Annons:
Etikettupplevelser
Läst 3151 ggr
Ghosthunter
11/16/14, 10:53 AM

Ljusfenomen

Igår kväll så såg jag två intressanta ljusfenomen som stack ut ur mängden. Den ena var ljusröd och syntes över köksbordet och den andra var ljusblå och syntes bredvid kaffebryggaren. Båda var ungefär lika stora som ett tefat…men inte perfekt runda och de lyser bara upp max en sekund….snarare närmare en halv sekund och det är som om man tänder och släcker en lampa med dimmer. Observationerna ägde inte rum vid samma tid.

Sen är det många små vita blinkningar i storlek av en krona ungefär.

Jag undrar vad dessa ljusfenomen är. Får ingen direkt känsla av det är andeaktivitet….men jag vet inte säkert? Sen undrar jag om bara jag ser dessa ljusfenomen i min lägenhet?Funderar

Nån mer som har erfarenhet av detta?

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
Huygens
11/16/14, 7:36 PM
#1

Kan vara ett slags orbfenomen. Vi vet inte om det bara är något slags enklare "djur" som visar sej, naturfenomen som Hessdalsljus eller klotblixt fast mindre, resultat av andlig utveckling eller resultat av teknisk apparatur. Det sägs ju att när sädescirklar bildas har det synts Orber.

Ghosthunter
11/16/14, 8:45 PM
#2

Fast jag ser Orber mer som ljusklot som rör sig. Orber har jag sett och det är inte alls som detta. Men iofs så kan det väl vara nåt liknande fenomen ändå.

Jag har hållit på en hel del med att träna upp tredje ögat på sista tiden och jag har haft en hel del andra andliga/paranormala upplevelser på sista tiden. Det har varit ljud, stark känsla av närvaro…..som om nån går in i mig, andekommunikation, gatljus och annan belysning slocknar omkring mig…m.m.

Så dessa ljusfenomen kanske är Tecken på att jag har blivit mer öppen…..andlig utveckling som du skriver?🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Huygens
11/16/14, 8:50 PM
#3

Är ljusfenomenen tredimensionella? Har dom stuktur på något sätt? Mer genomskinliga i utkanten än i mitten, osv?

Ghosthunter
11/17/14, 7:52 AM
#4

Tredimensionella. Dom är lite runda, men inte alls exakt runda som en orb och är inte mer genomskinliga i utkanten.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Huygens
11/17/14, 9:50 AM
#5

Det är ganska så hög imponatoreffekt på den upplevelsen i så fall. När dom försvinner, krymper ljusen ihop eller är dom borta över hela området dom täcker, samtidigt? Jag har hört om en sådan upplevelse, men då såg den personen ett stillastående klotet på kanske 50 meters håll och kunde inte minnas om det var tredimensionellt. Klotet var större än en badboll och försvann i hela sitt synbara område mycket plötsligt, på en gång.

Ghosthunter
11/17/14, 4:31 PM
#6

De försvinner över hela området.  Så imponerande eller speciellt är det väl inte. Vill mest bara veta om fler brukar se detta och vad dom tror att det är🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
fossingen
11/22/14, 2:02 AM
#7

Jag såg en gång innan jag skulle sova ( jag var helt klarvaken) massa små vita runda ringar/bollar i storleken av ca en halv femtioöring på mitt ena byxben. Det var flera styckna av dem utspridda lite här och där. Det påminde ungefär som att man håller en ficklampa nära ett objekt fast så mycket mindre ljuscirkel förstås. Jag vart självklart otroligt rädd då jag aldrig någonsin sett det förut och än idag vet jag inte vad det var men har länge funderat. De varade kanske 10-20 sekunder innan de plötsligt var borta.

#0 Du ser dessa röda/blåa bollar som syns en sekund (som en blinkning). Ser nämligen själv dessa större bollar i färger. Det är till 90% av fallen turkosfärgade för mig och syns snabbt (precis som du förklarar det).  Men lider du av migrän eller ep? (Jag gör inte det. Har dock hört att man kan få dessa stora "boll flashar" då.)


[kajmal"]
11/23/14, 10:28 AM
#8

har sett ljusblått ljus vid flera tillfällen , låg en gång i min säng och sov, med en ljusblå dimma omkring mej……………………….det finns ljusblå varelser som en ren energiform, det sägs att dessa ljusblåa är de mest rena och högst upp på den andliga evulations-processen

[kajmal"]
11/23/14, 10:32 AM
#9

till exempel , om du ser på en eldslåga, eller ett ljus, så längst upp är flamman blå. det vill säga varmast

Ghosthunter
11/23/14, 7:04 PM
#10

fossingen - Nej, jag har inga sjukdomar alls.

Intressant kajmal…..jag visste inte att de ljusblåa är de de mest rena och står högst upp.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

fossingen
11/24/14, 2:30 AM
#11

#8 Intressant, vad kallas det förnågot?


[kajmal"]
11/24/14, 4:23 AM
#12

man vet inte så mycket om dem, tror de uppträder när man nått högt i sin andlighet

Upp till toppen
Annons: