Annons:
Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 2480 ggr
ck10
10/4/15, 5:12 PM

Är jag synsk?

Hej! jag hade ingen aning om vilken kategori/grupp jag skulle lägga detta inlägget i, så ursäktar om det är fel.

Vet inte riktigt hur jag ska börja, ända sedan jag var liten så har jag haft dessa stunder då jag kommer på mig själv "oj detta har jag exakt sett förut", de få personer jag sagt detta till har sagt att det bara är deja vu, men jag tycker själv att deja vu är när man får en känsla av att man känner igen det, eller att det har hänt förut. det har varit såhär ända sedan jag varit liten, sen så långt tillbaka jag kommer ihåg, ibland händer det ofta och ibland kan det gå jätte lång tid innan det händer igen. hände mig idag när jag städade, skulle lägga in kläder i garderoben och precis då så kommer det som ett minne av att jag sett exakt det jag gjort, exakt vad jag lägger in i garderoben och tänker för mig själv " nu händer det igen, exakt det här har jag sett förut, jag har sett att detta kommer hända" jag kommer inte ihåg när jag sett dessa saker, jag tror det är någon dröm eller omedvetet och sen när det väl händer så kommer jag ihåg det, det är som ett minne ungefär. Så svårt att förklara, men något säger mig att det är mer än deja vu, men det kanske inte är mer än så.

Är detta vanligt och händer alla, eller är det någon slags "förmåga" ?  vill bara få svar på det är, istället för att gå och tänka på vad det kan vara och varför det händer mig.

Förstår att detta kanske kan vara svårt att förstå vad jag exakt menar, men om någon känner igen sig och har svar eller vet vad det är, så vore jag väldigt tacksam om du kunde svara!

Annons:
[Ruffsetuss]
10/4/15, 5:16 PM
#1

Både jag och min yngsta Son har upplevt samma sak .

Maria
10/4/15, 5:26 PM
#2

Jag har upplevt det mängder med gånger men har aldrig trott att det var något övernaturligt med det😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Lindabackman
10/5/15, 9:48 PM
#3

Exakt lika här sen jag var lite. Ibland oftare och ibland mer sällan. Ibland kan jag få en bild/film i huvudet och något år senare eller mycket kortare tid kan det ske på exakt samma sätt och se exakt lika ut

Amandla
10/5/15, 9:53 PM
#4

Läs om déjà vu, klicka på den understrukna texten. Den förklarar bra vad det kan handla om 🙂


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
J-Artur-K
11/5/15, 1:02 AM
#5

Alla människor är egentligen synska men visa människor har fått den förmågan mer utvecklad. Psychic som det heter på engelska ligger på beta vågor och alla människor ligger på beta vågor . Medans andligt medium o andlig healer ligger på Alfa vågor . Kommer ihåg en när jag flytta in i mitt nya boende i fick se propp skåpet för första gången . Fick se i min inre syn då att jag byte propp o fick ström i mig o över ett år senare hände exakt samma sak som jag hade fått sett. Visa personer skulle kalla det för Deja vu men har inget med Deja vu att göra. Sedan att man är på en plats som känns väl bekant missupfattas o benämn för Deja vu rätt ofta med. Som jag ser på Deja vu Kan man uppleva som en mycket stark illusion av verkligheten i sig sig o det som händer runt om en så stark att man tror det händer . Kortfattat förklarat. Sedan är man med om exakt samma sak = Deja vu Själva saken händelsen är så stark ifrån Deja vu upplevelsen som man inte förstår när det hände (illusionen man upplever ) när det händer sedan händer lika dant i verklig heten som gör Deja vu:n fullbordad . När själva Deja vu:n är så kan far miljoner tankar säkert runt i skalen i frågor vad som händer för det är en slags illusion omgivningen o det du upplever o är så starkt att du fatta inte vad som händer i dig själv o runt om dig men är en mycket stark illusion (enkelt förklarar ) som är en Deja vu På grund av så mycket prat om Deja vu o så har Deja vu kommit ur sin sak ifrån vad det är. I min uppfattning . Som jag själv ser på saken men är bara hur jag ser på hur Deja vu är. Mvh / Joakim :)

Ny dag nya möjligheter

Viola77
11/6/15, 10:26 PM
#6

Jag har varit med om samma sak, när ett ämne som heter ferritin blir för dålig i mitt blod får jag detta. Hur äckligt som helst!

Annons:
Magi-cat
11/7/15, 4:47 PM
#7

#6 Intressant att du kan koppla det till låga ferritin-nivåer!

(Ferritin är depåjärn i kroppen.)


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Magi-cat
11/7/15, 4:48 PM
#8

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

EPMSS
11/8/15, 7:51 PM
#9

Jag har känt något liknande, jag kan känna av när något stort ska hända, de som en krypande känsla men man kan ej sätta pricken på det. Får deja vu också ofta, känns som allt har hänt någon gång tidigare från ett tidigare liv? Kanske, kanske inte, ingen vet.

~ But why? ~

[Hästhoven]
11/11/15, 1:22 PM
#10

Det brukar hända mig med, det kan vara ganska obehagligt ibland när man kommer på att man redan har varit med om samma sak, oftast händer det några dagar efter att jag har drömt om det.

Upp till toppen
Annons: