Annons:
Etikettintuitionsövningar
Läst 1181 ggr
Katti Propp
2015-08-20 21:47

Nyfiken? Ser ni något på bilden?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I somras sov jag en natt i detta rum på ett hotell från 1790-talet. På natten blev jag väckt av att någon som stod brevid mig vid sängen. Kände närvaron lika starkt som någon stod där "på riktigt". Men var så trött då jag bara sovit en timma men sa halvvaken att jag orkar inte, väck mig inte, jag vill sova….Då började det slå med fingertopparna i elementet brevid och jag sa till ännu en gång att jag ville vara fred och sova! Det blev genast tyst i 20 sekunder och sen satte det igång igen. Detta upprepade sig exakt på samma sätt en fem- sex gånger och jag vaknade till mer, kände mig nu helt vaken. Det fortsatte att slå på elementet. Rummet var så tungt att andas och jag fick en stark känsla att "någon"ville ha min hjälp men jag kunde inte se eller förstå vem och vad jag skulle göra. Tog efter någon timma fram mobil och spelade in då fingertopparna slog hårdare och hårdare i element, så förtvivlat och hjälpsökande på något sätt. Det blev tyst och sen hörde jag någon går över golvet och sen tillbaka till elemtet och fortsätter att slå, nu lika energiskt igen. Allt detta började 23:40 och höll på till typ 4 på natten. Vid närmare 4 på natten så får jag en stark känsla "att det är en kvinna som vill ha min hjälp". När jag tänkt tanken så vet jag med säkerhet att det är så. Sen efter yttligare någon kvart "vet jag bara plötligt med säkerhet vem det är och vad hon vill. Min dotter på 17 år har fått bjuda med sig en jämnårig flicka i klassen, vars båda föräldrar nu är döda. Flickans mamma dog på ett mycket tragiskt sätt för 3-4 år sedan och flickan mår så dåligt. Detta var alltså hennes mamma som bad mig hjälpa hennes flicka på något sätt. Flickan mår så dåligt. Så fort jag lovat "henne" att göra allt som står i min makt och ge den hjälp jag kan, stötta henne så blev det tyst och fridfullt i rummet. Inte ett ljud! Kände hur jag blev liksom uppfylld av en känsla av tacksamhet! Jag var alltså inte rädd alls någon gång under natten utan kände att närvaron kom av god anledning och inte var otrevlig. På morgonen kändes allt så fruktansvärt konstigt. Lyssnade på det inspelade och man hörde varken de intensiva ljudet från element eller stegen över rummet. Men jag är 100 % säker att det jag kände fanns där. Har någon hört om något liknande? Detta är faktiskt mitt andra besök denna sommar på ett gammalt hotell och det hände massor av saker där med. Saker som var helt otroliga! Men då var vi tre som upplevde samma sak den gången. Två av oss kände det som hände, kände lukter och närvaro. Den tredje av oss såg allt precis som personen var verklig. Beskrev personer i detalj och hotellpersonal visade foton på personerna som hon så noga beskrivit. Detta har varit en spännande sommar kan jag lova! Men samtidigt så himla konstiga upplevelser!

Annons:
[Kritan]
2015-08-22 14:14
#1

Vilket äventyr. På ett ställe där jag besökte, så "smällde" det på fönster och rummet vart ljusare, där "anden" var. Jag försökte återskapa samma ljud genom att själv knacka på fönstret, men det var inte alls samma ljud som på bandet.

Huygens
2015-08-22 14:40
#2

Bilden ger intryck av lugn.

Upp till toppen
Annons: