Annons:
Etikettertipsråd
Läst 1204 ggr
Empathy
2015-07-02 23:07

Vad ska jag göra med den här förmågan?

Hej!

Jag har vissa förmågor som jag först förstått vad dom innebär nu på senare tid. Den förmågan jag har mest kontroll över är kanaliseringen.

Jag tar in känslor från allt i min omgivning, är väldigt omtumlande att gå på stan, får in allas sinnesstämningar, smärtor osv som jag passerar.

Jag kan kanalisera människor oavsett vart dom befinner sig om dom själva är öppna och inte mentalt blockerade.( med mentalt blockerade menar jag människor som inte vill kännas vid sina egna känslor och tränger undan dom för sig själv och omvärlden)

 jag har lättast att identifiera förändrade sinnestillstånd (människor som är drogpåverkade) via distans, men också fysiskt smärta exempelvis. 

Det känns som att jag hade velat använda detta kunnande till något hjälpande för andra, men jag kan inte komma på vad jag hade kunnat göra.  Det känns inte riktigt rätt att lägga sig i andras liv, exempelvis om jag skulle informera någon anhörig att deras bekant använder droger, det hade jag inte velat göra. Jag undrar som vad jag ska göra med den här "förmågan"

Är det någon som har någon ide eller förslag? jag vill ju inte lägga mig i andras val i livet. men varför har jag den är förmågan, måste ju vara till för något?

Kan bara inte fatta vad jag ska göra med det.

Det känns väldigt viktigt för mig att hjälpa människor på något sätt

Just nu så använder jag den till att själv veta hur folk mår som befinner sig långt borta från mig.

Annons:
Valkyrija
2015-07-02 23:13
#1

Det låter väldigt likt HSP! Kolla upp det 🙂

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Empathy
2015-07-02 23:16
#2

jo jag är medveten vad HSP är :)

Valkyrija
2015-07-02 23:22
#3

Okej! :)

Min syn på saken är att alla föds mediala men vissa har lättare för det än andra. Det är typ som att alla föds med en röst men alla kan inte naturligt sjunga bra, även om det går att träna upp till viss del(individuellt). Det är inte okej att känna in andra utan deras tillåtelse enligt mig då det är som att läsa deras dagbok. Du skulle ju kunna bli vägledare etc etc. Folk måste hur som helst vända sig till dig för att du ska läsa av dem eller känna in dem. Det är inte okej att göra det utan deras tillåtelse :)

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Upp till toppen
Annons: