Annons:
Etiketterandarspöken
Läst 4988 ggr
Lirre
4/26/15, 7:35 AM

Dotter 2 år medial?

Hej,ny här i gruppen så detta är mitt första inlägg :)Hoppas ni kan hjälpa oss! Min dotter som i maj blir 2 år gammal har sedan hon föddes sätt något o det håller vi alla med om. Mamma berättade om en händelse när hon passade henne: Hon stod i köket o diskade, hon hör hur min dotter går runt med sin leksaksvagn o leker. När hon kom m halva vagnen över tröskeln in till vårt rum (ingång från kök) så stannar hon helt plötsligt upp o springer till sin mormor. Hon ställer sig m ryggen mot skåpluckorna o kramar mormors ben hårt o sen står hon o kikar fram mellan mormors ben mot rummet jättelänge. Jag har sedan ca 1 1/2 år tillbaka känt av något I vår lägenhet. När vi flyttade in kändes det tomt o fritt.kände även av något i min gamla lägenhet. Jag såg vid något tillfälle ett barn springa till hallen, trodde det var något av mina tills jag hörde dem i vardagsrummet. Min sambo har sedan vi flyttat in även känt av något I dotterns rum. Den enda som (iafl inte sagt något ) inte sätt/känt något är min son. Min mamma kände en hand på sin axel hemma hos henne. Finns det någon här inne som kan känna av eller se något?

Annons:
Lirre
4/26/15, 10:18 AM
#1

Puff??

Amandla
4/26/15, 12:56 PM
#2

Puffa sina inlägg kan man gärna göra när det gått en dag eller mer, men ärligt: hur många svar väntar du dig en söndagsmorgon? 🤔 Ge medlemmarna lite mer tid så kommer det säkert bra svar 😎


Sajtvärd på Healing och Pudel, medis på Tarot och Övernaturligt
yamher
4/26/15, 8:18 PM
#3

Det bevisar inte att hon e medial. Barn föds med gåva att se för att anpassa sig till livet här. För de flesta brukar förmågan att se försvinna med tiden oftast när de når ålder 5-8 år. Oftast för att de lär sig av sin omgivning att det inte är normalt att se. Ofta kan man se små barn titta över axeln, små jollra o skratta. för en del återkommer förmågan att se under tonåren. Några förblir mediala resten av livet ellet att medialiteten är vilande x antal år. ni får avvakta o se. Lägg inte så mycket i det. Uppmärksamma inte heller förmågan. Blir det för påtagligt o jobbigt så stäng ner barnet. Om det finns ett syfte med förmågan så kommer det till barnet ( allra helst när denne e vuxen). Det kan vara tungt att leva med att se.

Alis volat propriis Oskyldig

Lirre
4/27/15, 6:39 AM
#4

#yamher Tack så mycket för svaret , uppskattas :) Men där ser man vad olika alla tycker. En del tycker att man SKA uppmärksamma detta o stötta dottern just så att detta inte försvinner.. Men jag förstår helt o hållet vad du skriver, har man inte vetskapen om hur man "stänger ner " så blir de ju jobbigt för henne. Men när hon blir äldre o om hon skulle börja prata om det, hur tar jag det då?

Magi-cat
4/27/15, 6:50 AM
#5

Läs gärna Cassandra Easons bok "Barns psykiska förmågor". Där finns en del vardagsnära tips och berättelser.

Jag tycker inte heller att man inte ska göra någon "sak" av det eller fästa uppmärksamheten på det. (Som man ju även gör om man "stänger av". Låt det bara vara.)


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

yamher
4/27/15, 1:08 PM
#6

Varför? Varför är det så viktigt att vara medial? Kommer hon inte ha nog med utmaningar i livet? Finns det en anledning för henne att vara medial så kommer det med tiden iaf. Tänk på allt hon kanske ser? Vad jämnåriga kommer att säga osv.

Världen är full av elände nog ändå. Det finns större risker än fördelar anser jag. Du behöver inte förneka det hon ser. Svara på hennes frågor om hon har några i framtiden ang detta, gör det naturligt i så fall utan att ge det uppmärksamhet. u kommer att märka hur mycket hon är mogen för. Men bespara henne så mycket om möjligt så länge det går. För alla på andra sidan är inte kärleksfulla. Många är giriga och vill ha något av medium. Speciellt barn som har stark livslust.

Om hon har en medialitet. Som sagt de flesta barn växer ur den fasen.

Alis volat propriis Oskyldig

Annons:
ChristineL
4/28/15, 10:16 PM
#7

Jag är övertygad om att min dotter, som också blir två år nu i maj ;) Ser saker som vi inte ser. Jag kommer uppmuntra henne till det och läsa på vad jag kan göra för att hjälpa henne. Jag har alltid känt på mig vissa händelser innan dom inträffat och vet vad folk ska säga, även folk på tv och folk jag inte känner. Jag har bara inte utvecklat det, men är på väg att sätta mig in i det.

Amazonit
5/1/15, 2:28 PM
#8

Min son på två år säger glatt hej till folk han ser på kyrkogården när vi går förbi. :) folk som "inte är där". Jag kan inte se dom, bara känna dom. :)

yamher
5/4/15, 9:59 PM
#9

Det har mina barn med gjort men varför är det så viktigt för er att de ska se? Jag menar vet ni hur det kommer o bli för era barn om ni uppmärksammar o nästan tvingar er på barnen att se? Låt barnen få vara barn. Den biten kan de ta när de e vuxna o mer redo för att klara av att tackla detta och/eller att själva få välja. det e sådan masshysteri med detta… gör det naturligt. Ni behöver inte förneka el förtränga. Låt barnen komma till er istället för att pressa dem på uppgifter. Tänk på era barn o deras mående om inte annat.

Alis volat propriis Oskyldig

ChristineL
5/5/15, 8:01 AM
#10

#9 - Vem har skrivit att det är viktigt? Vem tvingar sitt barn?

ChristineL
5/23/15, 10:25 AM
#11

Nu ska jag berätta något jag fick höra av min mamma som var barnvakt åt dottern igår. Hon har en låda i vardagsrummet med böcker som är tänkt att min dotter ska få när hon är lite äldre, bla Guinness rekordbok från året hon föddes, en kokbok för barn och en bok om kroppen. Min dotter har aldrig sett dom böckerna, vi har inte pratat om det och hon har aldrig varit i den lådan, eller andra lådor för den delen. Mamma gick på toa och när hon kom tillbaka sitter min dotter jätteuppspelt med både kokboken och kroppsboken i soffan och bläddrar. Jag fick höra av mamma att detta var andra gången. Första gången hade hon sett henne, hon hade plötsligt slutat med det hon pysslade med hon sprungit rakt in i vardagsrummet och öppnat just den lådan.

Jaa, inte utan att man undrar ;)

Upp till toppen
Annons: