femte pris, änglakortsdragning, går till:

The_pearl, som sa Anna Book. Anna Book är också sångerska och en stark kvinna.

Katsy, som sa Drottning Silvia. Dels är Malena majestätisk i sin framtoning, dels står ju drottning Silvia också för att försvara de svaga, främst barn.

Vinter Gatan, som sa Tarot-Lasse.  Här är sambandet kanske lite svagare, men vi tänkte som så att tarot ju har med magi att göra, och Malena är ju lite magisk och ser ut som en ängel … långsökt, men det är juryns bedömning och ett slutgiltigt beslut.

Ni får också PM:a någon av oss med er fråga, så återkommer vi när Mystiska Spådamen har ett svar till er.

Grattis, allihopa! 🌺

Denna kommentar har tagits bort.
vinden är min mor
1/15/16, 10:11 AM
#12

Grattis magi cat!🌺✨🎈Bra jobbat.

Grattis även till ; Lia, the Pearl, Katsy och Vintergatan!🎈🌺

☀️Mörker är bara brist på ljus

Fjäril
1/15/16, 10:12 AM
#13

Fler tävlingar väntar, och tack till alla som deltog 🙂🌺

Sajtvärd på Övernaturligt

Annons:
Magi-cat
1/15/16, 10:43 AM
#14

Men va?? Oj! Jag blir helt överväldigad….☺️ 

Tusen tack! 🌺


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
1/15/16, 10:44 AM
#15

Förstås grattis till er andra och tack till ÖN-ledningen för en inspirerande tävling! 🌺🏆


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Lia
1/15/16, 1:49 PM
#16

Tack så mycket!

katsy
1/15/16, 3:19 PM
#17

Så roligt! Tack :-) Grattis till er andra och för initiativet av tankeläsartävlingen :-)

MissClue
1/15/16, 4:39 PM
#18

Stort grattis till vinnarna och extra stort till Magi-cat hurra!🏆

I love not man the less, but Nature more…

Totum
1/15/16, 4:57 PM
#19

Grattis alla vinnare 🌹

Magi-cat
1/15/16, 5:15 PM
#20

Tack! 🤗


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Tarotstollan
1/15/16, 7:59 PM
#21

Grattis till alla vinnare!🥳🏆🌺

Kul tävling!🙂

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Valentine
1/15/16, 9:11 PM
#22

Grattis alla vinnare!! 😃 duktiga ni var 👏

majlar
1/15/16, 10:24 PM
#23

Grattis till er 🏆

[NeferNefer]
1/16/16, 1:44 PM
#24

På förekommen anledning vill jag påminna samtliga vinnare att ni måste skicka PM till mig, Fjäril eller Amandla för att få era vinster. Magi-cat: vi behöver en adress att skicka korten till. Ni andra måste PM:a en fråga för att Mystiska Spådamen ska kunna dra kort för er.

The_pearl
1/18/16, 4:24 PM
#25

Nej men vad roligt! Tack så mycket och grattis alla vinnare! 😀 Så glad och tacksam jag känner mig! ☺

Magi-cat
1/19/16, 11:08 AM
#26

Nu har jag fått min fina vinst!!! Tack igen så väldigt mycket!!!🌺❤️🎈


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

[NeferNefer]
1/19/16, 7:31 PM
#27

👍🤗

Annons:
Upp till toppen
Annons: