Annons:
Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 776 ggr
molam
2015-02-16 19:26

Vill ni hjälpa mig att tolka en dröm?

Hejsan, det är första gången nånsin jag drömmer på detta viset så jag skulla vilja att nån tolkar min dröm för mig! ^^ tackar =)

i alla fall det är såhär att jag är nånstans och ska tömma en lada eller nått liknande (ett gammalt hus med massa skrot i) Jag är där med några kompisar varav en av dom går i samma klass som mig på folkhögskolan och dom andra två  ser jag i drömmen och känner igen dom men när jag vaknar minns jag inget förutom killen i min klass (vi kallas han E)

Jag är alltså i ett gammalt hus av nått slag (Lada, Skjul, Svinstia, Lekhus you name it men det är alltid övergivet och Jag och E och dom två andra killarna ska tömma "huset") Men i alla fall så börjar vi tömma "huset" på skrot och sedan kommer en smutsig man Kraftig och skäggig och Springer emot oss och Trycker ner MIG på marken för att sedan bita min i Armen eller låret, MEN det gör inte ont, det känns inte ens, men det är ju obehagligt, så jag ropa "E Hjälp mig!!" och E kommer och hjälper mig, dom andra två killarna med, Precis när jag ska tacka E och dom andra killarna så vaknar jag, men sen när jag somnar igen, då har jag redan tackat killarna och Drömmen fortsätter, så vi går till nästa ställe, När jag vaknar så ser jag fortfarande E's ansikte men som andra två är suddiga, jag minns dom inte, men sedan när jag somnar om, så ser jag tydligt dom andra två killarnas ansikte, Vi börjar tömma nästa "hus" och den smutsiga mannen kommer igen Springer på mig och biter mig i armen eller låret, och jag ropar åter igen "E hjälp mig!!" trots att det inte gör ont. När jag sedan ska tacka killarna vaknar jag.. kommer bar aihåg E's Ansikte men inte dom andra, så jag somnar om igen och jag har då n'r jag somnar om redan tackat killarna, och vi är påväg till nästa ställe.

Detta sker 5 eller 6 gånger samma visa, men vi går alltid till ett litet "hus" och börjar städa ur det och det är aldrig samma hus Och mamma kommer alltid efter ungefär lika länge och biter mig i arm/lår.

Men sedan sista gången så är vi i ett gammalt kohus/fårhus och ska städa ut, ni vet med en såndär ramp upp, Också säger E och som andra killarna åt mig att städa upp under rampen till gångarna så skulle dom ta själva "Ladan" nu kommer inte mannen lik fort, utan det dröjer ett tag, men när han väl kommer så andas jag tungt och skriker och sedan hoppar han på "rampen" så den hår sönder och han kommer till mig under rampen bryter ner mig på marken och Biter mig i armen, den gången gjorde det riktigt jäkla ont, men jag kunde inte skrika och inte ropa på E och dom andra killarna, trots att jag försökte, så jag vaknade och minns bara E och att mannen vet mig men nu mindes jag inte hur mannens ansikte såg ut och sen när jag vaknade hade jag självmant bitit mig själv i armen si jag var alldeles blå

Vad kan detta bero på?

Det finns även på Drömmar iFokus, men vill ha så många tydningar som möjligt då jag verkligen vill veta o-o

Varför mindes jag ENDAST E's Ansikte n'är jag vaknade (och mnnens)?
och varför vaknade jag innan jag fick säga tack?
och varför hade jag redan sagt tack när jag somnade om?
och varför fortsatte drömmen?
och varför vet jag mig själv? o-o

Kanske ska säga att jag är en tjej på snart 21 år och jag har alltid mints mina drömmar när jag vaknat varenda liten del, jag är inte stressad heller, Och jag brukar inte bita mig själv i sömnen, går knappt ens i sömnen, gjorde dock det när jag var liten.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
NiklasTyreso
2015-02-16 21:21
#1

Du kan bäst tolka din dröm men här är mina tankar.

Utrensningen av gamla lokaler tror jag har att göra med att rensa upp med det förflutna.

När man gör upp med sitt förflutna kan man komma på att vissa saker andra gjorde var fel eller dåligt, och då finns en risk att bli påhoppad och "biten".

Drömmen upprepas. Är du otålig att gå vidare i livet men kommer inte vidare i den takt du vill? Men det tar sån tid och skuggor från det förflutna dyker upp då och då igen och igen.

molam
2015-02-16 21:27
#2

MEn varför gjorde betten inte ont då, förutom det sista där jag bet mig själv i armen i sömnen tills jag blev blå?
Och varför minns jag bara Ansiktet på E när jag vaknade?

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Huygens
2015-02-17 01:39
#3

Kolla även Drömtydning, Freud.

Choklad
2015-04-18 10:30
#4

Allting i drömmen är du själv.

först så ser jag att du just nu håller på att rensa ut gammalt skräp från dig själv, du rensar m a o ditt inre från sådana tankar, minnen mm som du inte har nytta av och som egentligen bara skadar dig nu.

Mannen är den som är du själv i drömmen, såhär beter du dig emot dig själv just nu. Du skadar dig själv på något sätt, genom att bita dig, varför behöver du ha en intention av att vilja varna, eller försöka äta av dig själv? Tänder står ibland för stolthet och du skadar dig kanske genom att vara för stolt? kanske detta medför att du våldför dig på dig själv i en mening? 

Kilarna i drömmen är olika känsloyttringar eller personer som har ett visst beteende och som du tar efter, de påverkar dig på ett visst sätt, så att du reagerar på ett visst sätt. Denne E är den person som påverkar dig mest och är ung som din förebild på något sätt. (fundera över hans sätt, och hur han påverkar dig)

Att ni går i samma klass eller har gjort, kan visa att ni har ungefär samma sätt att vara på, att reagera på saker och ting osv, ni är ganska lika och har lärt er ung samma saker.

Mamma står för ditt omhändertagande av dig själv, här visar det ännu tydligare hur du behandlar dig själv.

Det att du inte känner när du blir biten, kan stå för att du stänger ute känslor, eller att du är "biten"/fast  , dvs inte kan lämna dina "skräptankar" som attackerar dig, fastän du får hjälp av de aspekterna inom dig som finns där, du behöver våga ta emot hjälpen du får och låta dem slänga ut skräpet.  Karaktärerna som biter dig, är som vakter som hindrar dig från att gå vidare i ditt liv, och det visar drömmen då de biter dig i låren och armarna, det kan också ha med sexualitet att göra, då det gäller låren, det är upp till hur du ser på de kroppsdelarna.

När det gäller din mamma kan det ha att göra med att du känner att din mamma i verkligheten biter sig fast så att du inte kan gå vidare i något. Ni kan ha delade meningar om det som du vill göra för att komma vidare i livet.

Att det till sist gör ont du då blir biten, kan ha att göra med att du nu börjar vakna upp och förstå och att du har slutat att neka till det som faktiskt är och sker just nu i ditt liv, att du helt enkelt är en bit på väg att klara upp saker och ting och att du nu kan ta och skilja dig från det som sårar dig. 

Jag har inte sett din dröm inne hos oss på DrömmariFokus, men jag svara här istället  :)  och hoppas att något ska få dig att se klarare på drömmen.

U R us

molam
2015-04-18 11:43
#5

Tack så mycket! ^^ bara en sak jag undrar lite smått sådär

"Kilarna i drömmen är olika känsloyttringar eller personer som har ett visst beteende och som du tar efter, de påverkar dig på ett visst sätt, så att du reagerar på ett visst sätt. Denne E är den person som påverkar dig mest och är ung som din förebild på något sätt. (fundera över hans sätt, och hur han påverkar dig)"

Detta kan jag i och för sig förstå, men TVÅ av killarna (jag känner inte igen deras ansikten när jag vaknar) Men i drömmen Vet jag ju allt jag aldrig sett dom, alltså nånsin.
Är det då ansikten jag har hittat på? och visar det då att jag har "känsloyttringar" jag inte vet om än?

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Choklad
2015-04-18 16:09
#6

ja

kommer du ihåg hur de såg ut? var de arga, glada eller intetsägande t ex? färg på kläderna, håret, var de tuffa, skygga nervösa etc. Fundera över detta, hur du kände.

Men detta att du biter dig och även på riktigt i drömmen, undrar jag om det inte har någon djupare orsak?

Vad tänker du på i samband med det? det är ju en attack , kan det vara så att något inom dig får dig att bita dig själv och när du sover så blir det liksom en rundgång i ditt sinne, eller vad jag ska kalla det, du liksom går i sömnen så att dröm och verklighet förenas. 

Varför biter du dig ? Det verkar som att din kropp handlar helt av sig själv.

U R us

Annons:
molam
2015-04-18 17:30
#7

Jag vet att i drömmen hade jag ingen aning om vem dom var, MEN När jag vaknade minns jag inget av dom inte ansiktsuttryck eller Hårfärg eller så tror dom hade gröna tröjor med nåt trädmönster, Granar kanske?

Bet mig i drömmen själv, det gjorde jag bara sista gången jag vaknade, och då bet jag så hårt att jag blev blå, men när jag vaknade dom första gångerna så  bet jag inte mig själv. (förlåt om denna mening blev rörig x-x)

Jag gick mycket i sömnen när jag var liten, men inte nu längre, jag har även gjortandra saker med mig själv i samband med drömmar >-< det skrämmer mig lite, men har liksom lärt mig att dety är så jag gör, men VARFÖR jag gör det skulle jag väldigt gärna vilja veta, för det har jag ingen aning om.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Upp till toppen
Annons: