Annons:
Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 707 ggr
CharlotteK
6/26/15, 2:42 PM

Kan jag få hjälp att tyda min drömmar?

Hej alla ni!

Jag har på senaste tiden börjat drömma så märkliga saker om en vän till mig…

1. I natt drömde jag att han och jag åkte bil. Han körde. Han böjer sig åt sidan och kysser mig med jämna mellanrum, trots att vi är på en trafikerad väg. Jag är lite orolig, men jag struntar i det samtidigt.

2. Jag och en grupp vänner är i ett hus, mitt hus som jag ska flytta in i. Hela huset är täckt med graffitti på väggarna.  Alla vänner stökar runt i huset. Jag och min bilvän (från drömmen ovan) målar om väggarna vita. Vi målar och målar, men graffittin lyser igenom på sina ställen.

Detta är bara två av många drömmar som jag haft om honom och de gör mig så förbryllad! Skulle någon vänlig själ vilja hjälpa mig att tolka?

Stor kram!

Annons:
Huygens
6/29/15, 6:39 PM
#1

Kanske är det en lite "farlig" vän? Och kanske har ni båda två bakgrund, bagage eller historia som ni inte helt kan radera ut. Se även drömtydning, Freud.

lilliums
6/30/15, 5:02 AM
#2

Att det inte är du som kör utan killen kan betyda att du känner att han har en del kontroll över eran framtid tillsammans. ni färdas åt samma riktning men det är han som styr. om du fattar… du är lite orolig att han ska tappa fästet, och göra så ni båda krockar, kanske för att du har svårt för att lita på folk överlag eller så gjorde du ett val grundat på tidigare misstag att du "krockat" i livet och är fortfarande lite orolig för att göra det igen men du väljer att chansa.

ni/du försöker lägga saker bakom er (som kanske har med andra människor att göra) genom att försöka sudda ut och måla över men det kommer alltid ligga begravt under allting. saker från förr kanske gör sig påmint hela tiden och du har kanske svårt för att gå vidare över något men du har viljan och styrkan att göra det men du lyckas inte helt fullständigt ännu. 

får jag fråga om du och den här mannen har en ny påbörjad relation? 

jag tolkar det som det och att du försöker lägga saker bakom dig som du inte helt lyckas med. du tar en chans och känner att du är påväg att skapa något nytt, med lite rädsla över att misslyckas? du får gärna rätta mig 

känslor spelar stor roll i drömmar. dem kan också vara ganska avgörande.

Jag är absolut ingen expert utan detta är mina tolkningar endast 🙂 drömmer själv väldigt mycket konstigt som jag analyserar kring.

vinden är min mor
6/30/15, 12:06 PM
#3

Precis så skulle jag också tyda drömmen!

☀️Mörker är bara brist på ljus

CharlotteK
7/1/15, 10:54 AM
#4

Tack hörni!

Ibland funderar jag på om det är så att jag VILL att drömmarna ska betyda något.  Eller det gör de ju, men att de ska ha någon betydelse just för vår relation..

Grejen är den att jag har haft en crush på min vän i flera månader. Är även på väg ut ur ett annat, väldigt långt, förhållande.   Jag vet inte alls vad min vän känner för mig och jag antar att jag oroar mig för vad han känner, oavsett vad det är!

Spontant fick jag lite gåshud när jag läste din tolkning i inlägg  #2 lilliums!  😃

lilliums
7/1/15, 11:52 AM
#5

Jag tror drömmar speglar mer våra känslor och genom att förstå drömmarnas betydelse kan det vara till en hjälp att ha lite översikt i livet över vad man vill och vad som hindrar en från att nå det :) du får ta över ratten och själv försöka åka din väg med kanske han i passagerar sätet? :) hoppas det löser sig för dig! :)

Upp till toppen
Annons: