Annons:
Etiketterseansupplevelserfrågor
Läst 1986 ggr
Malyna
2015-07-19 21:21

Min syster besöker mig inte

Min äldre syster tog sitt liv den 3 maj, 2013. Vi hade ingen bra kontant med varandra innan självmordet så jag var otroligt ledsen och hade mycket ångest. Jag vet att hon besökte mig den tiden på nätterna. Nu på senare tid har hon inte besökt mig vad jag känt, sett eller hört. Tråkigt.. Jag mår inte speciellt bra nu och hade varit skönt att ha henne nära. Någon som kan se varför hon inte besöker mig? Vill hon säga något till mig? Något jag ska göra i mitt liv? Inte göra? Ändra? Tack

Sajtvärd på Polen

Annons:
Tjeja
2015-07-19 21:25
#1

Du tror inte det kan vara så att hon redan återfötts igen då? Hon måste ju på något vis återhämta det hon avbröt när hon tog livet av sig så det är inte så osannolikt att hon kommit tillbaka rätt så fort igen.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Malyna
2015-07-19 21:29
#2

Okej, vad har hon återföds till då? Vi har en katt som inte är som andra katter. Hon ska hela tiden vara med mig och ligga och sova med mig. Har inte sett katter som är som vår. Hon föddes 2014 på våren..

Sajtvärd på Polen

[NeferNefer]
2015-07-19 21:30
#3

#0: Det är väldigt vanligt att folk känner av sina anhöriga mycket under den närmaste tiden, men sen inte så mycket eller kanske inte alls. Anledningen är att under den första perioden känner vi en mer akut sorg och ibland även chock och förnekelse. Vi behöver dem helt enkelt mer just då. De är med oss senare också, men vi märker inte av dem lika mycket. Ibland inte alls. Men tro mig, kärleken varar för evigt, den tar inte slut för att en går över till andra sidan.

Malyna
2015-07-19 21:34
#4

Hur gör jag för att känna av henne? Jag vill detta..

Sajtvärd på Polen

Amandla
2015-07-19 21:55
#5

Det bästa du kan  göra är att ta hand om dig själv, komma i balans och må bra. Kanske, så småningom kan du få kontakt igen med din syster, OM det är meningen och om det skulle anses hjälpa dig (av de på andra sidan som bestämmer). Om inte annat så träffar du henne när du själv går över.


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[NeferNefer]
2015-07-19 21:58
#6

Bra råd av Amandla! Jag vill tillägga att du kan alltid tala med din syster. Hon hör dig. De hör oss alltid när vi talar med dem. 🤗

Annons:
Malyna
2015-07-19 23:32
#7

Vill ju höra henne.

Sajtvärd på Polen

Amandla
2015-07-20 10:43
#8

Så länge du tänker så riskerar du att det blir tvärtom, du fixerar dig och blockerar kontakten. Jag förstår att du är ledsen och förmodligen inte gillar mitt svar, men det är bäst för dig att fokusera på dig själv och det liv du lever. Själv förlorade jag en bror för ett antal år sen, så jag har gått igenom liknande problem och nu efteråt kan jag se på det på ett annat sätt. Man förlorar perspektivet när man står för nära (med för nära menar jag mitt uppe i en sorg).


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
[NeferNefer]
2015-07-20 17:47
#9

Jag har förlorat två syskon och känner också igen mig. Men det är precis som Amandla säger. Jag beklagar din förlust, Malyna …

Jag kan inte säga något om din specifika situation, men jag skickar dig ett PM, Malyna.

Aleya
2015-07-20 20:25
#10

Ibland blir det bara så. Jag brukar se det som att den avlidne hade en egen vilja i livet. Det har även den efter döden. Även fast dom inte är med oss konstant så finns dom som stöttning. Så oavsett om du inte hör eller märker något så finns din syster som stöttning.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Upp till toppen
Annons: